NK F2 2021-I | Pre-Kwalificatie | 11-02-2021 / 18-02-2021

Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Gijs Sonneveld schreef: 19 feb 2021, 09:21 Ik denk dat ze bedoelen dat als je 9 ronden rijd ipv 8 dat dan alleen de 8 ronden tellen. Iets in die trant
Zou goed kunnen, maar dat schrijven ze niet :D
Gebruikersavatar
Ron Schmitz
Berichten: 225
Lid geworden op: 18 jan 2019, 20:57
Racestuur: Thustmaster T300 Ferrari GTE
Locatie: Roermond
Contact:

SRVN schreef: 07 feb 2021, 15:42

- Je hebt 1 uur de tijd om 8 aaneengesloten ronden te rijden met een tijdwaarneming (dus 1 outlap en dan 8 ronden met een geldende tijd).
Dan ga ik ervan uit dat je niet 9 ronden of meer met een geldende tijd mag/kan rijden.
er staat duidelijk 1 outlap en dan 8 ronden !!!
Laatst gewijzigd door Ron Schmitz op 19 feb 2021, 10:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Ron Schmitz schreef: 19 feb 2021, 10:07
SRVN schreef: 07 feb 2021, 15:42

- Je hebt 1 uur de tijd om 8 aaneengesloten ronden te rijden met een tijdwaarneming (dus 1 outlap en dan 8 ronden met een geldende tijd).
En daar maak jij uit op dat als je 9 aaneengesloten ronden rijdt je complete stint ongeldig is? :)
Gebruikersavatar
Stephan Sampers
Berichten: 53
Lid geworden op: 27 mar 2020, 10:30
Racestuur: Fanatec V 2.5
Locatie: Asenray
Contact:

Sorry, maar Ron heeft evengoed een punt. Geen 3.....geen 4......geen 5......geen 6 en geen 7......en geen 9....ook geen 10 of 11.....maar gewoon 8 rondes..... Klaar, is inderdaad niet zo lastig... Toch... 🤣🤣👍🏻
Gebruikersavatar
Ron Schmitz
Berichten: 225
Lid geworden op: 18 jan 2019, 20:57
Racestuur: Thustmaster T300 Ferrari GTE
Locatie: Roermond
Contact:

Lennart Lippens schreef: 19 feb 2021, 10:13
Ron Schmitz schreef: 19 feb 2021, 10:07
SRVN schreef: 07 feb 2021, 15:42

- Je hebt 1 uur de tijd om 8 aaneengesloten ronden te rijden met een tijdwaarneming (dus 1 outlap en dan 8 ronden met een geldende tijd).
En daar maak jij uit op dat als je 9 aaneengesloten ronden rijdt je complete stint ongeldig is? :)
Zoals ik het interpreteer wel ! :bierglas:
Gebruikersavatar
Bram Kuipers
Berichten: 2282
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:27
Racestuur: TS-XW Racer Sparco P310
Locatie: Venlo
Contact:

Dus omdat iemand in een stint 1/2x het verkloot, voor de 3e keer naar buiten gaat, in de stint zit, niet zeker weet of die nu 7 of 8 rondjes al gereden heeft, dus dan maar 1 extra rondje rijdt voor de zekerheid moet "gestraft" worden als hij 1 ronde te veel heeft gereden.

Sorry maar in welke wereld leef je dan. Als je 1 outlap en 8 rondjes rijdt is het voldoende. Rij je dan 1 outlap en 9 rondjes, be my guest. We pakken alleen die 8 rondjes.
Gebruikersavatar
Wilbert Velthove
Berichten: 214
Lid geworden op: 16 mei 2016, 21:11
Racestuur: FANATEC ClubSport V2 Wheelbase

Volgens mij zou je zelfs kunnen stellen dat als je het als volgt doet je ook een geldige uitslag hebt:

1 Outlap -> eerste vliegende ronde (dat is een cut-track). -> en daarna 8 ronden met geldende tijd.

Ik denk alleen dat je dan niet de snelste tijd hebt.


