Seizoen 2021-1

Gerrit de Vries
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 jul 2016, 19:27

Rob Smit schreef: 29 jan 2021, 16:01
Gerrit de Vries schreef: 29 jan 2021, 14:58 Ik heb me aangemeld voor komend seizoen,en nu vraag ik me af hoe ik ooit op de server kan komen? :p
Je zou dan toegang moeten krijgen tot het "Paddock" deel van het forum, daar staat het wachtwoord voor de server en teamspeak.
De server zelf kan je in game vinden als je op SRVN zoekt.
Yes gevonden,bedankt :)
SRVN Kampioenschapscommissie
Berichten: 220
Lid geworden op: 20 mei 2015, 17:44

In de afgelopen periode zijn er enkele vragen rondom de kwalificatie voorbij gekomen en zijn er ook wat antwoorden gegeven vanuit de KC. Helaas is hier toch een foutje gemaakt in de berichtgeving als het gaat om het aantal pogingen dat je mag doen om een tijd neer te zetten.
Kort samengevat is het volgende de bedoeling:

- Je mag aan 1 van de 2 avonden meedoen.
- Je hebt 1 uur de tijd om 8 aaneengesloten ronden te rijden met een tijdwaarneming (dus 1 outlap en dan 8 ronden met een geldende tijd)
- Wordt de tijd ongeldig door tracklimits dan voldoe je niet aan de voorwaarde. Indien er dan nog voldoende tijd is kun je de poging opnieuw starten.
- Crash je en er is nog voldoende tijd over ook dan kun je de poging opnieuw starten.
- Heb je eenmaal een stint gereden die voldoet aan alle voorwaarden dan ben je klaar. Een 2e stint gaan rijden heeft geen zin.

Vooral dat laatste behoeft enige uitleg.
Er bestaan geen tools die automatisch de resultaten inlezen en een gemiddelde van 8 ronden gaan aangeven. We zullen dus van iedereen handmatig alle tijden in Excel moeten gaan verwerken om zo een gemiddelde te berekenen.
Op dit moment hebben we al 126 inschrijvingen dus reken zelf maar uit hoeveel werk dat al is.
Als mensen dan ook nog eens 3 geldende stints gaan rijden en wij mogen gaan uitzoeken welke van de 3 de snelste gemiddelde tijd heeft dan gaat het wel extreem veel tijd kosten.

Wij snappen heel goed dat je zoveel mogelijk kansen wilt hebben om in een zo hoog mogelijke split te willen rijden maar wij hopen ook dat je zal begrijpen dat ook wij liever op de baan rijden dan ronde tijden aan het invoeren zijn in Excel.
Gebruikersavatar
Arjan Veltens
Berichten: 321
Lid geworden op: 06 mar 2016, 15:39
Locatie: Groningen
Contact:

Zoals in het bericht hierboven vermeld wordt alleen je eerste 8 aaneengesloten ronden verwerkt in het kwalificatieproces. Dit in tegenstelling tot wat ik eerder verkondigde. Excuses voor de verwarring!
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Uit de openingspost onder GT3
"In de voorlopige planning staan de kwalificatie avonden op 7 en 14 februari en de eerste race op 7 maart

De kwalificatie zal plaatsvinden op 14 & 21 februari op Nola Motorsport Park RT-A."

Lees ik nu iets verkeerd of spreken deze zinnen elkaar tegen?
Gebruikersavatar
Niels Hoogeveen
Berichten: 22
Lid geworden op: 25 jul 2019, 12:27
Racestuur: Fanatec DD1 + Fanatec v2

SRVN Kampioenschapscommissie schreef: 30 jan 2021, 16:13 In de afgelopen periode zijn er enkele vragen rondom de kwalificatie voorbij gekomen en zijn er ook wat antwoorden gegeven vanuit de KC. Helaas is hier toch een foutje gemaakt in de berichtgeving als het gaat om het aantal pogingen dat je mag doen om een tijd neer te zetten.
Kort samengevat is het volgende de bedoeling:

- Je mag aan 1 van de 2 avonden meedoen.
- Je hebt 1 uur de tijd om 8 aaneengesloten ronden te rijden met een tijdwaarneming (dus 1 outlap en dan 8 ronden met een geldende tijd)
- Wordt de tijd ongeldig door tracklimits dan voldoe je niet aan de voorwaarde. Indien er dan nog voldoende tijd is kun je de poging opnieuw starten.
- Crash je en er is nog voldoende tijd over ook dan kun je de poging opnieuw starten.
- Heb je eenmaal een stint gereden die voldoet aan alle voorwaarden dan ben je klaar. Een 2e stint gaan rijden heeft geen zin.

