SRVN GT 2020-II | Babbelbox

Niels Hampsink
Berichten: 104
Lid geworden op: 31 jul 2017, 18:33
Racestuur: Fanatec CSL Elite Racing Wheel
Locatie: Nijverdal
Contact:

Daarnaast vind ik wel dat er een beloning mag zijn voor diegene die het afgelopen seizoen goed gepresteerd hebben. Tuurlijk als je snel genoeg bent, kom je automatisch wel weer boven drijven tijdens de kwalificatie, maar is het dan echt nodig om je elk seizoen weer te kwalificeren ? Wie er goed gepresteerd hebben kun je over discussiëren (Top 3, 5, 10)
Gebruikersavatar
Ron Schmitz
Berichten: 225
Lid geworden op: 18 jan 2019, 20:57
Racestuur: Thustmaster T300 Ferrari GTE
Locatie: Roermond
Contact:

Rij hier niet met deze klasse mee maar... Ik heb ook een kampioenschap met GT Legends vorig jaar gereden .
Daar waren 3 servers met gemiddeld 25 rijders .
13 races , van gemiddeld 2 uur , werden verreden in een seizoen
Na de eerste race werd er gekeken op hoeveel het totaal aantal gereden kilometers was van iedere rijder.
Aan de hand van deze uitslag werden de servers ingedeeld voor de 2e race . De uitslag , op het totaal gereden kilometers , van deze race werd weer bepaald voor de 3e race .. en zo verder .
Laatst gewijzigd door Ron Schmitz op 12 aug 2020, 21:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Niels Hampsink schreef: 12 aug 2020, 15:41Ik zou alleen 2 of 3 kwalificaties doen op verschillende datums.
Dat was destijds ook het gaval
Niels Hampsink
Berichten: 104
Lid geworden op: 31 jul 2017, 18:33
Racestuur: Fanatec CSL Elite Racing Wheel
Locatie: Nijverdal
Contact:

Oké top, dat wist ik niet. Ik ben benieuwd wat er uiteindelijk uit gaat komen 😉
Gebruikersavatar
Rene Vos
Berichten: 141
Lid geworden op: 04 jul 2019, 09:12
Racestuur: Fanatec Podium DD1
Contact:

Lennart Lippens schreef: 12 aug 2020, 14:21 Als eventueel kwalificatie-format om onderscheid te maken tussen div 1 en 2 zou ik het systeem pakken wat exact een jaar geleden is gebruikt toen we begonnen met F3 en F4: rij op een kwalificatieavond een stint van 8 aaneengesloten rondes, waarbij de gemiddelde rondetijd telt.
Op die manier zegt het naast absolute snelheid ook iets over je consistentie in een racestint, en haal je de mensen eruit die 'per ongeluk' 1 perfect rondje rijden of geen 5 rondjes kunnen rijden zonder hun auto in de muur te hangen.
Dit vond ik ook een hele goeie manier om constentie te checken en gelijk een stukje volharding in het oefenen!
Gebruikersavatar
Rene Vos
Berichten: 141
Lid geworden op: 04 jul 2019, 09:12
Racestuur: Fanatec Podium DD1
Contact:

Niels Hampsink schreef: 12 aug 2020, 15:53 Daarnaast vind ik wel dat er een beloning mag zijn voor diegene die het afgelopen seizoen goed gepresteerd hebben. Tuurlijk als je snel genoeg bent, kom je automatisch wel weer boven drijven tijdens de kwalificatie, maar is het dan echt nodig om je elk seizoen weer te kwalificeren ? Wie er goed gepresteerd hebben kun je over discussiëren (Top 3, 5, 10)
En goed presteren is ook maar ... tja... niet altijd aan je zelf te danken, sommigen hebben erg veel pech in een seizoen ondanks dat ze goed presteren maar door pech niet in de punten belanden die ze zouden moeten krijgen... erg relatief dus helaas :(
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Rene Vos schreef: 12 aug 2020, 21:32
Niels Hampsink schreef: 12 aug 2020, 15:53 Daarnaast vind ik wel dat er een beloning mag zijn voor diegene die het afgelopen seizoen goed gepresteerd hebben. Tuurlijk als je snel genoeg bent, kom je automatisch wel weer boven drijven tijdens de kwalificatie, maar is het dan echt nodig om je elk seizoen weer te kwalificeren ? Wie er goed gepresteerd hebben kun je over discussiëren (Top 3, 5, 10)
En goed presteren is ook maar ... tja... niet altijd aan je zelf te danken, sommigen hebben erg veel pech in een seizoen ondanks dat ze goed presteren maar door pech niet in de punten belanden die ze zouden moeten krijgen... erg relatief dus helaas :(
Je kunt ook denken: voor wie Top 3/5/10 heeft gehaald in het kampioenschap (in dezelfde klasse/auto) moet het ook geen enkel probleem zijn om zich bij de beste 35 te plaatsen.
Niels Hampsink
Berichten: 104
Lid geworden op: 31 jul 2017, 18:33
Racestuur: Fanatec CSL Elite Racing Wheel
Locatie: Nijverdal
Contact:

Lennart Lippens schreef: 12 aug 2020, 21:42
Rene Vos schreef: 12 aug 2020, 21:32
Niels Hampsink schreef: 12 aug 2020, 15:53 Daarnaast vind ik wel dat er een beloning mag zijn voor diegene die het afgelopen seizoen goed gepresteerd hebben. Tuurlijk als je snel genoeg bent, kom je automatisch wel weer boven drijven tijdens de kwalificatie, maar is het dan echt nodig om je elk seizoen weer te kwalificeren ? Wie er goed gepresteerd hebben kun je over discussiëren (Top 3, 5, 10)
En goed presteren is ook maar ... tja... niet altijd aan je zelf te danken, sommigen hebben erg veel pech in een seizoen ondanks dat ze goed presteren maar door pech niet in de punten belanden die ze zouden moeten krijgen... erg relatief dus helaas :(
Je kunt ook denken: voor wie Top 3/5/10 heeft gehaald in het kampioenschap (in dezelfde klasse/auto) moet het ook geen enkel probleem zijn om zich bij de beste 35 te plaatsen.
Ik denk dat over een heel seizoen diegene wel staat waar die ongeveer hoort te staan. Een uitzondering daargelaten, maar die zijn er altijd.

Jou laatste opmerking geef ik ook aan in mijn vorige bericht. Maar stel nou dat je zoals jij zegt veel pech hebt, maar dan in die twee kwalificaties, dan moet je een heel seizoen in divisie 2 rijden en het seizoen ervoor heb je bv top 5 gereden. Wat is er mis met een beloning voor diegene die het seizoen ervoor goed hebben gedaan?
Gebruikersavatar
Roel Palmers
Berichten: 301
Lid geworden op: 01 jan 2018, 12:26
Racestuur: Fanatec CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Elk seizoen is anders als je kijkt naar de samenstelling van het deelnemersveld en de kwaliteit/snelheid van die rijders. Een deel van dezelfde rijders van bijvoorbeeld vorig jaar kunnen nu ook weer sneller gaan, doordat ze een andere auto hebben gekozen. Ook is er dus nieuwe aanwas van rijders die misschien wel sneller zijn dan de rijders van vorig seizoen. Door jouw voorstel neem je bij voorbaat al plekken weg voor anderen die ook in divisie 1 willen rijden. Resultaten in het verleden bieden geen garanties voor de toekomst bij een wisselende samenstelling van het rijdersveld. En hoeveel seizoenen wil je teruggaan? Iemand die afgelopen seizoen niet heeft gereden, maar het seizoen ervoor tweede was geworden, heeft die er dan ook recht op? Het is a part of the game dat er bij een nieuw seizoen weer nieuwe kansen zijn voor iedereen. In jouw geval zou ik mij geen zorgen maken, jij komt wel in divisie 1 terecht.
Niels Hampsink
Berichten: 104
Lid geworden op: 31 jul 2017, 18:33
Racestuur: Fanatec CSL Elite Racing Wheel
Locatie: Nijverdal
Contact:

Roel Palmers schreef: 13 aug 2020, 08:20 Elk seizoen is anders als je kijkt naar de samenstelling van het deelnemersveld en de kwaliteit/snelheid van die rijders. Een deel van dezelfde rijders van bijvoorbeeld vorig jaar kunnen nu ook weer sneller gaan, doordat ze een andere auto hebben gekozen. Ook is er dus nieuwe aanwas van rijders die misschien wel sneller zijn dan de rijders van vorig seizoen. Door jouw voorstel neem je bij voorbaat al plekken weg voor anderen die ook in divisie 1 willen rijden. Resultaten in het verleden bieden geen garanties voor de toekomst bij een wisselende samenstelling van het rijdersveld. En hoeveel seizoenen wil je teruggaan? Iemand die afgelopen seizoen niet heeft gereden, maar het seizoen ervoor tweede was geworden, heeft die er dan ook recht op? Het is a part of the game dat er bij een nieuw seizoen weer nieuwe kansen zijn voor iedereen. In jouw geval zou ik mij geen zorgen maken, jij komt wel in divisie 1 terecht.
Uiteraard praat ik alleen over het vorige seizoen en persoonlijk zou ik de top 5 belonen. Je ziet het wel vaker toch dat er een plek gereserveerd wordt voor bv de kampioen. De winnaar van de champions league b.v.
Gebruikersavatar
Roel Palmers
Berichten: 301
Lid geworden op: 01 jan 2018, 12:26
Racestuur: Fanatec CSW 2.5
Locatie: Zwolle

De kampioen heeft zeker recht op divisie 1, want hij moet zijn titel kunnen verdedigen. Dat is een heel ander uitgangspunt dan wat jij graag ziet. Wat was jouw eindklassering vorig jaar?
Gebruikersavatar
Pascal de Birk
Berichten: 133
Lid geworden op: 02 jan 2017, 08:57
Racestuur: Fanatec CSW 2.5 + McLaren rim
Locatie: Almere

Roel Palmers schreef:Elk seizoen is anders als je kijkt naar de samenstelling van het deelnemersveld en de kwaliteit/snelheid van die rijders. Een deel van dezelfde rijders van bijvoorbeeld vorig jaar kunnen nu ook weer sneller gaan, doordat ze een andere auto hebben gekozen. Ook is er dus nieuwe aanwas van rijders die misschien wel sneller zijn dan de rijders van vorig seizoen. Door jouw voorstel neem je bij voorbaat al plekken weg voor anderen die ook in divisie 1 willen rijden. Resultaten in het verleden bieden geen garanties voor de toekomst bij een wisselende samenstelling van het rijdersveld. En hoeveel seizoenen wil je teruggaan? Iemand die afgelopen seizoen niet heeft gereden, maar het seizoen ervoor tweede was geworden, heeft die er dan ook recht op? Het is a part of the game dat er bij een nieuw seizoen weer nieuwe kansen zijn voor iedereen. In jouw geval zou ik mij geen zorgen maken, jij komt wel in divisie 1 terecht.
Hiermee sla je volgens mij de spijker op den kopf. Volgens mij kun je alleen werken met divisies als je maar 1 kampioenschap hebt waar steeds dezelfde personen aan meedoen met hier en daar nieuwe deelnemers. Pas na een aantal seizoenen zijn de divisies gebalanceerd als je met een promotie/degradatie systeem werkt. Een lang proces dus.

Zoals eerder al uitgelegd is de rookie status bij srvn heel iets anders dan iemand die net deze hobby uitoefend. Dat is dus geen graadmeter of iemand in in divisie xyz thuis hoort.

Dan hebben we nog de grote variaties per seizoen in het deelnemersveld mbt inschrijvingen. Teams die vorig seizoen niet meededen, maar 2 seizoenen geleden wel doen nu weer mee. Er zijn nieuwe teams, er zijn teams die nu niet meedoen maar volgend seizoen misschien wel weer. Een wirwar van combinaties.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat er in mijn optiek teveel variabelen zijn om in de huidige opzet een rotsvast systeem te ontwikkelen die voor iedereen eerlijk is.

