SRVN NK F4 2020-II | Babbelbox

Gebruikersavatar
Bram Kuipers
Berichten: 2282
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:27
Racestuur: TS-XW Racer Sparco P310
Locatie: Venlo
Contact:

Ron Schmitz schreef:
Bram Kuipers schreef: 01 okt 2020, 17:37 Voor de F4 hebben we geen stream, aangezien we momenteel gewoonweg niet de mensen hebben voor beeld en commentaar.
Heb mij al kandidaat gesteld ;)
Bij wie? Momenteel is Ruben Correa Alves aanspreekpunt voor de streamers. Daar kan je dit aangeven
Gebruikersavatar
Twan Capellen
Berichten: 967
Lid geworden op: 19 sep 2011, 19:37
Racestuur: Thrustmater T500RS
Locatie: Brunssum

Raceverslag tweede avond in 1 woord: onvoorstelbaar...
Gebruikersavatar
Michael Kiewiet
Berichten: 77
Lid geworden op: 12 mei 2020, 23:30
Racestuur: Logitech G29
Locatie: Groene Hart

Buiten wat er op de baan gebeurde: hoe kan iemand hele verhalen incl. "fijne woorden" op de chat zetten tijdens de race?
Gebruikersavatar
Jeroen Huisers
Berichten: 994
Lid geworden op: 04 jun 2012, 10:05

Michael Kiewiet schreef: 01 okt 2020, 22:18 Buiten wat er op de baan gebeurde: hoe kan iemand hele verhalen incl. "fijne woorden" op de chat zetten tijdens de race?
Dat is al uitgesproken en dient hier niet verder te worden verwoord
Cas Brinkhuizen
Berichten: 75
Lid geworden op: 27 nov 2018, 19:13
Racestuur: Fanatec Clubsport V2.5
Locatie: Meerssen

Geen heel race verslag, maar wat een toffe gevechten heb ik gehad vanavond. Misschien wel 10rondes steeds met 2man door de eerst 2bochten zonder gekkigheid. Eindelijk eens hele spannende gevechten gehad zonder schade, op het tikje met roy na helaas dan(race 2 meen ik).
Maarten de Jong
Berichten: 39
Lid geworden op: 24 okt 2011, 12:17
Racestuur: Logitech G25

Ondanks niet nader te nomen gebeurtenissen op de server echt genoten vanavond.

Kon nog net op tijd aanwezig zijn, dus redelijk koud in het zadel de kwalificatie in. :simracer1:
Tot tevredenheid een 1:15.8xx gereden. Persoonlijk snelste en P12.

Race 1: Goede start, en van P12 naar P10 door. Daarna door naar P8 door fouten voor me. 3e Ronde in gevecht zelf de fout in eerste bocht. Niet op rem punt zitten leggen, verremd, gras op, spin spin spin spin, en daarna op P27 baan weer op. Uiteindelijk nog paar leuke acties kunnen doen en P18 geëindigd.

Race 2: vanaf P18 een raket start en door naar P14. Eerst mooi gevecht met teamgenoot Patrick Smit, op gegeven moment door heel klein foutje iets moeten lossen en toen Pascal in mijn nek. Met zijn tweetjes de 2e helft van de race een heel gaaf gevecht gehad. Uiteindelijk 2½ rondjes voor het einde hairpin de oval op de fout in. Pascal tikte mij (gelukkig eigenlijk) weer recht. Daarna iets teveel snelheid kwijt en daarna Pascal er voorbij. P13 Als resultaat.

Race 3: Wederom een super start, en mooie eerste 3 bochten. Van P13 naar P10. Tweede ronde de 2 voor mij eraf, dus P8 en in gevecht met Ger Peeters en daarachter gelijk (wederom) Pascal. Bocht 3 uit komt Pascal mooi binnendoor. Lang heeft het gevecht niet geduurd, want ronde 3, eerste bocht maakt Pascal een foutje, waar Ger op reageert en Patrick niet meer kan ontwijken. Vanaf dat moment volledig in niemandsland en ook op P8 geëindigd.

