SRVN GT 2020-II | Babbelbox

Gebruikersavatar
Björn van Vulpen
Berichten: 99
Lid geworden op: 01 jan 2020, 15:34
Racestuur: Thrustmaster T300RS
Locatie: Zwijndrecht

Jeroen Huisers schreef: 29 nov 2020, 22:45
Björn van Vulpen schreef: 29 nov 2020, 22:16 Ik heb het idee dat er een aantal zonder crewchief rond rijden.
Alsof men daar dan wel op reageert?
Tja, inderdaad. :(
Gebruikersavatar
Marcel Offermans
Berichten: 60
Lid geworden op: 11 dec 2015, 15:54
Racestuur: SimSteering FFS, GT3 wheel
Contact:

Het niveau vanavond was wat mij betreft diep triest. Het ontbreekt een aantal rijders aan respect. Daar helpt geen crew chief of straf achteraf meer aan.
Lammert Mook
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 apr 2020, 16:41

Het leek af en toe wel op autocross ja .... best wel jammer . maar ook mooie gevechten gezien ( meegemaakt ) Dusss .... toch wel pret gehad , mooi clubpie dat srvn . :driving: :thumbs_happy:
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Goed om te lezen dat er door srvn anders dan andere jaren extra moeite is gedaan om iedereen op de grid te krijgen. Het is dan wel weer typisch hoe dankbaar daar mee omgegaan wordt naar de collega's op de baan.

Goed gedaan boys, volgend jaar maar weer een traantje laten omdat je niet mee kan rijden dan maar? :thumbs_happy:
Gebruikersavatar
Pascal de Birk
Berichten: 133
Lid geworden op: 02 jan 2017, 08:57
Racestuur: Fanatec CSW 2.5 + McLaren rim
Locatie: Almere

Laat ik dan maar even een positieve post doen.
Ik heb namelijk wel twee vermakelijke races gehad.

Ik startte race 1 vanaf plaats 7, maar verloor in de eerste bocht een plek aan Mathieu.
In bocht 3 was het even dringen geblazen waardoor er achter mij een gat ontstond. Zodoende kon ik mij naar voren richten.
Ik reed redelijk in niemandsland en reed het gat naar Dylan dicht. Het vervelende was dat ik in de bochten en remzones het gat kon verkleinen, maar er op de rechte stukken er niet te dicht op kon komen. De Aston heeft tov de Mclaren echt een tractie voordeel.
Dylan was echt aan het pushen en dat was aan zijn lijnen te zien. Het enige wat ik kon doen is de druk erop houden en hopen dat hij een fout zou maken. Die maakte hij uiteindelijk in bocht 2 waardoor ik er voorbij kon. Daarna ben ik bij hem weg gereden en kon ik naar Marijn toe rijden die inmiddels door Mathieu was ingehaald. Marijn had overduidelijk moeite met de banden, maar ik kon er niet voorbij. Rondenlang zat ik er dicht op, maar het was niet genoeg om hem in een grote fout te drukken. P7 was het hoogst haalbare. Het mooiste was dat teamgenoot Nanno Dylan had kunnen inhalen en daarmee hadden we voor race 2 een volledige VDPR front row lockout.

Voor race 2 hadden we al als doel gesteld om Nanno zijn eerste GT overwinning proberen binnen te halen. Nanno had in de basis een betere racepace dan ik en ik zou dan er dan voor moeten zorgen dat Nanno weg kon rijden van de rest. Bij de start lukte dat al redelijk. De eerste paar ronden moest ik nog vaak in de spiegels kijken want Mathieu en Ruben zaten vlak achter mij. Mathieu begon uiteindelijk kleine foutjes te maken en hield de rest een beetje op. Het gat achter mij liep uiteindelijk op naar zo'n 5 seconden. Ik kon de pace van Nanno prima volgen en gezamenlijk reden we steady onze rondjes. Tot dusver leek het erop dat ons doel gehaald zou worden tot ik zag dat Edwin op de derde plek was aanbeland. Met de pace die hij kan rijden weet je dat je uiteindelijk bezoek gaat krijgen. Nanno gaf aan niet sneller te kunnen dus ik kon mijn mouwen opstropen om Edwin achter mij te houden. Binnen een paar ronden had Edwin het gat dicht gereden. Aanvankelijk lukte het mij aardig om hem achter mij te houden en voor mijn gevoel had ik dat nog wel wat langer kunnen volhouden. Uiteindelijk gaat hij mij in de bochten na de backstretch voorbij. Ik kon hem daarvoor met laat remmen nog achter mij houden. Echter, nu zat Nanno te vlak voor mij en ik was bang om hem eraf te tikken. Ik remde een fractie vroeger en gaf ik daarmee Edwin de ruimte die hij nodig had. Kort daarop ging Edwin ook Nanno voorbij en wisten we dat we verslagen waren. Even probeerde Nanno de druk nog op te voeren, maar was tegen beter weten in. Desalniettemin zijn we tevreden met een P2 en P3!

