NK GT3 2021-I | Silverstone GT | 02-05-2021

Gesloten
SRVN Kampioenschapscommissie
Berichten: 220
Lid geworden op: 20 mei 2015, 17:44

NK Gt3 2021-I
Silverstone GT
02-05-2021


Tijdschema en meer informatie
Kijk voor meer informatie in het Algemene Informatie NK GT3 2021-I topic.

Weerbericht
Afbeelding

Green line

Afbeelding


Algemeen Racereglement
Dit SRVN evenement wordt gehouden volgens het Algemeen Racereglement, neem dit nog goed door voorafgaand aan de raceavond.

Vergeet je niet aan of af te melden op Mijn SRVN
SRVN Racecommissie
Berichten: 688
Lid geworden op: 20 okt 2011, 22:53

Greenline info toegevoegd
Gebruikersavatar
Lars Koldeweij
Berichten: 1742
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:54
Racestuur: CSW 2.5
Locatie: Zwolle

De green line op het plaatje is niet de plek waar de tijdwaarneming start. Die ligt pas later namelijk. Welke is het?
SRVN Racecommissie
Berichten: 688
Lid geworden op: 20 okt 2011, 22:53

Lars Koldeweij schreef: 02 mei 2021, 09:37 De green line op het plaatje is niet de plek waar de tijdwaarneming start. Die ligt pas later namelijk. Welke is het?
Voor de duidelijkheid, de green-line bevindt zich op de zwart-wit-geblokte lijn. Let op, dit is NIET de in-game overgang naar de nieuwe ronde, aangezien die locatie niet zichtbaar is d.m.v. een lijn.
Gebruikersavatar
Tim de Ruig
Berichten: 67
Lid geworden op: 04 jan 2019, 16:42
Racestuur: Simucube 2 sport

Goedemiddag, ik wilde me net aanmelden voor de race op silverstone, maar ik kan me niet meer aanmelden zo lijkt het?
Kan het zijn dat de deadline 12u was? Het is nu namelijk 12:16.. "Ja, ik was deze keer wat aan de late kant :)"
Ik wil dus wel meerijden en meld me dan maar via dit topic aan, want ik zou niet weten hoe anders.

edit: heb ook mailtje naar RC verstuurd
Laatst gewijzigd door Tim de Ruig op 02 mei 2021, 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Bas van Grunsven
Berichten: 71
Lid geworden op: 26 sep 2020, 10:57
Racestuur: Logitech g29

Ik zie dat we vanavond 52 deelnemers hebben. Betekend dit dat split 3 bij split 2 word gevoegd? Of moeten we in split 3 met maar 6 man rijden?
Martijn Huisers
Berichten: 472
Lid geworden op: 02 dec 2012, 16:37
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Lelystad

Bas van Grunsven schreef: 02 mei 2021, 12:19 Ik zie dat we vanavond 52 deelnemers hebben. Betekend dit dat split 3 bij split 2 word gevoegd? Of moeten we in split 3 met maar 6 man rijden?
Bas,

Vanavond zal tijdens de briefing dit soort informatie verstrekt worden.

Martijn
Bas van Grunsven
Berichten: 71
Lid geworden op: 26 sep 2020, 10:57
Racestuur: Logitech g29

Een prachtige race avond gehad in split 2. 1e race paar mooie gevechten gehad en uiteindelijk P7 dacht ik. In de hoofdrace P2. Bedankt dat wij mee mochten doen met split 2. Super geregeld👍
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Deze ga ik snel vergeten. Kon weinig maken van de Ferrari hier, reed ook te weinig rondjes vooraf en had pech in de races. Op naar leukere circuits.

Mijn verontschuldigingen naar Bas in de BMW voor het tikje in Club. Ik had je lijn en snelheid daar anders verwacht. Heb het halve veld voorbij gelaten bij het wachten om het plekje weer terug te geven.
Gebruikersavatar
Twan Capellen
Berichten: 967
Lid geworden op: 19 sep 2011, 19:37
Racestuur: Thrustmater T500RS
Locatie: Brunssum

De races waren niet speciaal.
Wat ik wel vervelend vind is de start procedure.
De 2 rijen rijden zelden gelijk op met gevolg dat de persoon die 3 plekken achter mij kwalificeert voor mij start.
Dat moet toch anders kunnen.
Dit seizoen heb ik nog geen race gezien waarbij iedereen op de juiste plek start!
Op deze manier heb ik liever een staande start.
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Ook hier niet echt spannende races gehad. Race een aangehaakt achter vechtend tweetal Edward en Jeroen. Maar meer als aanhaken en een of twee keer een halve plaagstoot plegen bij een foutje aan hun kant zat er niet in. Race twee ging het niet heel anders, alleen waren de voor me vechtende namen anders :). In de laatste paar laps wel nog dicht bij Niels gekomen maar ook daar geen echte aanval meer kunnen inzetten.
SRVN Racecommissie
Berichten: 688
Lid geworden op: 20 okt 2011, 22:53

Klassement is bijgewerkt.