EDIT: Dit klopt dus niet wat ik stel, er staat in een ander topic beschreven dat ze alleen ronde 1 t/m 8 nemen en niet 2 t/m 9.
Laatst gewijzigd door Wilbert Velthove op 19 feb 2021, 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Rob Smit
Berichten: 182
Lid geworden op: 04 mei 2020, 16:09
Racestuur: Fanatec Formule V2 + DD1
Locatie: Oosthuizen

Bram Kuipers schreef: 19 feb 2021, 13:35 Dus omdat iemand in een stint 1/2x het verkloot, voor de 3e keer naar buiten gaat, in de stint zit, niet zeker weet of die nu 7 of 8 rondjes al gereden heeft, dus dan maar 1 extra rondje rijdt voor de zekerheid moet "gestraft" worden als hij 1 ronde te veel heeft gereden.

Sorry maar in welke wereld leef je dan. Als je 1 outlap en 8 rondjes rijdt is het voldoende. Rij je dan 1 outlap en 9 rondjes, be my guest. We pakken alleen die 8 rondjes.
Heb nog wel de neiging om de mening van Bram met een korreltje zout te nemen, dit door zijn uitspraken in zijn stream over Toro Noir en mijn broer Patrick (dus echt niet) , maar in dit geval ben ik het 100% met hem eens. :thumbs_happy:
Gebruikersavatar
Ron Schmitz
Berichten: 225
Lid geworden op: 18 jan 2019, 20:57
Racestuur: Thustmaster T300 Ferrari GTE
Locatie: Roermond
Contact:

Bram Kuipers schreef: 19 feb 2021, 13:35 Rij je dan 1 outlap en 9 rondjes, be my guest. We pakken alleen die 8 rondjes.
Bram , dit staat nergens beschreven of ik heb het over het hoofd gelezen/gezien. ( dan had in de openingspost moeten staan 1 outlap , 8 of meer getimede rondes waarbij alleen de eerste 8 ronden tellen voor het gemiddelde)

Zo ongeveer 9/10 van de rijders heeft wel begrepen dat er 1 outlap en 8 getimede rondes gereden moesten worden en daar hun best voor hebben gedaan om neer te zetten wat de organisatie gevraagd heeft , door niet rondes meer of minder te rijden.
1/10 van de rijders hebben dus , ook door omstandigheden, minder rondes gereden of zelfs meer rondes gereden.

See you on track :thumbs_up:
Gebruikersavatar
Roel Palmers
Berichten: 301
Lid geworden op: 01 jan 2018, 12:26
Racestuur: Fanatec CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Hey Ron,

Bedoel je onderstaande cursieve tekst? Dit is een kopie uit de tekst van de aankondiging van het seizoen 2021-1. Toegegeven, het staat niet altijd onder 1 kopje, maar het was wel aangegeven. :)

Per stint zullen we altijd de ronden 1 t/m 8 meten, dus bijvoorbeeld niet de ronden 2 t/m 9.
Gebruikersavatar
Bram Kuipers
Berichten: 2282
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:27
Racestuur: TS-XW Racer Sparco P310
Locatie: Venlo
Contact:

Ron Schmitz schreef: 19 feb 2021, 14:21
Bram Kuipers schreef: 19 feb 2021, 13:35 Rij je dan 1 outlap en 9 rondjes, be my guest. We pakken alleen die 8 rondjes.
Bram , dit staat nergens beschreven of ik heb het over het hoofd gelezen/gezien. ( dan had in de openingspost moeten staan 1 outlap , 8 of meer getimede rondes waarbij alleen de eerste 8 ronden tellen voor het gemiddelde)

Zo ongeveer 9/10 van de rijders heeft wel begrepen dat er 1 outlap en 8 getimede rondes gereden moesten worden en daar hun best voor hebben gedaan om neer te zetten wat de organisatie gevraagd heeft , door niet rondes meer of minder te rijden.
1/10 van de rijders hebben dus , ook door omstandigheden, minder rondes gereden of zelfs meer rondes gereden.

