SRVN GT 2020-II | Algemene Informatie

Gesloten
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1264
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

SRVN GT 2020-II | Algemene Informatie

Bericht door SRVN » 10 aug 2020, 18:10

Afbeelding
GT
Algemene Informatie 2020-II


Welkom
Welkom bij de GT klasse bij Simrace Vereniging Nederland.

Format
Maximaal aantal deelnemers: 50
Kwalificatie: 20 minuten (max. 8 rondes, private)
Races: 2 races van 35 minuten
Startprocedure: Rollende start
Race 1 startgrid: Kwalificatieuitslag
Race 2 startgrid: Top 8 reversed raceuitslag race 1
Pitstopreglement: Geen verplichte pitstop

Afbeelding

DLC
Let op: Binnen het GT kampioenschap wordt gebruik gemaakt van betaalde content. Deze dien je zelf aan te schaffen. De auto's, Imola, Nurburgring GP en VIR is DLC-content. Kijk zelf even of je een bundle wilt kopen of content los.

Auto's als twee losse packs:
- GT3 Pack
- GT3 Challengers Pack

Auto's als één bundle:
- GT3 Bundle

Circuits los:
- VIR
- Imola
- Nürburgring

Packs waar een aantal circuits in zitten:
- Reiza Track Pack (met Imola & VIR)
- Track Expansion Bundle (met Nürburgring)

Afbeelding

Kalender (zondagavonden)
18 oktober: Imola (DLC)
01 november: Nürburgring (DLC0
15 november: Bathurst
29 november: Okayama
13 december: Nader te bepalen
20 december: VIR (DLC)

Regulier tijdschema
20:00 - Aanwezig op TeamSpeak voor de briefing + vrije plekken toekennen aan reserverijders (Te laat is plek kwijt)
20.10 - Kwalificatie
20.35 - Warmup (10 minuten)
20.45 - Race 1
21.25 - Warmup (10 minuten)
21.35 - Race 2

Puntentelling
Positie Race 1 Race 2
1 50 40
2 40 32
3 35 28
4 32 26
5 30 24
6 28 22
7 26 20
8 24 19
9 22 18
10 20 17
11 19 16
12 18 15
13 17 14
14 16 13
15 15 12
16 14 11
17 13 10
18 12 9
19 11 8
20 10 7
21 9 6
22 8 5
23 7 4
24 6 3
25 5 2
26 4 1
27 3 1
28 2 1
Vanaf 29 1 1

Driving aids en serverinstellingen
Auto clutch: on
Damage: 100%

RealRoad instellingen
Practice: User: Autosave, X15 (bij regen: X1).
Kwalificatie + Race: Naturally Progressing, X1

Afbeelding

Liveries
Voor alle informatie en de deadlines voor liveries zie dit topic.

Deelnemen als gastrijder?
Aspirant leden of SRVN-leden met de rookie status, die niet staan ingeschreven bij het NK F4 kampioenschap, kunnen deelnemen aan de evenementen als gastrijder in de voor dat doel ter beschikking gestelde gastrijdersauto's.
Dit mag maximaal 2x per seizoen waarbij het laatste evenement van het seizoen is uitgesloten.
Aanmelding kan via de Mijn SRVN portal en kan alleen als er plaatsen beschikbaar zijn.

Inschrijven
Er zijn maximaal 50 startplaatsen, daarna volgt een reservelijst, op volgorde van inschrijven. Inschrijven voor deelname aan een kampioenschap in 2020-2 gaat als volgt:
- De 'teammanager' van een team moet het team inschrijven.
- Dit doe je via de Mijn SRVN omgeving.
- Via het kopje 'Rijder' binnen de 'Mijn SRVN' omgeving kun je een kampioenschap aanklikken.
- Klik vervolgens op 'Meld je aan als team'. Je krijgt nu de mogelijkheid om een teamnaam in te vullen, een korte beschrijving toe te voegen. En ook de rijders voor dat betreffende kampioenschap te selecteren.
- Belangrijk: Dit team wat je maakt, staat gekoppeld aan jouw account. Je hoeft dus niet opnieuw een team aan te maken bij een ander kampioenschap. Deze staat namelijk al gekoppeld.
- Bij een ander kampioenschap kun je dan dat team wederom selecteren en de betreffende rijders voor dát kampioenschap koppelen.
- Elke wijziging binnen het team mag alleen door de teammanager gedaan worden.
- Bij vragen: stuur een mail naar bestuur@srvn.nl

