SRVN GT 2020-II | Babbelbox

Gebruikersavatar
Jordy van Overeem
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 apr 2020, 09:45
Racestuur: Fanatec V2.5 base + P1 stuur
Locatie: Almere
Contact:

Er staat nog steeds 1 race op nader te bepalen. Echter staat in het klassement het circuit Spa. Wellicht deze informatie even aanpassen?

Ook is blijkbaar de volgorde aangepast van VIR en Bathurst wat volledig te begrijpen is. Echter klopt dit nog niet in het klassement.

Wordt er ook nog een race in het donker gereden? Lijkt mij in ieder geval super gaaf! Jammer dat er niet nog een soort endurance race is om het kampioenschap iets meer diversiteit te geven.
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Ging in ieder geval een heel eind beter als op Imola.

Ik was in de eerste race geduldig af aan het wachten op een kansje bij kemphanen Jur en Dylan die vlak voor me druk bezig waren. Maar had vervolgens zelf een Schumacher S momentje en verloor een plek of drie. Kon wel weer aansluiten in de Dylan trein, nu achter Marcel en eenvoudig volgen. Maar kunnen volgen is een. Tegen het eind nog bijna een strike gegooid bij het aanremmen van de chicane. De trein voor me ging nog harder in de ankers dan ik al verwachtte en ik kon de auto al doorglijdend nog maar net links langs Marcel gooien waarbij ik de chicane nog maar net haalde. Gelukkig had Marcel me min of meer verwacht en nam de escape route zonder in te sturen, was anders fout gegaan, sorry en thanks. Konden nu alle twee in ieder geval gewoon verder.

Race twee met inmiddels wat meer vertrouwen een iets agressievere start en een of twee plekken goedgemaakt. Daarna bijna de hele race net iets achter Brent gereden. Waren paar plekken waar ik wat sneller was en dichterbij kwam maar net niet genoeg om een echte aktie te plaatsen. Paar prikstootjes van mijn kant werden eenvoudig gepareerd door Brent. Aan het eind zat Dylan opeens vlak voor Brent en bij aanremmen van bocht een zag en gebruikte ik mijn kansje. Kon laat remmen en in bocht twee had ik de binnenkant en daarmee Brent te pakken. Was een leuk gevecht!!

Op naar een van mijn favorieten heuvel op en af tussen de muurtjes, gaat ongetwijfeld weer veel spektakel en de nodige brokstukken opleveren.
Ronnie Zeemering
Berichten: 37
Lid geworden op: 22 mei 2020, 14:07
Racestuur: OSW, GT Simracingcoach stuur
Locatie: Groningen
Contact:

Herkenbaar... ik maakte dezelfde fout op Imola. Na meer dan 20 jaar simracen voelt dat inderdaad als immense blunder... Hoewel wij 20 jaar geleden nog geen veranderende baancondities hadden :P
Wel gaaf dus dit mogelijk is in de huidige sims!

Ik reed de eerste race een aantal rondjes mee van een plek ergens achter in de 20 naar plek 20. Zat in een mooi treintje. Tot ik ergens voor bocht 1 helemaal van de baan werd geramd. Achteraf bleek dat Martin Baltus te zijn, die de situatie in teamspeak uit kwam leggen. Thnx!
Hij bleek op het gras gedreven te zijn, spinde en nam bij bruut mee. Ik heb me zelden zo het apelazerus geschrokken in een sim. Harde knal uit het niets. Marcel Offermans heeft me flink horen vloeken in zijn oortjes na dat moment haha.
De wagen kon nog gerepareerd worden gelukkig maar reed daarna achter het zelfde treintje maar dan met een ronde achterstand.
Ik hoop dat ik met het terug kreupelen naar de pits niet teveel coureurs tot last ben geweest.

Race twee was dus bijna achteraan starten.
Kon doordat wat mensen spinden voor me, wat plekjes opschuiven. Kwam met iemand in gevecht die zijn wagen in de eerste bocht ertussen wurmde. Ruimte gelaten en hem voorbij laten gaan. In de volgende bochtencombinatie kon ik bij hem weer aan de binnenkant plaatsen. Ik dacht dat ik daarna genoeg ruimte liet maar zag opeens zijn wagen om mijn neus heen buigen naar links. Ik heb niet terug kunnen kijken. Dus weet niet precies wat daar fout ging.
Daarna weer wat op weten te klimmen en maakte ik wederom een keer de fout om te weinig brandstof in de wagen te hebben en moest ik pitten. Een erg stomme 'rookie' fout. Volgende race hoop ik op de baan te blijven met een volle tank ;)
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Jordy van Overeem schreef: 02 nov 2020, 04:55 Er staat nog steeds 1 race op nader te bepalen. Echter staat in het klassement het circuit Spa. Wellicht deze informatie even aanpassen?

