NK Servers

Martijn Huisers
Berichten: 472
Lid geworden op: 02 dec 2012, 16:37
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Lelystad

In de komende dagen gaan de servers voorzien worden van een aangepaste baan en auto's.
Al deze content zal via de workshop aangeboden worden.
De workshops van de GT en F3 uit 2020 zullen hiervoor gebruikt gaan worden.

De aanpassingen van de baan hebben betrekking op de locatie van de garage en de tracklimits van bocht 5 zijn iets soepeler gezet.
Gebruikersavatar
Wilbert Velthove
Berichten: 214
Lid geworden op: 16 mei 2016, 21:11
Racestuur: FANATEC ClubSport V2 Wheelbase

Lekker gewerkt Martijn (Y)!
Gebruikersavatar
Roel Palmers
Berichten: 301
Lid geworden op: 01 jan 2018, 12:26
Racestuur: Fanatec CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Als er auto's aangepast gaan worden, wordt er dan ook vermeld wat die aanpassingen zijn?
Gebruikersavatar
Arjan Veltens
Berichten: 321
Lid geworden op: 06 mar 2016, 15:39
Locatie: Groningen
Contact:

Roel Palmers schreef: 26 jan 2021, 10:00 Als er auto's aangepast gaan worden, wordt er dan ook vermeld wat die aanpassingen zijn?

SRVN zal het melden wanneer een B.O.P. in werking wordt gesteld.
Gebruikersavatar
Roel Palmers
Berichten: 301
Lid geworden op: 01 jan 2018, 12:26
Racestuur: Fanatec CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Bedankt voor je reactie, Arjan.
Gebruikersavatar
Niels Hoogeveen
Berichten: 22
Lid geworden op: 25 jul 2019, 12:27
Racestuur: Fanatec DD1 + Fanatec v2

Goed bezig Martijn thanks!
Heb je toevallig ook linkjes van de desbetreffende workshops?
Misschien handig om ze hierbij te zetten (denk wel namelijk dat ik ze nog ergens kan vinden) maar handig voor het gemak misschien.

Thanks alvast!
Gebruikersavatar
Roel Palmers
Berichten: 301
Lid geworden op: 01 jan 2018, 12:26
Racestuur: Fanatec CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Topic van de workshop:

viewtopic.php?f=78&t=3722
Gebruikersavatar
Rene Vos
Berichten: 141
Lid geworden op: 04 jul 2019, 09:12
Racestuur: Fanatec Podium DD1
Contact:

Goed bezig, helaas krijg ik wel nu steeds meldingen over missing virutal cmp file Nola, en nu ook client mismatches..
Alles verwijderen en opnieuw workshop download aanzetten?
Gebruikersavatar
Wilbert Velthove
Berichten: 214
Lid geworden op: 16 mei 2016, 21:11
Racestuur: FANATEC ClubSport V2 Wheelbase

Martijn,

Ik krijg op de GT3 server "Failed to download/install packages"
Ik kan wel gewoon op de F2 server.

Is dit op te lossen?
Martijn Huisers
Berichten: 472
Lid geworden op: 02 dec 2012, 16:37
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Lelystad

Wilbert,

Ik kan gewoon inloggen op de GT3 server.
Is jouw client al geupdate naar 1124? Deze is net uitgekomen.
Ben je lid van de workshop?

Martijn

PS Die tracklimits aanpassen is een drama. Na het aanpassen werkt de delta timer niet meer.
Ben nog ff aan het zoeken waar het probleem zit
Gebruikersavatar
Wilbert Velthove
Berichten: 214
Lid geworden op: 16 mei 2016, 21:11
Racestuur: FANATEC ClubSport V2 Wheelbase

Ik heb mezelf ge-un-en-resubbed op de NK GT3 2021-1 workshop zoals die te vinden is in het paddock en het werkt weer.
(altijd kijken of de stekkers goed vastzitten...)

Dankjewel! en Succes met de baangrenzen :-)
Martijn Huisers
Berichten: 472
Lid geworden op: 02 dec 2012, 16:37
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Lelystad

Allen,

Zowel op de F2 als op de GT3 server staat nu een aagepaste versie van NOLA.
Er is in deze versie iets meer uitloop mogelijk in bocht 1 en 5 zonder dat je daarvoor een straf krijgt.

Ook werken beide servers nu met content via de workshop.

F2
Via browser
https://steamcommunity.com/workshop/fil ... 2200715864

Via Windows-Run

Code: Selecteer alles

steam://openurl/https://steamcommunity.com/workshop/filedetails/?id=2200715864
GT3
Via browser
https://steamcommunity.com/workshop/fil ... 2203672066

Via Windows-Run

Code: Selecteer alles

steam://openurl/https://steamcommunity.com/workshop/filedetails/?id=2203672066
Martijn Huisers
Berichten: 472
Lid geworden op: 02 dec 2012, 16:37
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Lelystad

Oh ja, er is een update op de F2 gemaakt zodat deze nu zwarte velgen heeft.
Gebruikersavatar
Ron Schmitz
Berichten: 225
Lid geworden op: 18 jan 2019, 20:57
Racestuur: Thustmaster T300 Ferrari GTE
Locatie: Roermond
Contact:

Martijn Huisers schreef: 03 feb 2021, 17:33 Oh ja, er is een update op de F2 gemaakt zodat deze nu zwarte velgen heeft.

top , dat ziet er ook beter uit :thumbs_happy:
Gebruikersavatar
Marcel Pompèr
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jan 2021, 20:46
Racestuur: TMX en TS-PC Ferrari 488
Locatie: Doetinchem/Slangenburg
Contact:

Mooi gedaan, keep on the good work. Bedankt
Rob Smit
Berichten: 182
Lid geworden op: 04 mei 2020, 16:09
Racestuur: Fanatec Formule V2 + DD1
Locatie: Oosthuizen

Heb sinds een paar dagen WEER last van op de server te komen. En ik ben niet alleen, hoor om me heen al stemmen om helemaal met RFactor te stoppen en over te schakelen naar een andere game..... kan dat wel begrijpen .....

