SRVN NK F4 2020-II | Babbelbox

Gebruikersavatar
Patrick Smit
Berichten: 95
Lid geworden op: 20 mar 2020, 00:22
Racestuur: Fanatec CSL elite
Locatie: Kampen

Martijn Huisers schreef: 19 sep 2020, 14:45 Beste Patrick,

Ik denk dat ik wel kan zeggen dat ik redelijk thuis ben in alle opties die er in de jsons beschreven staan en ik heb echt geen idee over welke opties jij nu praat.
Meerdere mensen hebben al aangegeven om nu eens met voorbeelden te komen over welke instellingen het nu gaat.
Ook hebben al meerdere aangegeven dat jouw verhaal onjuist is.
Dat laatste punt blijf je maar verdedigen maar ik zie nog steeds geen voorbeelden.

Als je jezelf geloofwaardig wil maken, kom dan met voorbeelden.
Wellicht denk jij dat bepaalde opties een effect hebben wat in de praktijk anders is.
Of kom jij met iets nieuws voor ons allemaal.

Laat ons dus niet langer in spanning en laat weten wat die settings zijn.

Martijn
Beste Martijn

Mij viel op dat tijdens de zomercup sommige rijders makkelijk tijden reden die moeilijk te evenaren waren. Dus je gaat op zoek naar de ideale racelijn en vraagt je af of je mischien ergens een bocht beter kunt aansnijden. En jawel hoor je vind uiteraard wat tijd. In de Pumacup reden we op Ibarra en heb je echt niet zoveel bochten. Vrij eenvoudig om dan de baan te leren rijden. Aangezien ik nieuw ben in RF2 ging ik dus ook meekijken met andere rijders.
Schetst mijn verbazing dat sommige rijders opeens geen clutch gebruiken en bochten aanremmen waar voor de rest iedereen begint te glijden. Jammergenoeg maar wel begrijpelijk wil niemand vertellen hoe dat dan toch kan en hoe dat evt mogelijk is. Dus wij konden met heel veel trainen toch binnen een seconde komen van de snelste rijders.
Nadat de race voorbij was komen dan heel mooi de resultaten op de website. Tot onze grootste verbazing zien wij dat grofweg de top 5 met aangepaste driver aids rijden.
Sommigen hebben simpelweg alles uit maar sommige hebben alleen blip uit. Waarschijnlijk door mijn custom keybinds heb ik dus geen F11 tm F14 beschikbaar en ga je toch afvragen hoe dit mogelijk is?
Dus wat doe je dan, googlen maar. Clutch on/off, blip etc. En jawel op een forum een post dat je via json files meer kunt aanpassen dan je via de gewone opties kunt. Dus wij proberen zonder clutch te rijden en jawel hoor, tijdwinst. Vooral bij die funrace met de Megane Cupcar was je simpelweg sneller zonder autoclutch. Alleen tja die start he? Oplossing, knopje op je stuur instellen autoclutch aan/uit.
Maar dan ga je niet stoppen met je afvragen wat is er nog meer mogelijk? Dus weer googlen, best JSON files settings RF2.. kom ik weer bij een forum uit en ja hoor als je zonder blip wilt rijden maar wel met autoclutch kun je de desbetreffende JSON file aanpassen dat wanneer je autoclutch activeerd autoblip niet geactiveerd word. Resultaat een start en pitstop zonder problemen en toch niet die kleine perfomance penalty van met een driving aid rijden. Want iedereen weet, voor een driving aid krijg je altijd een kleine performance penalty.
Maarja die Puma blijft toch tricky om te remmen zonder autoclutch met blip. Die achterwielen draaien sneller dan je aandrijflijn en bij ieder schakelmoment onder braking heb je dus een snelheidsverschil tussen de rotatie van je aandrijflijn en de snelheid waarmee de achterwielen worden aangedreven door het asfalt. Dus simpelweg gezegd gaan je achterwielen glijden en heb je minder grip.
Dus 3x raden weer zoeken op google, best shifting settings JSON files RF2. En voilla, je kunt dus de timing aanpassen.
In de controller JSON onder de naam "Keyboard clutch" kun je dus de snelheid waarmee je de clutch activeerd en released finetunen.
Helaas was inmiddels het Puma seizoen voorbij en had het geen nut meer om nog meer te testen.
Nu zitten we in de F4 en ik denk dat er weer een ideale setting zal zijn. Denk bijv aan een sneller werkende clutch. Bij iedere downshift zal je meer engine braking hebben en iedere upshift zal potentieel sneller kunnen. Tot nu toe denk ik dat met autoclutch aan sneller is omdat het A beter aanvoelt en B je terug kijkt naar de resultaten van vorig seizoen niemand aan de kop zonder clutch heeft gereden. Maarja die twijfel blijft he, wat is er nog meer mogelijk? Is er iets wat ik nog over het hoofd zie? Kijk maar eens wat je bijv in de FF kunt finetunen. Alle kleine beetjes helpen uiteraard.