Even een toelichting op het samenvoegen van split 2 en 3 in één server, en hoe dat in het klassement is verwerkt:
- De deelnemers uit split 3 die gisteren in split 2 reden krijgen participatiepunten voor split 3 + de punten voor de uitslag van gisteren.
Voorbeeld: normaal is in Split 1/Race 1 een 3e plaats goed voor 78 punten (50 participatie + 28 voor de uitslag). In dit geval werd Ivo de Groot 3e (ingedeeld in split 3), en krijgt daarvoor 53 punten (25 participatiepunten + 28 punten voor uitslag).

- Dezelfde raceuitslag is gebruikt in het klassement van split 2 en 3, maar in het klassement van split 2 hebben de deelnemers uit split 3 geen punten behaald, en in het klassement van split 3 hebben de deelnemers uit split 2 geen punten behaald.
Dit heeft als nadeel dat onderaan het klassement per split een lijst met namen staat op 0 punten die thuishoren in een andere split, maar we zien geen andere technische oplossing.
Rob Smit
Berichten: 182
Lid geworden op: 04 mei 2020, 16:09
Racestuur: Fanatec Formule V2 + DD1
Locatie: Oosthuizen

Denk dat de stand op dit moment nog niet helemaal goed bijgewerkt is.
Zie op dit moment allen bij de stand in split 3 Silverstone verwerkt is. In de totaal stand en split 1 en 2 zijn de punten van Silverstone nog niet toegevoegd
Gebruikersavatar
Rene Vos
Berichten: 141
Lid geworden op: 04 jul 2019, 09:12
Racestuur: Fanatec Podium DD1
Contact:

Twan Capellen schreef: 03 mei 2021, 10:57 De races waren niet speciaal.
Wat ik wel vervelend vind is de start procedure.
De 2 rijen rijden zelden gelijk op met gevolg dat de persoon die 3 plekken achter mij kwalificeert voor mij start.
Dat moet toch anders kunnen.
Dit seizoen heb ik nog geen race gezien waarbij iedereen op de juiste plek start!
Op deze manier heb ik liever een staande start.
Nou adv het ARR, moet je op positie rijden die op de grid ook geld, dus mag men niet voor je starten, als iemand voor je meer dan 5 lengtes er tussen houd kan hij daar een straf voor krijgen, maar dan mag je lijkt me niet zomaar 3 plaatsen voor iemand beginnen met starten? Kheb geen idee............

11.1.5
Bij een rollende start zonder safetycar is de volgende procedure van toepassing: Zodra iedereen op de grid staat gaan de lampen uit en gaat rFactor er vanuit dat de race is gestart. Wij gaan echter rustig op het gas en blijven op de positie rijden die ook op de grid van toepassing was (double file). Iedereen rijdt de gehele ronde op de pitlimiter en volgt zijn voorganger op gepaste afstand, maar het gat mag niet groter zijn dan 5 wagenlengtes. Het dichtrijden van een gat (door de pitlimiter er tijdelijk af te halen) mag alleen gedaan worden met een maximale snelheid van 120Km/h, zodat er bij de achterliggende auto’s geen onverwachte remacties ontstaan. Voor elk circuit wordt een "green line" bepaald. Vanaf het uitkomen van de laatste bocht voor de green line moet iedereen op de limiter rijden en mag je er niet meer vanaf, totdat je de green line bent gepasseerd.
Zodra je met je neus over deze lijn komt start jouw race. Is je snelheid op dat moment hoger of lager dan de ingestelde pitlimiter snelheid is er sprake van een valse start.

