SRVN NK F4 2020-II | Babbelbox

Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Alvast excuses aan iedereen voor de rommelige post :shock:
Patrick Smit schreef: 18 sep 2020, 17:00 Jawel hoor Gijs maar ik laat mij niet weg zetten als een leugenaar. Ik zie een heleboel mensen reageren die niet eens goed lezen wat er gezegd wordt.
Mischien is het verstandig om dat nog eens te doen.
Geen idee of die voor mij is, maar ik heb niet geschreven dat je een leugenaar bent, ik schreef dat jij beweert dat anderen leugenaars zijn (niet de waarheid spreken). Dat heb je dus verkeerd gelezen 8-).

----------
Patrick Smit schreef: 18 sep 2020, 17:30 ...Dit was geen bewijs om iemand aan te wijzen als cheater.... Ik heb dat woord geen enkele keer gebruikt...

Er zit natuurlijk verschil tussen letterlijk een bepaald woord gebruiken en iets op een bepaalde manier omschrijven, waarmee je hetzelfde bedoelt. Als jij schrijft:
Ik zal dolgraag dit in een gesprek met de RC willen bespreken aangezien er enorme verschillen worden gemaakt in het veld door geklooi met de json files
en
Het zou wel fijn zijn als het een eerlijk speelveld is.
moet je natuurlijk niet gek opkijken dat wij dit interpreteren als: hij beweert dat mensen cheaten.

----------
Patrick Smit schreef: 18 sep 2020, 17:30 Nu zeggen dat het geen voordeel kan opleveren is totaal onjuist. Daarom post ik race uitslag waarin je kunt zien dat je wel degelijk hier gebruik van kunt maken.
Het plaatje van de raceuitslag laat zien dat iemand een bepaalde settings anders heeft staan, en ook bovenaan staat. Is dat bewijs dat het één met het ander te maken heeft? Nee natuurlijk niet.

----------
Patrick Smit schreef: 18 sep 2020, 17:30 ...ik geef slechts aan waarom mijn pace soms niet goed genoeg is. Ik ben nog zoekende naar de juiste instellingen en setups per auto klasse.
Ik heb je nog nergens zien schrijven dat je pace mist omdat jij de skills (nog) niet hebt. Dat je pace mist is natuurlijk niet erg, helemaal niet als je nog nieuw bent in het simracen. Kan best zijn dat je verkeerde 'skills' hebt aangeleerd met Forza/F1/etc, die dus nu niet meer werken in rF2 omdat het realistischer is. Maar je blijft alles afschrijven op instellingen/setup... Natuurlijk kunnen settings iets schelen, maar ik zie dat je in DTCC 1.7s en in F4 1.4s te kort kwam in de kwalificatie, dat ligt toch echt voor het grootste deel aan jouw skills.

----------
Patrick Smit schreef: 18 sep 2020, 17:54 Zoals eerder gezegd, iemand die zo fatsoenlijk reageerd en aangeeft het niet met opzet te doen is het vergeven...
Het zal je misschien verbazen, maar door zelf ook in de basis fatsoenlijk te reageren, zul je ook fatsoenlijke reacties terugkrijgen.
Zo'n beetje het tegenovergestelde van gal spuwen op het forum dus, nota bene tegen Ger. Een sportievere rijder ga je niet vinden bij SRVN.
Gebruikersavatar
Bram Kuipers
Berichten: 2282
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:27
Racestuur: TS-XW Racer Sparco P310
Locatie: Venlo
Contact:

Patrick Smit schreef:
Bram Kuipers schreef: 18 sep 2020, 17:08
Patrick Smit schreef: 18 sep 2020, 17:00 Jawel hoor Gijs maar ik laat mij niet weg zetten als een leugenaar. Ik zie een heleboel mensen reageren die niet eens goed lezen wat er gezegd wordt.
Mischien is het verstandig om dat nog eens te doen.
Zegt degene die andere beschuldigd van JSON files aan te passen, terwijl er 0 bewijs is.

