SRVN GT 2020-II | Babbelbox

Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Rob van de Brink schreef: 11 aug 2020, 15:37
Lennard, ja dit wist ik natuurlijk ook wel maar daar doelde ik niet helemaal op, bedankt voor je uitgebreide en zeer duidelijke uitleg.

Nu zie ik inderdaad het nut niet in dat ROOKIES NIET met de F3 MEE KUNNEN DOEN, graag hoor hoe laat wij onszelf kunnen inschrijven, daar het dan absoluut 0.0% anders zou zijn als jij uitlegt over de F4 klasse, zeg nu zelf het is toch heel RAAR dat wij niet met de F3 Klasse mee kunnen doen.
Waarom schrijf je dan geen stuk tekst waaruit blijkt dat je het wél snapt? Had mij ook weer een epistel gescheeld. :roll:

Rookies kunnen aan 3 van de 4 kampioenschappen meedoen, keuze zat lijkt mij. Er is nu één klasse (je zou het de 'topklasse' kunnen noemen) waar alleen 'normale' leden aan mee mogen doen. Doordat je gastrijders en Rookies uitsluit weet je dat er alleen deelnemers op de grid staan die al een tijdje lid zijn bij SRVN, minimaal 2 seizoenen hebben deelgenomen aan de races en dus bekend zijn met hoe alles te werk gaat qua procedures, reglementen, etc.
Is dat een garantie dat er geen incidenten zijn? Nee, maar je voorkomt zo (hopelijk) wel dat er mensen rondrijden die de regels niet kennen, of door hun lage snelheid een gevaar op de weg zijn. Als ik kijk naar de protestuitslagen van afgelopen seizoen zie ik een duidelijk verschil tussen F3 en F4. Nu zeggen protestuitslagen natuurlijk niet alles (er kan nog zo slecht gereden worden, maar als men geen protesten indient wordt er niks mee gedaan), maar het verschil is wel duidelijk denk ik.
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Wij zijn als bestuur erg enthousiast over het nieuwe inschrijfsysteem wat dankzij André Geuze in alle zorg is vormgegeven. Dit heeft ervoor gezorgd dat een flink aantal stappen binnen het aanmeld- en inschrijfproces voor een kampioenschap geautomatiseerd is.
Dit heeft talloze voordelen: het is (hopelijk) zo goed als hufterproof, én iedereen heeft direct inzicht in het aantal inschrijvingen.
In het verleden werd dit handmatig overgenomen, soms 1x per dag, soms 1x per 2 uur. Met als gevolg dat je minder snel in het algemene informatietopic de inschrijvingen zag oplopen.

Daarom komt het misschien als een schok dat de inschrijvingen zo snel verlopen, dit is echter niet iets nieuws. De GT klasse is eigenlijk elk seizoen wel de hardloper binnen Simrace Vereniging Nederland. En dat moeten we vooral als iets positiefs zien: het is geweldig om zoveel leden enthousiast te zien voor de kampioenschappen.

Neemt niet weg dat het als een teleurstelling kan overkomen dat je het gevoel hebt ‘te laat’ te zijn met inschrijven. Laat duidelijk zijn: Blijf je juíst inschrijven, dat geeft ons namelijk beter inzicht in de behoefte van onze leden.
Wij gaan, samen met de KC naar oplossingen kijken om zoveel mogelijk mensen toch te laten deelnemen in de GT klasse. Dus wees gerust, komt goed! Meld je lekker aan!

