SRVN NK F4 2020-II | Babbelbox

Gebruikersavatar
Patrick Smit
Berichten: 95
Lid geworden op: 20 mar 2020, 00:22
Racestuur: Fanatec CSL elite
Locatie: Kampen

Roy de Muinck schreef: 20 sep 2020, 01:37
Patrick Smit schreef: 20 sep 2020, 00:30
Jeroen Huisers schreef: 19 sep 2020, 21:20 Beste Patrick,

Je hebt het over driver aids, auto clutch, blip en keyboard clutch.
Zoals je al in vele andere reacties hebt kunnen lezen weten velen niet eens van het bestaan af en moet ik je dan ook bedanken voor het uitzoeken zodat iedereen nog sneller kan worden.
Maar laat ik proberen uit te leggen (met wat ik weet) wat nu wat eigenlijk is en doet.

Keyboard clutch:
Dit staat vermeld in je Controller.json en heeft dus uitsluitend te maken met het stuur/pedalen die je hebt.
Of wel, zet je die timers anders heeft dat meer invloed op jouw eigen gedrag met de clutch dan dat de auto hierop reageert.
Zit hier per rijder verschil in? Ja, want de een rijd met een G25 en de ander met een Thrustmaster.

Autoclutch:
Dit is een setting wat bij ons als enige aanstaat op de race servers. Sommige hebben dit aan staan, andere weer uit.
Heb je het aan staan dan ben je (naar men zegt) inderdaad iets langzamer, maar het is meer dat dit bij vele aanstaat omdat zij wellicht niet eens een koppelings pedaal hebben, of bij een spin van de auto niet zo snel zijn om en de koppeling in te trappen en te remmen (en rem vast houden).

Blip:
Beter bekend als auto blip staat in de Player.json (regel 58) staat inderdaad bij veel mensen uit.
De regel onder de instellingen (zoals bij vele) staat precies wat het eigenlijk doet.
Blip is dus het tussengas geven bij het koppelen voor het op of terug schakelen, maarrrr alleen voor auto's die geen semi automatische versnellings bak hebben.
Of wel een auto met H shifter waar bij je tussen het schakelen zou moeten koppelen kan je dus dat koppelen automatisch laten doen door Blip op True te zetten. De meeste wagens die wij gebruiken hebben een semi automatische versnellings bak dus heeft deze setting geen eens nut.

Zoals je dus ziet hebben alle genoemde json instellingen geen invloed op je rondes.
Je schreef zelf al veel al op console te hebben gereden, tja dit is wel heel wat anders. Verwacht dan ook niet meteen met de snellere mee te kunnen doen als die al jaren met rF2 rijden. Ook zij (en ik zelf ook) hebben een aantal seizoenen moeten vechten in het midden/achter veld alvorens zij naar voren en in de top 5 konden komen.
Heeft het dan te maken met je spullen? Deels kan dit zeker je gevoel verbeteren, maar ook ik heb gewoon met een G25 gereden en kon na een tijdje redelijk mee komen.

Jeroen
Door alle commotie vergeet ik je te bedanken voor je inhoudelijke reactie.
En qua spullen zit ik gelukkig wel goed, ik begon met een logitech maar ben inmiddels upgegrade naar Fanetec. De hele reutemeteut staat hier. Het is puur na een paar jaartjes semi-pro PUBG knallen dat ik weer aan het racen ben geslagen. Die pace die komt nog wel, duurt ff. Ben inmiddels ook 37 jaar oud...
Tunen is altijd mijn passie geweest, kan er helemaal in op gaan. Nu hier in deze sim begin ik weer op nul. Alleen maar leuk. Die uitdaging ga ik graag aan. Mischien heb ik wel de pace zelf niet helemaal meer maar dat komt hopelijk wel weer. En ik help ook anderen die anders geen hulp zouden hebben met tunen. Helaas is het een vrij gesloten community. Ik ga mij nu weer concentreren op de DTCC en dan kom ik daarna weer terug hier in de F4.
Beste Patrick .. volgens mij zijn er altijd wel mensen op TeamSpeak.. daar kun je meestal altijd aanschuiven .. en krijg je in de meeste gevallen ook een aantal tips .. bijv ik zelf help ook mensen maar als je niks vraagt krijg je ook niks .. nee heb je ja kan je krijgen 🙂
Bedankt Roy wanneer het een keer kan zal ik graag naar je luisteren.
b:)like
Sven de Vries
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 okt 2019, 18:59
Racestuur: Fanatec
Locatie: Michigan, United States