Json files aanpassen is geeneens het probleem, in principe zijn dat gewoon spelopties die niet in de UI zitten. Ik gaf alleen aan dat er verschil zit tussen de deelnemers omdat sommige een betere setup hebben dan de anderen. Daaropvolgend werd gesteld dat in de fixed setup klasse geen verschil zou moeten zijn. Hierop gaf ik aan wel degelijk tijdwinst te boeken door driving aids aan te passen middels de JSON instellingen. Onder andere kun je blip aan en uit schakelen en bijv de timing veranderen van de autoclutch. En ongetwijfeld zitten er meer handige instellingen die mij nog niet zijn opgevallen. Denk hierbij aan force feedback instelling en dan vooral in combinatie met die van je stuur. Met Fanatec settings kun je ook al het een en ander doen.
Nu zeggen dat het geen voordeel kan opleveren is totaal onjuist. Daarom post ik race uitslag waarin je kunt zien dat je wel degelijk hier gebruik van kunt maken. Dit was geen bewijs om iemand aan te wijzen als cheater.... Ik heb dat woord geen enkele keer gebruikt.

Sterker nog ik bevestig dat ik NIEUW ben op pc simracen aangezien ik van de console kom. En dat daardoor de pace er niet altijd is. Ik zeg niet dat ik niet win omdat anderen json files gebruiken, ik geef slechts aan waarom mijn pace soms niet goed genoeg is. Ik ben nog zoekende naar de juiste instellingen en setups per auto klasse. Dit is niet vergeleken met de snelste rijders maar met de rijders die om mij heen rijden in het middenveld. Racen kan ik aardig en daarom zit ik soms verder naar voren dan mijn pace eigenlijk is. Hierdoor word ik veel aangevallen van achteren en dat resulteerd zo af en toe in een aanrijding.
Ik gaf in mijn 1e post alleen maar aan een beetje moe te worden telkens weg gedrukt te worden terwijl ik mensen echt wel ruimte geef waar dat kan.
Vervolgens word mij gevraagd mij nader te verklaren aan de RC omdat er dus word gesteld geen laptime verbetering te kunnen realiseren door de juiste instelling. Dat wil ik met alle plezier doen.

Ik heb niemand beschuldigd van cheaten. Ik ben gewoon teleurgesteld dat er zo word gereageerd.
Dit is dus weer iets compleet anders.

Instellingen in je stuur/pedalen aanpassen is niks minder dan persoonlijke voorkeur.
De een heeft een Thrustmaster, de ander een Fanatec en de ander heeft een Logitech stuur/pedalen.

Sommige items kan je inderdaad fine tunen, heeft ook niets te maken met dat de een een voordeel heeft dan een ander.
Zie genoeg mensen die een setup met spullen hebben, die 3/4k aan waarde hebben en dan gewoonweg 2/3 seconde minder snel zijn dan de snellere coureurs.

Het gaat uiteindelijk uitkomen op, setup, gevoel van hoe je de wagen rijdt, voorkeur voor FWD of RWD en talent.

Ik heb Rudy van Buren zien rijden. (3/5 jaar geleden) Die gast heeft bij SRVN, jaren met een g27 gereden en reed menig personen op een hoop en stal zo goed als elk kampioenschap.
Tuurlijk hadden een aantal vraagtekens erbij, maar toen hij WFG won, bevestigde het, dat hij gewoon een talent is en een stuk beter was dan ons.

De een is beter dan een ander, no doubt. Iedereen hier heeft er vrede mee, niemand heeft er ook nog nooit over dit punt gehad of mensen “beschuldigd” over dat er een JSOn file is, waar je dingen kan finetunen, waardoor je sneller bent.

Als mensen sneller zijn, zijn ze gewoon sneller. Ik heb nog nooit gehoord van iemand die de JSON file aanpast om winst te boeken.

