SRVN GT 2020-II | Babbelbox

Gebruikersavatar
Roel Palmers
Berichten: 301
Lid geworden op: 01 jan 2018, 12:26
Racestuur: Fanatec CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Wachten duurt altijd lang (ben blijkbaar een beetje ongeduldig :) ), maar is er al enig zicht op hoe het GT3 kampioenschap vorm gegeven gaat worden?
Niels Hampsink
Berichten: 104
Lid geworden op: 31 jul 2017, 18:33
Racestuur: Fanatec CSL Elite Racing Wheel
Locatie: Nijverdal
Contact:

Ik zou ook graag horen wat er nu gaat gebeuren. Het is tenslotte nog maar 3 weken tot de eerste race. Zouden jullie aub een update willen geven, zodat we ook weten of we een skin moeten maken dit jaar?
Gebruikersavatar
Jeroen Huisers
Berichten: 994
Lid geworden op: 04 jun 2012, 10:05

Zie algemeen topic
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Niels Hampsink schreef: 31 aug 2020, 17:59 Zouden jullie aub een update willen geven, zodat we ook weten of we een skin moeten maken dit jaar?
Euh.... Je maakt altijd een skin toch?
Of was je van plan met een kale bak te gaan rijden :( 8-)
Niels Hampsink
Berichten: 104
Lid geworden op: 31 jul 2017, 18:33
Racestuur: Fanatec CSL Elite Racing Wheel
Locatie: Nijverdal
Contact:

Albert van Mourik schreef: 31 aug 2020, 20:44
Niels Hampsink schreef: 31 aug 2020, 17:59 Zouden jullie aub een update willen geven, zodat we ook weten of we een skin moeten maken dit jaar?
Euh.... Je maakt altijd een skin toch?
Of was je van plan met een kale bak te gaan rijden :( 8-)
Als je reserve nr 30 bent, kom je weinig aan rijden toe, dus heeft het ook geen zin om daar mee bezig te gaan.
Maar ik hoor net dat we met 50 man van start gaan dus helemaal top. Super dat het op deze manier geregeld kon worden 👌🏻
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Dat weet je niet, je maakt nu een aanname.

Dan maak ik de aanname dat de helft het te druk krijgt of er een paar keer afgerost is en niet meer wilt rijden.
Alsnog plek voor nr30.

Vergeet niet dat een reservedeelnemer ook gewoon een reguliere deelnemer is
Niels Hampsink
Berichten: 104
Lid geworden op: 31 jul 2017, 18:33
Racestuur: Fanatec CSL Elite Racing Wheel
Locatie: Nijverdal
Contact:

Zo was het idd de afgelopen jaren, maar het lijkt erop dat er nu veel nieuwe deelnemers zijn die erg fanatiek zijn. Ik kan het fout hebben, maar ik heb het gevoel dat de servers tot het eind van het seizoen vol zullen zijn tijdens de races. Ik hoop dat mijn gevoel ook klopt 😉
Gebruikersavatar
Marcel Offermans
Berichten: 60
Lid geworden op: 11 dec 2015, 15:54
Racestuur: SimSteering FFS, GT3 wheel
Contact:

We rijden een kampioenschap, dus als je gelijk de eerste race al niet mee kunt doen, kun je net zo goed stoppen. Het is leuk om te zeggen dat de gemiddelde opkomst 64% is en daarna doodleuk de volgorde van inschrijving te kiezen maar op die manier voorspel ik je dat het gemiddelde dit seizoen nog lager komt te liggen. Ik probeer ik 't volgend jaar wel weer want elke keer afwachten of je misschien mee mag doen, dat werkt voor mij niet. Ik had minimaal een systeem verwacht waarbij er naar de resultaten en/of opkomst van vorig seizoen gekeken werd om te bepalen wie er wel en niet mogen rijden.
Roy de Muinck
Berichten: 274
Lid geworden op: 28 jan 2013, 20:48

Marcel Offermans schreef: 01 sep 2020, 00:13 We rijden een kampioenschap, dus als je gelijk de eerste race al niet mee kunt doen, kun je net zo goed stoppen. Het is leuk om te zeggen dat de gemiddelde opkomst 64% is en daarna doodleuk de volgorde van inschrijving te kiezen maar op die manier voorspel ik je dat het gemiddelde dit seizoen nog lager komt te liggen. Ik probeer ik 't volgend jaar wel weer want elke keer afwachten of je misschien mee mag doen, dat werkt voor mij niet. Ik had minimaal een systeem verwacht waarbij er naar de resultaten en/of opkomst van vorig seizoen gekeken werd om te bepalen wie er wel en niet mogen rijden.