Maar ik beschuldig helemaal niemand van cheaten, ik heb nogmaals dat woord niet gebruikt. Wel heb ik geprobeerd mijn ongenoegen te uiten omdat in de geest van een eerlijk speelveld die klote jsons wel degelijk een verschil kunnen maken.
Dus dat ik nu voor rotte vis word uitgemaakt vind ik niet terecht. Dat ik geirriteerd hier op het forum kwam dat is mijn fout en dat was niet netjes. Maar in mijn verdediging word ik en mijn teamgenoten wel aardig veel benadeeld door verkeerd uitgevoerde inhaal acties. En ik gaf aan dat wij oa door autosetups en vermoedelijk json settings nog wat pace missen. Ik zeg niet dat ik kampioen kan worden als ik de beste json settings heb. Ik noemde het als een van de oorzaken waardoor rookies niet gelijk competatief zijn en meer worden aangevallen dan zelf kunnen aanvallen. Tel daar bij op dat wanneer je door slim rijden ook nog verder naar voren komt je eigenlijk alleen maar aan het verdedigen bent. En dus weer meer in die situatie komt waar mensen je willen passeren. In mijn optiek zou dat veelal op een betere manier kunnen.

Ik hoop zo iets meer verduidelijkt te hebben waarom ik zo kort door de bocht kwam (figuurlijk)

En de mensen die alleen maar hier komen moeilijk doen en willen beledigen, ga vooral zo door. Des te meer zal ik ervan genieten als ik straks voor je rijd.
Gebruikersavatar
Lars Koldeweij
Berichten: 1742
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:54
Racestuur: CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Ik vat het maar op als een compliment.


Schijnbaar had ik nog sneller kunnen gaan in die Puma als ik iets had aangepast in de 'keyboard clutch,' balen zeg. Werkt dat overigens ook als je autoclutch uit hebt? Of als je schakelt via een pedaal als koppeling in plaats van een 'keyboard' toets? Ik interpreteer dit namelijk als hoe snel hij de koppeling pakt en loslaat als je een knopje op het toetsenbord gebruikt ipv een pedaal.
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Wederom, nogmaals, immer, nog een keer.

Je hebt enkel aannames, mogelijke misinterpretaties van wat opties, doen, betekenen, wanneer ze iets doen of wanneer niet.

Er is nog niet het begin van bewijs voor je aanteigingen. Sterker nog, anderen hebben al meer bewijs voor het tegendeel gepost dan jij in al je eigen posts.

Ik vind het nog steeds bullshit en denk gewoon dat je excusen blijft zoeken en niet wil toegeven dat je gewoonweg tekort komt en dat niet bij jezelf wil zoeken.
Gebruikersavatar
Jeroen Huisers
Berichten: 994
Lid geworden op: 04 jun 2012, 10:05

Beste Patrick,

Je hebt het over driver aids, auto clutch, blip en keyboard clutch.
Zoals je al in vele andere reacties hebt kunnen lezen weten velen niet eens van het bestaan af en moet ik je dan ook bedanken voor het uitzoeken zodat iedereen nog sneller kan worden.
Maar laat ik proberen uit te leggen (met wat ik weet) wat nu wat eigenlijk is en doet.

Keyboard clutch:
Dit staat vermeld in je Controller.json en heeft dus uitsluitend te maken met het stuur/pedalen die je hebt.
Of wel, zet je die timers anders heeft dat meer invloed op jouw eigen gedrag met de clutch dan dat de auto hierop reageert.
Zit hier per rijder verschil in? Ja, want de een rijd met een G25 en de ander met een Thrustmaster.

Autoclutch:
Dit is een setting wat bij ons als enige aanstaat op de race servers. Sommige hebben dit aan staan, andere weer uit.
Heb je het aan staan dan ben je (naar men zegt) inderdaad iets langzamer, maar het is meer dat dit bij vele aanstaat omdat zij wellicht niet eens een koppelings pedaal hebben, of bij een spin van de auto niet zo snel zijn om en de koppeling in te trappen en te remmen (en rem vast houden).

