Seizoen 2021-1

Martijn Huisers
Berichten: 472
Lid geworden op: 02 dec 2012, 16:37
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Lelystad

Allen dank weer voor de vele reacties en vragen. Goed om te zien dat het leeft.

Het tijdschema is aangepast zodat duidelijk te zien is dat de races op tijd gaan en niet op ronden.
In het tijdschema is extra ruimte opgenomen voor de warmup ronde.

Er zijn ook nog wat vragen rondom de kwalificatie avonden.
Deze zijn er alleen maar voor om te bepalen in welke split je uiteindelijk terecht gaat komen.
Elke raceavond zul je een kwalificatie rijden om de startpositie te bepalen voor de desbetreffende race.
Er wordt nog gekeken hoe we voor de GT3 de kwalificatieavonden vorm gaan geven.
- Doen we dit met 1 auto of met verschillende
- Indien het er 1 is, welke wordt dat dan
Hierover krijgen jullie ASAP meer informatie

Niet alleen het maken van skins, maar ook het verwerken van alle skins in 1 mod is heel veel werk.
Elke skin moet bekeken worden of deze voldoet aan alle regels en je moest eens weten hoeveel mensen een mailtje ontvangen met het verzoek bepaalde dingen aan te passen. Per kampioenschap komen er nu dan 64 skins in de mod.
Dat is het voorlopige plan. Als we straks 70 inschrijvingen hebben dan denk ik niet dat het MOD team moeilijk gaat doen om er 6 skins extra bij te doen. Maar als we straks 150 inschrijvingen hebben dan wordt het een ander verhaal natuurlijk.
Maar hierover gaan we nog wel in gesprek met het ModTeam

De LiveStream zal alleen van split1 zijn en indien dit technisch haalbaar is van de laatste 10 minuten van split2.
Afgelopen seizoenen is gebleken dat het steeds moeilijker wordt om hier mensen voor te vinden dus vandaar deze keuze.
Van de clubavonden willen we geen stream ivm de licenties maar ook niet vanwege de mogelijke situaties die op de baan kunnen ontstaan.
We moeten vrij kunnen rijden en ook dingen kunnen roepen op TS zonder dat dit op SocialMedia komt te staan.
Licenties regelen zou een optie kunnen zijn, maar als S397 dit al niet lukt dan denk ik niet dat wij als SRVN enige kans maken.

Wanneer gaan we beginnen is ook 1 van de vragen.
De voorlopige planning is:
Kwalificatieavonden F2 zijn op 4 en 11 februari
Kwalificatieavonden GT3 zijn op 7 en 14 februari
Race 1 van de F2 op 25 feb
Race 1 van de GT3 op 7 maart

Wat ik nog wel mis in alle opmerkingen zijn ideeën voor de clubavonden.
Dit kom op met al die voorstellen!! ;-)
Gebruikersavatar
Arjan Veltens
Berichten: 321
Lid geworden op: 06 mar 2016, 15:39
Locatie: Groningen
Contact:

Rene Vos schreef: 06 jan 2021, 10:43 Zie dat VIR er tussen staat, dat was een track die vorig seizoen er ook tussen stond en best wat problemen gaf tijdens de races.

Zou je iets meer over deze problemen kunnen vertellen?
Rody van der Have schreef: 06 jan 2021, 09:44 Arjen,

Even voor mijn eigen duidelijkheid. Er is nu 1 kwalificatie die geldt voor het hele seizoen? Dan kun je door goed te eindigen in de races weer hogerop komen en, als je in een lagere split zit, doorstoten naar de volgende split?

