NK GT3 2021-I | Imola 2018 | 04-04-2021

SRVN Kampioenschapscommissie
Berichten: 220
Lid geworden op: 20 mei 2015, 17:44

NK Gt3 2021-I
Imola 2018
04-04-2021


Tijdschema en meer informatie
Kijk voor meer informatie in het Algemene Informatie NK GT3 2021-I topic.

Weerbericht
Afbeelding

Green line
De Green line voor de rollende start bevindt zich op Start/Finish, gelijk met de lijn van de tijdwaarneming:
Afbeelding


Algemeen Racereglement
Dit SRVN evenement wordt gehouden volgens het Algemeen Racereglement, neem dit nog goed door voorafgaand aan de raceavond.

Vergeet je niet aan of af te melden op Mijn SRVN
Gebruikersavatar
Rene Vos
Berichten: 141
Lid geworden op: 04 jul 2019, 09:12
Racestuur: Fanatec Podium DD1
Contact:

Vraag aan de racecommissie, raceleiding.
Nu we te maken hebben met een rollende start begint een race pas na de 1e ronde thv de greenline. Officieel volgens rF2 begint de race natuurlijk zodra de lichten op groen gaan. We hebben nu al een aantal keren te maken gehad met een valse start van mensen en de penalty wordt indien aangevraagd dan ook weggehaald.
Kan hier wellicht op geacteerd worden vanuit de toren dat zodra er een valse start gemaakt wordt in de formation lap dat deze direct word rechtgezet? Wel zo eerlijk lijkt mij omdat de race officieel pas begint na de formation lap.
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Je zou ook kunnen zeggen dat je een pannenkoek bent als je gaat rijden voor de lichten uit zijn :)
Gebruikersavatar
Wilbert Velthove
Berichten: 214
Lid geworden op: 16 mei 2016, 21:11
Racestuur: FANATEC ClubSport V2 Wheelbase

Lennart Lippens schreef: 25 mar 2021, 11:41 Je zou ook kunnen zeggen dat je een pannenkoek bent als je gaat rijden voor de lichten uit zijn :)
Ik ben er eentje met spek en basterd suiker. (ongelofelijk dom was dat)
Gebruikersavatar
Rene Vos
Berichten: 141
Lid geworden op: 04 jul 2019, 09:12
Racestuur: Fanatec Podium DD1
Contact:

Lennart Lippens schreef: 25 mar 2021, 11:41 Je zou ook kunnen zeggen dat je een pannenkoek bent als je gaat rijden voor de lichten uit zijn :)
Ja dat het niet zou moeten weten we, maar dat in feite de wedstrijd niet begonnen is, weten we ook. Als je een verkeerde snelheid hebt thv de greenline wordt er een penalty uitgedeeld. Dus dat je dan een valse start per ongeluk maakt tijdens een formation lap is een beetje dubbelop.
Dus aan je antwoord hebben we vrij weinig zo :)
Martijn Huisers
Berichten: 472
Lid geworden op: 02 dec 2012, 16:37
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Lelystad

Afgelopen race was eigenlijk een gekkenhuis voor de WL en hadden we mazzel dat we met 2 man waren.
Dit werd eigenlijk allemaal veroorzaakt door "domme" dingen. Iemand met een enorme lag spike die vervolgens de verloren posities gaat goedmaken en daarbij anderen van de baan rijdt waardoor een herstart nodig was tot inderdaad valse starts waarbij de straffen weggehaald moesten worden.
Door die herstart crashte bij anderen weer rF2 en moesten we daar weer op wachten.
Dit is naar mijn mening allemaal niet nodig.

Inmiddels zou iedereen wel moeten weten hoe wij een rollende start doen. Zodra de lichten uitgaan kun je op je gemakt wegrijden dus hierbij een straf oplopen is niet echt slim. Spin je of raak je op wat voor een manier dan ook posities kwijt tijdens de warmup lap, dan kun je in het ARR precies lezen wat er dan wel en niet mag.
Om het voor de WL werkbaar te houden moeten we strenger gaan worden. Dus geen straffen meer verwijderen, en zonder meldingen van technische problemen gaan we gewoon van start.