Ook is blijkbaar de volgorde aangepast van VIR en Bathurst wat volledig te begrijpen is. Echter klopt dit nog niet in het klassement.

Wordt er ook nog een race in het donker gereden? Lijkt mij in ieder geval super gaaf! Jammer dat er niet nog een soort endurance race is om het kampioenschap iets meer diversiteit te geven.
Bedankt voor het doorgeven, het klassement is aangepast aan de kalender.
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Maar 43 deelnemers gisteren zie ik, dat is een opkomst van 60% :-? .
Daarnaast zijn er 9 man die 'geen reactie' hebben gegeven op Mijn SRVN voor dit evenement, daarvan hadden er dus 7 mee kunnen doen gisteren. Verbaasd mij wel eerlijk gezegd, zeker gezien de vele discussies over 'ik sta op de reservelijst, dus ik kan niet racen!'
Gebruikersavatar
Pascal de Birk
Berichten: 133
Lid geworden op: 02 jan 2017, 08:57
Racestuur: Fanatec CSW 2.5 + McLaren rim
Locatie: Almere

Vermakelijke avond gehad.
Ik vond de McLaren lastig af te stellen voor deze baan, maar toch tot een setup gekomen waarmee ik min of meer uit de voeten kon komen.
Kwali zat muv Ronald heel dicht bij elkaar waarbij ik mij verrassend op P2 tussen de Leones kon nestelen.
Die P2 raakte ik bij de start al kwijt aan Ruben die samen met Ronald ronde voor ronde rustig bij mij weg reed.
Vlak achter mij reed Edwin die zich waarschijnlijk bij de Veedol verkeek op mijn rempunt (ik moest veel eerder remmen dan de Callaways) en bij de chicane en rechtdoor schoot. Kortstondig verloor hij de plek aan Rogier en gaf mij wat adempauze. Lang duurde dat echter niet en nadat hij Rogier inhaalde ging hij ook mij voorbij. Ik zakte terug. Mijn voorbanden gingen er redelijk snel aan. Rogier zat nog altijd vlak achter mij, maar ik kon de Mac breed genoeg houden en finishte op P4.

Race 2 had meer actie voor mij in petto.
Het was lekker gezellig in het begin. Hoe het allemaal precies verliep weet ik niet meer, maar weet nog wel dat wederom Edwin mij met een mooie actie inhaalde. Ik verwachtte dat Ruben ook snel zou volgen, maar Matthieu zorgde voor een buffer. Daardoor kon ik mijn blik wat meer naar voren richten. Daar zag ik dat Rogier inmiddels het gat naar Roy aan het dichten was en dat Edwin in gevecht was met Marijn.
Plots zag ik Roy de grindbak in gaan en Rogier kwam ook vanaf het grind weer de baan op. Marijn en Edwin gingen er voorbij. Ik kon net niet Rogier voorbij, maar merkte wel dat hij geen topsnelheid in de Corvette meer had zitten. Het vervelende voor mij was dat ik eigenlijk alleen bij het naderen van de Veedol chicane in zijn slipstream kon duiken. Een keer probeerde ik het daar, maar was te enthousiast en moest de chicane afsteken. Dat resulteerde in een tweede warning dus ik stond op scherp.

Door dat gevecht kon ook Matthieu zich mengen in de strijd. Het was in een heel gaaf gevecht stuivertje wisselen tussen Matthieu en ik. Rogier verdedigde zijn positie met verve. Pas toen kreeg ik door dat het om P2 ging omdat ik helemaal niet door had dat Marijn was weggevallen. Uiteindelijk was het niet ik, maar Matthieu die in de voorlaatste ronde een penalty kreeg. Nog 1 ronde kon ik Rogier onder druk zetten, maar het mocht niet baten. Rogier gaf geen krimp en ik finishte op P3 waar ik zeer tevreden mee ben.

Op naar de volgende!
Rogier de Klein
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 aug 2017, 23:16

Mooi avondje racen was dat.

Q erg close maar op het laatst nog net een paar plekken gewonnen... P5.