Ga aub, gewoonweg lekker racen, oefen, leer de game wat beter, probeer een klasse uit die lekker ligt, waar je met plezier kan racen, snel kan zijn, zonder dat je zegt, “hej, die zijn sneller, kunnen beter op het gas, remmen beter, dus die moeten iets hebben wat niet kloppend is”, zonder dat je bewijs op tafel legt.
Gebruikersavatar
André Jager
Berichten: 407
Lid geworden op: 31 jan 2016, 10:39
Racestuur: Fanatec Clubsport v2.5
Locatie: Delfzijl (Groningen)
Contact:

Misschien moet Alexander Albon dan ook eens in de .json van Max gaan kijken

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

Gebruikersavatar
Kai Karreman
Berichten: 285
Lid geworden op: 24 jan 2016, 15:32

Wanneer word de server doorgezet naar de nieuwe baan?

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Jos van der Sterren
Berichten: 1222
Lid geworden op: 09 sep 2011, 19:12
Racestuur: Fanatec
Locatie: Horst

Kunnen we stoppen met dit topic te vervuilen.
Als er nog issues zijn open een nieuw topic alstublieft!
Roy de Muinck
Berichten: 274
Lid geworden op: 28 jan 2013, 20:48

Jullie kunnen zeggen wat jullie willen.. maar zins Toro Urinoir er is blijft het forum wel door spoelen 🤔
Gebruikersavatar
Arjan Veltens
Berichten: 321
Lid geworden op: 06 mar 2016, 15:39
Locatie: Groningen
Contact:

Moet wel worden bij gezegd dat dat door een klein groepje komt @Roy

Laten we het vooral gezellig houden en mocht er speculatie zijn dat bepaalde settings sneller zijn, dan moeten we dat onderzoeken als dit tot 'vals spelen' kan leiden. Ik geloof er in ieder geval niet in. Natuurlijk, je moet je materialen (stuur, pedalenset, rF2 en PC) goed afstellen om er het maximale uit te kunnen halen maar dit is voor iedereen hetzelfde. Het leren kennen van rF2 maakt je natuurlijk ook sneller omdat nieuwe leden inderdaad misschien niet bekend zijn met de F8, F9, F10 of F11 toets op het toetsenbord die je kan gebruiken. Echter, als je in de settings in-game kijkt dan kan je dit gewoon zien/veranderen naar wens. Mid-race veranderen geeft ook niet heel veel voordeel, vooral niet in een klasse als de F4. Meer dan 0.1? Nee.

Of je sneller bent met een G25 of een Fanatec DD hangt geheel van jezelf af. 'Realistischer' betekent in ieder geval niet altijd 'sneller'. Een 'beter' gevoel betekent ook niet altijd 'sneller'. In de top rijden er mensen met bijvoorbeeld een stuuruitslag van 180 graden zonder feedback, je moet het maar willen. Het hangt helemaal van je ambitie af. Ik ben er voor 90% zeker van dat je dit soort gevallen niet op SRVN tegenkomt, want anders zouden deze mensen zich mogen schamen voor hun pace. Voor mij betekent SimRacen dat je het onder andere zo realistisch mogelijk maakt, dit maakt me niet/nooit sneller maar om nou te zeggen dat het meer dan 0.3 seconden per ronde kost? Nee, tenzij je je stuuruitslag op mode 'vrachtwagen' zet. Al helemaal niet als het gaat om de F8 t/m F11 instellingen (verwaarloosbaar). Ik denk dat ik na het behalen van de de titel in het NK GT en NK F3 wel enig recht tot spreken heb.
Roy de Muinck
Berichten: 274
Lid geworden op: 28 jan 2013, 20:48

Arjan Veltens schreef: 19 sep 2020, 00:17 Moet wel worden bij gezegd dat dat door een klein groepje komt @Roy