Let op: met "minimaal 1 en maximaal 5 wagenlengtes" wordt gedoeld op de afstand op de auto die 2 posities voor je rijdt, dus in dezelfde lijn als jijzelf (links of rechts). Rij je bijvoorbeeld op P6, dan moet je minimaal 1 en maximaal 5 wagenlengtes afstand houden tot P4.
Het overtreden van de maximum snelheid van 120km/h wordt bestraft met een middel straf.
Het overtreden van het niet rijden op de pitlimiter na uitkomen laatste bocht wordt bestraft met een lichte straf.
Het overtreden van de snelheid op de greenline wordt bestraft met een lichte straf.
Indien op de green line de afstand op de auto in de lijn voor je groter is dan 5 wagenlengtes wordt dit betraft met een middel straf.
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Rob Smit schreef: 03 mei 2021, 14:55 Denk dat de stand op dit moment nog niet helemaal goed bijgewerkt is.
Zie op dit moment allen bij de stand in split 3 Silverstone verwerkt is. In de totaal stand en split 1 en 2 zijn de punten van Silverstone nog niet toegevoegd
Shift-F5 om de cache te overschrijven
Rob Smit
Berichten: 182
Lid geworden op: 04 mei 2020, 16:09
Racestuur: Fanatec Formule V2 + DD1
Locatie: Oosthuizen

Lennart Lippens schreef: 03 mei 2021, 15:32
Rob Smit schreef: 03 mei 2021, 14:55
Shift-F5 om de cache te overschrijven
:thumbs_happy:
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Rene Vos schreef: 03 mei 2021, 15:29 Let op: met "minimaal 1 en maximaal 5 wagenlengtes" wordt gedoeld op de afstand op de auto die 2 posities voor je rijdt, dus in dezelfde lijn als jijzelf (links of rechts). Rij je bijvoorbeeld op P6, dan moet je minimaal 1 en maximaal 5 wagenlengtes afstand houden tot P4.
Het overtreden van de maximum snelheid van 120km/h wordt bestraft met een middel straf.
Het overtreden van het niet rijden op de pitlimiter na uitkomen laatste bocht wordt bestraft met een lichte straf.
Het overtreden van de snelheid op de greenline wordt bestraft met een lichte straf.
Indien op de green line de afstand op de auto in de lijn voor je groter is dan 5 wagenlengtes wordt dit betraft met een middel straf.
Het probleem is dus, in het voorbeeld dat hier wordt gegeven, dat wanneer de "P4" verdwijnt er een doorschuiving plaatsvindt. Dan rijdt de "P6" op 1-5 wagenlengtes van de P2. Het ARR voorziet niet in wat er dan precies verwacht wordt van een rijder. Moet hij:

- gewoon doorschuiven en 1-5 wagenlengtes achter de P2 gaan rijden?
- 3-10 wagenlengtes achter de P2 gaan rijden?
- naast de P5 gaan rijden?

Ik weet niet of het een groot issue is. In iRacing gebeurt het continu, zeker in multi-class races waarin er een oneven aantal snelle auto's is en de leider van de langzame klasse naast de langzaamste snelle auto moet starten. Dan laat de leider van de langzame klasse een gat vallen en rijdt de nr. 2 naast hem. Die schuift dan op. Ik heb er nog nooit iemand over horen klagen.

Eventueel kan het reglement zo worden aangepast dat een rijder de 1-5 wagenlengtes tot beide auto's in de rij ervoor moet houden. Dan heb je hoogstens verschil tussen de P5 en P6, maar nooit de situatie dat de P6 op de P4-plek gaat rijden.
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Nog wat clips
en in kader voorgaande topics ...bekijk start race 2 achterveld maar eens daar zitten wat auto's op een verkeerde plek ;) en maken het zich daarmee deels gemakkelijk of moeilijk :)

Berry Witman
Berichten: 312
Lid geworden op: 18 mar 2016, 17:47
Racestuur: 4 DOF Motion + Directdrive
Locatie: Kampen

Ger Peeters schreef: 04 mei 2021, 12:34 Nog wat clips
en in kader voorgaande topics ...bekijk start race 2 achterveld maar eens daar zitten wat auto's op een verkeerde plek ;) en maken het zich daarmee deels gemakkelijk of moeilijk :)

Hoi Ger, bij mij viel de limiter er weer op na de streep van start race 2, vreemd want ik had hem er net afgehaald leek op een soort van dubbel shift van de pit limiter knop
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Maakte me ook niet uit, achterin blijft het doorebben en steeds groter worden van de van harmonica effecten ook wat lastiger. In split 2 zat ik in warmup verder van voren en daar kon ik dan vrijwel de hele lap op limiter rustig kort achter voorligger rijden. Viel me op dat ik in split 1 waar ik verder naar achteren sta gedurende de lap veel vaker even van limiter moest gaan om aan te sluiten. Maakt het net even lastiger en gaat niet altijd even goed, hoort er ook bij.
Gesloten

Terug naar “SRVN NK GT3 2021-I”