Race 1: soepele start en behield de 5de plek. Dit werd niet veel later P4 omdat Edwin zich verremde in de laatste chicane. Heel lang kon ik er niet van genieten; een lag stoot zorgde ervoor dat ik weer terugviel tot achter Edwin. Kon helaas ook niet profiteren toen hij Pascal inhaalde voor P3. De rest van de race dicht achter Pascal, maar helaas nooit een echte kans om er ook daadwerkelijk voorbij te komen. P5 aan de finish. Gefeliciteerd aan Ronald voor de winst, en aan Ruben en Edwin voor hun podium plekken

Race 2: P5 in race 1 betekende P4 bij de start voor race 2. Wederom een soepele start en kon Matthieu en Marijn goed volgen, terwijl Roy ervoor wat van ons wegreed. In bocht 1 kreeg ik vervolgens een cadeautje van Marijn en Matthieu die gezamenlijk besloten het rempunt en daarmee de bocht te missen. Eenmaal in P2 begon ik in te lopen op Roy. Helaas vergaloppeerde die zich en ging wijd, gleed vervolgens weer terug het asfalt op in mijn baan... met een botsing tot gevolg. Daarmee viel ik terug naar P3 achter Edwin en Marijn. Helaas viel Marijn weg door een technisch probleem en die P3 werd dus weer P2. Wel had ik schade aan de auto en een scheef stuur overgehouden aan het contact met Roy. Om daarmee toch nog P2 binnen te slepen met continue druk van Pascal en Matthieu voelde toch bijna als een overwinning. Gefeliciteerd aan Edwin voor de overwinning en aan Pascal voor de derde podiumplek.

Kortom, geen vlekkeloze avond met een lag stoot en een aanrijding waar ik weinig aan kon doen, maar al met al wel zeer vermakelijk!

Op naar de volgende!
Gebruikersavatar
Ronald van Dijk
Berichten: 377
Lid geworden op: 02 sep 2015, 15:01
Racestuur: Thrustmaster TS-PC Racer
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht

Ja dat was zeker een vermakelijke avond. Vooral na de ellende op Imola voelde dit wel als redemption. Eindelijk mijn eerste GT overwinning te pakken. Ik had ooit al eens gewonnen in de Radical series, maar deze was lekker hoor!

Ik wist dat ik als alles zou kloppen een 1.52'er kon rijden, maar vaak klopt het tijdens zo'n kwalificatie door de extra spanning die erbij komt kijken net niet. Deze keer was dat anders, want na mijn bankerlap van 1.53.3 volgde meteen de 1.52.799. Dat was erg lekker en uiteindelijk ook de pole. Ik kwam gelukkig goed weg en had daarna de hele race Ruben in mijn nek. Gelukkig maakte ik die race bijna geen fouten, waardoor ik Ruben erachter kon houden en mijn eerste GT overwinning kon pakken.

De tweede race ging toch iets minder. Kennelijk toch was concentratieverlies en niet gewend om in verkeer te rijden, want daar gin het mis in de Schumacher Esses. Gelukkig kon ik na een stukje grasmaaien mijn race vervolgen. Het kostte met uiteindelijk maar een plekje. Net toen ik het gat naar Bas weer dicht had gereden, ging ik echter opnieuw in de fout met een spin tot gevolg. Daarna maar op safe uitgereden en door wat pech en foutjes van de mannen voor me toch ook nog P4 kunnen pakken. Felicitaties aan Edwin voor het winnen van de tweede race!

Op naar de volgende!
Jeroen Dadema
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 jan 2020, 10:28
Racestuur: DD1
Locatie: Eindhoven

Ik heb ook een prima race avond gehad. Eigenlijk heb ik een gruwelijke hekel aan de nurburgring, ik heb dat circuit nooit leuk gevonden. Maar op 1 of andere manier rij ik daar wel altijd prima resultaten. Race 1 veel met Jeroen Huijsers en David Davine gevochten. En eindelijk een prima 12e plaats. Race 2 redelijk alleen gereden naar een 7e plaats.

Wel appart dat het geluid steeds meer begon te stotteren, vooral in race 2 kon ik bijna niks meer horen. Elke keer als iemand iets op teamspeak zei of crewchief wat moest vertellen happerde al het geluid ook in rFactor 2. De redelijk vaak in de verkeerde versnelling gezeten daardoor. Nog niet kunnen vinden wat dat nou veroorzaakte.

Ook appart dat het hele gedoe om 75 aanmeldingen na 1 race al opgelost is.....
Jur Verlouw
Berichten: 42
Lid geworden op: 30 dec 2019, 21:43
Racestuur: Fanatec DD1

Na Imola vanaf de reserve bank te hebben waargenomen gisteren wel meegedaan. Mooie raceavond gehad met flinke gevechten die meestal goed afliepen, rubbing is racing ;). Eerste race flink in de knoop met Dylan die ik bij de start wat passief voorbij liet maar daarna 35 minuten lang het vuur aan de schenen heb proberen te leggen maar ik kwam er nooit definitief voorbij.