Blip:
Beter bekend als auto blip staat in de Player.json (regel 58) staat inderdaad bij veel mensen uit.
De regel onder de instellingen (zoals bij vele) staat precies wat het eigenlijk doet.
Blip is dus het tussengas geven bij het koppelen voor het op of terug schakelen, maarrrr alleen voor auto's die geen semi automatische versnellings bak hebben.
Of wel een auto met H shifter waar bij je tussen het schakelen zou moeten koppelen kan je dus dat koppelen automatisch laten doen door Blip op True te zetten. De meeste wagens die wij gebruiken hebben een semi automatische versnellings bak dus heeft deze setting geen eens nut.

Zoals je dus ziet hebben alle genoemde json instellingen geen invloed op je rondes.
Je schreef zelf al veel al op console te hebben gereden, tja dit is wel heel wat anders. Verwacht dan ook niet meteen met de snellere mee te kunnen doen als die al jaren met rF2 rijden. Ook zij (en ik zelf ook) hebben een aantal seizoenen moeten vechten in het midden/achter veld alvorens zij naar voren en in de top 5 konden komen.
Heeft het dan te maken met je spullen? Deels kan dit zeker je gevoel verbeteren, maar ook ik heb gewoon met een G25 gereden en kon na een tijdje redelijk mee komen.

Jeroen
Gebruikersavatar
Patrick Smit
Berichten: 95
Lid geworden op: 20 mar 2020, 00:22
Racestuur: Fanatec CSL elite
Locatie: Kampen

William Geuze schreef: 19 sep 2020, 20:38 Wederom, nogmaals, immer, nog een keer.

Je hebt enkel aannames, mogelijke misinterpretaties van wat opties, doen, betekenen, wanneer ze iets doen of wanneer niet.

Er is nog niet het begin van bewijs voor je aanteigingen. Sterker nog, anderen hebben al meer bewijs voor het tegendeel gepost dan jij in al je eigen posts.

Ik vind het nog steeds bullshit en denk gewoon dat je excusen blijft zoeken en niet wil toegeven dat je gewoonweg tekort komt en dat niet bij jezelf wil zoeken.
Ok jij mag het bullshit vinden. Helemaal prima.
Gebruikersavatar
Patrick Smit
Berichten: 95
Lid geworden op: 20 mar 2020, 00:22
Racestuur: Fanatec CSL elite
Locatie: Kampen

Jeroen Huisers schreef: 19 sep 2020, 21:20 Beste Patrick,

Je hebt het over driver aids, auto clutch, blip en keyboard clutch.
Zoals je al in vele andere reacties hebt kunnen lezen weten velen niet eens van het bestaan af en moet ik je dan ook bedanken voor het uitzoeken zodat iedereen nog sneller kan worden.
Maar laat ik proberen uit te leggen (met wat ik weet) wat nu wat eigenlijk is en doet.

Keyboard clutch:
Dit staat vermeld in je Controller.json en heeft dus uitsluitend te maken met het stuur/pedalen die je hebt.
Of wel, zet je die timers anders heeft dat meer invloed op jouw eigen gedrag met de clutch dan dat de auto hierop reageert.
Zit hier per rijder verschil in? Ja, want de een rijd met een G25 en de ander met een Thrustmaster.

Autoclutch:
Dit is een setting wat bij ons als enige aanstaat op de race servers. Sommige hebben dit aan staan, andere weer uit.
Heb je het aan staan dan ben je (naar men zegt) inderdaad iets langzamer, maar het is meer dat dit bij vele aanstaat omdat zij wellicht niet eens een koppelings pedaal hebben, of bij een spin van de auto niet zo snel zijn om en de koppeling in te trappen en te remmen (en rem vast houden).

Blip:
Beter bekend als auto blip staat in de Player.json (regel 58) staat inderdaad bij veel mensen uit.
De regel onder de instellingen (zoals bij vele) staat precies wat het eigenlijk doet.
Blip is dus het tussengas geven bij het koppelen voor het op of terug schakelen, maarrrr alleen voor auto's die geen semi automatische versnellings bak hebben.
Of wel een auto met H shifter waar bij je tussen het schakelen zou moeten koppelen kan je dus dat koppelen automatisch laten doen door Blip op True te zetten. De meeste wagens die wij gebruiken hebben een semi automatische versnellings bak dus heeft deze setting geen eens nut.