Ook het verlaten van de server is zwaar irritant. Als WL moet je op 3 servers de grit goed gaan zetten en elke keer als iemand de server verlaat dan kun je weer opnieuw beginnen. Doe dat dus niet.
Misschien moeten we wel gaan instellen dat als je tijdens de warmup sessie in de laatste 2 minuten de server verlaat, je gewoon achteraan staat. Kijkend naar andere kampioenschappen is dat daar heel normaal.
Heb je technische problemen, kom dat dan melden bij de WL. Of zorg dat dit gedaan wordt door iemand anders uit je team.

Doordat we werken met splits is de druk op de WL toegenomen en hebben we mensen gevonden die hun vrije avond opofferen om dit allemaal voor ons te regelen. Zelf rijden ze niet eens mee. Als we dus allemaal even een beetje opletten en de regels goed weten dan blijft het voor de WL ook leuk om te doen.
Zonder WL kunnen wij niet rijden, en ik heb soms het idee dat niet iedereen dit wel doorheeft.
(wie de schoen past ......)

Kortom, laten we het ook voor de WL leuk houden
Gebruikersavatar
Rene Vos
Berichten: 141
Lid geworden op: 04 jul 2019, 09:12
Racestuur: Fanatec Podium DD1
Contact:

Met alles wat je hierboven post natuurlijk helemaal mee eens , heb zelf nooit een valse start gehad maar viel me op dit keer dat er een aantal waren. Vandaar mijn vraag. Dit antwoord past iig beter dan iets met een gerecht wat ik wel weer super lekker vind. Dat dan weer wel. Het liefste met suiker en stroop. 🤣
Tot de volgende.🙌
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Komt op hetzelfde neer volgens mij, alleen misschien iets beter beargumenteerd :D
Gebruikersavatar
Niels Hoogeveen
Berichten: 22
Lid geworden op: 25 jul 2019, 12:27
Racestuur: Fanatec DD1 + Fanatec v2

Heren,

Misschien dom vraagje, ik dacht ergens te lezen aan het begin van het seizoen dat er om de 2 races een BoP gedaan zou worden.
Veelal op basis van de S397 GT Challenge BoP. Kan het overigens nu nergens meer vinden dus miss weggehaald ofzo?

Nu heeft deze een BoP uitgebracht (wat met name positief is voor de Radical).
Kunnen wij deze BoP ook verwachten of niet?

BOP Changelog:
Bentley (both) +5
BMW -10
Aston -15
Radical -40
Callaway -10

Thanks alvast!!
Gebruikersavatar
Roel Palmers
Berichten: 301
Lid geworden op: 01 jan 2018, 12:26
Racestuur: Fanatec CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Niels, ik denk dat jij dit stukje bedoelt over de BOP en dan onder het kopje Kampioenschap 2: SRVN NK GT3
https://forum.srvn.nl/viewtopic.php?f=178&t=3796
Er wordt overigens gesproken over dat er een extra BOP doorgevoerd KAN worden, dus hoeft niet te gebeuren.
Gebruikersavatar
Arjan Veltens
Berichten: 321
Lid geworden op: 06 mar 2016, 15:39
Locatie: Groningen
Contact:

Exact @Roel Palmers.

Wanneer deze wordt toegepast dan wordt dit gecommuniceerd.
Gebruikersavatar
Niels Hoogeveen
Berichten: 22
Lid geworden op: 25 jul 2019, 12:27
Racestuur: Fanatec DD1 + Fanatec v2

Inderdaad @Roel Palmers die bedoelde ik idd! :P
Maar idd wat regeltjes vergeten :P

@Arjan Veltens Thanks! Dat is ook een antwoord :)
SRVN Racecommissie
Berichten: 688
Lid geworden op: 20 okt 2011, 22:53

Green line info in begin topic toegevoegd
Gebruikersavatar
Paul van Leusden
Berichten: 86
Lid geworden op: 10 jan 2017, 20:21
Racestuur: Thrustmaster T500 RS
Locatie: Amsterdam