Ben het 100% met Marcel eens... Doe een Q voor het kampioenschap dan krijg je de goede rijders.. en die altijd willen rijden.. niemand heeft zin dat er iemand mee gaat doen die een dag van te voren heeft getest .. en die verschijnlijk toch rijd wanneer het die gene uit komt... Dus wees eerlijk naar je zelf.. kan je een paar races niet schrijf je uit... Denk dan dat we een man of 40 overhouden waar van zoizo 10 man nu op de reserve lijst staan 🤫
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Het laten qualificeren voor deelname geeft volgens mij helaas ook geen echte garantie voor volle velden aan het eind van het kampioenschap. Er zijn volgens mij ook wel snellere rijders geweest die gedurende het seizoen afhaakten mogelijk omdat de resultaten niet waren wat ze hadden verwacht/gehoopt. Persoonlijk heb ik dan liever een aantal minder snelle rijders erbij die wel (bijna) alle races aanwezig zijn.

Ik ben het er verder wel mee eens dat er op een of andere manier een vorm van positieve discriminatie bij de inschrijvingen gebruikt mag worden. Domweg wie het eerste ziet dat de inschrijvingen open zijn staat vooraan in de rij en dat voelt zeker bij de gewilde kampioenschappen niet jofel. (absoluut een luxe probleem dat eea zo snel vol zit)

Puur als food for thought wat opties die ook allemaal niet even 'eerlijk' zullen zijn.

De eerste X inschrijvingen vrijhouden voor de koplopers uit het vorig kampioenschap (indien interesse) is wel eens eerder genoemd en lijkt mij fair als verdienste.

Om omgekeerd nieuwe leden altijd de mogelijkheid te geven tot deelname de laatste Y plekken vrijhouden voor rijders die niet eerder meereden bij SRVN. Als die laatste plekken niet gevuld worden door nieuwe rijders kunnen daar reserverijders gebruik van maken.

Verder ben ik zelf (uiteraard) voorstander van een 'niet komen opdagen niet op staan' systeem. Als je niet komt trainen is het bij voetbal doodnormaal dat je niet opstaat voor een wedstrijd. Dus stel je voor dat je wel opstaat maar bij wedstrijden richting einde seizoen steeds afhaakt, denk niet dat je jaar later nog een vaste plek hebt. Dus vertaald naar SRVN als je vorige seizoen een X aantal van de Z races hebt laten schieten kom je voor het nieuwe seizoen bij inschrijving initieel alleen in aanmerking voor een plek op de reservebank.

Als laatste eentje waarmee ik mezelf (en Twan) potentieel mee in de voeten schiet, deelname aan aantal kampioenschappen beperken tot een maximum. Ik was op tijd met inschrijven waardoor RTSE ook komend seizoen weer in alle kampioenschappen op de grid staat. Leuk voor ons maar uiteraard minder leuk voor rijders op reservelijsten.
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:


Roy de Muinck schreef:Doe een Q voor het kampioenschap dan krijg je de goede rijders.
Net als een tijd geleden zeker, server 1 voor de goeden en server 2 voor de pechvogels..

Om daarna op stream binnen 5 rondjes een kwart van de starters al aan de koffie zien zitten AfbeeldingAfbeelding



Team owner Castrol Racing Team
#18 #24 #71 #177

Gebruikersavatar
Johan van Doren
Berichten: 399
Lid geworden op: 19 jul 2015, 15:12
Racestuur: Thrustmaster T300 Alcantara

