SRVN GT 2020-II | Babbelbox

Roy de Muinck
Berichten: 274
Lid geworden op: 28 jan 2013, 20:48

Lennart Lippens schreef: 01 sep 2020, 14:57
Roy de Muinck schreef: 01 sep 2020, 14:47
Lennart Lippens schreef: 01 sep 2020, 14:24 Ik snap absoluut het gevoel van mensen die vrezen dat er geen plek voor de is, maar kijkend naar de afgelopen jaren kwam het misschien 1 à 2 keer voor per seizoen (over 4 klasses) dat er hooguit 1 of 2 mensen moesten worden weggestuurd omdat de server vol zat. Natuurlijk super lullig als dat jou overkomt, maar de kans is niet zo groot als velen hier denken/vrezen. Of iedereen moet ineens iedere race komen opdagen, maar dat is nog nooit gebeurd in klasses met veel inschrijvingen, zelfs niet afgelopen seizoen toen iedereen thuis zat door corona.

Afgelopen seizoen had een hogere gemiddelde opkomst dan eerdere seizoenen (corona, dus meer mensen waren thuis), en toen was de hoogste opkomst bij GT3 80% (toevallig de avond dat er geen plek meer was voor Kai en Glenn), de laagste opkomst was 61%.

Kijken naar het aantal beschikbare startplekken t.o.v. van vorig seizoen veranderd er praktisch niks:
2020-1: 35 startplekken, 46 inschrijvingen totaal. Er was dus plek voor 76% van de deelnemers
2020-2: 50 startplekken, 65 inschrijvingen (tot nu toe). Er is dus nu plek voor 77% van de deelnemers.
Ik zou dus zeggen dat de kans dat je niet kunt rijden omdat er geen plek is niet groter is dan voorgaande seizoenen.

Maargoed, dat zeggen de cijfers :D
Maar als mensen toch weten dat ze niet altijd kunnen .. en dat aangeven .. zodat hun op de reserve lijst komen ..en als ze wel kunnen en de server is vol kunnen ze niet mee doen.. pakken ze ook geen punten weg voor de gene die wel altijd denken te kunnen 😉
Ik vraag mij af hoeveel eerlijke antwoorden je krijgt als je vraagt: "hoeveel avonden denk je mee te gaan doen dit seizoen? Als je iets anders invult dan 5 of 6 wordt je op de reservelijst gezet" :D
Naaien ze alleen zich zelf toch... Worden ze volgend seizoen helemaal achteraan neer gezet al zijn ze als eerste met inschrijven 🤫
Gebruikersavatar
Marcel Offermans
Berichten: 60
Lid geworden op: 11 dec 2015, 15:54
Racestuur: SimSteering FFS, GT3 wheel
Contact:

Je hoeft niemand te vragen naar hun plannen. Dezelfde statistiek die je gebruikt om te voorspellen dat je meestal mee kan rijden, kun je ook gebruiken om een ranglijst te maken van mensen die (bijvoorbeeld) het afgelopen jaar hebben meegereden. Voor elke race dat iemand meereed geef je hem een punt, nul punten als hij niet heeft meegereden en een minpunt als hij niet heeft meegereden zonder zich af te melden. Als je zo'n systeem een beetje balanceert zodat nieuwe rijders niet automatisch onderaan komen maar ergens in 't midden en dat gebruikt als volgorde om mensen te laten afvallen, dan heb je al een beter systeem dan nu.