Op naar de volgende!
Gebruikersavatar
Pascal de Birk
Berichten: 133
Lid geworden op: 02 jan 2017, 08:57
Racestuur: Fanatec CSW 2.5 + McLaren rim
Locatie: Almere

Ik heb weer zeer vermakelijke races gehad. Race 1 mocht ik van P9 starten, maar verpruts mijn start en val terug naar P17. Daarna nog wat plekjes kunnen winnen. Rienk en ik hadden een gaaf gevecht, maar we haakten in elkaars wielen bij turn 1. We konden beide gelukkig verder, maar vielen ver terug. Wat mij betreft een race incident. Vanaf buiten de top 20 nog naar het middenveld kunnen rijden.

Race 2 mogen starten vanaf P13 of zo. Bij de hairpin remde ik vanwege de drukte. Tim schrok daar van en tikte mij aan. Hij gaf later de plek weer terug. Heel netjes, maar het was in mijn optiek gewoon een race incident. Daarna een heel gaaf gevecht met Maarten gehad. Een aantal ronden zij aan zij met wederzijds respect naar elkaar. Zo hoort racen te zijn! We verloren wel compleet de aansluiting met de heren voor ons, maar dat mocht de pret niet drukken.

Race 3 begon ook met een gevecht met Maarten, maar ik maakte een remfout bij T1. Ik had van onbalans en remde met de rechterkant op het gras. Dat remt niet al te best. Ik hield de auto nog wel op het grijze en net toen ik mijn weg weer wilde vervolgen werd ik door iemand aangetikt. Ik stond achterstevoren en kon weer een inhaalrace beginnen. Ik kwam in een heel leuk groepje terecht met Ger en nog 2 anderen. Dit leverde leuke gevechten op en na een mooi duel met Ger kwam ik er voorbij. Daarna geen actie meer en naar de finish gereden op P9.

Tot over 2 weken!!

Verstuurd vanaf mijn MHA-L29 met Tapatalk

André Geuze
Berichten: 97
Lid geworden op: 27 mar 2016, 16:52
Racestuur: Fanatec CSW Base 2.5 + Formula
Locatie: Almere-Stad
Contact:

Cas Brinkhuizen schreef: 01 okt 2020, 22:49 Geen heel race verslag, maar wat een toffe gevechten heb ik gehad vanavond. Misschien wel 10rondes steeds met 2man door de eerst 2bochten zonder gekkigheid. Eindelijk eens hele spannende gevechten gehad zonder schade, op het tikje met roy na helaas dan(race 2 meen ik).

Ja dit dus! Ik mag mij één van de gelukkige deelnemers noemen van deze gevechten. Superspannend om steeds zij aan zij bocht 1 en 2 door te rollen, en er dan weer als 'winnaar' uit te komen... Soms dan... Dat tikje met Roy komt me wel bekend voor ;) Gelukkig is zoiets bespreekbaar op zo'n avond omdat iedereen netjes op TS zit. 👍

Erg fijn om te zien hoe respectvol er gereden werd rond posities 1 t/m 8! Op naar meer van dit soort avonden :arrow: :arrow: :arrow:

Wat resultaten dan:
- Qualy: P5
- Race 1: P6
- Race 2: P6
- Race 3: P5
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

In tegenstelling tot mijn teamgenoot drie leuke races gehad.

Race een begon al meteen even met hartslag 120. Auto voor me bleef staan en ik kon nog net op tijd stuur omgooien. Verder in race 1 en 2 vooral leuke gevechten met Marcel gehad. Daardoor verloren we wel de aansluiting met het gezellige slipreamtreintje vooraan maar het was zeker in race twee gezellig tot aan de streep ;) .

Race drie een slechtere start en voorzichtige eerste ronde waardoor ik een paar plekken verloor. Race verliep ook daarna wat rommeliger. Zat vol in een gevecht toen er in bocht twee opeens een in het wild overstekende auto dwars voor me opdook :), kon ik net niet helemaal ontwijken. Had geluk liep geen schade aan vleugels op dus kon met wat plekken verlies door. Daarna in het groepje van vier wat Pascal al aangaf prima geamuseerd en kon Pascal niet achter me houden.
Was aan het eind nog vol aan het pushen om bij te komen en reed zonder slipstream zowaar mijn beste lap van de avond met een 119.6 (beter als mijn quali tijd) maar vervolgens was een klein foutje genoeg om Pascal definitief te zien verdwijnen.
Gebruikersavatar
Ron Schmitz
Berichten: 225
Lid geworden op: 18 jan 2019, 20:57
Racestuur: Thustmaster T300 Ferrari GTE
Locatie: Roermond
Contact:

Bram Kuipers schreef: 01 okt 2020, 21:20
Ron Schmitz schreef:
Bram Kuipers schreef: 01 okt 2020, 17:37 Voor de F4 hebben we geen stream, aangezien we momenteel gewoonweg niet de mensen hebben voor beeld en commentaar.
Heb mij al kandidaat gesteld ;)
Bij wie? Momenteel is Ruben Correa Alves aanspreekpunt voor de streamers. Daar kan je dit aangeven
Heb Ruben 2 weken geleden een PM gestuurd maar geen reactie terug.
Ook contact gehad met Rene Hoogterp .
Denk dat het toch iets wordt dan voor 2021 .
Maarten de Jong
Berichten: 39
Lid geworden op: 24 okt 2011, 12:17
Racestuur: Logitech G25

Zou juist mooi zijn wanneer je de mogelijkheid hebt/krijgt het ook nog voor dit seizoen te doen. Spektakel genoeg.
Gebruikersavatar
Tim de Ruig
Berichten: 67
Lid geworden op: 04 jan 2019, 16:42
Racestuur: Simucube 2 sport

@racecommisie: Ik word er in race 3 af gereden en mis m'n voorvleugel door iemand die zomaar weer de baan op rijdt na een spin. Kan gebeuren maar helaas race verpest, want ik had voor mijn doen een goede positie in handen. Dus dan maar eens een officieel protest indienen.

Krijg ik terug dat ik mijn protest TE VROEG heb ingediend, en dat deze niet in behandeling wordt genomen?! Persoon in kwestie mag nu ongestraft deelnemen aan de volgende race, en ik word wel 'bestraft' omdat ik snel en adequaat reageer? Dat lijkt me niet helemaal de bedoeling.
Graag een toelichting. Alvast dank.

Ik kon zo snel geen contact vinden dus dan maar hier een berichtje. Maar misschien ook wel handig als waarschuwing voor andere rijders dat je je protest blijkbaar niet te snel moet indienen..
SRVN Racecommissie
Berichten: 688
Lid geworden op: 20 okt 2011, 22:53

Beste Tim,

Je kan altijd een email sturen naar rc@srvn.nl

Voor wat betreft jouw protest.
De race eindigde 1-10-2020 rond 22:30
Jouw protest kwam binnen 1-10-2020 om 22:47
Volgens ARR 13.1.2
Het protest kan worden ingediend vanaf 12:00 ‘s middags, daags ná de race tot 20:00 2.5 dagen later. Dit betekent dat:
  • Race gereden op de zondag > Protest vanaf maandag 12:00u tot woensdag 20:00u
  • Race gereden op de donderdag > Protest vanaf vrijdag 12:00u tot zondag 20:00u.
  • Alvorens het formulier in te vullen, dient de deelnemer het incident te bekijken in de replay. Indien een protest niet volgens reglementaire instructies wordt ingediend, heeft de Racecommissie het recht het protest te weigeren.
Gebruikersavatar
Tim de Ruig
Berichten: 67
Lid geworden op: 04 jan 2019, 16:42
Racestuur: Simucube 2 sport

mailtje verstuurd :)
Wopke Hoekstra
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 dec 2015, 22:13
Racestuur: Logitech G27

Persoonlijk heb ik vanavond erg leuke races gehad. Goede, eerlijke battles.

Wat mij echter opviel, is dat er een hele hoop kapotte auto's langs de weg stonden in elke race. In mijn ogen komt dat doordat deze baan erg lastig was, zelfs voor de rijders voorin. We moeten niet vergeten dat dit de Rookie klasse is. Als mensen harder bezig zijn met de auto recht houden dan met het daadwerkelijk racen tegen anderen, dan gaat er in mijn ogen iets mis. Misschien is het leuker voor iedereen als er voor volgend seizoen nagedacht wordt om makkelijkere banen te kiezen waarop ook leuk te racen is. Ik denk hierbij aan banen als de Red Bull Ring.

