NK GT3 2021-I | Pre-Kwalificatie | 14-02-2021 / 21-02-2021

Gebruikersavatar
Jordy van Overeem
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 apr 2020, 09:45
Racestuur: Fanatec V2.5 base + P1 stuur
Locatie: Almere
Contact:

Rijd ik nou split 1 of split 2? Ik kan overigens niet alle races mee doen, weet nou niet wat er van mij verwacht wordt.
Gebruikersavatar
Lars Koldeweij
Berichten: 1742
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:54
Racestuur: CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Martin Baltus schreef:ja had ergens gelezen je mag zo vaak proberen als je wilt haha, maar dat was blijkbaar incl afbreken
tja ik dacht, ik maar hem eerst maar eens af dan heb ik in ieder geval iets, tweede run van 8 was beter

anyways , vond het te lang, te intensief, cut track ook te strikt, misschien eentje toelaten.
8 ronden is gewoon een aardige kluif , zeker deze baan met strakke cut track
Dus omdat je de regels niet hebt gelezen is alles nu kut?
Rody van der Have
Berichten: 64
Lid geworden op: 23 aug 2020, 11:13
Racestuur: Fanatec DD1
Locatie: Lienden

Martin Baltus schreef: 21 feb 2021, 21:29 anyways , vond het te lang, te intensief, cut track ook te strikt, misschien eentje toelaten.
8 ronden is gewoon een aardige kluif , zeker deze baan met strakke cut track
In een quali krijg je nooit een cut track kado.

Ik vond het vorige week ook pittig, maar ik vind het format wel erg leuk. Dit komt neer op consistentie icm snelheid en 8 ronden foutloos op de limiet rijden is heeeeel pittig :)
Gebruikersavatar
Tim de Ruig
Berichten: 67
Lid geworden op: 04 jan 2019, 16:42
Racestuur: Simucube 2 sport

Deze splits staan vast neem ik aan? Daarmee bedoel ik dat als er mensen niet meerijden, en er dus minder dan 32 man start, de splits niet van onderaf aan worden aangevuld?
Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 707
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO

Lars Koldeweij schreef: 21 feb 2021, 21:53
Martin Baltus schreef:ja had ergens gelezen je mag zo vaak proberen als je wilt haha, maar dat was blijkbaar incl afbreken
tja ik dacht, ik maar hem eerst maar eens af dan heb ik in ieder geval iets, tweede run van 8 was beter

anyways , vond het te lang, te intensief, cut track ook te strikt, misschien eentje toelaten.
8 ronden is gewoon een aardige kluif , zeker deze baan met strakke cut track
Dus omdat je de regels niet hebt gelezen is alles nu kut?
ik zeg toch niet dat alles kut is?
Gebruikersavatar
Lars Koldeweij
Berichten: 1742
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:54
Racestuur: CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Martin Baltus schreef:
Lars Koldeweij schreef: 21 feb 2021, 21:53
Martin Baltus schreef:ja had ergens gelezen je mag zo vaak proberen als je wilt haha, maar dat was blijkbaar incl afbreken
tja ik dacht, ik maar hem eerst maar eens af dan heb ik in ieder geval iets, tweede run van 8 was beter

anyways , vond het te lang, te intensief, cut track ook te strikt, misschien eentje toelaten.
8 ronden is gewoon een aardige kluif , zeker deze baan met strakke cut track
Dus omdat je de regels niet hebt gelezen is alles nu kut?
ik zeg toch niet dat alles kut is?
Het klinkt anders alsof je geen fan bent van het format. Als je dat pas aangeeft nadat je zelf niet goed genoeg hebt gelezen hoe het format überhaupt werkt en je daardoor benadeeld voelt, vind ik dat gek.

Als je na de aangepaste tracklimits nog een cut track krijgt heb je echt heel duidelijk buiten de lijntjes gekleurd dus dat ligt dan echt aan je zelf. En hoe zie je het voor je om een gemiddelde over 8 rondjes te nemen met een gedoogde cut track (dus zonder rondetijd)?

Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 707
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO

nou ja het doel was 8 laps contant te rijden, en ja had 1 slecht rondje en dus moeten afbreken. maar ja niet goed gelezen blijkbaar dus, vraag me af of het er altijd zo heeft gestaan maar dan ben ik dus blind want heb het meerdere keren de afgelopen maanden/weken gelezen.

tijdens training was het al duidelijk dat het een opgave zou worden, zeker bocht 1.
uiteindelijk heb ik een stint van nog eens 8 gereden die was beter.
in mijn derde set ging het nog beter maar na ronde 5 een cut track bocht 1.

vond het gewoon vrij pittig, zeker als je na 7 ronden een momentje hebt en weer opnieuw moet beginnen. dan wordt het dus een lange avond en het wordt steeds lastiger natuurlijk. misschien volgende keer dan meerdere stints van 8 ook meetellen, maar ja ik begrijp dat dat voor de organisatie ook meer werk is. en ja ik baal :)
Martijn Huisers
Berichten: 472
Lid geworden op: 02 dec 2012, 16:37
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Lelystad

Martin,

Vanaf dag 1 is het al de bedoeling geweest dat je 8 rondjes moest rijden die allemaal een geldige tijd moesten hebben.
Het heeft er niet gelijk expliciet bijgestaan dat je dit maar 1x mag doen. Dit is later toegevoegd inclusief de reden hiervan.
Toen de server net online was kwamen er al wat meldingen binnen dat de tracklimits erg strak stonden.
Bij de meeste banen is dit redelijk simpel op te lossen, behalve bij NOLA. Hier ben ik best wel wat uurtjes mee bezig geweest om dit voor elkaar te krijgen zodat je iets meer buiten de lijnen kan rijden.
Hoewel de baan het nu toelaat mag het formeel volgens het ARR nog steeds niet. Dus als je een cut track hebt gekregen dan zat je zeer ruim buiten de lijnen.

Dit seizoen werken we met een geheel nieuw concept en bij het bedenken hiervan was het voor ons als organisatie klip en klaar.
We hebben ons stinkende best gedaan om alles zo duidelijk mogelijk te verwoorden maar we merken toch dat dingen die voor ons logisch zijn bij anderen onduidelijk zijn. Dat geeft niets, want dan verduidelijken we gewoon alles.
Blijf dus vooral het forum goed lezen. Elke keer als we een openingspost aanpassen maken we er bij de reacties een melding van.
Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 707
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO

Helder Martijn
Is geen commentaar richting jullie maar is zoals ik het ervaren heb en misschien iets om mee te nemen. Je hebt inderdaad altijd wel mensen die niet kunnen lezen.
Misschien is een briefinkje dan nog wel handig voor de Martins onder ons. :o)
Snap dat er erom veel werk in zit waarvoor dank.!
En nu ben ik wel weer klaar met posten voor dit seizoen.
Gebruikersavatar
Roel Palmers
Berichten: 301
Lid geworden op: 01 jan 2018, 12:26
Racestuur: Fanatec CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Ik zag de vraag al eerder voorbij komen door Tim de Ruig, maar heb nog geen reactie daarvan gezien. Het lijkt mij niet geheel onbelangrijk om te kijken hoe hiermee omgegaan zal worden. Alle deelnemers zijn nu geplaatst in een groep op basis van de pre-kwalificatie. Wat gaat er nu gebeuren als er iemand binnen een groep niet kan rijden op die dag? Wordt groep 1 en groep 2 dan aangevuld uit een lagere groep of wordt er met minder mensen gereden en na twee racedagen de balans opgemaakt voor promotie/degradatie?
Gebruikersavatar
Marc Vermeer
Berichten: 290
Lid geworden op: 30 sep 2011, 21:14
Racestuur: Fanatec CSL DD