Even kort voor wat betreft de NK F3 klasse: Het klopt dat deze voor nu is gesloten voor beginners bij SRVN. Dit is bij een vergadering zo besloten en derhalve zo doorgevoerd. Ook is het behandeld in een SRVN enquête. Dat wil niet zeggen dat het in beton staat gegoten, bij een volgende ALV kan dit zeker ter tafel gebracht worden. Voor 2020-2 gaat dat niet meer lukken, maar kan zeker wel op tafel komen voor 2021-1.
Cas Brinkhuizen
Berichten: 75
Lid geworden op: 27 nov 2018, 19:13
Racestuur: Fanatec Clubsport V2.5
Locatie: Meerssen

Er is toch ook gewoon een rookie kampioenschap binnen alle klasses? Zelf ook aan deelgenome(zoals iedereen) in die 2seizoenen veel opgestoken! Ik zie niet echt een probleem verder
Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 707
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO

Nanno van der Poel schreef: 11 aug 2020, 00:18 . De twee smaakmakers van het vorig seizoen zijn er dus nu niet bij.
nu vergeet je wel even de andere 32 smaakmakers :byebye: :)
Roy de Muinck
Berichten: 274
Lid geworden op: 28 jan 2013, 20:48

Rob van de Brink schreef: 11 aug 2020, 18:19 Is er ook Cas, maar mijn idee erachter is meer dat de snelle langer lid zijnde en alle regels wetende leden te scheiden van de tegenovergestelde partij, het enig wat ik zie is, veel geklaag en gewis naar deze partij als de race is afgelopen. Plus teleurgestelde langzamere en zelfs de snellere rijders die binnen 1 of 2 ronden in de pit verder mogen kijken.

Daar heeft toch niemand wat aan, of ben ik nu echt zo gek.
Dacht dat dit voor de GT was🤔
Nanno van der Poel
Berichten: 72
Lid geworden op: 21 jul 2017, 00:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite F1
Locatie: Veendam
Contact:

Martin Baltus schreef: 11 aug 2020, 18:21
Nanno van der Poel schreef: 11 aug 2020, 00:18 . De twee smaakmakers van het vorig seizoen zijn er dus nu niet bij.
nu vergeet je wel even de andere 32 smaakmakers :byebye: :)
Haha nee die waren ook geweldig!
René de Ruijter
Berichten: 411
Lid geworden op: 31 mar 2016, 20:45
Racestuur: Logitech G27

Rob van de Brink schreef: 11 aug 2020, 18:19 Is er ook Cas, maar mijn idee erachter is meer dat de snelle langer lid zijnde en alle regels wetende leden te scheiden van de tegenovergestelde partij, het enig wat ik zie is, veel geklaag en gewis naar deze partij als de race is afgelopen. Plus teleurgestelde langzamere en zelfs de snellere rijders die binnen 1 of 2 ronden in de pit verder mogen kijken.

Daar heeft toch niemand wat aan, of ben ik nu echt zo gek.

Wie zou jij dan in je speciale ‘niet snel genoeg om mee te doen aan het kampioenschap voor snelle rijders die altijd lopen te zeiken op de langzame rijders kampioenschap’ laten deelnemen?

Zoals gezegd werkt de rookie status daar niet voor aangezien daar ook snelle jongens bij zitten.

Een cut op tijd werkt niet omdat er dan weer wat te klagen is over de auto of de setup of de baan of het weer of de datum of de hardware.

Een oefen race rijden en mensen daar beoordelen of ze wel of niet netjes rijden werkt ook niet. Dit hebben we al eens geprobeerd en dan gaat iedereen gewoon opeens WEL netjes rijden....

Dus hoor graag je oplossing om namen te noemen die aan je kampioenschap mee mogen/moeten doen.
Gebruikersavatar
Tim de Ruig
Berichten: 67
Lid geworden op: 04 jan 2019, 16:42
Racestuur: Simucube 2 sport

Ik ga gewoon even mijn mening geven:

Mooi om te zien dat alle plekken na 15min geclaimd waren, goed voor srvn.nl en pech voor Tim :)

Ik heb er toch alle vertrouwen in dat de organisatie z'n bet gaat doen om iedereen een kans te geven om mee te rijden.

Het idee van twee leagues met een promotie / degradatie systeem vind ik erg interessant en ben benieuwd of dit een optie is.

