SRVN GT 2020-II | Babbelbox

Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Afbeelding
GT
Babbelbox


Vertel hier over jouw voorbereidingen, of juist jouw ervaringen na afloop van de races, oftewel, de babbelbox!
Gebruikersavatar
Roel Palmers
Berichten: 301
Lid geworden op: 01 jan 2018, 12:26
Racestuur: Fanatec CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Verrassend dat de inschrijving voor de GT3 zo snel vol zat. Dat is nog niet eerder voorgekomen. Gaat er nog iets gedaan worden met de grote hoeveelheid inschrijvingen? Anders kan ik beter ergens anders inschrijven, want ik wil maar aan een kampioenschap meedoen (het liefst GT3 en daarom deze vraag).
Roy de Muinck
Berichten: 274
Lid geworden op: 28 jan 2013, 20:48

Roel Palmers schreef: 10 aug 2020, 23:16 Verrassend dat de inschrijving voor de GT3 zo snel vol zat. Dat is nog niet eerder voorgekomen. Gaat er nog iets gedaan worden met de grote hoeveelheid inschrijvingen? Anders kan ik beter ergens anders inschrijven, want ik wil maar aan een kampioenschap meedoen (het liefst GT3 en daarom deze vraag).
Er is een klein probleempje denk ik😑
Gebruikersavatar
Lars Koldeweij
Berichten: 1742
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:54
Racestuur: CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Gewoon inschrijven. Het gaat inderdaad hard, en als dit zich zo doorzet gaan we kijken wat we kunnen doen om zoveel mogelijk leden met de GT3's te kunnen laten racen.
Gebruikersavatar
Roel Palmers
Berichten: 301
Lid geworden op: 01 jan 2018, 12:26
Racestuur: Fanatec CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Inschrijving had ik al gedaan en ik hoop dat er een oplossing komt om meer leden te kunnen laten rijden in deze klasse. Bedankt voor jouw reactie.
Gebruikersavatar
René Hoogterp
Berichten: 4050
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Locatie: Amsterdam
Contact:

Kleine nuance: elk seizoen hebben we een flinke reservelijst bij de GT’s. Het is nu alleen zo snel zichtbaar, ook omdat het nu geautomatiseerd is. Maar gewoon lekker aanmelden iedereen, dan weten we hoeveel interesse er is en kan er zeker gekeken worden naar mogelijkheden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Nanno van der Poel
Berichten: 72
Lid geworden op: 21 jul 2017, 00:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite F1
Locatie: Veendam
Contact:

Ik hoop toch echt dat er een oplossing komt voor wat er nu gebeurd. Een kampioenschap waarbij de regerend kampioen zijn titel niet kan verdedigen zou wat mij betreft onbegrijpelijk zijn.
Ook zie ik dat Roy op de reservelijst staat. De twee smaakmakers van het vorig seizoen zijn er dus nu niet bij.
Zeer benieuwd hoe dit wordt opgelost.
Roy de Muinck
Berichten: 274
Lid geworden op: 28 jan 2013, 20:48

Nanno van der Poel schreef: 11 aug 2020, 00:18 Ik hoop toch echt dat er een oplossing komt voor wat er nu gebeurd. Een kampioenschap waarbij de regerend kampioen zijn titel niet kan verdedigen zou wat mij betreft onbegrijpelijk zijn.
Ook zie ik dat Roy op de reservelijst staat. De twee smaakmakers van het vorig seizoen zijn er dus nu niet bij.
Zeer benieuwd hoe dit wordt opgelost.

De eerste smaakmaker alleen het resultaat was verkeerd 🤫
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Rob van de Brink schreef: 11 aug 2020, 07:00 ...En dan maakt er een rookie ook eens kans om zich leuk te plaatsen in de race, dit zou ook voor ons rookies leuker zijn in de F4 klasse, nu rijden we een beetje mee als baanvulling :bierglas: voor de gevorderden en maken nooit (of heel erg weinig) kans op een mooie plaats of om punten te verdienen. :teards:

Blijf het ook nog steeds een beetje vreemd vinden dat rookies niet in de F3 mee mogen doen maar de gevorderden wel in de F4 wat eigenlijk toch wel beetje een rookie klasse is. Komt er op neer dat SRVN niet een mooie race (seizoen) specifiek voor rookies organiseert, terwijl wij rookies toch echt bestaan, binnen SRVN.

Zou SRVN dit wel doen, dan kunnen erg goede rookies er door jullie uitgefilterd worden naar hun prestaties om ze te promoten naar de gevorderden klasse, ook goed voor de motivatie van nieuwe (rookie) leden.
...
Rob, je maakt (nog steeds) de denkfout dat Rookies per definitie langzaam/onervaren zijn. Je bent bij SRVN Rookie omdat je nieuw lid bent, niet omdat je langzaam of onervaren bent. Er zijn immers Rookies die meteen voor het kampioenschap meedoen, en er zijn niet-Rookies (die jij 'gevorderden' noemt) die al jaren achteraan rijden.
Als je maar lang genoeg meedoet verlies je automatisch de Rookie-status, ook al rij je misschien nog steeds achteraan, dus het heeft niets met snelheid/kwaliteit te maken.