See you on track :thumbs_up:
Maar dan vraag ik me af, waarom je je druk maakt om de enkele personen die dan net dat ene extra rondje heeft gereden. Enige wat in mijn hoofd dan speelt is dat die persoon niet zeker meer wist of die al 7/8 rondjes had gereden.

Ik heb het idee dat sommige zinnen en regels soms TE letterlijk genomen worden en dat als er iets niet super specifiek er staat, er direct misbruik/gereageerd op gaat worden.

Uiteindelijk gaat die 9e lap of misschien zelfs die 10e lap totaal nergens om. De definitie van de pre-kwalificatie was puur om te kijken wie er constant, MINIMAAL 8 getimede rondjes kon neer zetten, zonder grote foutjes of cut tracks.
Die 8 getimede rondjes zijn gepakt voor een gemiddelde en daar wordt de pre-kwalificatie op berekend. Dat iemand 9 of 10 laps doet is totaal niet iets waar men zich druk om zou moeten maken.
(wat ik momenteel dus wel doe, puur om een punt te maken over het feit dat sommige mensen de regels en afspraken TE letterlijk nemen)
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Ik ben een van de rijders die volledig onbewust 9 laps heeft gereden, zag het pas toen ik stopte en was al lang blij eindelijk een complete stint te hebben gehaald. Ik kan niet tellen en rijden tegelijk, had geen moertjes of kattebrokjes bij de hand om me te helpen :).
Ik was trouwens allang blij dat mijn stint 9 laps bleek te zijn want ik wist dat de laatste lap de belabberdste uit het rijtje was.
Maakt me verder ook helemaal niet uit in welke server ik zo meteen start bij aanvang seizoen. Ik heb toch gewoon plezier met racen en helemaal geen zin om regeltjes links of rechtsom te interpreten.
Dus als een stint van 9 timed laps alsnog als niet geldig worden gezien 'so be it'.
Dus tot in server 2 of 1 :), wordt hoog tijd dat eea weer gaat beginnen.
Gebruikersavatar
Ron Schmitz
Berichten: 225
Lid geworden op: 18 jan 2019, 20:57
Racestuur: Thustmaster T300 Ferrari GTE
Locatie: Roermond
Contact:

Maak mij ook niet druk als er 9 of 10 ronden gereden zijn door sommige , maar ik ( en denk ook de meeste rijders ) waren in de veronderstelling dat je maar 8 getimede ronden mocht rijden ( vandaar ook 8 kattenbrokjes bij mij :D ) en als je er meer reed dan geen gemiddelde kreeg.
Anders had ik ook wel een paar extra ronden gereden zodat ik zeker was dat ik 8 ronden erop had zitten.

So .. op naar de Nürburgring :driving:
Gebruikersavatar
Bram Kuipers
Berichten: 2282
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:27
Racestuur: TS-XW Racer Sparco P310
Locatie: Venlo
Contact:

Ger Peeters schreef: 19 feb 2021, 15:02 Ik ben een van de rijders die volledig onbewust 9 laps heeft gereden, zag het pas toen ik stopte en was al lang blij eindelijk een complete stint te hebben gehaald. Ik kan niet tellen en rijden tegelijk, had geen moertjes of kattebrokjes bij de hand om me te helpen :).
Ik was trouwens allang blij dat mijn stint 9 laps bleek te zijn want ik wist dat de laatste lap de belabberdste uit het rijtje was.
Maakt me verder ook helemaal niet uit in welke server ik zo meteen start bij aanvang seizoen. Ik heb toch gewoon plezier met racen en helemaal geen zin om regeltjes links of rechtsom te interpreten.
Dus als een stint van 9 timed laps alsnog als niet geldig worden gezien 'so be it'.
Dus tot in server 2 of 1 :), wordt hoog tijd dat eea weer gaat beginnen.
Je zit in server 1, zie andere forum post van de uitslag.
Gesloten

Terug naar “SRVN NK F2 2021-I”