Laten we het vooral gezellig houden en mocht er speculatie zijn dat bepaalde settings sneller zijn, dan moeten we dat onderzoeken als dit tot 'vals spelen' kan leiden. Ik geloof er in ieder geval niet in. Natuurlijk, je moet je materialen (stuur, pedalenset, rF2 en PC) goed afstellen om er het maximale uit te kunnen halen maar dit is voor iedereen hetzelfde. Het leren kennen van rF2 maakt je natuurlijk ook sneller omdat nieuwe leden inderdaad misschien niet bekend zijn met de F8, F9, F10 of F11 toets op het toetsenbord die je kan gebruiken. Echter, als je in de settings in-game kijkt dan kan je dit gewoon zien/veranderen naar wens. Mid-race veranderen geeft ook niet heel veel voordeel, vooral niet in een klasse als de F4. Meer dan 0.1? Nee.

Of je sneller bent met een G25 of een Fanatec DD hangt geheel van jezelf af. 'Realistischer' betekent in ieder geval niet altijd 'sneller'. Een 'beter' gevoel betekent ook niet altijd 'sneller'. In de top rijden er mensen met bijvoorbeeld een stuuruitslag van 180 graden zonder feedback, je moet het maar willen. Het hangt helemaal van je ambitie af. Ik ben er voor 90% zeker van dat je dit soort gevallen niet op SRVN tegenkomt, want anders zouden deze mensen zich mogen schamen voor hun pace. Voor mij betekent SimRacen dat je het onder andere zo realistisch mogelijk maakt, dit maakt me niet/nooit sneller maar om nou te zeggen dat het meer dan 0.3 seconden per ronde kost? Nee, tenzij je je stuuruitslag op mode 'vrachtwagen' zet. Al helemaal niet als het gaat om de F8 t/m F11 instellingen (verwaarloosbaar). Ik denk dat ik na het behalen van de de titel in het NK GT en NK F3 wel enig recht tot spreken heb.
Iemand beschuldigen van cheaten is ook niet echt gezellig... Er is altijd iemand met meer talent als je zelf. no Matter deal with it.. zo hebben we het allemaal moeten leren.. al dat gejank tijd en frustratie op het forum kan je ook besteden op de baan.. om te kijken waar je tijd kan winnen 😘
Gebruikersavatar
Arjan Veltens
Berichten: 321
Lid geworden op: 06 mar 2016, 15:39
Locatie: Groningen
Contact:

Eensch!

Verstuurd met Tapatalk

Martijn Huisers
Berichten: 472
Lid geworden op: 02 dec 2012, 16:37
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Lelystad

Kai Karreman schreef: 18 sep 2020, 21:04 Wanneer word de server doorgezet naar de nieuwe baan?

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Dat gaat dit weekend gebeuren. Ben bijna klaar met de jsons, gdb, scn en aiw.
Gebruikersavatar
Kai Karreman
Berichten: 285
Lid geworden op: 24 jan 2016, 15:32

Top bedankt voor je antwoord!

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Patrick Smit
Berichten: 95
Lid geworden op: 20 mar 2020, 00:22
Racestuur: Fanatec CSL elite
Locatie: Kampen

Roy de Muinck schreef: 19 sep 2020, 00:09 Jullie kunnen zeggen wat jullie willen.. maar zins Toro Urinoir er is blijft het forum wel door spoelen 🤔
Nu vraag ik mij toch echt af waarom jij het nodig vind om het team waar ik voor race te beledigen?
Als ik spreek dan doe ik dat voor mijzelf en niet namens anderen.
Wat hebben zij jou misdaan?

Verders heb ik niemand hier ergens van beschuldigd wat niet toegestaan is. Ik heb alleen aangegeven wat ik zie wanneer ik de race uitslag bekijk en zelf de tijd neem rustig door de json opties te bladeren. Wat ik bedoelde met eerlijk speelveld is dat het niet voor iedereen duidelijk is dat er nog meer opties zijn dan je op het eerste oog waarneemt. Als ik over setup spreek dan bedoel ik natuurlijk de afstelling van de auto niet je hardware setup.
Verders verbaast het mij dat jullie zo vijandig reageren en zelfs mijn team erbij betrekken. Getuigd niet van heel erg veel fatsoen.