Sluitingsdatum inschrijvingen voor aanvang seizoen: 11 september

Je kunt daarna nog altijd instromen in dit kampioenschap. Zorg dat je uiterlijk op onderstaande data bent ingeschreven en dat je je skin hebt opgestuurd naar het modteam om te kunnen deelnemen.
Deelname vanaf evenement 2: 19 september
Deelname vanaf evenement 3: 03 oktober
Deelname vanaf evenement 4: 17 oktober
Deelname vanaf evenement 5: 31 oktober

Na 15 november kun je niet meer deelnemen in dit kampioenschap.



Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1264
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Re: SRVN GT 2020-II | Algemene Informatie

Bericht door SRVN » 10 aug 2020, 21:24

Schrijf je nu in via de Portal

Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1264
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Re: SRVN GT 2020-II | Algemene Informatie

Bericht door SRVN » 31 aug 2020, 20:39

Goed nieuws voor de reserverijders van de GT
We hebben het format iets aangepast zodat het maximaal aantal deelnemers op 50 komt te staan.
Om dit mogelijk te maken komt de verplichte pitstop te vervallen en gaan we een rollende start doen.
Het ModTeam gaat druk aan de slag met de circuits om deze geschikt te maken.
Met een gemiddelde opkomst van 64% per race zou er voor iedereen een plekje moeten zijn.

Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1264
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Re: SRVN GT 2020-II | Algemene Informatie

Bericht door SRVN » 03 sep 2020, 16:39

MEDEDELINGEN M.B.T. GT 2020-2
Studio 397 heeft een geplande BOP wijziging in de steigers staan. Lang verhaal kort: Deze BOP willen we graag toepassen voorafgaand aan het seizoen, aangezien wij als SRVN een policy hebben dat we gedúrende een seizoen dit niet doorvoeren. Dit heeft echter wel tot gevolg dat de start van het GT 2020-2 seizoen met 4 weken uitgesteld wordt.
We doen bewust 4 weken om diverse redenen:

- Mochten teams besluiten om na deze BOP wijziging van auto te wisselen, dan is dit mogelijk, ook biedt dit tijd voor teams om nieuwe skins in te leveren
- Op organisatieniveau hebben we meer speelruimte om de mod te maken
- We willen zo min mogelijk schuiven met de andere zondagklasse, het NK F3.

De nieuwe Bentley Continental GT en de mogelijk nieuwe Ferrari GT3 (beiden DLC) gaan we niét doorvoeren voor het seizoen 2020-2.

Deze auto's hoef je dus niet aan te schaffen als deze beschikbaar worden.


De nieuwe kalender voor de GT wordt dan:

18 oktober: Imola
01 november: Nürburgring
15 november: Bathurst
29 november: Okayama
13 december: Nader te bepalen
20 december: VIR

Let op, de laatste 2 evenementen zullen back-to-back zijn.

EXTRA MAATREGELEN T.B.V. INSCHRIJFLIJST GT 2020-2

Op 10 augustus was het dan zover: Het nieuwe “Mijn SRVN” portaal ging voor de eerste keer open om je in te kunnen schrijven voor het seizoen 2020-II. In voorgaande seizoenen kreeg je de opdracht om je via een e-mail in te schrijven, daarna werd dit een Google formulier. Na het verzenden daarvan was het maar afwachten op welke plek je in de startlijst stond. Eén of twee dagen later werd het forumtopic bijgewerkt en zag je de resultaten. “Oeps dat gaat snel, laat ik me maar snel aanmelden anders ben ik te laat” waren geen ongewone situaties. Meestal na 1 of 2 weken waren de aanmeldingen wel binnen en wisten we of een kampioenschap überhaupt levensvatbaar was.