Ja, klopt!
Laatst gewijzigd door Arjan Veltens op 06 jan 2021, 18:07, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Wilbert Velthove
Berichten: 214
Lid geworden op: 16 mei 2016, 21:11
Racestuur: FANATEC ClubSport V2 Wheelbase

Er is natuurlijk maar één echte optie voor een club-avond Mod/Track combo:

Boxmasters op Texas Motorspeedway (oval)
Gebruikersavatar
Ron Schmitz
Berichten: 225
Lid geworden op: 18 jan 2019, 20:57
Racestuur: Thustmaster T300 Ferrari GTE
Locatie: Roermond
Contact:

Clubavond voorstel , BMW ( van de 2x24 minuten van Spa ) maar dan op Circuit Zolder
Martijn Huisers
Berichten: 472
Lid geworden op: 02 dec 2012, 16:37
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Lelystad

Wilbert en Ron, perfect voorstel. Gaan we inplannen.
Gebruikersavatar
Gijs Sonneveld
Berichten: 218
Lid geworden op: 07 apr 2020, 19:46
Racestuur: Thrustmaster tx
Contact:

even een vraag met betrekking tot de skins. zijn er al templates die ik kan omtoveren tot skin? ik denk dat ik een paar keer ga crashen dus dan moet ik natuurlijk genoeg autos hebben ;)
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:


Ron Schmitz schreef: Is het dan niet mogelijk om contact op te nemen met diegene van wie die content is zodat er toestemming wordt verkregen en het geen risico is.
Gaat niet om de maker van de mods maar om de eigenaars van de merken zoals Ferrari, Red Bull Racing en ga zo maar door.

Asr heeft een F1 mod met recente wagens, maar (ik) ga er niet vanuit dat ze de licenties hebben gekocht.

Bij de Gt wagens heeft S397 (bijvoorbeeld) wel licenties om ze officieel uit te mogen brengen.

Team owner Castrol Racing Team
#18 #24 #71 #177


Martijn Huisers
Berichten: 472
Lid geworden op: 02 dec 2012, 16:37
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Lelystad

Gijs Sonneveld schreef: 06 jan 2021, 15:50 even een vraag met betrekking tot de skins. zijn er al templates die ik kan omtoveren tot skin? ik denk dat ik een paar keer ga crashen dus dan moet ik natuurlijk genoeg autos hebben ;)
Een terechte vraag, maar....

Nee, er zijn nog geen templates, maar die zullen er spoedig komen.
Ook het mijn.srvn.nl portaal wordt nog aangepast zodat de inschrijvingen kunnen starten.
Ook het ARR moet nog aangepast worden.

Er moet nog heel wat werk verzet worden voordat we echt helemaal klaar zijn voor 2021-1.
We hadden dit natuurlijk eerst kunnen doen voordat we de plannen bekend gingen maken maar de vraag om informatie was groot dus daarom is er de keuze gemaakt nu vast het een en ander te vertellen.
Ja, het is staat natuurlijk een stuk professioneler als alles klaar is op het moment van bekendmaken, maar we blijven vrijwilligers die het zo professioneel mogelijk willen doen.

Elk voordeel heeft zijn nadeel riep ooit eens iemand.
Gebruikersavatar
Rene Vos
Berichten: 141
Lid geworden op: 04 jul 2019, 09:12
Racestuur: Fanatec Podium DD1
Contact:

Arjan Veltens schreef: 06 jan 2021, 13:30
Rene Vos schreef: 06 jan 2021, 10:43 Zie dat VIR er tussen staat, dat was een track die vorig seizoen er ook tussen stond en best wat problemen gaf tijdens de races.

Zou je iets meer over deze problemen kunnen vertellen?
Niet zo zeer bij mij en qua performance maar op de track zelf. Hij is vrij smal, er is geen normale uitloop maar je gaat gelijk downhill. Een kleine fout door je zelf maar ook door een ander wordt keihard gestraft... Maar meer ook een vraag hoor, want er zijn nog zo veel andere mooie tracks en vond het zelf zonde dat dan weer dezelfde er in zat. :slotmake:
Gebruikersavatar
Rene Vos
Berichten: 141
Lid geworden op: 04 jul 2019, 09:12
Racestuur: Fanatec Podium DD1
Contact:

Mbt de clubavonden, ik vond vorig jaar de F1 race op Zandvoort wel erg vet. Fixed setup er in en gaan. Wat ik ook leuk vond aan deze was dat er pas een paar uur van te voren een server kwam zodat iedereen cold turkey in moest stappen!
Mark Huisinga
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 nov 2020, 16:07
Racestuur: Fanatec Clubsport v2.5
Locatie: Nieuw-Vennep