Laten we even afwachten wat er voor ons geregeld gaat worden :thumbs_happy:
Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 707
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO

we moeten helaas wel weer in de buidel tasten zien ik.
niet dat ik niet kan betalen en ik 'gun' het studio397 ook wel maar al met al kom je op een aardig totaal.
wordt het niet eens tijd voor een FULL PACK van rF2? zoiets als Assetto zeg maar
Nanno van der Poel
Berichten: 72
Lid geworden op: 21 jul 2017, 00:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite F1
Locatie: Veendam
Contact:

Maarten de Jong schreef: 11 aug 2020, 11:58

Wanneer je nu kijkt naar de inschrijvingen voor de GT's (57!! op moment van dit schrijven), kan je ook kijken naar een manier om 2 parallel sessies te gaan doen. Hierbij nadenken/kijken hoe je dit met niveau matching kan gaan doen. Beginnen b.v. met een pre-season race (2 sessies), en op basis van die uitslagen een verdeling maken. Even wild/extreem denken wat je vervolgens zou kunnen doen:
  • Voor beide sessies degradatie/promoveer plaatsen indelen: Laatste 6 van sessie 1 gaan volgende race naar sessie 2 (excl. DNF door crash etc.) en van sessie 2 de top 6 doorschuiven naar sessie 1.
  • Aan het einde van het seizoen op basis van de standen een finale race maken, waarbij de top x van sessie 2 en de top x van sessie 1 (nog steeds wel de algehele prestaties en snelheid in acht nemende) hier gaan uitmaken we de ultieme GT kampioen is
Op zich geen gek idee.
Ik zie het zo:

Maak twee divisies op basis van loting.
Er is dus geen snellere of langzamere groep.
Divisie 1 en 2 wisselen per weekend op de Livestream.
Wellicht een korte video met highlights van de Divisie die dat weekend niet in beeld is?

Er worden 6 weekenden gereden met 2 races van 35 minuten. 1 verplichte pits stop per race.
1e race met grid op basis van kwalificatie.
2e race met een reversed grid van de eerste 8 op basis van de uitslag van race 1.

Na de 6 weekenden gaan de beste 15 rijders van beide divisies direct door naar het Finale weekend aangevuld met 4 rijders die zich nog kunnen plaatsen in een Pre Finale die het weekend voor de Finale wordt verreden.
Mocht je dus wel de snelheid hebben maar een ongelukkig seizoen hebben, heb je toch nog kans om de Finale te halen.

Bij de Finale vervallen alle eerder verworven punten.
De Finale wordt verreden over 1 uur en 10 minuten met 2 verplichte pits stops.
Winnaar van de Finale is de Kampioen van seizoen 02-2020.

Voor het constructeurs kampioenschap tellen alle punten behaald in beide divisies voor alleen de rijders die ook werkelijk de finale hebben bereikt.
Gebruikersavatar
Patrick Smit
Berichten: 95
Lid geworden op: 20 mar 2020, 00:22
Racestuur: Fanatec CSL elite
Locatie: Kampen

Hoeveel pitboxen zijn er op de Nordschleife....
Gebruikersavatar
Gijs Sonneveld
Berichten: 218
Lid geworden op: 07 apr 2020, 19:46
Racestuur: Thrustmaster tx
Contact:

Mij lijkt het idee van het in 2en splitsen een goed plan. Als je dan zegt van we doen 3 weekenden in die formatie vervolgens pakken we de beste 15 van elk klassement die gaan met zijn alleen in divisie 1 rijden en de overige 30 in divisie 2. Dan zet je alle punten op 0 en rij je de laatste 3 races van het seizoen met dan een winnaar in divisie 1 en een winnaar in divisie 2
Gebruikersavatar
Roel Palmers
Berichten: 301
Lid geworden op: 01 jan 2018, 12:26
Racestuur: Fanatec CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Nanno van der Poel schreef: 12 aug 2020, 01:01
Maarten de Jong schreef: 11 aug 2020, 11:58