Ideaal is het in geen geval. Een inschrijving nu is meer als het kopen van een lot in een loterij, met een wat hogere winkans. Het zou naar mijn mening een garantie moeten zijn: als je je inschrijft moet je gewoon mee kunnen rijden. En op dit moment is het een feit dat 3 van de 4 kampioenschappen veel meer inschrijvingen hebben dan plekken. De voor de hand liggende optie zou dan zijn om meer kampioenschappen te maken of om een grens te stellen aan het aantal kampioenschappen wat je gelijktijdig kunt rijden.
Ronnie Zeemering
Berichten: 37
Lid geworden op: 22 mei 2020, 14:07
Racestuur: OSW, GT Simracingcoach stuur
Locatie: Groningen
Contact:

Even onze situatie uit de doeken doen voor het Heusinkveld Works Team.
Enzo heeft aangegeven zijn tijd liever in andere trainingen stopt voor andere leagues als hij niet zeker weet dat hij kan rijden.
Daarnaast is hij een snelle rijder en met de top mee zou moeten kunnen rijden. Daar wil hij graag voor knokken maar er is een reële kans dat we als laatste reserves niet mee kunnen rijden in de openingsrace. Daarmee loopt hij gelijk al achter op het kampioenschap. (het spreekt voor zich dat de kampioen van vorig jaar met hetzelfde probleem zit...!)
We hebben daarom vanmiddag besloten om voor nu ons als Heusinkveld Works team uit te schrijven ik alleen verder ga als team ZeemeringMedia.

Voor mij persoonlijk:
Ik heb me als nieuw lid ingeschreven en sta redelijk onderaan de inschrijf lijst. Ook voor mij geldt dat op z'n minst de openingsrace een niet meedoen is. Dat is best gek als je je hebt ingeschreven als kersvers lid. Zeker ook omdat ik mijn vlieguren wel moet maken om überhaupt ergens in het middenveld mee te kunnen rijden ;)
Nu ben ik relaxt en volwassen genoeg om te zeggen: prima, ik heb mijn uurtjes op de server getraind en veel plezier gehad met anderen. Echter de kers op de taart mis ik zo wel.

En als de cijfers kloppen en ik wel vanaf het begin kan doen dan nog is het een rare chaotische start. We hadden iemand in de arm genomen die een mooie paint voor het Heusinkveld Works team ging maken. Daar gaat nu een streep door. En moet ik nu kiezen of ik ga painten voor mezelf of dat ik mijn trainingsuurtjes ga pakken die wellicht voor niks zijn.
Oftewel een chaotische onzekere start.

Mijn 2 centen. Waar de organisatie wel of niet iets mee mag doen voor een volgende seizoensstart. Waarvan ik hoop dat we nog veel meer deelnemers zullen krijgen :)
Gebruikersavatar
Roel Palmers
Berichten: 301
Lid geworden op: 01 jan 2018, 12:26
Racestuur: Fanatec CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Zou het ook een optie zijn om minder klassen aan te bieden, waardoor er meer inschrijvingen komen voor een klasse en dan te kiezen voor divisies binnen die klasse. Denk bijvoorbeeld aan GT3 en de F3. Kwalificatie bepaalt het niveau en binnen elke divisie is er een serieus kampioenschap (van meer gelijk niveau) met al dan niet promotie/degradatie. Het aantal kampioenschappen zal wss gelijk blijven (4 stuks). Er is dan wel minder variatie.
Enzo Fazzi
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 jul 2020, 20:25
Racestuur: Simcube 2 Pro, Cube GT Lite

Ronnie Zeemering schreef: 01 sep 2020, 19:11 Enzo heeft aangegeven zijn tijd liever in andere trainingen stopt voor andere leagues als hij niet zeker weet dat hij kan rijden.
Daarnaast is hij een snelle rijder en met de top mee zou moeten kunnen rijden. Daar wil hij graag voor knokken maar er is een reële kans dat we als laatste reserves niet mee kunnen rijden in de openingsrace. Daarmee loopt hij gelijk al achter op het kampioenschap.
Wil hier nog even aan toevoegen dat als ik niet van plan tijd te gaan besteden aan practice, ik het eerlijker vind als iemand anders die dat wel gaat doen dan dus mijn plek krijgt. :)
Kevin Heijnen
Berichten: 261
Lid geworden op: 03 dec 2015, 01:24
Racestuur: Logitech G27
Contact:

Roel Palmers schreef: 01 sep 2020, 19:51 Zou het ook een optie zijn om minder klassen aan te bieden, waardoor er meer inschrijvingen komen voor een klasse en dan te kiezen voor divisies binnen die klasse. Denk bijvoorbeeld aan GT3 en de F3. Kwalificatie bepaalt het niveau en binnen elke divisie is er een serieus kampioenschap (van meer gelijk niveau) met al dan niet promotie/degradatie. Het aantal kampioenschappen zal wss gelijk blijven (4 stuks). Er is dan wel minder variatie.
Voor de leukigheid zou er eigenlijk een GT4 klasse moeten zijn en op die manier kunnen mensen net als in het voetbal zich opwerken naar de top (GT3) divisie. Eigenlijk een beetje wat we al hebben met de F4 en F3 momenteel. En zoals je aangeeft dan zou je daarna evt nog per auto een divisie kunnen maken gebaseerd op een pre-season kwalificatie ofzo. GT3-1, GT3-2, GT4-1 en GT4-2 etc, simpelweg divisies toevoegen als er meer mensen bij gaan komen. Dit systeem is hoe eSports eigenlijk al 20 jaar werkt en met divisies kan je altijd blijven groeien.

Wellicht had SRVN misschien wat beter moeten anticiperen op de 'simracing boom' dankzij de coronacrisis. Hoe er dan geanticipeerd had moeten worden durf ik niet te zeggen buiten het bovenstaande voorbeeld, maar het feit is, er zijn meer mensen dan plek momenteel en dat is een probleem.
Martijn Huisers
Berichten: 472
Lid geworden op: 02 dec 2012, 16:37
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Lelystad

Voordat iedereen zich nu gaat uitschrijven omdat ze buiten de top50 vallen, wacht daar nog heel even mee.
Jullie op- en aanmerkingen zijn heel erg duidelijk en we gaan kijken wat we hiermee kunnen doen.
Uiteraard moeten we loyaliteit en inzet belonen en niemand had verwacht dat we binnen 2 dagen al 60 aanmeldingen hadden.
De "oude" manier van wie eerst komt eerst maalt moeten we wellicht gedag zeggen en andere criteria gaan hanteren.

Wacht dus nog heel even met conclusies trekken en geef ons wat tijd om met een oplossing te komen.
Gebruikersavatar
Ron Schmitz
Berichten: 225
Lid geworden op: 18 jan 2019, 20:57
Racestuur: Thustmaster T300 Ferrari GTE
Locatie: Roermond
Contact:

Gewoon 2 servers starten met 35 slots per server en dubbele livestream .. 70 man happy .. :D :D 8-) 8-)
Gebruikersavatar
Lars Koldeweij
Berichten: 1742
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:54
Racestuur: CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Ron Schmitz schreef:Gewoon 2 servers starten met 35 slots per server en dubbele livestream .. 70 man happy .. :D :D 8-) 8-)
Het probleem zit hem in dat 'gewoon', want dat is helemaal niet gewoon. We hebben al genoeg moeite om überhaupt de bezetting van de 4 kampioenschappen op orde te hebben voor het geheel (serverbeheer, RC, livestream).

Wat Martijn zegt klopt helemaal, we zijn al aan het kijken of we het toch iets aan kunnen passen qua indeling. Los hiervan moeten we ons realiseren dat het erop lijkt dat 4 kampioenschappen een beperking kan zijn en we moeten uitbreiden. Laat ook duidelijk zijn dat dit allemaal gefaciliteerd moet worden door een relatief kleine groep vrijwilligers.
Gebruikersavatar
Rene Vos
Berichten: 141
Lid geworden op: 04 jul 2019, 09:12
Racestuur: Fanatec Podium DD1
Contact:

Ondanks ik hoog op de lijst sta en ook zeker van plan de rest van de races te rijden heb ik me afgemeld omdat ik hoogstwaarschijnlijk dan nog op de snelweg zit terug van t circuit. Naast mij zijn er altijd nog vele anderen die zich ook nog af zullen melden zodat iedereen gewoon lekker mee kan rijden ook al denkt deze nog van niet.
Zelf drie jaar een league gedraaid en ook hier was er altijd veel commotie over een eventuele deelname, ook hier altijd meer mensen ingeschreven dan daadwerkelijk meededen. Vreemd genoeg komen dit soort dingen altijd op hun pootjes terecht.
Alle tips zijn welkom maar geef de organisatie nu eens een kans om hun dingen te regelen. Achter de schermen gebeurd er genoeg om voor dit soort dingen een passende oplossing te creëren. Niet te veel paniekvoetbal luitjes!
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Grappig he, tis net echt racen.