Ben heel benieuwd, het lijkt me leuk om me als Rookie (hopelijk) door de splits omhoog te rijden ;-)
Mark Huisinga
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 nov 2020, 16:07
Racestuur: Fanatec Clubsport v2.5
Locatie: Nieuw-Vennep

Nog een vraagje mbt de circuits voor de F2, is het idee de Nordschleife of de GP versie van de Nurburgring ?
Gebruikersavatar
Lars Koldeweij
Berichten: 1742
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:54
Racestuur: CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Hah, nee, dat wordt gewoon GP natuurlijk.
SRVN Kampioenschapscommissie
Berichten: 220
Lid geworden op: 20 mei 2015, 17:44

Het is inderdaad het GP circuit op de Nurburgring. In het originele bericht zijn nu de benamingen van de layouts per circuit toegevoegd.
Sven de Vries
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 okt 2019, 18:59
Racestuur: Fanatec
Locatie: Michigan, United States

Benieuwd hoe dit gaat uitpakken! Zijn er fixed setups voor de F2 of is alles open? Ik was altijd zeer enthousiast over de F4 met de fixed setups aangezien we daardoor zo close konden racen.
Gebruikersavatar
Dylan Klaver
Berichten: 45
Lid geworden op: 19 jun 2020, 17:05

Is er al.bekend op welke banen en autos de split qualificatie is voor de f2

Zie net dat gt3 nog verdere info daarover krijg komende week dus dat moet goed komen en anders is een vraag zo gesteld

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Gebruikersavatar
Dylan Klaver
Berichten: 45
Lid geworden op: 19 jun 2020, 17:05

Rene Vos schreef:
Arjan Veltens schreef: 06 jan 2021, 13:30
Rene Vos schreef: 06 jan 2021, 10:43 Zie dat VIR er tussen staat, dat was een track die vorig seizoen er ook tussen stond en best wat problemen gaf tijdens de races.

Zou je iets meer over deze problemen kunnen vertellen?
Niet zo zeer bij mij en qua performance maar op de track zelf. Hij is vrij smal, er is geen normale uitloop maar je gaat gelijk downhill. Een kleine fout door je zelf maar ook door een ander wordt keihard gestraft... Maar meer ook een vraag hoor, want er zijn nog zo veel andere mooie tracks en vond het zelf zonde dat dan weer dezelfde er in zat. :slotmake:
Ik vond VIR juist een enorm leuke baan om te berijden en op te races het zelfde als bathurst alleen kan je nu nog je race vervolgen als je er af gaat

En de kalender ben ik erg tevreden over erg leuk in elkaar gezet

Misschien nog een leuke baan is lemans als afsluiter dan kan ook mooi geraced worden

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Gebruikersavatar
Tim de Ruig
Berichten: 67
Lid geworden op: 04 jan 2019, 16:42
Racestuur: Simucube 2 sport

Avondje karten met rfactor :mrgreen: , of kan dat niet?
Dennis Berends
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 nov 2020, 13:03

Gaaf! Blij dat ik me heb aangemeld hier! Heb er zin in!!
Martijn Huisers
Berichten: 472
Lid geworden op: 02 dec 2012, 16:37
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Lelystad

Dylan Klaver schreef: 06 jan 2021, 20:24
Rene Vos schreef:
Arjan Veltens schreef: 06 jan 2021, 13:30


Zou je iets meer over deze problemen kunnen vertellen?
Niet zo zeer bij mij en qua performance maar op de track zelf. Hij is vrij smal, er is geen normale uitloop maar je gaat gelijk downhill. Een kleine fout door je zelf maar ook door een ander wordt keihard gestraft... Maar meer ook een vraag hoor, want er zijn nog zo veel andere mooie tracks en vond het zelf zonde dat dan weer dezelfde er in zat. :slotmake:
Ik vond VIR juist een enorm leuke baan om te berijden en op te races het zelfde als bathurst alleen kan je nu nog je race vervolgen als je er af gaat

En de kalender ben ik erg tevreden over erg leuk in elkaar gezet

Misschien nog een leuke baan is lemans als afsluiter dan kan ook mooi geraced worden

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
LeMans gaat zeker gebruikt worden maar dan tijdens de endurance race.
Gesloten

Terug naar “SRVN 2021-I”