Zoals je dus ziet hebben alle genoemde json instellingen geen invloed op je rondes.
Je schreef zelf al veel al op console te hebben gereden, tja dit is wel heel wat anders. Verwacht dan ook niet meteen met de snellere mee te kunnen doen als die al jaren met rF2 rijden. Ook zij (en ik zelf ook) hebben een aantal seizoenen moeten vechten in het midden/achter veld alvorens zij naar voren en in de top 5 konden komen.
Heeft het dan te maken met je spullen? Deels kan dit zeker je gevoel verbeteren, maar ook ik heb gewoon met een G25 gereden en kon na een tijdje redelijk mee komen.

Jeroen
Daarom is het dus ook in sommige gevallen (o.a.de Puma) aan te raden om zonder blip als je geen koppelingspendaal hebt te rijden. Maar nog beter is zonder autoclutch. Je hebt sws voor mijn gevoel iets meer tractie bocht uit. Echter het verlies van blip kan ook voor onstabiliteit zorgen wanneer je onder remmen een apex aansnijdt. Dus daar ligt de afweging wel of niet gebruiken. Een sneller reagerende clutch is meestal een voordeel aangezien je dus sneller opschakeld en meer engine braking onder het remmen hebt. Ook kan het helpen bij het "rev matchen" wanneer je terug schakeld. Weet je zeker dat de software niet blipt in semi sequentiele versnellingsbakken? In de F4 volgens mij minder maar in bijv de LMP2 volgens mij wel.
Laatst gewijzigd door Patrick Smit op 19 sep 2020, 23:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Patrick Smit
Berichten: 95
Lid geworden op: 20 mar 2020, 00:22
Racestuur: Fanatec CSL elite
Locatie: Kampen

Lars Koldeweij schreef: 19 sep 2020, 20:33 Ik vat het maar op als een compliment.


Schijnbaar had ik nog sneller kunnen gaan in die Puma als ik iets had aangepast in de 'keyboard clutch,' balen zeg. Werkt dat overigens ook als je autoclutch uit hebt? Of als je schakelt via een pedaal als koppeling in plaats van een 'keyboard' toets? Ik interpreteer dit namelijk als hoe snel hij de koppeling pakt en loslaat als je een knopje op het toetsenbord gebruikt ipv een pedaal.
Dit werkt dus niet als je met autoclutch uit rijd, behalve wanneer jij bijv een heel and toe techniek gebruikt en gaat clutchen tijdens het terugschakelen. Maar dan zou je naar alle waarschijnlijkheid meer gebaat zijn met een langzamere clutch response. Je wil ook weer niet te veel toeren tussen de versnelling hebben.

In de F4 daarintegen zou het theoretisch een verschil kunnen maken mits dat de instelling ook door de autoclutch word overgenomen. Wat aannemelijk is. Probleem is alleen, hoe ga je dit meten? Beste is gewoon achter elkaar aan rijden en 1 wel en 1 niet de settings aanpassen. Je zou het ook wel merken aan het aantal toeren dat de motor terugzakt bij het opschakelen. Maar wederom, hoe ga je dat precies meten. We praten hier over kleine verschillen per schakelmoment.
Alleen hoeveel schakelmomenten zijn er per ronde? Dan worden heel veel kleine beetjes opeens een verschil.
Overigens geld dit ook voor je hardware, duurt 1 schakel klik op je stuur 1 tiende of 1,5 tiende bijvoorbeeld? Op een rondje kun je zo gratis een paar tienden winnen.

In iRacing schakel ik met een knopje als clutch op het stuur. Hierdoor is het schakelmoment tov van een pendaal of autoclutch veel sneller. En bij het terugschakelen heb je dan ook wederom minder wheelspin en meer enginebraking. Scheelt bijv op Tsukuba 8 tienden per rondje.