2e race heb ik denk ik Jelle Schoor aangetikt, daarvoor mijn excuses , had je niet gezien sorry 🙏
Wou je nog even spreken op de TS maar je was al weg .
Ivo de Groot
Berichten: 29
Lid geworden op: 18 aug 2019, 18:24
Racestuur: Simucube 20Nm
Locatie: Berkel en rodenrijs
Contact:

Excuses aan iedereen die ik geraakt heb en voor verlaten van de race.. :roll:
Voor de rest van het seizoen heb ik mij uitgeschreven dus hebben jullie geen last meer van mij :byebye:
Bas van Grunsven
Berichten: 71
Lid geworden op: 26 sep 2020, 10:57
Racestuur: Logitech g29

Eerste keer dat ik mee deed aan een gt3 race en dat is me heel goed bevallen. 1e race 4e geworden in split 3. 2e race lang op 3e positie gelegen maar in de laatste ronden maakte ik een fout waardoor ik een drive tru kreeg. Bedankt dat ik toch mee mocht doen.
Tonnie Jansen
Berichten: 82
Lid geworden op: 23 jan 2018, 11:47

na 2 jaar afwezig te zijn geweest en veel enduranceraces te hebben gereden, begon het weer te kriebelen om wat kortere sprintraces te rijden. Na niet al te veel geoefend te hebben (pas laat bleek dat ik mee kon doen) poleposition voor de sprintrace.
Heel langzaam reed ik weg van de nummer 2 en zodoende pakte ik mijn eerste overwinning.
De hoofdrace starten vanaf p10, benieuwd na hoever ik zou kunnen komen, viel me dit allerzins mee. Door toch wel veel foutjes bij andere kwam ik na zo'n 6 rondes of zo op P1 aan, wanneer ik een veilige voorsprong kon opbouwen.
Ik zie uit naar Sebring of ik daar dit kunstje weer kan herhalen. Bedankt dat ik mee mocht doen, zie jullie in Sebring.
Gebruikersavatar
Sebastiaan ten Brink
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 apr 2020, 11:16
Racestuur: Clubsport V2.5 + Formula V2

Bas van Grunsven schreef: 05 apr 2021, 09:10 Eerste keer dat ik mee deed aan een gt3 race en dat is me heel goed bevallen. 1e race 4e geworden in split 3. 2e race lang op 3e positie gelegen maar in de laatste ronden maakte ik een fout waardoor ik een drive tru kreeg. Bedankt dat ik toch mee mocht doen.
Race 2 zat ik ruim 20min achter je te wachten op die foutjes, heerlijk clean gereden maar die 2 laatste uitstapjes deden je de das om. Race 1 en race 2 P3 finish voor mij 🤗
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Eerste races in split 2. Iets te weinig voorbereid en duidelijk niet goed ontrafeld waar de snelheid te vinden was op Imola. Zat in de race nog dingen uit te proberen.

Matige kwalificatie bracht P12. Jammer van de gemiste kansen op top 10.

In race 1 goed gestart en snel opgeklommen. Bleef steken op P7 ongeveer, maar voor mij gingen mensen in de fout en werd het P5. Goede nieuws was dat er maar weinig mensen duidelijk sneller waren, dus dat beloofde wat.

Race 2 weer goed van start, maar bij de Villeneuve (?) chicane (voor Tosa) van de baan gedrukt door een McLaren en in de muur beland. Achteraan de race hervat en door schade een volle seconde per ronde verloren. Desondanks nog opgeklommen naar P11. Pakte wel in de laatste ronde een DT ( :loser1: ) en daardoor naar P12 gezakt. Er had veel meer in die race gezeten, gezien de hoeveelheid mensen die in de problemen kwamen en de snelheid die men voor me had, maar goed, ik had dus ook problemen...

Waarschijnlijk kan ik split 1 wel vergeten. Gelukkig bevalt Sebring me wel, dus wellicht dat daar meer te halen valt.
SRVN Racecommissie
Berichten: 688
Lid geworden op: 20 okt 2011, 22:53

Klassement is bijgewerkt
Gesloten

Terug naar “SRVN NK GT3 2021-I”