Goh, ik moet eens met auto clutch off gaan rijden hoor ik, dan gaan we nog sneller :-)
Maarten de Jong
Berichten: 39
Lid geworden op: 24 okt 2011, 12:17
Racestuur: Logitech G25

Even een algemene vraag: Komt er nog een samenvatting op de SRVN main site? Het NK F4 lijkt een beetje achter geschoven kindje (te worden?) zo. Er was helaas ook geen live-stream. Hopelijk in de toekomst wel weer.

Mijn races:
Race 1: Gestart vanaf P10. Daar was ik heel content mee. Precies in de kwalificatie mijn persoonlijk beste tijd iets kunnen verbeteren. Een lekkere start betekende gelijk doorgeschoven naar P8 en na een paar rondes zelfs P6 door spins van 2 heren voor mij. Daarna een heel mooi en eerlijk gevecht gehad met o.a. Wopke Hoekstra waarbij we een aantal bochten naast elkaar gingen. Uiteindelijke op P7 geëindigd, dus starten op P2 in race 2.

Race 2: Een prima start, maar toch 1 plekje verloren. Daarna nog terug naar P4 maar verder strak en constant weten te rijden, en Gijs de gehele race achter me weten te houden door goede exits voor de rechte stukken. Uiteindelijk nog naar P2 door een incident tussen Wopke en nog iemand, echter was Wopke te snel om achter me te houden. Gefinisht op P3, dus helemaal tevreden.

Race 3: Om maar te vergeten. Door de uitloop was de scherpte er toch een beetje vanaf. Bij de start P3 weten te behouden, echter laatste sector net even over het gras, dus terug naar P4. Tempo weer op kunnen pakken, totdat ik in ronde 3 of 4 of zo een schakelfout maakte bij de eerste bocht (te snel naar 2e versnelling). Ik kon de auto niet meer corrigeren, en daarbij kon ik ook niet meer voorkomen dat ik P5 op dat moment nog net aantikte. Na een hele rits voorbij te laten weer verder. Vervolgens door te geforceerd te gaan rijden nog 2-3 keer een schuiver/van de baan en uiteindelijk door een spin van Sven de Vries (als ik het goed heb) in de laatste bocht mijn voorvleugel kwijt. rF2 Vond het toen nodig om vreemd te doen bij de pits waardoor ik geen selectie meer kon doen om vleugel te laten wisselen. Laatste 2 minuten voorzichtig uitgereden, en daarbij ook netjes aan de kant gebleven voor de andere deelnemers. P28 het resultaat.

Dankzij de eerste 2 races wel echt heerlijk genoten! Nu oefenen voor de DTCC en daarna weer met goede moed op naar race 2 van de F4.
Gebruikersavatar
Frank Hamming
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 okt 2018, 23:32
Racestuur: Fanatec Clubsport F1 LE 2018
Locatie: Zoetermeer
Contact:

Tip van de dag:

"Keyboard Clutch":0.2,
"Keyboard Clutch#":"rate for keyboard\/digital clutch input",

"DRIVING AIDS":{
"Antilock Brakes":0,
"Auto Blip":true,
"Auto Blip#":"Whether to automatically blip with manual shifting but auto-clutch (non-semiautomatic trans only)",
"Auto Clutch":1,
"Auto Lift":false,
"Auto Lift#":"Whether to automatically lift with manual shifting but auto-clutch (non-semiautomatic trans only)",

Snel overnemen voor ik mij bedenk en het weer verwijder
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Ja laten we default waardes posten en er geheimzinnig over doen!!!111

Ik vind dat Smit zichzelf meer dan genoeg belachelijk gemaakt heeft. Mensen kunnen zich aangevallen of geirriteerd voelen vanwege zijn posts.