Mijn voorkeur zou zijn om het simpel te houden door het systeem wat we in het NK GT toentertijd hadden te verfijnen. Een kwalificatie vooraf aan de race doet de top 35 snelste rijders toch boven drijven. Of je nou rookie, beginner of alien bent is dan niet relevant. Consistentie in de race moet zich in de praktijk uitwijzen. Bij incidenten hebben we een RC.

Begin jaren 90 had de F1 nog een pre-kwali om de deelnemers per race vooraf al vast te stellen. Wellicht kunnen we zoiets uitwerken. Degene die daar buiten vallen racen alsnog de race maar dan op server 2. Voorwaarde is wel dat er voldoende deelnemers zijn om server 2 te vullen. Ervaring leert echter dat gedurende een seizoen er best veel personen afhaken en dat je dus op server 1 kan meedoen. Mochten er nou 40 man komen opdagen zou ik zeggen laat lekker iedereen in server 1 meedoen. Je hebt dan wel kans dat je een pitspot deelt, maar volgens mij is dat beter dan 35 minuten met 5 man over het circuit harken.

Volgens mij moet je het vaste/reserve deel loslaten. En ja, als huidig GT kampioen baal ik er van dat ik zoals het er nu uit ziet (want ik ben reserve) mijn titel niet kan verdedigen. Laat de "toppers" maar bewijzen dat ze nog steeds tot de top behoren en anderzijds laat de rookies en beginners de top maar uitdagen. Wellicht zijn zij de nieuwe top.

De holy grail heb ik ook niet, maar volgens mij moet de doelstelling zijn dat iedereen moet kunnen racen en iets heeft om voor te rijden.

Verstuurd vanaf mijn MHA-L29 met Tapatalk

Roy de Muinck
Berichten: 274
Lid geworden op: 28 jan 2013, 20:48

Pascal de Birk schreef: 13 aug 2020, 10:07
Roel Palmers schreef:Elk seizoen is anders als je kijkt naar de samenstelling van het deelnemersveld en de kwaliteit/snelheid van die rijders. Een deel van dezelfde rijders van bijvoorbeeld vorig jaar kunnen nu ook weer sneller gaan, doordat ze een andere auto hebben gekozen. Ook is er dus nieuwe aanwas van rijders die misschien wel sneller zijn dan de rijders van vorig seizoen. Door jouw voorstel neem je bij voorbaat al plekken weg voor anderen die ook in divisie 1 willen rijden. Resultaten in het verleden bieden geen garanties voor de toekomst bij een wisselende samenstelling van het rijdersveld. En hoeveel seizoenen wil je teruggaan? Iemand die afgelopen seizoen niet heeft gereden, maar het seizoen ervoor tweede was geworden, heeft die er dan ook recht op? Het is a part of the game dat er bij een nieuw seizoen weer nieuwe kansen zijn voor iedereen. In jouw geval zou ik mij geen zorgen maken, jij komt wel in divisie 1 terecht.
Hiermee sla je volgens mij de spijker op den kopf. Volgens mij kun je alleen werken met divisies als je maar 1 kampioenschap hebt waar steeds dezelfde personen aan meedoen met hier en daar nieuwe deelnemers. Pas na een aantal seizoenen zijn de divisies gebalanceerd als je met een promotie/degradatie systeem werkt. Een lang proces dus.

Zoals eerder al uitgelegd is de rookie status bij srvn heel iets anders dan iemand die net deze hobby uitoefend. Dat is dus geen graadmeter of iemand in in divisie xyz thuis hoort.

Dan hebben we nog de grote variaties per seizoen in het deelnemersveld mbt inschrijvingen. Teams die vorig seizoen niet meededen, maar 2 seizoenen geleden wel doen nu weer mee. Er zijn nieuwe teams, er zijn teams die nu niet meedoen maar volgend seizoen misschien wel weer. Een wirwar van combinaties.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat er in mijn optiek teveel variabelen zijn om in de huidige opzet een rotsvast systeem te ontwikkelen die voor iedereen eerlijk is.

Mijn voorkeur zou zijn om het simpel te houden door het systeem wat we in het NK GT toentertijd hadden te verfijnen. Een kwalificatie vooraf aan de race doet de top 35 snelste rijders toch boven drijven. Of je nou rookie, beginner of alien bent is dan niet relevant. Consistentie in de race moet zich in de praktijk uitwijzen. Bij incidenten hebben we een RC.