Voor degene die wel de tijd nemen om een fatsoenlijke reactie te plaatsen, dank daarvoor.
Voor de rest die uit zijn op sensatie, je kunt mij wat...
Martijn Huisers
Berichten: 472
Lid geworden op: 02 dec 2012, 16:37
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Lelystad

Beste Patrick,

Ik denk dat ik wel kan zeggen dat ik redelijk thuis ben in alle opties die er in de jsons beschreven staan en ik heb echt geen idee over welke opties jij nu praat.
Meerdere mensen hebben al aangegeven om nu eens met voorbeelden te komen over welke instellingen het nu gaat.
Ook hebben al meerdere aangegeven dat jouw verhaal onjuist is.
Dat laatste punt blijf je maar verdedigen maar ik zie nog steeds geen voorbeelden.

Als je jezelf geloofwaardig wil maken, kom dan met voorbeelden.
Wellicht denk jij dat bepaalde opties een effect hebben wat in de praktijk anders is.
Of kom jij met iets nieuws voor ons allemaal.

Laat ons dus niet langer in spanning en laat weten wat die settings zijn.

Martijn
Martijn Huisers
Berichten: 472
Lid geworden op: 02 dec 2012, 16:37
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Lelystad

En voor de mensen die graag willen trainen in de F4 kan ik mededelen dat de server is doorgezet naar Palm Springs.
Workshop is bijgewerkt en de fixed setup bijgewerkt in de JSON.
De JPG is voorzien van het F4 logo en in de GDB de trackname aangepast.
Ook in de GDB de pitspeed op 90 gezet.
Nadat ik de VDF heb aangepast met de juiste metadata heb ik via een CMD de content geupload.

En dan nu lekker racen ;-)
Gebruikersavatar
Michael Kiewiet
Berichten: 77
Lid geworden op: 12 mei 2020, 23:30
Racestuur: Logitech G29
Locatie: Groene Hart

Dank je Martijn! En nu benieuwd naar de eerste tijden, zodat ik me de blubber kan oefenen om er een beetje in de buurt te komen... (in mijn geval is dat op een seconde of anderhalf)
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Probeer ff die nieuwe json uit dan, dan zit je er zo voor ipv achter!
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Hi Michael

oefenen is uiteraard prima maar te blubber oefenen kan averechts gaan werken :) . Zeker lange oefenstints waar je nauwelijks of geen verbetering verbetering meer ziet kunnen heel frustrerend worden. Tip die ik meen ooit van Rudy van Buren heb gehoord is dat meerdere kortere oefensessies verspreid over een paar dagen heen soms beter blijken te werken.
Martijn Huisers
Berichten: 472
Lid geworden op: 02 dec 2012, 16:37
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Lelystad

Michael Kiewiet schreef: 19 sep 2020, 15:12 Dank je Martijn! En nu benieuwd naar de eerste tijden, zodat ik me de blubber kan oefenen om er een beetje in de buurt te komen... (in mijn geval is dat op een seconde of anderhalf)
Graag gedaan Michael.
Extra snelheid zit hem echt niet in alleen maar oefenen hoor.
1000 rondjes rijden en in elke ronde dezelfde fouten maken maakt je echt niet sneller.
Ga eens praten met die snelle mannen en vraag om advies.
Of kijk eens met ze mee als ze op de baan rijden.
Welke lijnen rijden ze en wanneer remmen ze.
Daar leer je zo enorm veel van.

