NK GT3 2021-I | Indianapolis | 07-03-2021

Rody van der Have
Berichten: 64
Lid geworden op: 23 aug 2020, 11:13
Racestuur: Fanatec DD1
Locatie: Lienden

William Geuze schreef: 14 mar 2021, 10:26
Rody van der Have schreef: 13 mar 2021, 19:54
Martin Baltus schreef: 13 mar 2021, 13:56 Oh ja, vergeten te vermelden. doordat ik eraf getikt was in race2 en ook nog een keer moest uitwijken door het gras. heb ik mogelijk een cut track gekregen en niet gezien? echter lijkt me sterk want het kostte zwaar tijd.

Vervolgens maak ik 1x keer een cut track en krijg direct een drive through!
is dat nog ergens terug te zien of ik bij die eerste acties een cut track heb gekregen?
Voor zover ik weet kijkt de software niet of je er voordeel van hebt of niet.
Voorbeeldje van de opties :kiss_s:


// Cut track penalty threshold adjusters, to help tune, check score.cpp in a +trace=3 trace.txt file
CutLeavingThresh = 2 // Threshold (in meters) for leaving track
CutJoiningThresh = 0.95 // Threshold (in meters) for re-joining track
CutPassPenalty = 0.7 // Penalty for each driver we pass (an inaccurate indicator)
CutTimeRatioMax = 0.95 // Start penalizing even if we lose 5% of time
CutTimeRatioPenalty = 0.375 // Penalty for fraction of time savings
CutSecondsSaved = 0.675 // Penalty for each second saved
CutWorstYawPenalty = 1.5 // Penalty for staying under control, the worst yaw angle gives us an indication of this and it follows the cosine of the angle of the car in relation to the road
CutDirectionalPenalty = 1.0 // Penalty (actually reward) for being in wrong direction
CutWarningThresh = 1.6 // Threshold for warning (or disallowance of lap), should be > CutWorstYawPenalty
CutStopGoThresh = 3.0 // Threshold for immediate stop/go penalty
Helemaal duidelijk. Een stuk complexer dan ik dus dacht. Txs.

Mits goed ingesteld kijkt hij inderdaad dan naar het wel of geen voordeel hebben Martin. Weer wat geleerd :)
Gebruikersavatar
Marc Vermeer
Berichten: 290
Lid geworden op: 30 sep 2011, 21:14
Racestuur: Fanatec CSL DD

Korte update van mijn kant:
R1
Te laat geremd terwijl we met 3 breed aanremde voor turn 1. Om in alle nooit de bocht te redden deed ik te snel downshiften. Motor opgeblazen, in allerijl gedacht dat ik hem nog aan de praat kon krijgen. Daardoor te lang gele vlag veroorzaakt en tot overmaat van ramp ook nog een DQ.

R2 Stukken beter, geen gekke dingen meegemaakt en netjes naar P8 gereden van P17.

PS: Viel wel op hoeveel ruimte er was in formatielap, dat betekent dat nr 15 al 20 sec achterloopt voor bocht 1. Mensen sluit gewoon aan bij je voorganger. Zolang je maar op pitlimiter rijdt voordat je de green line passeert.

Daarnaast is behoud van Split 1 voor mij na race 1 als onmogelijk beschouwd. Voornamelijk door de participatiepunten. Will try my best.
Gesloten

Terug naar “SRVN NK GT3 2021-I”