Stel jij doet 2 seizoenen mee met F4, komt nog steeds snelheid te kort voor top 10, maar verliest wel je Rookie-status. Volgens jouw voorstel zou je dan niet meer F4 mogen rijden, terwijl je dat misschien nog wel graag wilt, zou toch ook raar zijn?

En zelfs als zouden niet-Rookies uitgesloten zijn van F4 heb je altijd nog ieder seizoen een paar nieuwe Rookies die meteen snel zijn, dus iemand die snelheid mist zal ook dan niet vooraan rijden, je schuift hooguit een paar plekken op.

Kijkend naar de eindstand van F4 afgelopen seizoen zaten er 10 Rookies in de top 20, en maar liefst 6 Rookies in de top 7, dus als je maar snel genoeg bent als Rookie haal je vanzelf goeie resultaten. Er zijn nu 15 Rookies van de 21 inschrijvingen voor F4, dus als jij nou zorgt dat je de snelste Rookie bent doe je gegarandeerd mee voorin ;)
Gebruikersavatar
Roel Palmers
Berichten: 301
Lid geworden op: 01 jan 2018, 12:26
Racestuur: Fanatec CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Wat is dan de toegevoegde waarde van een rookie-status hebben? Het zorgt nu voor beperkingen, terwijl je mss gewoon kan meedoen voor het kampioenschap, maar niet mee kan doen, omdat rookies uitgesloten worden van deelname aan een kampioenschap.
Maarten de Jong
Berichten: 39
Lid geworden op: 24 okt 2011, 12:17
Racestuur: Logitech G25

Op zich een mooi "luxe probleem" voor SRVN nu toch? Van de positieve kant bekijken :D.

Ik denk dat het nog niet eens een slechte gedachtegang is in de basis wat Rob van de Brink aangeeft. Het lastige is inderdaad ook weer wat Lennart aangeeft. Rookie status zegt per definitie niets over hoe goed/snel iemand is met "Rookie" status.

Wanneer je nu kijkt naar de inschrijvingen voor de GT's (57!! op moment van dit schrijven), kan je ook kijken naar een manier om 2 parallel sessies te gaan doen. Hierbij nadenken/kijken hoe je dit met niveau matching kan gaan doen. Beginnen b.v. met een pre-season race (2 sessies), en op basis van die uitslagen een verdeling maken. Even wild/extreem denken wat je vervolgens zou kunnen doen:
  • Voor beide sessies degradatie/promoveer plaatsen indelen: Laatste 6 van sessie 1 gaan volgende race naar sessie 2 (excl. DNF door crash etc.) en van sessie 2 de top 6 doorschuiven naar sessie 1.
  • Aan het einde van het seizoen op basis van de standen een finale race maken, waarbij de top x van sessie 2 en de top x van sessie 1 (nog steeds wel de algehele prestaties en snelheid in acht nemende) hier gaan uitmaken we de ultieme GT kampioen is
Per definitie moet de regerend kampioen zich natuurlijk kunnen verdedigen, of de top-x weer verzekerd zijn van een plek in sessie 1, voortbordurend op het sessie idee dan.

Voor de Formule klassen kan je b.v. meer de richting op dat je eerst bepaalde resultaten moet hebben behaald in de F4 voordat je naar de F3 kan/mag. En als toevoeging voor het seizoen een F3 race om toch te kunnen laten zien dat je snel genoeg bent voor de F3. Kan zomaar zijn dat iemand beter in F3 dan F4 is. Het lastige aspect hierin blijft: wat zijn/worden de grenzen waar je aan moet voldoen om door te kunnen stromen van F4 naar F3 (los van de huidige rookie status die dit nu bepaald).
Gebruikersavatar
Roel Palmers
Berichten: 301
Lid geworden op: 01 jan 2018, 12:26
Racestuur: Fanatec CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Een optie zou kunnen zijn om het aantal deelnemers per race te verhogen. Zie dat er bij een endurance 50 rijders kunnen rijden.
Gebruikersavatar
Jeroen Huisers
Berichten: 994
Lid geworden op: 04 jun 2012, 10:05

Roel Palmers schreef: 11 aug 2020, 12:51 Een optie zou kunnen zijn om het aantal deelnemers per race te verhogen. Zie dat er bij een endurance 50 rijders kunnen rijden.
Het probleem hiermee is dat veel circuits waar we op willen gaan rijden maar net genoeg pitboxen heeft en soms de helft van het aantal pitstop plekken. En gezien het format een verplichte pitstop heeft riskeer je het dat als jij je stop wilt maken de plek reeds bezet is.
Gebruikersavatar
Roel Palmers
Berichten: 301
Lid geworden op: 01 jan 2018, 12:26
Racestuur: Fanatec CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Geen optie dus, helaas. Was de makkelijkste aanpassing geweest om meer leden te laten rijden in de Gt3.
Gebruikersavatar
Marc Vermeer
Berichten: 290
Lid geworden op: 30 sep 2011, 21:14
Racestuur: Fanatec CSL DD