Vooral dat laatste behoeft enige uitleg.
Er bestaan geen tools die automatisch de resultaten inlezen en een gemiddelde van 8 ronden gaan aangeven. We zullen dus van iedereen handmatig alle tijden in Excel moeten gaan verwerken om zo een gemiddelde te berekenen.
Op dit moment hebben we al 126 inschrijvingen dus reken zelf maar uit hoeveel werk dat al is.
Als mensen dan ook nog eens 3 geldende stints gaan rijden en wij mogen gaan uitzoeken welke van de 3 de snelste gemiddelde tijd heeft dan gaat het wel extreem veel tijd kosten.

Wij snappen heel goed dat je zoveel mogelijk kansen wilt hebben om in een zo hoog mogelijke split te willen rijden maar wij hopen ook dat je zal begrijpen dat ook wij liever op de baan rijden dan ronde tijden aan het invoeren zijn in Excel.
Duidelijk! Thanks!
Wel nog een klein vraagje, is de kwalificatie Private of rijden we zo met in het ergste geval 126 man (dit kan nooit op 1 server snap ik maar je snapt wat ik bedoel) elkaar het hele uur in de weg? :)

Thanks alvast voor het antwoord!
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50


Yoeri Gijsen schreef:Uit de openingspost onder GT3
"In de voorlopige planning staan de kwalificatie avonden op 7 en 14 februari en de eerste race op 7 maart

De kwalificatie zal plaatsvinden op 14 & 21 februari op Nola Motorsport Park RT-A."

Lees ik nu iets verkeerd of spreken deze zinnen elkaar tegen?
De 14e en 21e. Is inmiddels aangepast!
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Niels Hoogeveen schreef:
SRVN Kampioenschapscommissie schreef: 30 jan 2021, 16:13 In de afgelopen periode zijn er enkele vragen rondom de kwalificatie voorbij gekomen en zijn er ook wat antwoorden gegeven vanuit de KC. Helaas is hier toch een foutje gemaakt in de berichtgeving als het gaat om het aantal pogingen dat je mag doen om een tijd neer te zetten.
Kort samengevat is het volgende de bedoeling:

- Je mag aan 1 van de 2 avonden meedoen.
- Je hebt 1 uur de tijd om 8 aaneengesloten ronden te rijden met een tijdwaarneming (dus 1 outlap en dan 8 ronden met een geldende tijd)
- Wordt de tijd ongeldig door tracklimits dan voldoe je niet aan de voorwaarde. Indien er dan nog voldoende tijd is kun je de poging opnieuw starten.
- Crash je en er is nog voldoende tijd over ook dan kun je de poging opnieuw starten.
- Heb je eenmaal een stint gereden die voldoet aan alle voorwaarden dan ben je klaar. Een 2e stint gaan rijden heeft geen zin.

Vooral dat laatste behoeft enige uitleg.
Er bestaan geen tools die automatisch de resultaten inlezen en een gemiddelde van 8 ronden gaan aangeven. We zullen dus van iedereen handmatig alle tijden in Excel moeten gaan verwerken om zo een gemiddelde te berekenen.
Op dit moment hebben we al 126 inschrijvingen dus reken zelf maar uit hoeveel werk dat al is.
Als mensen dan ook nog eens 3 geldende stints gaan rijden en wij mogen gaan uitzoeken welke van de 3 de snelste gemiddelde tijd heeft dan gaat het wel extreem veel tijd kosten.

Wij snappen heel goed dat je zoveel mogelijk kansen wilt hebben om in een zo hoog mogelijke split te willen rijden maar wij hopen ook dat je zal begrijpen dat ook wij liever op de baan rijden dan ronde tijden aan het invoeren zijn in Excel.
Duidelijk! Thanks!
Wel nog een klein vraagje, is de kwalificatie Private of rijden we zo met in het ergste geval 126 man (dit kan nooit op 1 server snap ik maar je snapt wat ik bedoel) elkaar het hele uur in de weg? :)

Thanks alvast voor het antwoord!
De kwalificaties zullen inderdaad private zijn dus je kan niet gehinderd worden door anderen.
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

SRVN schreef: 01 feb 2021, 23:08De 14e en 21e. Is inmiddels aangepast!
Helder. Dank!
Gebruikersavatar
Marc Vermeer
Berichten: 290
Lid geworden op: 30 sep 2011, 21:14
Racestuur: Fanatec CSL DD

Wordt er binnenkort al iets meer bekend gemaakt over de kwalificatieavonden? Data is bekend maar bijvoorbeeld;
  • Tijden
  • Hoe voorkom je 81 man op 1 dag (dmv bv inschrijving)
  • Als je server joined telt dat als deelname aan die avond, of mag je engineren voor je teammates?
Gebruikersavatar
Ron Schmitz
Berichten: 225
Lid geworden op: 18 jan 2019, 20:57
Racestuur: Thustmaster T300 Ferrari GTE
Locatie: Roermond
Contact:

En de F2 van Bart Huizinga :thumbs_up:
321x.jpg
321-2x.jpg

www.facebook.com/limbourginimotorsport
Rob Smit
Berichten: 182
Lid geworden op: 04 mei 2020, 16:09
Racestuur: Fanatec Formule V2 + DD1
Locatie: Oosthuizen

SRVN Kampioenschapscommissie schreef: 05 jan 2021, 17:32 Seizoen 2021-1

Kwalificatieformat
Zoals al aangegeven gaan we voorafgaand aan het seizoen een kwalificatie organiseren. Dat gaan we verdelen over 2 avonden zodat een ieder de kans krijgt om een tijd neer te zetten. Je mag echter maar aan 1 avond deelnemen.
De kwalificatie zal 1 uur duren en in die tijd moet je 8 aaneengesloten ronden rijden met een geregistreerde tijd. De gemiddelde tijd van deze 8 ronden bepaalt je positie op de eindlijst.
Je mag je poging om 8 aaneengesloten ronden zo vaak opnieuw starten als je maar wilt, zolang je binnen dat uur maar klaar bent. Als je 8 aaneengesloten ronden hebt gedaan is de stint klaar. Per stint zullen we altijd de ronden 1 t/m 8 meten, dus bijvoorbeeld niet de ronden 2 t/m 9. Zowel bij de F2 als de GT3 heb je de mogelijkheid om zelf een set-up te maken.
De rubber file zal in de kwalificatie server statisch zijn, dit houdt in dat er geen rubber bij komt naarmate de sessie vordert.
Om iedereen bij de GT3 de kans te geven met de gekozen auto de kwalificatie te rijden moeten alle skins voor 7 februari worden ingeleverd.
Ook voor de F2 moeten de skins voor 7 februari binnen zijn.
Iedereen zal dus in het kampioenschap deelnemen met een eigen skin.

Op basis van het aantal inschrijvingen zullen de splits ingericht gaan worden. Uiteraard zal het doel zijn om split 1 zo vol mogelijk te krijgen.
Beste heren, wat ik nog even mis in dit verhaal, zijn de spelregels van de server.

Dit is: dat het ten strengste verboden is de server te verlaten voor het eind van de sessie.

Tijdens wedstrijden staat hier straf op, maar ik lees er niets over tijdens de kwalificatie.
Of is het zo dat rFactor dit heel recent heeft opgelost?
Gebruikersavatar
Rene Vos
Berichten: 141
Lid geworden op: 04 jul 2019, 09:12
Racestuur: Fanatec Podium DD1
Contact:

Hierbij de lineup van Fast Forward Racing Team. Met een aantal nieuwkomers zijn we groot vertegenwoordigd in het GT3 kampioenschap dit seizoen. Niet allemaal in de zelfde auto dit keer maar wat meer diversiteit!

Afbeelding

Afbeelding#135 Johnny Verhoef

Afbeelding#141 Martijn de Jong

Afbeelding#196 Jordy van Overeem

Afbeelding#139 Ivo de Groot

Afbeelding#55 Jeroen Dadema

AfbeeldingSebastiaan ten Brink

Afbeelding#132 Stefan van der Horn

Afbeelding#32 Jur Verlouw

Afbeelding#93 Rene Vos

Afbeelding#242 Paul Meulmeester

Afbeelding
#163 Eelco Veldhuizen
Gebruikersavatar
Roel Palmers
Berichten: 301
Lid geworden op: 01 jan 2018, 12:26
Racestuur: Fanatec CSW 2.5
Locatie: Zwolle

In elke split zijn punten te verdienen en tijdens het seizoen kun je promoveren maar ook degraderen.
Meer informatie hierover is te vinden in het ARR.


Ik heb gezocht naar bovenstaande informatie maar heb het nog niet gevonden. Wellicht kijk ik met de ogen dicht, maar staat het er al wel in verwerkt? Indien ja, ga ik wederom kijken.
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Roel Palmers schreef: 07 feb 2021, 16:31 In elke split zijn punten te verdienen en tijdens het seizoen kun je promoveren maar ook degraderen.
Meer informatie hierover is te vinden in het ARR.


Ik heb gezocht naar bovenstaande informatie maar heb het nog niet gevonden. Wellicht kijk ik met de ogen dicht, maar staat het er al wel in verwerkt? Indien ja, ga ik wederom kijken.
Nee, het ARR krijgt nog een update (zijn we druk mee bezig).
Gebruikersavatar
Roel Palmers
Berichten: 301
Lid geworden op: 01 jan 2018, 12:26
Racestuur: Fanatec CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Bedankt Lennart, wacht het wel af.
Gebruikersavatar
Gijs Sonneveld
Berichten: 218
Lid geworden op: 07 apr 2020, 19:46
Racestuur: Thrustmaster tx
Contact:

Even een vraagje: is het ARR al ge-update? Of heb ik niet goed gekeken 🙃.
Gesloten

Terug naar “SRVN 2021-I”