Verklaar mij maar voor gek als ik een paar tienden per lap zoek, ik neem ze graag.
Gebruikersavatar
Lars Koldeweij
Berichten: 1742
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:54
Racestuur: CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Maar wanneer kom je nou met bewijzen? Je roept de hele tijd over de Puma, maar met autoclutch uit zou het 'trucje' niet werken, dus waar ben je nou naar op zoek?
Gebruikersavatar
Patrick Smit
Berichten: 95
Lid geworden op: 20 mar 2020, 00:22
Racestuur: Fanatec CSL elite
Locatie: Kampen

Lars Koldeweij schreef: 19 sep 2020, 23:38 Maar wanneer kom je nou met bewijzen? Je roept de hele tijd over de Puma, maar met autoclutch uit zou het 'trucje' niet werken, dus waar ben je nou naar op zoek?
Wat wil je dat ik bewijs dan? Dat jullie slimmer waren dan ons om zonder autoclutch te rijden? Tja wisten wij veel, was ons eerste kampioenschap. Nogmaals ik heb alleen maar proberen uit te leggen waarom wij nog pace missen.
Volgens mij ben je op zoek naar een confrontatie omdat je denkt dat ik vind dat iedereen die sneller is dan mij vals speelt??
Ik denk dat ik prima heb uitgelegd hoe ik erover denk.
Gebruikersavatar
Lars Koldeweij
Berichten: 1742
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:54
Racestuur: CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Nou, je roept de hele tijd dat mensen lopen te rommelen in bestandjes, dus ik ben benieuwd naar bewijs. Het enige wat je heb laten zien is inderdaad dat er mensen zijn die zonder autoclutch rijden, maar dat is gewoon een doodnormale instelling.
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Ik ben F2000 kampioen geworden met auto clutch. Maakt echt geen bal uit.
Laatst gewijzigd door Ruben Correa Alves op 19 sep 2020, 23:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bram Kuipers
Berichten: 2282
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:27
Racestuur: TS-XW Racer Sparco P310
Locatie: Venlo
Contact:

Nee, je roept dingen, over ons snellere rijders, waarom wij sneller zouden zijn, zonder enig bewijs van onderbouwing.

Het is Google dit, fancy woordjes dat, forum dit.

Jij geeft aan dat er mensen sneller zijn, ondat er wordt getuned en getweaked met JSON files en van god weet ik wat je al geroepen hebt.

Nul komma nul bewijs geef je hier bij.

Je roept van alles maar met concreet bewijs, ben je nog niet gekomen.

En Ga aub niet zeggen van, ik hoef niks te bewijzen, want dan lul je je zelf helemaal vast.

Dan schreeuw je over van alles, maar als je schreeuwt, dingen roept over waarom iemand sneller is dan jij, andere dan zeggen dat het onzin is en om bewijs vragen, je je terug trekt in je schulp.

Ik heb werkelijk nog nooit dit mee gemaakt in de fucking 10 jaar van simracen en ik heb veel mensen zien komen en gaan, maar jij steekt er met kop en schouders boven uit.
Gebruikersavatar
Wilbert Velthove
Berichten: 214
Lid geworden op: 16 mei 2016, 21:11
Racestuur: FANATEC ClubSport V2 Wheelbase

In ieder geval, ik zie een hoop theorie, maar geef Rudy van Buren een niet in te stellen strijkijzer, friteuse en een hapjespan als hardware en hij rijdt ons er nogsteeds allemaal af.
Gebruikersavatar
Patrick Smit
Berichten: 95
Lid geworden op: 20 mar 2020, 00:22
Racestuur: Fanatec CSL elite
Locatie: Kampen

Mijn intonatie aan het begin van deze discussie was inderdaad gefrustreerd. Als ik het zelf terug lees denk ik ook heus wel dat het anders had gekunt. Maar dat wil nog niet zeggen dat ik niet dit soort dingen is mag aankaarten. Is dit niet het forum waar zaken besproken mogen worden? Jij doet alsof ik jou beschuldig, dat heb ik nergens gedaan. Ga maar terug lezen. En zelfs als ik je tegen het verkeerde been heb getrapt was dat niet mijn bedoeling. En ik ben ieder geval weer wat wijzer geworden door de inhoudelijk reacties van mensen met ervaring en die wel de tijd nemen om met onderbouwde tegen argumenten te komen. En ik denk dat er ook wel andere mensen zijn die dit topic erg interessant vinden. Al is het alleen maar om te weten wat klote lastig te begrijpen instellingen nu allemaal eigenlijk doen.
Gebruikersavatar
Patrick Smit
Berichten: 95
Lid geworden op: 20 mar 2020, 00:22
Racestuur: Fanatec CSL elite
Locatie: Kampen

Bram Kuipers schreef: 19 sep 2020, 23:52 Nee, je roept dingen, over ons snellere rijders, waarom wij sneller zouden zijn, zonder enig bewijs van onderbouwing.

Het is Google dit, fancy woordjes dat, forum dit.

Jij geeft aan dat er mensen sneller zijn, ondat er wordt getuned en getweaked met JSON files en van god weet ik wat je al geroepen hebt.