Jeroen Huisers schreef: 11 aug 2020, 13:13
Roel Palmers schreef: 11 aug 2020, 12:51 Een optie zou kunnen zijn om het aantal deelnemers per race te verhogen. Zie dat er bij een endurance 50 rijders kunnen rijden.
Het probleem hiermee is dat veel circuits waar we op willen gaan rijden maar net genoeg pitboxen heeft en soms de helft van het aantal pitstop plekken. En gezien het format een verplichte pitstop heeft riskeer je het dat als jij je stop wilt maken de plek reeds bezet is.
Bij VSRA is voor de 24 uur van Spa de pitlane, double file gemaakt met links en rechts pitboxen. Dat zou dan een optie kunnen zijn.
Dat het kampioenschap al vol zit verbaasd mij niets. Als de aankondiging (nieuwsbericht, facebook en dergelijk) tegelijk met het openen van je inschrijvingen plaats vindt is er geen mogelijkheid om rustig te bepalen welk kampioenschap je wilt rijden.

Had graag gezien dat net zoals bij VEC er een aankondiging plaats vond. 2 weken van tevoren. Zo kan iedereen de race data nakijken of dat in de agenda past bv. En dan aangeven dat om bijvoorbeeld 20:00 op X datum de inschrijvingen opengaan. Nu was het maar random en heb je pech als je later het forum bezocht om in te schrijven.

Je hebt best kans op veel afvallers nu. Ik zou bv in de chaos van gisteravond mij gewoon overal inschrijven en mij daarna afmelden waar ik niet wil rijden. Dat lijkt voordeliger dan zorgvuldig uit te zoeken wel kampioenschap te rijden.

ik zoek geen plek in de GT3 maar dit is meer een algemene opmerking.
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Niet alle banen kunnen aangepast worden op die manier helaas

Team owner Castrol Racing Team
#18 #24 #71 #177

Gebruikersavatar
Kai Karreman
Berichten: 285
Lid geworden op: 24 jan 2016, 15:32

René Hoogterp schreef:Kleine nuance: elk seizoen hebben we een flinke reservelijst bij de GT’s. Het is nu alleen zo snel zichtbaar, ook omdat het nu geautomatiseerd is. Maar gewoon lekker aanmelden iedereen, dan weten we hoeveel interesse er is en kan er zeker gekeken worden naar mogelijkheden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Precies. Iedereen kan racen toch...

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Ronnie Zeemering
Berichten: 37
Lid geworden op: 22 mei 2020, 14:07
Racestuur: OSW, GT Simracingcoach stuur
Locatie: Groningen
Contact:

Kunnen er niet twee divisies gemaakt worden waarbij op basis van qualificatie de rijders ingedeeld worden in 2 divisies?
Zo kunnen de 'smaakmakers' van het vorig seizoen weer smaak gaan maken :)
Gebruikersavatar
Jeroen Huisers
Berichten: 994
Lid geworden op: 04 jun 2012, 10:05

Rob van de Brink schreef: 11 aug 2020, 15:37 Nu zie ik inderdaad het nut niet in dat ROOKIES NIET met de F3 MEE KUNNEN DOEN, Laat maar weten hoe laat wij onszelf kunnen inschrijven :bierglas: , daar het dan absoluut 0.0% anders zou zijn als jij uitlegt over de F4 klasse, zeg nu zelf het is toch heel RAAR dat wij niet met de F3 Klasse mee kunnen doen.
Beste Rob,
Je hebt al eens verteld dat je lid bent geworden van deze vereniging in de veronderstelling dat je, net als bij een tennis of voetbal vereniging, bepaalde verwachtingen had.
Denk je dan ook dat als jij net lid wordt van een tennis of voetbal (desnoods de lokale biljart) vereniging je direct als nieuw lid meteen aan alles kan/mag meedoen?
Ik zie dus niet het probleem dat er 1 kampioenschap alleen beschikbaar is voor leden die al wat langer lid zijn.

Sterker nog, er zijn zelfs verenigingen die nieuwe leden eerst laten deelnemen aan bepaalde evenementen alvorens ze überhaupt mogen meedoen met toernooien/wedstrijden.
Gebruikersavatar
Patrick Smit
Berichten: 95
Lid geworden op: 20 mar 2020, 00:22
Racestuur: Fanatec CSL elite
Locatie: Kampen

Je kan toch 2 of 3 race(divisies) naast elkaar laten starten. Gebaseerd op het verleden indelen en ook qua punten gewoon de meeste punten in de 1e divisie etc. Na elke race promotie degradatie voor de top/bottom 3 bijv. En je hoeft dan alleen de 1e divisie uit te zenden.
Iets in die geest lijkt mij een heel leuk format waar ook andere een keer een race kunnen winnen.
Gesloten

Terug naar “SRVN GT 2020-II”