Begin jaren 90 had de F1 nog een pre-kwali om de deelnemers per race vooraf al vast te stellen. Wellicht kunnen we zoiets uitwerken. Degene die daar buiten vallen racen alsnog de race maar dan op server 2. Voorwaarde is wel dat er voldoende deelnemers zijn om server 2 te vullen. Ervaring leert echter dat gedurende een seizoen er best veel personen afhaken en dat je dus op server 1 kan meedoen. Mochten er nou 40 man komen opdagen zou ik zeggen laat lekker iedereen in server 1 meedoen. Je hebt dan wel kans dat je een pitspot deelt, maar volgens mij is dat beter dan 35 minuten met 5 man over het circuit harken.

Volgens mij moet je het vaste/reserve deel loslaten. En ja, als huidig GT kampioen baal ik er van dat ik zoals het er nu uit ziet (want ik ben reserve) mijn titel niet kan verdedigen. Laat de "toppers" maar bewijzen dat ze nog steeds tot de top behoren en anderzijds laat de rookies en beginners de top maar uitdagen. Wellicht zijn zij de nieuwe top.

De holy grail heb ik ook niet, maar volgens mij moet de doelstelling zijn dat iedereen moet kunnen racen en iets heeft om voor te rijden.

Verstuurd vanaf mijn MHA-L29 met Tapatalk
Divisie 2 vind ik ook helemaal niet erg als alle snelle jongens daar in zitten dan maar geen livestream ☺️. Ben hier voor mooie gevechten heb geen zin om veel mensen op een hoop te rijden .. is niet leuk voor de snellere jongens en ook niet leuk voor de iets langzamere jongens 🙂
Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 707
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO

misscihen gezegd maar laten we ook even kijken naar mensen die gewoon een seizoen uirijden, hoe vaak eindigen we niet met een half veld
Gebruikersavatar
Roel Palmers
Berichten: 301
Lid geworden op: 01 jan 2018, 12:26
Racestuur: Fanatec CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Daar heb je natuurlijk wel een goed punt en maakt het alleen maar lastiger voor de organisatie om tot een goede oplossing komen waarbij iedereen kan rijden.
Jarno de Visser
Berichten: 149
Lid geworden op: 09 jan 2017, 23:41
Racestuur: Fanatec CSW2.5, Formula V2

Jeroen Huisers schreef: 11 aug 2020, 13:13
Roel Palmers schreef: 11 aug 2020, 12:51 Een optie zou kunnen zijn om het aantal deelnemers per race te verhogen. Zie dat er bij een endurance 50 rijders kunnen rijden.
Het probleem hiermee is dat veel circuits waar we op willen gaan rijden maar net genoeg pitboxen heeft en soms de helft van het aantal pitstop plekken. En gezien het format een verplichte pitstop heeft riskeer je het dat als jij je stop wilt maken de plek reeds bezet is.
Bij het Duitse SRC zetten ze 2 teamleden in 1 pitbox om zo een groter deelnemer aantal te kunnen krijgen. Zo ben je ook niet echt gebonden aan een aantal circuits.
Teamleden zitten toch bij elkaar in 1 teamspeak kanaal dus kun je makkelijk ff afspraken maken tijdens de race.
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

SRC is Deens :)
Jarno de Visser
Berichten: 149
Lid geworden op: 09 jan 2017, 23:41
Racestuur: Fanatec CSW2.5, Formula V2

Ruben Correa Alves schreef: 17 aug 2020, 17:13 SRC is Deens :)
hoe kom je daar bij?
Het zijn toch echt allemaal Duitsers daar.
https://simracecommunity.eu/
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

simracingclub

Anyways. Onze serverbeheer en modcrew halen momenteel al alles uit de kast wat betreft pitboxes en plekken etc. :)
Gebruikersavatar
Jean-Paul van Aerle
Berichten: 137
Lid geworden op: 22 jul 2017, 18:33
Racestuur: Fanatec DD1 + F1

simracing.club
Gesloten

Terug naar “SRVN GT 2020-II”