Nul komma nul bewijs geef je hier bij.

Je roept van alles maar met concreet bewijs, ben je nog niet gekomen.

En Ga aub niet zeggen van, ik hoef niks te bewijzen, want dan lul je je zelf helemaal vast.

Dan schreeuw je over van alles, maar als je schreeuwt, dingen roept over waarom iemand sneller is dan jij, andere dan zeggen dat het onzin is en om bewijs vragen, je je terug trekt in je schulp.

Ik heb werkelijk nog nooit dit mee gemaakt in de fucking 10 jaar van simracen en ik heb veel mensen zien komen en gaan, maar jij steekt er met kop en schouders boven uit.
Aangenaam de naam is Patrick Smit. Ik ben vereerd dat ik 10 jaar tijd de meeste indruk op jou heb gemaakt. Geef me nog wat tijd en je zult de uitlaatgassen van mn uitlaat proeven.
Gebruikersavatar
Patrick Smit
Berichten: 95
Lid geworden op: 20 mar 2020, 00:22
Racestuur: Fanatec CSL elite
Locatie: Kampen

Wilbert Velthove schreef: 19 sep 2020, 23:56 In ieder geval, ik zie een hoop theorie, maar geef Rudy van Buren een niet in te stellen strijkijzer, friteuse en een hapjespan als hardware en hij rijdt ons er nogsteeds allemaal af.
Ik zie hem hier niet dus voorlopig wint hij hier niks :bierglas:
Gebruikersavatar
Bram Kuipers
Berichten: 2282
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:27
Racestuur: TS-XW Racer Sparco P310
Locatie: Venlo
Contact:

Patrick Smit schreef:
Bram Kuipers schreef: 19 sep 2020, 23:52 Nee, je roept dingen, over ons snellere rijders, waarom wij sneller zouden zijn, zonder enig bewijs van onderbouwing.

Het is Google dit, fancy woordjes dat, forum dit.

Jij geeft aan dat er mensen sneller zijn, ondat er wordt getuned en getweaked met JSON files en van god weet ik wat je al geroepen hebt.

Nul komma nul bewijs geef je hier bij.

Je roept van alles maar met concreet bewijs, ben je nog niet gekomen.

En Ga aub niet zeggen van, ik hoef niks te bewijzen, want dan lul je je zelf helemaal vast.

Dan schreeuw je over van alles, maar als je schreeuwt, dingen roept over waarom iemand sneller is dan jij, andere dan zeggen dat het onzin is en om bewijs vragen, je je terug trekt in je schulp.

Ik heb werkelijk nog nooit dit mee gemaakt in de fucking 10 jaar van simracen en ik heb veel mensen zien komen en gaan, maar jij steekt er met kop en schouders boven uit.
Aangenaam de naam is Patrick Smit. Ik ben vereerd dat ik 10 jaar tijd de meeste indruk op jou heb gemaakt. Geef me nog wat tijd en je zult de uitlaatgassen van mn uitlaat proeven.
En wederom steek je je hoofd in het zand.

Best knap hoe je het elke keer doet door een random antwoord te geven zonder enige onderbouwing weer om maar van het onderwerp af te wijken.

En die uitlaat, hah, nooit. Misschien ooit als je wederom gelapt wordt omdat je stuur/pedalen/JSON file/andere rijders je weer van de baan hebben gereden/ander laf excuus, kut zijn.
Gebruikersavatar
Patrick Smit
Berichten: 95
Lid geworden op: 20 mar 2020, 00:22
Racestuur: Fanatec CSL elite
Locatie: Kampen

Bram Kuipers schreef: 20 sep 2020, 00:03
Patrick Smit schreef:
Bram Kuipers schreef: 19 sep 2020, 23:52 Nee, je roept dingen, over ons snellere rijders, waarom wij sneller zouden zijn, zonder enig bewijs van onderbouwing.

Het is Google dit, fancy woordjes dat, forum dit.

Jij geeft aan dat er mensen sneller zijn, ondat er wordt getuned en getweaked met JSON files en van god weet ik wat je al geroepen hebt.

Nul komma nul bewijs geef je hier bij.

Je roept van alles maar met concreet bewijs, ben je nog niet gekomen.

En Ga aub niet zeggen van, ik hoef niks te bewijzen, want dan lul je je zelf helemaal vast.

Dan schreeuw je over van alles, maar als je schreeuwt, dingen roept over waarom iemand sneller is dan jij, andere dan zeggen dat het onzin is en om bewijs vragen, je je terug trekt in je schulp.