Marcel Offermans schreef: 01 sep 2020, 00:13 We rijden een kampioenschap, dus als je gelijk de eerste race al niet mee kunt doen, kun je net zo goed stoppen. Het is leuk om te zeggen dat de gemiddelde opkomst 64% is en daarna doodleuk de volgorde van inschrijving te kiezen maar op die manier voorspel ik je dat het gemiddelde dit seizoen nog lager komt te liggen. Ik probeer ik 't volgend jaar wel weer want elke keer afwachten of je misschien mee mag doen, dat werkt voor mij niet. Ik had minimaal een systeem verwacht waarbij er naar de resultaten en/of opkomst van vorig seizoen gekeken werd om te bepalen wie er wel en niet mogen rijden.
Ben het hier helemaal mee eens.
En dan de rijders die net wel net niet,de qualificatie halen naar server 2 gaan.
En dan halverwege het seizoen naar server 1 kunnen
Omdat er rijders afhaken .
Roy de Muinck
Berichten: 274
Lid geworden op: 28 jan 2013, 20:48

Albert van Mourik schreef: 01 sep 2020, 10:53
Roy de Muinck schreef:Doe een Q voor het kampioenschap dan krijg je de goede rijders.
Net als een tijd geleden zeker, server 1 voor de goeden en server 2 voor de pechvogels..

Om daarna op stream binnen 5 rondjes een kwart van de starters al aan de koffie zien zitten AfbeeldingAfbeelding

Team owner Castrol Racing Team
#18 #24 #71 #177
Of mensen binnen 5 ronden op een ronde zetten omdat ze niet getraind hebben.. en het halve veld er uit hebben geveegd 😒
Laatst gewijzigd door Roy de Muinck op 01 sep 2020, 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kai Karreman
Berichten: 285
Lid geworden op: 24 jan 2016, 15:32

Ja ik mag uit ervaring spreken om op een reservelijst staan en dat is heel vervelend. Je bent 2 weken lekker aan het oefenen en op de avond zelf aan het voorbereiden om vervolgens 2 min voor de start van de kwalificatie te horen krijgen dat je buiten de boot valt...

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Roy de Muinck
Berichten: 274
Lid geworden op: 28 jan 2013, 20:48

PS.. Albert hoe vaak kwam jij onvoorbereid op zondag avond in de server 🤔
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Gebeurde ook weleens ja.

Heb geen 9 tot 5 baan dus de hobby schiet er weleens bij in.

Heb vaker afgemeld ipv gestart om die reden

Team owner Castrol Racing Team
#18 #24 #71 #177

Roy de Muinck
Berichten: 274
Lid geworden op: 28 jan 2013, 20:48

Albert van Mourik schreef: 01 sep 2020, 13:09 Gebeurde ook weleens ja.

Heb geen 9 tot 5 baan dus de hobby schiet er weleens bij in.

Heb vaker afgemeld ipv gestart om die reden

Team owner Castrol Racing Team
#18 #24 #71 #177
Dat zal gerust maar er zijn ook mensen die het hele kampioenschap kunnen rijden.. en 2 weken trainen..en dan komt er toevallig iemand opdagen die niet getraind heeft maar omdat hij toevallig hoger staat op het inschrijfformulier krijgt die voorhang.. beetje krom vind je niet?
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Ik snap absoluut het gevoel van mensen die vrezen dat er geen plek voor de is, maar kijkend naar de afgelopen jaren kwam het misschien 1 à 2 keer voor per seizoen (over 4 klasses) dat er hooguit 1 of 2 mensen moesten worden weggestuurd omdat de server vol zat. Natuurlijk super lullig als dat jou overkomt, maar de kans is niet zo groot als velen hier denken/vrezen. Of iedereen moet ineens iedere race komen opdagen, maar dat is nog nooit gebeurd in klasses met veel inschrijvingen, zelfs niet afgelopen seizoen toen iedereen thuis zat door corona.

Afgelopen seizoen had een hogere gemiddelde opkomst dan eerdere seizoenen (corona, dus meer mensen waren thuis), en toen was de hoogste opkomst bij GT3 80% (toevallig de avond dat er geen plek meer was voor Kai en Glenn), de laagste opkomst was 61%.

Kijken naar het aantal beschikbare startplekken t.o.v. van vorig seizoen veranderd er praktisch niks:
2020-1: 35 startplekken, 46 inschrijvingen totaal. Er was dus plek voor 76% van de deelnemers
2020-2: 50 startplekken, 65 inschrijvingen (tot nu toe). Er is dus nu plek voor 77% van de deelnemers.
Ik zou dus zeggen dat de kans dat je niet kunt rijden omdat er geen plek is niet groter is dan voorgaande seizoenen.