Er zijn in het echte wereldje ook kampioenschappen die een vast aantal deelnemers hanteert ongeacht een groter aantal aanmeldingen.

Geef het wat tijd, geef tips, er zijn vele rotondes en afslagen te nemen en te bespreken voor er wat definitiefs naar buiten komt..

Mocht iemand wat advies hebben voor komend(e) seizoen(en), zet em vast als concept op je Gmail voor de komende Alv als ingestuurd puntje
Die zijn er vaak nauwelijks namelijk.

Team owner Castrol Racing Team
#18 #24 #71 #177

Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 707
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO

mooie oplossing, het is lastig om iedereen blij te maken :)
de nieuwe volgorde is ook te zien in de deelnemers lijst?
had al eens eerder aangeboden dat ik wel wil helpen met aanpassen banen, als ik zou weten hoe dat moet
cheers!
Lammert Mook
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 apr 2020, 16:41

Hallowww .... Heb even een vraag . Ik zie iedereen van de GT klasse op Nola rijden maar kom het circuit niet tegen op de huidige kalender . Heeft het nut om hier te trainen of niet .... :driving: Grtz Lambik .
Gebruikersavatar
Jeroen Huisers
Berichten: 994
Lid geworden op: 04 jun 2012, 10:05

Martin Baltus schreef: 03 sep 2020, 17:55 mooie oplossing, het is lastig om iedereen blij te maken :)
de nieuwe volgorde is ook te zien in de deelnemers lijst?
Wordt spoedig aangepast
Gebruikersavatar
Jeroen Huisers
Berichten: 994
Lid geworden op: 04 jun 2012, 10:05

Lammert Mook schreef: 03 sep 2020, 17:58 Hallowww .... Heb even een vraag . Ik zie iedereen van de GT klasse op Nola rijden maar kom het circuit niet tegen op de huidige kalender . Heeft het nut om hier te trainen of niet .... :driving: Grtz Lambik .
Het is de gewoonte van SRVN om bij aankondiging van de nieuwe kampioenschappen de 4 servers open te zetten op een soort van test baan welke niet in het kampioenschap wordt gebruikt.
Als de inschrijving gesloten is voor een kampioenschap, of 2 weken voor de start van dat kampioenschap zal de server op het 1ste circuit gezet worden.
Gezien de recente wijziging kunnen we kijken of er een geschikte testbaan is om de nieuwe BOP update goed te kunnen testen.
Als er voorstellen zijn laat maar weten, maar let wel dat dit niet een baan zal worden welke in het kampioenschap gebruikt zal worden.
Gebruikersavatar
Gijs Sonneveld
Berichten: 218
Lid geworden op: 07 apr 2020, 19:46
Racestuur: Thrustmaster tx
Contact:

Spa?
Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 707
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO

welke versie van imola is het eigenlijk ? v1.03 imola 2018 ?
Gebruikersavatar
Lars Koldeweij
Berichten: 1742
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:54
Racestuur: CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Martin Baltus schreef:welke versie van imola is het eigenlijk ? v1.03 imola 2018 ?
Imola van het Reiza pack.
Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 707
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO

sja heb 4 versies in mijn rf2, staat niet echt bij welke van het pack is :)
Gebruikersavatar
Lars Koldeweij
Berichten: 1742
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:54
Racestuur: CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Alles verwijderen en alleen de Reiza versie weer installeren dan maar. :)
Gesloten

Terug naar “SRVN GT 2020-II”