Wanneer je nu kijkt naar de inschrijvingen voor de GT's (57!! op moment van dit schrijven), kan je ook kijken naar een manier om 2 parallel sessies te gaan doen. Hierbij nadenken/kijken hoe je dit met niveau matching kan gaan doen. Beginnen b.v. met een pre-season race (2 sessies), en op basis van die uitslagen een verdeling maken. Even wild/extreem denken wat je vervolgens zou kunnen doen:
  • Voor beide sessies degradatie/promoveer plaatsen indelen: Laatste 6 van sessie 1 gaan volgende race naar sessie 2 (excl. DNF door crash etc.) en van sessie 2 de top 6 doorschuiven naar sessie 1.
  • Aan het einde van het seizoen op basis van de standen een finale race maken, waarbij de top x van sessie 2 en de top x van sessie 1 (nog steeds wel de algehele prestaties en snelheid in acht nemende) hier gaan uitmaken we de ultieme GT kampioen is
Op zich geen gek idee.
Ik zie het zo:

Maak twee divisies op basis van loting.
Er is dus geen snellere of langzamere groep.
Divisie 1 en 2 wisselen per weekend op de Livestream.
Wellicht een korte video met highlights van de Divisie die dat weekend niet in beeld is?

Er worden 6 weekenden gereden met 2 races van 35 minuten. 1 verplichte pits stop per race.
1e race met grid op basis van kwalificatie.
2e race met een reversed grid van de eerste 8 op basis van de uitslag van race 1.

Na de 6 weekenden gaan de beste 15 rijders van beide divisies direct door naar het Finale weekend aangevuld met 4 rijders die zich nog kunnen plaatsen in een Pre Finale die het weekend voor de Finale wordt verreden.
Mocht je dus wel de snelheid hebben maar een ongelukkig seizoen hebben, heb je toch nog kans om de Finale te halen.

Bij de Finale vervallen alle eerder verworven punten.
De Finale wordt verreden over 1 uur en 10 minuten met 2 verplichte pits stops.
Winnaar van de Finale is de Kampioen van seizoen 02-2020.

Voor het constructeurs kampioenschap tellen alle punten behaald in beide divisies voor alleen de rijders die ook werkelijk de finale hebben bereikt.
De opzet is goed, maar persoonlijk vind ik dat de winnaar moet voortkomen uit meerdere wedstrijden en niet een finalewedstrijd. Tel in dat geval de punten wel mee, maar geef voor de finalewedstrijd bijvoorbeeld dubbele punten.
Roy de Muinck
Berichten: 274
Lid geworden op: 28 jan 2013, 20:48

Ben van mening dat de gene die vorig jaar mee deden voorhang krijgen.. heel makkelijk om je voor elk kampioenschap in te schrijven... persoonlijk vind ik ook dat de rijders zich in moeten schrijven en niet de team baas..
En aangezien we toch niet meer met team kampioenschappen rijden lijkt de inschrijving me ook te vervallen.. plus dat het team dat in de KC zit zich al met 4 auto's voor de inschrijving heeft ingeschreven.. we zitten nu op 63 man en er zijn nog mensen op vakantie ook

Vriendelijke groetjes Roy
Gebruikersavatar
Roel Palmers
Berichten: 301
Lid geworden op: 01 jan 2018, 12:26
Racestuur: Fanatec CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Roy, op basis waarvan zouden de rijders van vorig seizoen voorrang moeten krijgen? In dat geval zouden de nieuwkomers nooit meer aan de bak komen en dat lijkt mij ook niet de juiste manier van handelen. Hoe vervelend het ook is, het gaat nu volgens de gemaakte afspraak: wie het eerst komt wie het eerst maalt.
Roy de Muinck
Berichten: 274
Lid geworden op: 28 jan 2013, 20:48

Roel Palmers schreef: 12 aug 2020, 14:01 Roy, op basis waarvan zouden de rijders van vorig seizoen voorrang moeten krijgen? In dat geval zouden de nieuwkomers nooit meer aan de bak komen en dat lijkt mij ook niet de juiste manier van handelen. Hoe vervelend het ook is, het gaat nu volgens de gemaakte afspraak: wie het eerst komt wie het eerst maalt.
In ieder geval elke rijder moet zich zelf inschrijven en niet de teambaas..