Dit nieuwe kwalificatie en race concept is praktisch overgenomen van de GT Pro /GT Challenge van S397 zelf. Daar werd je alleen gepromoveerd /gedegradeerd na 2 races. Zitten er 30 man in split 1 en zijn er maar 20 aanwezig, dan rijden die 20 de race. De andere 10 krijgen hierdoor ook geen deelname punten. Deelnemers die niet racen eindigen dus vanzelf na 2 races in een lagere split.
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Marc Vermeer schreef: 22 feb 2021, 09:51 Dit nieuwe kwalificatie en race concept is praktisch overgenomen van de GT Pro /GT Challenge van S397 zelf. Daar werd je alleen gepromoveerd /gedegradeerd na 2 races. Zitten er 30 man in split 1 en zijn er maar 20 aanwezig, dan rijden die 20 de race. De andere 10 krijgen hierdoor ook geen deelname punten. Deelnemers die niet racen eindigen dus vanzelf na 2 races in een lagere split.
Ons systeem is niet exact gelijk aan dat van S397, maar wat je zegt klopt, en is ook (zeer) binnenkort te lezen in het ARR.
De splitverdeling blijft gelijk, onafhankelijk van de aanmeldingen voor die betreffende avond. Alleen op de promotie/degradatiemomenten (na evenement 2 en 4) verandert de samenstelling van de splits. Wel is het zo dat er bij forse terugloop van inschrijvingen/aanmeldingen gekeken kan worden om eventueel splits samen te voegen, na evenement 2 en 4.
Gebruikersavatar
Roel Palmers
Berichten: 301
Lid geworden op: 01 jan 2018, 12:26
Racestuur: Fanatec CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Dat is dan nu duidelijk, bedankt.
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Jordy van Overeem schreef: 21 feb 2021, 21:50 Rijd ik nou split 1 of split 2? Ik kan overigens niet alle races mee doen, weet nou niet wat er van mij verwacht wordt.
Kun je toelichten wat er niet duidelijk is? Er is een apart topic met de uitslag. En via MijnSRVN geef je vóór ieder evenement aan of je wel of niet aanwezig zult zijn.
Gebruikersavatar
Tim de Ruig
Berichten: 67
Lid geworden op: 04 jan 2019, 16:42
Racestuur: Simucube 2 sport

Tim de Ruig schreef: 21 feb 2021, 22:02 Deze splits staan vast neem ik aan? Daarmee bedoel ik dat als er mensen niet meerijden, en er dus minder dan 32 man start, de splits niet van onderaf aan worden aangevuld?
Mijn vraag is een beetje ondergesneeuwd door andere discussies, maar mijnsinziens nog wel relevant. Kan iemand dit toelichten? Dank.
Rob Smit
Berichten: 182
Lid geworden op: 04 mei 2020, 16:09
Racestuur: Fanatec Formule V2 + DD1
Locatie: Oosthuizen

Tim de Ruig schreef: 22 feb 2021, 12:41
Tim de Ruig schreef: 21 feb 2021, 22:02 Deze splits staan vast neem ik aan? Daarmee bedoel ik dat als er mensen niet meerijden, en er dus minder dan 32 man start, de splits niet van onderaf aan worden aangevuld?
Mijn vraag is een beetje ondergesneeuwd door andere discussies, maar mijnsinziens nog wel relevant. Kan iemand dit toelichten? Dank.
Volgens mij staat in de mail van Lennard hierboven het antwoord op jou vraag.
Lennart Lippens schreef: 22 feb 2021, 10:01 De splitverdeling blijft gelijk, onafhankelijk van de aanmeldingen voor die betreffende avond. Alleen op de promotie/degradatiemomenten (na evenement 2 en 4) verandert de samenstelling van de splits. Wel is het zo dat er bij forse terugloop van inschrijvingen/aanmeldingen gekeken kan worden om eventueel splits samen te voegen, na evenement 2 en 4.
Laatst gewijzigd door Rob Smit op 22 feb 2021, 13:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Lars Koldeweij
Berichten: 1742
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:54
Racestuur: CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Tim de Ruig schreef:
Tim de Ruig schreef: 21 feb 2021, 22:02 Deze splits staan vast neem ik aan? Daarmee bedoel ik dat als er mensen niet meerijden, en er dus minder dan 32 man start, de splits niet van onderaf aan worden aangevuld?
Mijn vraag is een beetje ondergesneeuwd door andere discussies, maar mijnsinziens nog wel relevant. Kan iemand dit toelichten? Dank.
Deze is een paar posts geleden door Lennart beantwoord. :)
Gebruikersavatar
Tim de Ruig
Berichten: 67
Lid geworden op: 04 jan 2019, 16:42
Racestuur: Simucube 2 sport

Ah ik zie het nu. Ik zocht naar een quote van mijzelf. Vraag is beantwoord, bedankt.
Gesloten

Terug naar “SRVN NK GT3 2021-I”