Felicitaties aan Edwin voor beide overwinningen!
Gebruikersavatar
Rene Vos
Berichten: 141
Lid geworden op: 04 jul 2019, 09:12
Racestuur: Fanatec Podium DD1
Contact:

Helaas 2 races om snel te vergeten.. Waar ik mijn beste kwalificatie heb neergezet (13e plek) was dit snel weer weg. In de 1e ronde al voor mij een gevecht waarbij er een Mclaren achterstevoren kwam te staan ik letterlijk neus aan neus stil kwam te staan midden op de weg. Ik kon geen kant meer op en werd niet veel later vol van achteren aangereden, met als gevolg de hele boel laten repareren. Daarna een eenzame race met 3 laps achterstand moeten uitrijden.

Race 2, vanaf P34 vervolgens moeten starten. Waar de achterhoede een stuk langzamer was was dit vrij moeilijk met inhalen, wel werd er vrij agressief op mijn ingehaald en kwam in gevecht met 2 anderen, volgens mij Johan en zijn teammate. Echter werd elke aanval geblokkeerd met een strenge insturende lijn waardoor dit uiteindelijk contact betekende, resultaat weer schade. Maar heb de plek toen wel teruggegeven. Resultaat.... Race 2 ook volledig weg.
Gebruikersavatar
Robin Baltus
Berichten: 110
Lid geworden op: 21 jan 2014, 23:42
Racestuur: Thrustmaster T300
Locatie: Soest

Okayama:

Het was voor mij een gave race avond. De kwali was niet slecht maar de plek iets tegenvallend.

In de race erg fraaie gevechten gehad, zeker in race 2. Echt aanpoten op andere lijnen ook om iedereen zijn ruimte te geven. Sommigen blijven soms toch wat teveel doordrukken lijkt het al dan niet per ongeluk. Drie dik zonder voldoende overlap een binnenbocht pakken is wel erg risicovol.
Ik had wat tikjes gekregen of opgelopen en mijn auto was wat beschadigd. Kon later wel weer na wat aanpassingen de pace oppakken.
P19 en p15. Erg leuke avond weer met de club.

tot Spa.
Gebruikersavatar
Robin Baltus
Berichten: 110
Lid geworden op: 21 jan 2014, 23:42
Racestuur: Thrustmaster T300
Locatie: Soest

Lammert Mook schreef: 30 nov 2020, 03:03 Het leek af en toe wel op autocross ja .... best wel jammer . maar ook mooie gevechten gezien ( meegemaakt ) Dusss .... toch wel pret gehad , mooi clubpie dat srvn . :driving: :thumbs_happy:
Zeker weten :thumbs_up:
Gebruikersavatar
Johan van Doren
Berichten: 399
Lid geworden op: 19 jul 2015, 15:12
Racestuur: Thrustmaster T300 Alcantara

Rene Vos schreef: 30 nov 2020, 12:18 Helaas 2 races om snel te vergeten.. Waar ik mijn beste kwalificatie heb neergezet (13e plek) was dit snel weer weg. In de 1e ronde al voor mij een gevecht waarbij er een Mclaren achterstevoren kwam te staan ik letterlijk neus aan neus stil kwam te staan midden op de weg. Ik kon geen kant meer op en werd niet veel later vol van achteren aangereden, met als gevolg de hele boel laten repareren. Daarna een eenzame race met 3 laps achterstand moeten uitrijden.