Tweede race kende bij de start wat incidenten, daar ga ik replays nog van terugkijken, maar verder ook mooi geracet voor P20 met 4 man!
Lennart Lippens schreef: 02 nov 2020, 12:01 Maar 43 deelnemers gisteren zie ik, dat is een opkomst van 60% :-? .
Daarnaast zijn er 9 man die 'geen reactie' hebben gegeven op Mijn SRVN voor dit evenement, daarvan hadden er dus 7 mee kunnen doen gisteren. Verbaasd mij wel eerlijk gezegd, zeker gezien de vele discussies over 'ik sta op de reservelijst, dus ik kan niet racen!'
Worden deze lui nu ook onderaan de lijst gezet zodat ik de volgende race weer mee kan doen? ;) ;) :kwijil:
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Daar gaat volgend seizoen wat mee gebeuren ja. Dat zijn dan waarschijnlijk ook de mensen die heel hard gaan miepen dat wij alles qua organisatie moeten veranderen. Zijn waarschijnlijk dan ook weer volledig afwezig bij de ALV, waar ze daadwerkelijk inspraak hebben op die daadwerkelijke organisatie.

Iets met blaffende honden...
Jur Verlouw
Berichten: 42
Lid geworden op: 30 dec 2019, 21:43
Racestuur: Fanatec DD1

Haha top! :).

Overigens maakt het nieuwe systeem het een stuk fijner om reserve te zijn. Vorig seizoen wat het toch altijd maar afwachten. Nu kan je op zijn minst een goede inschatting maken en wist ik gisteren middag al dat mijn plekje zeker was. :)
Gebruikersavatar
Brent Wever
Berichten: 186
Lid geworden op: 11 apr 2013, 08:56
Racestuur: Thrustmaster T300
Locatie: Roosendaal

@ Ger Peeters: ja het was leuk ;-)
Rogier de Klein
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 aug 2017, 23:16

Chaos...

Van P8 naar P6 opgewerkt in beginfase van race 1; werd ik blijkbaar zo enthousiast van dat ik mijn auto maar afschreef en feest ging vieren. DNF.

Race 2 natuurlijk een toppositie voor de start na die DNF, 42e of zo. Ondanks dat en een beschadigde auto na bocht 1 opgewerkt naar P10, dat was dan wel weer leuk!

Dank wederom voor een vlekkeloze organisatie!

Op naar de volgende...
Ivo de Groot
Berichten: 29
Lid geworden op: 18 aug 2019, 18:24
Racestuur: Simucube 20Nm
Locatie: Berkel en rodenrijs
Contact:

Is het mogelijk de volgende baan op de server te zetten? :bierglas:
Martijn Huisers
Berichten: 472
Lid geworden op: 02 dec 2012, 16:37
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Lelystad

De server is weer online.
Om met 50 auto's te kunnen rijden moest eerst het paddock vrijgemaakt worden van alle vrachtwagens.
Ik heb aan de achterkant wat extra garagaboxen gemaakt zodat iedereen een plekje heeft.
Sta je aan de achterkant, ga dan linksaf de box uit en direct na de laatste trap linksaf de tunnel onderdoor.
Na de tunnel rechtsaf de baan op.

Suc6
Ivo de Groot
Berichten: 29
Lid geworden op: 18 aug 2019, 18:24
Racestuur: Simucube 20Nm
Locatie: Berkel en rodenrijs
Contact:

Ah top! Zal de TomTom alvast instellen.
b:)like
Jur Verlouw
Berichten: 42
Lid geworden op: 30 dec 2019, 21:43
Racestuur: Fanatec DD1

Ola, wij worden regelmatig van de server gegooid. Er gaat ergens iets mis denk ik.
Bas van Grunsven
Berichten: 71
Lid geworden op: 26 sep 2020, 10:57
Racestuur: Logitech g29

krijg de melding package not availeble.
heb hier voorheen geen last van gehad en hij heeft de track ook gewoon gedownload.
Gebruikersavatar
Ron Schmitz
Berichten: 225
Lid geworden op: 18 jan 2019, 20:57
Racestuur: Thustmaster T300 Ferrari GTE
Locatie: Roermond
Contact:

Bas van Grunsven schreef: 18 nov 2020, 23:16 krijg de melding package not availeble.
heb hier voorheen geen last van gehad en hij heeft de track ook gewoon gedownload.

Paddock --> workshop items.

Als je al geabonneerd bent dan de-abonneren en opnieuw abonneren , Rfactor starten .
Gesloten

Terug naar “SRVN GT 2020-II”