Ik heb werkelijk nog nooit dit mee gemaakt in de fucking 10 jaar van simracen en ik heb veel mensen zien komen en gaan, maar jij steekt er met kop en schouders boven uit.
Aangenaam de naam is Patrick Smit. Ik ben vereerd dat ik 10 jaar tijd de meeste indruk op jou heb gemaakt. Geef me nog wat tijd en je zult de uitlaatgassen van mn uitlaat proeven.
En wederom steek je je hoofd in het zand.

Best knap hoe je het elke keer doet door een random antwoord te geven zonder enige onderbouwing weer om maar van het onderwerp af te wijken.

En die uitlaat, hah, nooit. Misschien ooit als je wederom gelapt wordt omdat je stuur/pedalen/JSON file/andere rijders je weer van de baan hebben gereden/ander laf excuus, kut zijn.
Ok Bram.
Gebruikersavatar
Patrick Smit
Berichten: 95
Lid geworden op: 20 mar 2020, 00:22
Racestuur: Fanatec CSL elite
Locatie: Kampen

Jeroen Huisers schreef: 19 sep 2020, 21:20 Beste Patrick,

Je hebt het over driver aids, auto clutch, blip en keyboard clutch.
Zoals je al in vele andere reacties hebt kunnen lezen weten velen niet eens van het bestaan af en moet ik je dan ook bedanken voor het uitzoeken zodat iedereen nog sneller kan worden.
Maar laat ik proberen uit te leggen (met wat ik weet) wat nu wat eigenlijk is en doet.

Keyboard clutch:
Dit staat vermeld in je Controller.json en heeft dus uitsluitend te maken met het stuur/pedalen die je hebt.
Of wel, zet je die timers anders heeft dat meer invloed op jouw eigen gedrag met de clutch dan dat de auto hierop reageert.
Zit hier per rijder verschil in? Ja, want de een rijd met een G25 en de ander met een Thrustmaster.

Autoclutch:
Dit is een setting wat bij ons als enige aanstaat op de race servers. Sommige hebben dit aan staan, andere weer uit.
Heb je het aan staan dan ben je (naar men zegt) inderdaad iets langzamer, maar het is meer dat dit bij vele aanstaat omdat zij wellicht niet eens een koppelings pedaal hebben, of bij een spin van de auto niet zo snel zijn om en de koppeling in te trappen en te remmen (en rem vast houden).

Blip:
Beter bekend als auto blip staat in de Player.json (regel 58) staat inderdaad bij veel mensen uit.
De regel onder de instellingen (zoals bij vele) staat precies wat het eigenlijk doet.
Blip is dus het tussengas geven bij het koppelen voor het op of terug schakelen, maarrrr alleen voor auto's die geen semi automatische versnellings bak hebben.
Of wel een auto met H shifter waar bij je tussen het schakelen zou moeten koppelen kan je dus dat koppelen automatisch laten doen door Blip op True te zetten. De meeste wagens die wij gebruiken hebben een semi automatische versnellings bak dus heeft deze setting geen eens nut.

Zoals je dus ziet hebben alle genoemde json instellingen geen invloed op je rondes.
Je schreef zelf al veel al op console te hebben gereden, tja dit is wel heel wat anders. Verwacht dan ook niet meteen met de snellere mee te kunnen doen als die al jaren met rF2 rijden. Ook zij (en ik zelf ook) hebben een aantal seizoenen moeten vechten in het midden/achter veld alvorens zij naar voren en in de top 5 konden komen.
Heeft het dan te maken met je spullen? Deels kan dit zeker je gevoel verbeteren, maar ook ik heb gewoon met een G25 gereden en kon na een tijdje redelijk mee komen.

Jeroen
Door alle commotie vergeet ik je te bedanken voor je inhoudelijke reactie.
En qua spullen zit ik gelukkig wel goed, ik begon met een logitech maar ben inmiddels upgegrade naar Fanetec. De hele reutemeteut staat hier. Het is puur na een paar jaartjes semi-pro PUBG knallen dat ik weer aan het racen ben geslagen. Die pace die komt nog wel, duurt ff. Ben inmiddels ook 37 jaar oud...
Tunen is altijd mijn passie geweest, kan er helemaal in op gaan. Nu hier in deze sim begin ik weer op nul. Alleen maar leuk. Die uitdaging ga ik graag aan. Mischien heb ik wel de pace zelf niet helemaal meer maar dat komt hopelijk wel weer. En ik help ook anderen die anders geen hulp zouden hebben met tunen. Helaas is het een vrij gesloten community. Ik ga mij nu weer concentreren op de DTCC en dan kom ik daarna weer terug hier in de F4.
Roy de Muinck
Berichten: 274
Lid geworden op: 28 jan 2013, 20:48