Deze keer ging dat even anders. Na het inloggen kon je al gelíjk zien hoeveel mensen er voor je waren en of er nog plek was. Deze plekken verdwenen bij de GT als sneeuw voor de zon. Rond 21:00 ging het open en voor 23:00 hadden we al 50 aanmeldingen. Alsof iedereen een hotline met elkaar had.
Een situatie dat we diverse reserverijders hebben is niet vreemd. De GT is de laatste seizoenen een hardloper gebleken. Maar dat we nu in zo’n korte tijd zo’n enorme run hadden. Dat is nog niet eerder voorgekomen, en zo was daar niet direct een oplossing voor handen.

Het bestuur heeft de KC om hulp gevraagd om eens na te gaan denken over mogelijke oplossingen.
Daarbij zijn diverse opties voorbijgekomen:

We houden vast aan het maximum van 34 deelnemers
Is geen optie, meer dan 50% van het deelnemersveld teleurstellen gaan we niet doen

Deelnemers opsplitsen in rookies en “ervaren” leden
In eerste instantie geen gek plan, maar daarmee zou je eigenlijk aangeven dat een rookie onervaren is. Rookie zijn bij SRVN gaat om: leren over SRVN, onze reglementen en manier van racen. Dat gaat het beste als je als Rookie racet tussen de ervaren leden. Zodoende is het splitsen van de rookies geen goed plan. Daarnaast is het geen structurele oplossing, rookies zijn immers voor een korte tijd rookie bij SRVN en de aanwas is niet altijd even ruim. Ook zou het rookieveld niet heel groot zijn. Valt af.

Pre-season kwalificatie, splitsen in twee groepen voor het hele seizoen
Vergelijkbaar als bij de F3/F4 vorig jaar. Een kwalificatie voor de seizoen start om zo de deelnemers op te splitsen in twee kampioenschappen. Een heel goed plan maar dan krijg je eigenlijk een 5e kampioenschap. Op welke dag moet dat dan gaan plaatsvinden. Daarnaast moeten we met een 5e kampioenschap nog meer inzet vragen aan het beperkt aantal vrijwilligers. Wellicht iets voor 2021, maar niet haalbaar voor dit seizoen.

Deelnemersveld uitbreiden naar 50 deelnemers
Een mooi plan maar wel bewerkelijk. Alle banen zullen moeten worden aangepast om 50 auto’s te huisvesten. Om iedereen dan ook nog een pitstop te laten maken wordt wel heel lastig want op sommige banen zul je de pitspot met 3 man moeten delen vanwege ruimtegebrek. Wat is het effect als leden niet die “dikke” PC hebben om alles goed te kunnen laden?

Deelnemersveld uitbreiden naar 68 en verdelen over 2 servers
Een combinatie van meerdere oplossingen. Op basis van de kwalificatie bepalen op welke server je gaat rijden. In elke server verdien je punten. De banen wel geschikt maken voor 50 man zodat we sneller terug kunnen naar 1 server als er mensen niet meer komen opdagen.
Dit was in eerste instantie de beste oplossing, maar heeft wel veel nadelen.
Elke server heeft een wedstrijdleider nodig. In de praktijk doet de WL zelf ook mee aan het kampioenschap. Wat als beide WL’s zich kwalificeren in 1 server, wie doet dan wat? De livestream is een belangrijk onderdeel binnen SRVN. Dus met 2 servers heb je ook 2 streams nodig. Geen optie want we kunnen nu al onvoldoende mensen vinden om een stream te garanderen voor alle kampioenschappen.

WELKE OPTIE IS HET DAN UITEINDELIJK GEWORDEN?
Hoewel deze optie de beste papieren had zijn de nadelen te groot om het te gaan realiseren.
We zijn dus uiteindelijk gegaan voor de optie van 50 deelnemers en gaan we de banen aanpassen.