Maargoed, dat zeggen de cijfers :D
Roy de Muinck
Berichten: 274
Lid geworden op: 28 jan 2013, 20:48

Lennart Lippens schreef: 01 sep 2020, 14:24 Ik snap absoluut het gevoel van mensen die vrezen dat er geen plek voor de is, maar kijkend naar de afgelopen jaren kwam het misschien 1 à 2 keer voor per seizoen (over 4 klasses) dat er hooguit 1 of 2 mensen moesten worden weggestuurd omdat de server vol zat. Natuurlijk super lullig als dat jou overkomt, maar de kans is niet zo groot als velen hier denken/vrezen. Of iedereen moet ineens iedere race komen opdagen, maar dat is nog nooit gebeurd in klasses met veel inschrijvingen, zelfs niet afgelopen seizoen toen iedereen thuis zat door corona.

Afgelopen seizoen had een hogere gemiddelde opkomst dan eerdere seizoenen (corona, dus meer mensen waren thuis), en toen was de hoogste opkomst bij GT3 80% (toevallig de avond dat er geen plek meer was voor Kai en Glenn), de laagste opkomst was 61%.

Kijken naar het aantal beschikbare startplekken t.o.v. van vorig seizoen veranderd er praktisch niks:
2020-1: 35 startplekken, 46 inschrijvingen totaal. Er was dus plek voor 76% van de deelnemers
2020-2: 50 startplekken, 65 inschrijvingen (tot nu toe). Er is dus nu plek voor 77% van de deelnemers.
Ik zou dus zeggen dat de kans dat je niet kunt rijden omdat er geen plek is niet groter is dan voorgaande seizoenen.

Maargoed, dat zeggen de cijfers :D
Maar als mensen toch weten dat ze niet altijd kunnen .. en dat aangeven .. zodat hun op de reserve lijst komen ..en als ze wel kunnen en de server is vol kunnen ze niet mee doen.. pakken ze ook geen punten weg voor de gene die wel altijd denken te kunnen 😉
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Roy de Muinck schreef: 01 sep 2020, 14:47
Lennart Lippens schreef: 01 sep 2020, 14:24 Ik snap absoluut het gevoel van mensen die vrezen dat er geen plek voor de is, maar kijkend naar de afgelopen jaren kwam het misschien 1 à 2 keer voor per seizoen (over 4 klasses) dat er hooguit 1 of 2 mensen moesten worden weggestuurd omdat de server vol zat. Natuurlijk super lullig als dat jou overkomt, maar de kans is niet zo groot als velen hier denken/vrezen. Of iedereen moet ineens iedere race komen opdagen, maar dat is nog nooit gebeurd in klasses met veel inschrijvingen, zelfs niet afgelopen seizoen toen iedereen thuis zat door corona.

Afgelopen seizoen had een hogere gemiddelde opkomst dan eerdere seizoenen (corona, dus meer mensen waren thuis), en toen was de hoogste opkomst bij GT3 80% (toevallig de avond dat er geen plek meer was voor Kai en Glenn), de laagste opkomst was 61%.

Kijken naar het aantal beschikbare startplekken t.o.v. van vorig seizoen veranderd er praktisch niks:
2020-1: 35 startplekken, 46 inschrijvingen totaal. Er was dus plek voor 76% van de deelnemers
2020-2: 50 startplekken, 65 inschrijvingen (tot nu toe). Er is dus nu plek voor 77% van de deelnemers.
Ik zou dus zeggen dat de kans dat je niet kunt rijden omdat er geen plek is niet groter is dan voorgaande seizoenen.

Maargoed, dat zeggen de cijfers :D
Maar als mensen toch weten dat ze niet altijd kunnen .. en dat aangeven .. zodat hun op de reserve lijst komen ..en als ze wel kunnen en de server is vol kunnen ze niet mee doen.. pakken ze ook geen punten weg voor de gene die wel altijd denken te kunnen 😉
Ik vraag mij af hoeveel eerlijke antwoorden je krijgt als je vraagt: "hoeveel avonden denk je mee te gaan doen dit seizoen? Als je iets anders invult dan 5 of 6 wordt je op de reservelijst gezet" :D
Gesloten

Terug naar “SRVN GT 2020-II”