Race 2, vanaf P34 vervolgens moeten starten. Waar de achterhoede een stuk langzamer was was dit vrij moeilijk met inhalen, wel werd er vrij agressief op mijn ingehaald en kwam in gevecht met 2 anderen, volgens mij Johan en zijn teammate. Echter werd elke aanval geblokkeerd met een strenge insturende lijn waardoor dit uiteindelijk contact betekende, resultaat weer schade. Maar heb de plek toen wel teruggegeven. Resultaat.... Race 2 ook volledig weg.
dat waren jos en ik volgens mij.en het ging om positie.dan hoef ik je niet zomaar voorbij te laten.mocht het een keer iets te ergl zijn geweest,het blokken zoals jij het noemt dan mijn excuus.
Ik vond het in iedergeval netjes dat je ons de plekken terug gaf.
Gebruikersavatar
Rene Vos
Berichten: 141
Lid geworden op: 04 jul 2019, 09:12
Racestuur: Fanatec Podium DD1
Contact:

Johan van Doren schreef: 30 nov 2020, 21:32
Rene Vos schreef: 30 nov 2020, 12:18 Helaas 2 races om snel te vergeten.. Waar ik mijn beste kwalificatie heb neergezet (13e plek) was dit snel weer weg. In de 1e ronde al voor mij een gevecht waarbij er een Mclaren achterstevoren kwam te staan ik letterlijk neus aan neus stil kwam te staan midden op de weg. Ik kon geen kant meer op en werd niet veel later vol van achteren aangereden, met als gevolg de hele boel laten repareren. Daarna een eenzame race met 3 laps achterstand moeten uitrijden.

Race 2, vanaf P34 vervolgens moeten starten. Waar de achterhoede een stuk langzamer was was dit vrij moeilijk met inhalen, wel werd er vrij agressief op mijn ingehaald en kwam in gevecht met 2 anderen, volgens mij Johan en zijn teammate. Echter werd elke aanval geblokkeerd met een strenge insturende lijn waardoor dit uiteindelijk contact betekende, resultaat weer schade. Maar heb de plek toen wel teruggegeven. Resultaat.... Race 2 ook volledig weg.
dat waren jos en ik volgens mij.en het ging om positie.dan hoef ik je niet zomaar voorbij te laten.mocht het een keer iets te ergl zijn geweest,het blokken zoals jij het noemt dan mijn excuus.
Ik vond het in iedergeval netjes dat je ons de plekken terug gaf.
Haha ging zeker om positie! Ik was alleen een stukkie sneller en het was erg lastig om in te halen totdat ik 1 van jullie een fout zag maken en mijn kans zag, echter raakten jullie toen elkaar en toen was het een touche met ons drieen, omdat ik niet zeker was van het feit dat ik te laat was heb ik inderdaad toen de plek terug gegeven. In de race uiteindelijk wel de snelste rondetijd neer kunnen zetten van een 1.26.9 :D
Maarten de Jong
Berichten: 39
Lid geworden op: 24 okt 2011, 12:17
Racestuur: Logitech G25

Ik heb eens de stoute schoenen aangetrokken na de DTCC en F4 gereden te hebben. Dat durfde ik wel aan gezien ik inmiddels op een ander platform ook al aardig wat GT3 ervaring heb opgedaan.

In de training nog wat dingen aan het uitproberen geweest, en in de kwalificatie best tevreden met mijn rondje. Alleen startpositie P31 of 33, maar och. Maakt niet uit.

Race 1: Snel vergeten. In de formatieronde 3e bocht voor het einde op de limiter het presteren onderstuurd van de baan te glijden en tegen de muur te komen. 98sec In de pits voor herstel. Daarna gewoon consistent mijn rondjes gereden en zelfs iets hoger geëindigd uiteindelijk dan ik was gestart.