Ik ben zelf ook echt niet 1 van de snelste en ook ik had op een gegeven moment het gevoel dat mijn spullenboel verkeerd stond afgesteld en dat ikzelf echt niet het probleem kon zijn.
Dus ik vraag Rudy van Buren om eens langs te komen en er naar te kijken.
Die gast gaat zitten en is zonder iets aan te passen gewoon 2 sec sneller.
Nadat ik zelf weer ben gaan rijden kreeg ik van hem te horen dat ik gewoon elke bocht fout doe.
Dat soort tips maken je sneller.

Veel plezier met trainen.
Gebruikersavatar
Michael Kiewiet
Berichten: 77
Lid geworden op: 12 mei 2020, 23:30
Racestuur: Logitech G29
Locatie: Groene Hart

Ger Peeters schreef: 19 sep 2020, 15:25 Hi Michael

oefenen is uiteraard prima maar te blubber oefenen kan averechts gaan werken :) . Zeker lange oefenstints waar je nauwelijks of geen verbetering verbetering meer ziet kunnen heel frustrerend worden. Tip die ik meen ooit van Rudy van Buren heb gehoord is dat meerdere kortere oefensessies verspreid over een paar dagen heen soms beter blijken te werken.
Duidelijk, was ook maar als grapje bedoeld hoor. Ben alleen geen natuurtalentje, dus heb wat meer oefening nodig. Maar dat is echt niet alleen maar rondjes gassen hoor, ook wat AI-races en kijksessies naar wat anderen doen is voor mij een nuttige oefening.
Heb net wat veranderd aan de remmen en moet daar dus ook echt weer opnieuw aan wennen, dus daar gaat ook wat tijd inzitten
Gebruikersavatar
Michael Kiewiet
Berichten: 77
Lid geworden op: 12 mei 2020, 23:30
Racestuur: Logitech G29
Locatie: Groene Hart

Martijn Huisers schreef: 19 sep 2020, 15:30
Michael Kiewiet schreef: 19 sep 2020, 15:12 Dank je Martijn! En nu benieuwd naar de eerste tijden, zodat ik me de blubber kan oefenen om er een beetje in de buurt te komen... (in mijn geval is dat op een seconde of anderhalf)
Graag gedaan Michael.
Extra snelheid zit hem echt niet in alleen maar oefenen hoor.
1000 rondjes rijden en in elke ronde dezelfde fouten maken maakt je echt niet sneller.
Ga eens praten met die snelle mannen en vraag om advies.
Of kijk eens met ze mee als ze op de baan rijden.
Welke lijnen rijden ze en wanneer remmen ze.
Daar leer je zo enorm veel van.

Ik ben zelf ook echt niet 1 van de snelste en ook ik had op een gegeven moment het gevoel dat mijn spullenboel verkeerd stond afgesteld en dat ikzelf echt niet het probleem kon zijn.
Dus ik vraag Rudy van Buren om eens langs te komen en er naar te kijken.
Die gast gaat zitten en is zonder iets aan te passen gewoon 2 sec sneller.
Nadat ik zelf weer ben gaan rijden kreeg ik van hem te horen dat ik gewoon elke bocht fout doe.
Dat soort tips maken je sneller.

Veel plezier met trainen.
Zeker, ik kijk zeker een hoop naar wat anderen doen en probeer daar echt van te leren. En dat komt ook echt wel hoor.
En zeker, er zijn mensen die veel sneller zijn en daarvan is het moeilijk om precies te leren wat nu precies fout gaat. Ik zag afgelopen sessies op Portland dat ik inderdaad niet 1 specifieke bocht mishad (al zat het probleem wel vooral in de 1e sector), maar dat het echt over alle bochten verspreid zat. Ben ook nog maar een paar maandjes bezig en ondanks dat ik in mijn hoofd het redelijk voor elkaar heb wat ik wil ofwel zou moeten doen, heb ik dus vooral tijd nodig om dat ook in de praktijk toe te passen.
En dat op zich is ook al een vermakelijk proces :thumbs_happy:
Gesloten

Terug naar “SRVN NK F4 2020-II”