Patrick Smit schreef: 20 sep 2020, 00:30
Jeroen Huisers schreef: 19 sep 2020, 21:20 Beste Patrick,

Je hebt het over driver aids, auto clutch, blip en keyboard clutch.
Zoals je al in vele andere reacties hebt kunnen lezen weten velen niet eens van het bestaan af en moet ik je dan ook bedanken voor het uitzoeken zodat iedereen nog sneller kan worden.
Maar laat ik proberen uit te leggen (met wat ik weet) wat nu wat eigenlijk is en doet.

Keyboard clutch:
Dit staat vermeld in je Controller.json en heeft dus uitsluitend te maken met het stuur/pedalen die je hebt.
Of wel, zet je die timers anders heeft dat meer invloed op jouw eigen gedrag met de clutch dan dat de auto hierop reageert.
Zit hier per rijder verschil in? Ja, want de een rijd met een G25 en de ander met een Thrustmaster.

Autoclutch:
Dit is een setting wat bij ons als enige aanstaat op de race servers. Sommige hebben dit aan staan, andere weer uit.
Heb je het aan staan dan ben je (naar men zegt) inderdaad iets langzamer, maar het is meer dat dit bij vele aanstaat omdat zij wellicht niet eens een koppelings pedaal hebben, of bij een spin van de auto niet zo snel zijn om en de koppeling in te trappen en te remmen (en rem vast houden).

Blip:
Beter bekend als auto blip staat in de Player.json (regel 58) staat inderdaad bij veel mensen uit.
De regel onder de instellingen (zoals bij vele) staat precies wat het eigenlijk doet.
Blip is dus het tussengas geven bij het koppelen voor het op of terug schakelen, maarrrr alleen voor auto's die geen semi automatische versnellings bak hebben.
Of wel een auto met H shifter waar bij je tussen het schakelen zou moeten koppelen kan je dus dat koppelen automatisch laten doen door Blip op True te zetten. De meeste wagens die wij gebruiken hebben een semi automatische versnellings bak dus heeft deze setting geen eens nut.

Zoals je dus ziet hebben alle genoemde json instellingen geen invloed op je rondes.
Je schreef zelf al veel al op console te hebben gereden, tja dit is wel heel wat anders. Verwacht dan ook niet meteen met de snellere mee te kunnen doen als die al jaren met rF2 rijden. Ook zij (en ik zelf ook) hebben een aantal seizoenen moeten vechten in het midden/achter veld alvorens zij naar voren en in de top 5 konden komen.
Heeft het dan te maken met je spullen? Deels kan dit zeker je gevoel verbeteren, maar ook ik heb gewoon met een G25 gereden en kon na een tijdje redelijk mee komen.

Jeroen
Door alle commotie vergeet ik je te bedanken voor je inhoudelijke reactie.
En qua spullen zit ik gelukkig wel goed, ik begon met een logitech maar ben inmiddels upgegrade naar Fanetec. De hele reutemeteut staat hier. Het is puur na een paar jaartjes semi-pro PUBG knallen dat ik weer aan het racen ben geslagen. Die pace die komt nog wel, duurt ff. Ben inmiddels ook 37 jaar oud...
Tunen is altijd mijn passie geweest, kan er helemaal in op gaan. Nu hier in deze sim begin ik weer op nul. Alleen maar leuk. Die uitdaging ga ik graag aan. Mischien heb ik wel de pace zelf niet helemaal meer maar dat komt hopelijk wel weer. En ik help ook anderen die anders geen hulp zouden hebben met tunen. Helaas is het een vrij gesloten community. Ik ga mij nu weer concentreren op de DTCC en dan kom ik daarna weer terug hier in de F4.
Beste Patrick .. volgens mij zijn er altijd wel mensen op TeamSpeak.. daar kun je meestal altijd aanschuiven .. en krijg je in de meeste gevallen ook een aantal tips .. bijv ik zelf help ook mensen maar als je niks vraagt krijg je ook niks .. nee heb je ja kan je krijgen 🙂
Gesloten

Terug naar “SRVN NK F4 2020-II”