Race 2: Banden aangepast naar zacht, wat een goede zet bleek. Ik kon nu heerlijk meekomen, veel consistenter rijden en zo uiteindelijk richting P15 rijden met goede rondetijden. Gedurende de stint op kreeg ik wel wat last met remmen. Daarbij 2 keer van Penderen van achteren geraakt (sorry daarvoor, waren zeker geen uitrem pogingen), maar gelukkig zonder gevolgen. Na wat aanpassingen het remprobleem opgelost en weer door. Ik was richting Lammert Mook en nog iemand aan het rijden. 2-3 rondjes voor het einde vrij dichtbij en ging het tussen die twee fout. Lammert schoot van de baan en kwam de bocht later precies voor mijn neus de baan op schuiven (als passagier van zijn auto) en ik klapte er vol op. Wel uit kunnen rijden, en de auto niet eens al te krom. P20 over de finish. Dus nog redelijk mazzel gehad.

Met name genoten van race 2 met leuke gevechten. Al moet ik ook net als hierboven wel zeggen dat er een aantal mensen rondrijden die meer ala toerwagens rijden met de GT's. Dat maakt het niet altijd gepaald even leuk. Zo hoor je gewoon niet te rijden in de GT. Wanneer iemand fatsoenlijk verdedigd ga je niet met verfuitwisseling inhalen b.v. Jammer dat er daardoor waarschijnlijk ook gewoon mensen mee stoppen. Hou het leuk en eerlijk zou ik zeggen. Dat geeft veel meer lol dan elkaars of de ander z'n avond te verzieken door onbehoorlijk gedrag.
Gebruikersavatar
Rene Vos
Berichten: 141
Lid geworden op: 04 jul 2019, 09:12
Racestuur: Fanatec Podium DD1
Contact:

Goedemorgen, @trackgoeroes, is het wellicht mogelijk de pitboxen te verplaatsen naar het 2e deel van de pitstraat?
Je bent continu zo lang onderweg als je even kort een aanpassing wilt doen en dus weer vanaf de pit start..

Thanks!
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Wat ik begrepen heb, nee helaas

Deze versie is de enige waar er met zoveel wagens veilig in de pit gewerkt kan worden.

Team owner Castrol Racing Team
#18 #24 #71 #177

Gebruikersavatar
Sander Schoonderwoerd
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 nov 2020, 22:57
Racestuur: Thrustmaster T300 RS (Custom)

Hey!

Ik heb me net per ongeluk uitgeschreven voor de race van zondag, ik was op zoek naar een knop waar ik kon bevestigen dat ik aanwezig zou kunnen zijn en hiernaast wilde ik een 911 kiezen als auto voor de race. Alleen nu zie ik dat ik niet meer in kan schrijven..
Ik hoop dat dit opgelost kan worden.

Groetjes

Sander
Gebruikersavatar
Jeremy Mook
Berichten: 88
Lid geworden op: 13 jul 2019, 18:10
Racestuur: Logitech G27

Hallo, ik moet me helaas afmelden voor de GT3 wedstrijd op Spa Zondag as :| ..bij deze reeds afgemeld via de "Mijn SRVN" portal. Ik wens iedereen veel succes, en tot de finale op Bathurst :bierglas: ! Prettige dagen alvast :kerstmuts:

Groeten! Jer
Gebruikersavatar
Lars Koldeweij
Berichten: 1742
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:54
Racestuur: CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Sander Schoonderwoerd schreef:Hey!

Ik heb me net per ongeluk uitgeschreven voor de race van zondag, ik was op zoek naar een knop waar ik kon bevestigen dat ik aanwezig zou kunnen zijn en hiernaast wilde ik een 911 kiezen als auto voor de race. Alleen nu zie ik dat ik niet meer in kan schrijven..
Ik hoop dat dit opgelost kan worden.

Groetjes

Sander
Hi Sander, dat heeft te maken met de uiterste inschrijfdata. Na inschrijving (en dus ook uitschrijven en opnieuw inschrijven) kan je pas meedoen in het evenement ná het eerstvolgende evenement. Spa is de laatste race dus dat betekent dat je niet met een nieuwe inschrijving mee kan doen in het kampioenschap.