Verder wilde ik nog wel een kleine opmerking maken over de achterblijvers. De meeste gingen super aan de kant, daar was ik zelf heel blij mee! Maar sommigen besloten om op de apex van een bocht af te remmen terwijl ik er vlak achter reed. Doe dit alsjeblieft niet, want het is hartstikke gevaarlijk en benadeeld de coureur die jou wil inhalen ook flink! Probeer dan liever te wachten op een recht stuk, zodat er veilig ingehaald kan worden :)

Maar goed, dat zijn slechts twee klein dingetjes. Ik vond het zelf wel erg leuke races!
Gebruikersavatar
Hans van Putten
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 okt 2020, 22:58
Racestuur: Moza R9 + GS racing wheel

Vanavond mijn allereerste race ooit gereden. Was erg leuk. Helaas in race 1 een persoonlijke fout in de 1 na laatste ronde zette mij van p6 naar p20 door pitstop. Zo voorzichtig mogelijk gereden in alle 3 de wedstrijden. Dit kwam de rondetijd niet ten goede, maar toch blij met een P9 in de laatste race. Op naar de volgende race.
Maarten de Jong
Berichten: 39
Lid geworden op: 24 okt 2011, 12:17
Racestuur: Logitech G25

Een evenement dat voor mij echt voor geen meter ging. Een incident aan het begin van de eerste race was de voorbode, zo bleek, voor het verloop van de rest van de avond. Ik had de snelheid om zo rond P10-P12 elke race te strijden, maar het mocht niet baten. Zelf ook niet foutloos geweest, maar andere dingen heb je zelf ook weer niet in de hand.

Op naar de volgende. Hopelijk dan weer meer een herhaling als op Portland.
Gebruikersavatar
Tim de Ruig
Berichten: 67
Lid geworden op: 04 jan 2019, 16:42
Racestuur: Simucube 2 sport

Ja wij hadden pech met die gene voor je die jou afsneed in de laatste bocht Maarten.
Ik was zelfs mn vleugel kwijt en moest de pit in.

Race 2 en3 gelukkig uit de problemen gebleven.
Misschien een moeilijke track, maar wel heerlijk om op te racen met al dat hoogteverschil!
Rob Smit
Berichten: 182
Lid geworden op: 04 mei 2020, 16:09
Racestuur: Fanatec Formule V2 + DD1
Locatie: Oosthuizen

Even een vraagje , heb een leuke avond gehad, in race 3, een voor vleugel verloren in de 1e ronde, kom ik de pits binnen om een nieuwe te halen, staat er iemand op "mijn plek" (en dus ook blijkbaar ook zijn plek), ook om een reparatie uit te voeren
Moest ik eerst wachten tot die auto gerepareerd was en kon daarna pas mijn juiste plek in de pist innemen om mijn auto te fixen :teards:
Het was echt de juiste plaats, binnen dat rode kader, maar daar stond al iemand.
Er waren nog zat andere plekken in de pits vrij, maar deze net niet. Hoe zit dat?

Nog ff iets anders, normaal staan de replays super snel online in TS, ik zie ze nu echter nog niet. Kan dat geregeld worden ? Alvast bedankt.
Kevin Heijnen
Berichten: 261
Lid geworden op: 03 dec 2015, 01:24
Racestuur: Logitech G27
Contact:

Rob Smit schreef: 15 okt 2020, 23:46 Even een vraagje , heb een leuke avond gehad, in race 3, een voor vleugel verloren in de 1e ronde, kom ik de pits binnen om een nieuwe te halen, staat er iemand op "mijn plek" (en dus ook blijkbaar ook zijn plek), ook om een reparatie uit te voeren
Moest ik eerst wachten tot die auto gerepareerd was en kon daarna pas mijn juiste plek in de pist innemen om mijn auto te fixen :teards:
Het was echt de juiste plaats, binnen dat rode kader, maar daar stond al iemand.
Er waren nog zat andere plekken in de pits vrij, maar deze net niet. Hoe zit dat?

Nog ff iets anders, normaal staan de replays super snel online in TS, ik zie ze nu echter nog niet. Kan dat geregeld worden ? Alvast bedankt.
Dat is een 'feature' van rF2 die gebruikt word als het aantal rijders op een circuit hoger is dan het totaal aantal pitplekken. Het verpest af en toe iemands race helaas. Het is aan SRVN om circuits te gebruiken die wel voldoende pitplekken hebben, naar mijn mening.
Gesloten

Terug naar “SRVN NK F4 2020-II”