Donderdag de SRVN GT mod OPNIEUW gedownload omdat ik niet op de server kon. En kon daarna op de server.
Gisteren krijg ik WEER de melding dat er een pack ontbreekt. Abo in de workshop opgezegd , en daarna weer opnieuw geabonneerd. En ja, hij installeert het en ik kon er weer op.
Maar vanochtend weer hetzelfde. Melding ik kan er niet in, er ontbreek een mod echt hopeloos.
Nadat ik rFactor opnieuw opstart om te kijken wat de melding nu precies zegt, kan ik wel wel op... ik ben het kwijt.
Martijn Huisers
Berichten: 472
Lid geworden op: 02 dec 2012, 16:37
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Lelystad

Rob, Ik kan me goed voorstellen dat als bepaalde dingen niet werken dit erg vervelend is.
Ik hoor echter niet dat dit een veel voorkomend probleem is en zelf ervaar ik dit ook niet.
Ik wissel regelmatig van build, installeer en verwijder mods en het blijft allemaal gewoon werken.

Wie hebben er allemaal last van en wat zijn dan precies de problemen?
Heeft iedereen hetzelfde probleem?
Stoppen met rFactor2 is een optie maar daar los je het probleem niet mee op.

Als je hulp wil hebben bij het oplossen dan zou het handig zijn om met iets meer details te komen.
Ook informatie over wat er met de PC allemaal is gedaan tussen de laatste keer dat het wel werkte tot aan het moment dat het niet meer werkt.
Rob Smit
Berichten: 182
Lid geworden op: 04 mei 2020, 16:09
Racestuur: Fanatec Formule V2 + DD1
Locatie: Oosthuizen

Martijn Huisers schreef: 06 feb 2021, 15:50 Wie hebben er allemaal last van en wat zijn dan precies de problemen?

Heeft iedereen hetzelfde probleem?

Als je hulp wil hebben bij het oplossen dan zou het handig zijn om met iets meer details te komen.
Ook informatie over wat er met de PC allemaal is gedaan tussen de laatste keer dat het wel werkte tot aan het moment dat het niet meer werkt.
Martijn, hoor op onze discord (TNR) een aantal mensen mopperen, mods installeren, terug draaien van updates, voor een aantal mensen gewoon lastig. Wil ook zeker zeggen dat het aan de mods van de SRVN ligt, het ligt zeker voor een deel bij Studio 397.
Een aantal bij ons spelen ook iRacing, en daar gaat het allemaal net was automatischer.
Zal niet te lang stil blijven staan bij de dingen die ik hoor, maar even to the point naar mijn ervaring.

Het probleem is raar. Er was een nieuwe mod hiervan stond de link naar de workshop op het forum. Deze geïnstalleerd en ik kon op de server. Tot zover dus prima. Donderdag lekker gereden en de boel normaal afgesloten.

Vrijdag geen dingen veranderd aan de PC. En ik wil vrijdagavond inloggen op de server van de GT ( alles altijd via de nieuwe UI) . En dan krijg ik de foutmelding dat er iets niet goed is en ik kan kiezen, terug naar het hoofdscherm of het programma afsluiten.
Programma afgesloten en naar steam, abo op workshop item opgezegd. rFactor opgestart en er worden mods gedeinstallaerd. rFactor afsluiten naar steam, abo nemen en rFactor opstarten, er worden mods geinstalleerd en ik kon weer inloggen op de server.

Vandaag net iets anders. In de game de foutmelding, rFactor afgesloten.
Ik hoor van een aantal medespelers dat ze wel op de server zitten en ik probeer het opnieuw, (zonder ook maar iets in steam te kijken of te doen) en ik kan er wel in.

Heb niet aan de PC, firewall of virusscanner of wat dan ook veranderd.
Gewoon in de tussentijd de "normale dingen" (iRacing, internet etc.) met de PC gedaan.
Gebruikersavatar
Jeroen Huisers
Berichten: 994
Lid geworden op: 04 jun 2012, 10:05

Wellicht een overbodige vraag maar probeer je in te loggen op de server met een eigen skin?
Zo nee, mmm dan even verder zoeken.

Zo ja. Probeer eens met een standaard skin in te loggen.
Ik vraag dit niet zomaar, ik zie de laatste tijd veel mensen online rijden die proberen met hun eigen skin te rijden.
Zoals iedereen weet staat dit uit op de server en ziet niemand jouw auto (alleen een witte auto) behalve jijzelf.
Doe je dit door middel van een nieuw team aanmaken, let dan op dat uit de server worden gegooid nu nog niet van toepassing is, maar als S397 klaar is met een nieuwe build (welke laatst is terug gedraaid) gaat dit wel gebeuren.
In hun changelog van toen dit gehaald:
Server will now kick a client using a custom team if file transfers are disabled because that client would be kicked when a race starts anyway.
Rob Smit
Berichten: 182
Lid geworden op: 04 mei 2020, 16:09
Racestuur: Fanatec Formule V2 + DD1
Locatie: Oosthuizen

Dat van die skins zou idd best wel kunnen, ben skins aan het testen geweest met dezelfde auto waarmee ik op de server wil.

Scherp van je Jeroen, zal eens kijken of het daarmee is opgelost.
Gesloten

Terug naar “SRVN 2021-I”