Deze keuze heeft echter wel een vervelend bijeffect waar we niet gelijk bij stil hebben gestaan.
In de eerste 2 dagen zijn er ruim 65 aanmeldingen binnengekomen. Hierdoor zijn er mensen buiten de top 50 gevallen die al meededen met de GT in 2020-I. En dat alleen maar omdat ze zich niet binnen 2 uur na opening hadden ingeschreven. Leden die altijd aanwezig zijn en zich normaal gesproken ook gelijk aanmelden.

Zoals iedereen weet heeft elk kampioenschap een leegloop gedurende het seizoen. Voor de mensen die achter de organisatie zitten een enorme frustratie maar voor de mensen op de reservelijst natuurlijk ideaal. We vragen de leden om ruim van te voren te laten weten of je wel of niet aanwezig bent. Laat je niets van je horen krijg je zelfs straf. Niets van dat alles helpt. Helaas komen de afmelding nog gewoon binnen 1 uur voor de race. Veel te laat natuurlijk om gezien te worden door een reserverijder die dan ook nog eens onvoldoende voorbereiding heeft.
Om nu te voorkomen dat er leden op die reservelijst staan die er normaal altijd zijn en mensen die zich regelmatig afmelden of gewoon niet komen daarboven staan willen we de startlijst iets gaan aanpassen.

Alleen de leden die zich op 10 en 11 augustus hebben ingeschreven gaan we op de volgende manier rangschikken:
1. Alle GT deelnemers van 2020-1 die minimaal 5 van de 6 evenementen hebben meegedaan.
2. Alle GT deelnemers van 2020-1 die halverwege zijn ingestapt maar vanaf dat moment wel alle races hebben meegedaan
3. Iedereen die niet heeft deelgenomen aan het GT kampioenschap 2020-I
4. Alle GT deelnemers die zich 2 keer hebben afgemeld
5. Alle GT deelnemers die zich 3 keer hebben afgemeld
6. Alle GT deelnemers die zich 4 keer hebben afgemeld
7. Alle GT deelnemers die zich 5 keer hebben afgemeld
8. Alle leden die zich hebben ingeschreven voor een kampioenschap maar zonder af te melden niet zijn komen opdagen (niet GT gebonden dus)

Deze aanpassingen geven een lichte verschuiving maar geven de loyale rijders meer zekerheid om te kunnen starten. Daarnaast geven we als organisatie ook een signaal af dat we het niet waarderen dat je wel de moeite neemt om je snel aan te melden maar niet de moeite neemt om aanwezig te zijn of je ruim van te voren af te melden. Hierbij moeten de goeden even onder de kwaden lijden want dit is zeker niet voor iedereen van toepassing.
Op basis van de statistieken zijn er 67% van de ingeschreven leden aanwezig op een raceavond. Een bizar laag aantal maar voor de reserverijders natuurlijk niet. Dus ook al sta je nu op de reservelijst, de kans is aanwezig dat je gewoon kan meedoen. Heel misschien mis je race 1 maar daarna zal je zien dat er voldoende plekken zijn.

AAN- EN AFMELDEN VOOR EEN EVENEMENT
Een andere nieuwe functionaliteit in het “Mijn SRVN” portaal is het aan- en afmelden voor een evenement.
Op de racedag sluit deze optie om 12 uur ‘s middags. Vanaf dat moment weet je als reserverijder dus of er plek voor je is. Vergeet niet dat je als reserverijder óók moet aangeven of je wel of niet aanwezig bent. Geen reactie geven is gelijk onderaan de startlijst geplaatst worden.
Natuurlijk zijn wij als complete organisatie ervan bewust dat dit wellicht geen eenmalige uitdaging is. Derhalve worden diverse scenario’s uitgedacht om een structurele oplossing te bieden. Hetzij werken met ‘loyaliteit’ van leden in de betreffende klasse, op lidniveau of op teamniveau. Of simpelweg ons aanbod vergroten, waar mogelijk met de beperking van vrijwilligers (hint!).

Gesloten

Terug naar “SRVN GT 2020-II”