Hem nu baiten/trollen of nu nog olie op het vuur gooien hoeft van mij ook weer niet. Uiteindelijk heeft hij er zelf het meest last van, zoeken naar iets waar je niks uit gaat halen.

edit:
persoonlijke noot weggehaald
Laatst gewijzigd door William Geuze op 21 sep 2020, 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.
René de Ruijter
Berichten: 411
Lid geworden op: 31 mar 2016, 20:45
Racestuur: Logitech G27

Maarten de Jong schreef: 21 sep 2020, 10:09 Even een algemene vraag: Komt er nog een samenvatting op de SRVN main site? Het NK F4 lijkt een beetje achter geschoven kindje (te worden?) zo. Er was helaas ook geen live-stream. Hopelijk in de toekomst wel weer.
Dit doet normaal gesproken de co-commentator of anders livestreamer van dienst. Echter is er geen livestream geweest. Deze weet dan wat er in de wedstrijd gebeurt is en is er gemakkelijk wat over te schrijven.
Persoonlijk heb ik niet de tijd/zin om alle replays na te gaan kijken.
Dus mocht iemand zich geroepen voelen dit wel te doen ontvang ik graag een stukje tekst en zal het geplaatst worden op de site en de socials.
Cas Brinkhuizen
Berichten: 75
Lid geworden op: 27 nov 2018, 19:13
Racestuur: Fanatec Clubsport V2.5
Locatie: Meerssen

Maarten de Jong schreef: 21 sep 2020, 10:09 Ik kon de auto niet meer corrigeren, en daarbij kon ik ook niet meer voorkomen dat ik P5 op dat moment nog net aantikte.
Als tip, hou de volgende de rem aub in als je spint. Nu kwam je de baan weer op (en raakte mij hierbij) en zelfs een beetje gas erbij. (Heb even de replay bekeken) Verder reden we prima in dat groepje. Tot de volgende race :)
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Cas Brinkhuizen schreef: 21 sep 2020, 13:14
Maarten de Jong schreef: 21 sep 2020, 10:09 Ik kon de auto niet meer corrigeren, en daarbij kon ik ook niet meer voorkomen dat ik P5 op dat moment nog net aantikte.
Als tip, hou de volgende de rem aub in als je spint. Nu kwam je de baan weer op (en raakte mij hierbij) en zelfs een beetje gas erbij. (Heb even de replay bekeken) Verder reden we prima in dat groepje. Tot de volgende race :)
Niet alleen een tip, het is zelfs een keiharde verplichting om je rem in te trappen als je de controle verliest ;)
Maarten de Jong
Berichten: 39
Lid geworden op: 24 okt 2011, 12:17
Racestuur: Logitech G25

Lennart Lippens schreef: 21 sep 2020, 13:21
Cas Brinkhuizen schreef: 21 sep 2020, 13:14
Maarten de Jong schreef: 21 sep 2020, 10:09 Ik kon de auto niet meer corrigeren, en daarbij kon ik ook niet meer voorkomen dat ik P5 op dat moment nog net aantikte.
Als tip, hou de volgende de rem aub in als je spint. Nu kwam je de baan weer op (en raakte mij hierbij) en zelfs een beetje gas erbij. (Heb even de replay bekeken) Verder reden we prima in dat groepje. Tot de volgende race :)
Niet alleen een tip, het is zelfs een keiharde verplichting om je rem in te trappen als je de controle verliest ;)
I know. Iets wat ik ook zeker nastreef. Echter kan je in the heat of the moment net even wat vertraagd reageren.