Q systeem kan je pakken met met de livetiming van SRVN zelf.. top 34 gaat door de rest naar Div 2 zonder livestream
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Als eventueel kwalificatie-format om onderscheid te maken tussen div 1 en 2 zou ik het systeem pakken wat exact een jaar geleden is gebruikt toen we begonnen met F3 en F4: rij op een kwalificatieavond een stint van 8 aaneengesloten rondes, waarbij de gemiddelde rondetijd telt.
Op die manier zegt het naast absolute snelheid ook iets over je consistentie in een racestint, en haal je de mensen eruit die 'per ongeluk' 1 perfect rondje rijden of geen 5 rondjes kunnen rijden zonder hun auto in de muur te hangen.
Roy de Muinck
Berichten: 274
Lid geworden op: 28 jan 2013, 20:48

Lennart Lippens schreef: 12 aug 2020, 14:21 Als eventueel kwalificatie-format om onderscheid te maken tussen div 1 en 2 zou ik het systeem pakken wat exact een jaar geleden is gebruikt toen we begonnen met F3 en F4: rij op een kwalificatieavond een stint van 8 aaneengesloten rondes, waarbij de gemiddelde rondetijd telt.
Op die manier zegt het naast absolute snelheid ook iets over je consistentie in een racestint, en haal je de mensen eruit die 'per ongeluk' 1 perfect rondje rijden of geen 5 rondjes kunnen rijden zonder hun auto in de muur te hangen.
100% mee eens Lennart 😉
Gebruikersavatar
Danny de Swart
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 jan 2020, 11:46

Lennart Lippens schreef: 12 aug 2020, 14:21 Als eventueel kwalificatie-format om onderscheid te maken tussen div 1 en 2 zou ik het systeem pakken wat exact een jaar geleden is gebruikt toen we begonnen met F3 en F4: rij op een kwalificatieavond een stint van 8 aaneengesloten rondes, waarbij de gemiddelde rondetijd telt.
Op die manier zegt het naast absolute snelheid ook iets over je consistentie in een racestint, en haal je de mensen eruit die 'per ongeluk' 1 perfect rondje rijden of geen 5 rondjes kunnen rijden zonder hun auto in de muur te hangen.
Dit vind ik ook wel een mooi systeem om verschillende divisies te maken
Niels Hampsink
Berichten: 104
Lid geworden op: 31 jul 2017, 18:33
Racestuur: Fanatec CSL Elite Racing Wheel
Locatie: Nijverdal
Contact:

Lennart Lippens schreef: 12 aug 2020, 14:21 Als eventueel kwalificatie-format om onderscheid te maken tussen div 1 en 2 zou ik het systeem pakken wat exact een jaar geleden is gebruikt toen we begonnen met F3 en F4: rij op een kwalificatieavond een stint van 8 aaneengesloten rondes, waarbij de gemiddelde rondetijd telt.
Op die manier zegt het naast absolute snelheid ook iets over je consistentie in een racestint, en haal je de mensen eruit die 'per ongeluk' 1 perfect rondje rijden of geen 5 rondjes kunnen rijden zonder hun auto in de muur te hangen.
Helemaal mee eens. Ik zou alleen 2 of 3 kwalificaties doen op verschillende datums. De slechtste kwalificatie laat je dan niet mee tellen. Als je dit op één avond doet heb je altijd mensen die niet kunnen en hiermee sluit je dat deels uit.
Gesloten

Terug naar “SRVN GT 2020-II”