Als je wel mee wil doen met je 'oude' auto laat dat dan even weten.
Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 707
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO

Spa is niet laatste race toch.?
Gebruikersavatar
Coen Gerrits
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 aug 2015, 19:17
Racestuur: CSW 2.5

Martin Baltus schreef: 13 dec 2020, 16:24 Spa is niet laatste race toch.?
Nope, Volgende week Bathurst.
Nanno van der Poel
Berichten: 72
Lid geworden op: 21 jul 2017, 00:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite F1
Locatie: Veendam
Contact:

Een enerverend avondje.

Kwali de 17e tijd gereden en dat was te verwachten. Ik had niet heel veel tracktime gehad voor aanvang van de race dus ik had mij al neergelegd bij een plek in het middenveld.

Race 1 vertrokken vanaf de 16e stek en in de eerste ronde had ik het flink aan de stok met Rogier. Die heeft werkelijk aan alle kanten geprobeerd de verf van mijn auto te rijden maar dat wilde maar niet echt lukken. Toen ik hem wat had afgeschut ging de jacht op René beginnen. Ik stak binnendoor en dacht er naast te zitten. Op dat moment dacht Rene ook de apex wel te kunnen pakken en samen dachten wij dat verkeerd. Rene in de vangrail en ik met een kromme stuurstang verder. Niet veel later ging het uiteindelijk fout op Radillion waarbij ik de auto volledig kwijt was en hem hard de banden in knalde. Dat was het einde van de race. Mijn McLaren kon niet meer.

Dan maar wachten op race 2..... echter die kwam niet. In een onbewaakt moment bleek onze teckel stiekem naar boven gegaan te zijn via de trap. Probleem...omhoog kunnen ze wel....omlaag ook maar dan niet op de normale manier. Gevolg: Vlak voor de start ging ik met de hond en haar verstuikte poot op weg naar de dierenarts. Die ligt nu stoned door de pijnstillers op bed en alles komt goed. :D Racen zat er alleen niet meer in. Er zijn soms belangrijkere dingen.

Wat een verschil met twee weken geleden toen ik mijn eerste podium haalde :shock:
Nu op naar Bathurst om daar nog een leuke afsluiter te hebben. Tenminste...dat hoop ik :D
Gebruikersavatar
Björn van Vulpen
Berichten: 99
Lid geworden op: 01 jan 2020, 15:34
Racestuur: Thrustmaster T300RS
Locatie: Zwijndrecht

Een apart avondje met gemengde gevoelens.

Race 1(1): Uh... ok! :-?

Race 1(2): Net zoals elke race is het uit de problemen blijven de grootste uitdaging. Dit lukte voor een keer en het resultaat mag er zijn, als 26ste gestart en uiteindelijk als 9de over de streep gekomen. Om mij heen zag ik ze stuk voor stuk wegvallen en zelf zo constant mogelijk gereden. De afgelopen races vaak in de buurt geweest van de top 10, maar elke keer door omstandigheden ver teruggevallen.

Race 2: Gestart als 9de, wist gelijk al dat er een paar snelle jongens achter mij stonden en dat ik deze niet zou gaan houden. Heb dan ook niet veel dwars gelegen en ze snel laten gaan. Relatief snel teruggevallen naar de 14de plek en daar tot halverwege de race gereden. Bij aankomst van de chicane spinde iemand voor mij. Deze persoon nog geprobeerd te ontwijken, maar helaas lukte dat niet en knalde ik er bovenop. Veel schade en gelijk de pits in. Uiteindelijk als 25ste over de streep.

Tijdens bij races merkte ik op dat er weer erg aggressief gereden werd, eigenlijk is het respect ver te zoeken. Zo werd ik in race 2 bij het ingaan van de chicane in de remzone gewoon van de baan gedrukt, dit was nergens voor nodig. Beetje hetzelfde geldt voor het moment dat ik mijzelf bij iemand van een ronde wilde ontdoen. Ik was overduidelijk sneller en dan verdedigend gaan rijden, waarom? Eenmaal er voorbij trok ik binnen een ronde een gat van 3a4 seconden, als niet het er niet meer waren.

Aangezien veel mensen moeite hadden met raidillon, kijk met veel plezier uit naar komende zondag. :twisted:
Gesloten

Terug naar “SRVN GT 2020-II”