In mijn perceptie zat ik nog vol in de correctie van die slide, alvorens ik inderdaad volledig tot stilstand was/op de rem stond. In ieder geval geen bewuste keuze om z.s.m. terug te sturen. @Cas: Sorry dat ik je daar dus nog net aantikte. Dit was zeker niet een bewuste, dan wel onbesuisde actie.
Cas Brinkhuizen
Berichten: 75
Lid geworden op: 27 nov 2018, 19:13
Racestuur: Fanatec Clubsport V2.5
Locatie: Meerssen

I know, verder ook niks mee gedaan hoor.
Hoop op weer leuke gevechten volgende race.
Maarten de Jong
Berichten: 39
Lid geworden op: 24 okt 2011, 12:17
Racestuur: Logitech G25

Cas Brinkhuizen schreef: 21 sep 2020, 15:37 I know, verder ook niks mee gedaan hoor.
Hoop op weer leuke gevechten volgende race.
:bierglas:

Op de volgende race inderdaad. :simracer1:
Sowieso een baan met lekker veel ruimte, op de eerste bocht na misschien dan.
Sven de Vries
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 okt 2019, 18:59
Racestuur: Fanatec
Locatie: Michigan, United States

Heeft iemand toevallig de fixed setup van deze F4 beschikbaar? Het komt erg aardig over met de echte auto’s dus zou deze graag gebruiken ter voorbereiding!
Gebruikersavatar
Patrick Smit
Berichten: 95
Lid geworden op: 20 mar 2020, 00:22
Racestuur: Fanatec CSL elite
Locatie: Kampen

William Geuze schreef: 21 sep 2020, 11:36 Ja laten we default waardes posten en er geheimzinnig over doen!!!111

Ik vind dat Smit zichzelf meer dan genoeg belachelijk gemaakt heeft. Mensen kunnen zich aangevallen of geirriteerd voelen vanwege zijn posts.

Hem nu baiten/trollen of nu nog olie op het vuur gooien hoeft van mij ook weer niet. Uiteindelijk heeft hij er zelf het meest last van, zoeken naar iets waar je niks uit gaat halen.

edit:
persoonlijke noot weggehaald
Zal mij echt een zorg zijn hoe mensen over mij denken. Een reactie uitlokken mogen ze proberen wie weet krijg je er een.
Ik ben overigens niet degene die zichzelf belachelijk heeft gemaakt.
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Ik pleit voor het weghalen van die citaatknop. Ik word horendol van al die gekopieerde teksten die ik tig keer voorbij zie komen. Voor de rest interesseert mij deze hele zinloze discussie voor geen ene meter. Dit nodigt in ieder geval niet uit om bij SRVN te racen.
Gebruikersavatar
Gijs Sonneveld
Berichten: 218
Lid geworden op: 07 apr 2020, 19:46
Racestuur: Thrustmaster tx
Contact:

Is er een stream vanavond ?
Gebruikersavatar
Bram Kuipers
Berichten: 2282
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:27
Racestuur: TS-XW Racer Sparco P310
Locatie: Venlo
Contact:

Voor de F4 hebben we geen stream, aangezien we momenteel gewoonweg niet de mensen hebben voor beeld en commentaar.
Gebruikersavatar
Gijs Sonneveld
Berichten: 218
Lid geworden op: 07 apr 2020, 19:46
Racestuur: Thrustmaster tx
Contact:

Balen 😢 kan jij niet stream Bram ?
Gebruikersavatar
Bram Kuipers
Berichten: 2282
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:27
Racestuur: TS-XW Racer Sparco P310
Locatie: Venlo
Contact:

Haha nope, ik ben om en om aan het werk op de donderdagavonden.
Nu ben ik aan het werk, andere donderdag vrij ivm de DTCC
Gebruikersavatar
Gijs Sonneveld
Berichten: 218
Lid geworden op: 07 apr 2020, 19:46
Racestuur: Thrustmaster tx
Contact:

Aaah oké, tot volgende week dan weer 😜
Gebruikersavatar
Ron Schmitz
Berichten: 225
Lid geworden op: 18 jan 2019, 20:57
Racestuur: Thustmaster T300 Ferrari GTE
Locatie: Roermond
Contact:

Bram Kuipers schreef: 01 okt 2020, 17:37 Voor de F4 hebben we geen stream, aangezien we momenteel gewoonweg niet de mensen hebben voor beeld en commentaar.
Heb mij al kandidaat gesteld ;)
Gesloten

Terug naar “SRVN NK F4 2020-II”