SRVN DTCC 2020-II | Babbelbox

Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Afbeelding
DTCC
Babbelbox


Vertel hier over jouw voorbereidingen, of juist jouw ervaringen na afloop van de races, oftewel, de babbelbox!
Gebruikersavatar
Marc Vermeer
Berichten: 290
Lid geworden op: 30 sep 2011, 21:14
Racestuur: Fanatec CSL DD

Misschien niet de juiste plaats of het forum, maar is er nog nagedacht over de mogelijkheid om het slechtste resultaat weg te laten strepen? Zodat ook mensen die er 1x niet bij kunnen zijn vanwege allerlei geldige redenen toch een kans hebben?

En dit bedoel ik dan ook voor de andere kampioenschappen uiteraard.
Gebruikersavatar
Ron Schmitz
Berichten: 225
Lid geworden op: 18 jan 2019, 20:57
Racestuur: Thustmaster T300 Ferrari GTE
Locatie: Roermond
Contact:

Marc Vermeer schreef: 11 aug 2020, 14:17 Misschien niet de juiste plaats of het forum, maar is er nog nagedacht over de mogelijkheid om het slechtste resultaat weg te laten strepen? Zodat ook mensen die er 1x niet bij kunnen zijn vanwege allerlei geldige redenen toch een kans hebben?

En dit bedoel ik dan ook voor de andere kampioenschappen uiteraard.
Dat vindt ik een goeie ..
Kan altijd wat zijn .. slechte race of ziek of wat dan ook ..

Bij GTR2 waar ook diversen kampioenschappen zijn wordt dit ook toegepast .
Ook als je een goed resultaat hebt behaald krijg je gewicht erbij de volgende race.

Youtube.com/Roschieracing
Gebruikersavatar
Marc Vermeer
Berichten: 290
Lid geworden op: 30 sep 2011, 21:14
Racestuur: Fanatec CSL DD

Ron Schmitz schreef: 11 aug 2020, 14:22
Marc Vermeer schreef: 11 aug 2020, 14:17 Misschien niet de juiste plaats of het forum, maar is er nog nagedacht over de mogelijkheid om het slechtste resultaat weg te laten strepen? Zodat ook mensen die er 1x niet bij kunnen zijn vanwege allerlei geldige redenen toch een kans hebben?

En dit bedoel ik dan ook voor de andere kampioenschappen uiteraard.
Dat vindt ik een goeie ..
Kan altijd wat zijn .. slechte race of ziek of wat dan ook ..

Bij GTR2 waar ook diversen kampioenschappen zijn wordt dit ook toegepast .
Ook als je een goed resultaat hebt behaald krijg je gewicht erbij de volgende race.

Youtube.com/Roschieracing
Inderdaad, denk aan vakanties. Bij 1x niet aanwezig zijn ben je eigenlijk kansloos voor het hele kampioenschap, zeker met 3 races per avond. Dat kost je 140 punten op nr1. :P
Gebruikersavatar
René Hoogterp
Berichten: 4050
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Locatie: Amsterdam
Contact:

Schrapresultaten: Jeetje, voor de leden die aanwezig zijn bij de diverse Algemene Ledenvergaderingen is dit meer dan eens voorbij gekomen. Ik zou zeggen: Laten we hem ook voor de volgende weer op de vergadering zetten. Het is echter elke keer besproken en voor- en tegenstanders zijn er altijd, maar de conclusie is tot nu toe altijd geweest dat we niet de personen willen 'straffen' die wel elke race aanwezig kunnen zijn. En derhalve is tot nu toe altijd besloten om niet met schrapresultaten te werken.
Gebruikersavatar
Marc Vermeer
Berichten: 290
Lid geworden op: 30 sep 2011, 21:14
Racestuur: Fanatec CSL DD

René Hoogterp schreef: 11 aug 2020, 16:28 Schrapresultaten: Jeetje, voor de leden die aanwezig zijn bij de diverse Algemene Ledenvergaderingen is dit meer dan eens voorbij gekomen. Ik zou zeggen: Laten we hem ook voor de volgende weer op de vergadering zetten. Het is echter elke keer besproken en voor- en tegenstanders zijn er altijd, maar de conclusie is tot nu toe altijd geweest dat we niet de personen willen 'straffen' die wel elke race aanwezig kunnen zijn. En derhalve is tot nu toe altijd besloten om niet met schrapresultaten te werken.
Haha sorry! Was inderdaad niet aanwezig bij de vergadering :oops: . Geen discussie dan verder haha... Ging mij er meer om dat de verplichting altijd maar aanwezig te zijn, niet altijd werkbaar is. En bij voorbaat mijn seizoen al nutteloos is ;). Maar goed. :byebye:

p.s: Herbereken de GT500 en Porsche Cup en qua stand veranderd er weinig als je het slechtste raceweekend of resultaat schrapt. Het wordt alleen maar spannender :P .

We gaan het meemaken :D
Nicola Abate
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 dec 2019, 18:49
Racestuur: Logitech G27

René Hoogterp schreef: 11 aug 2020, 16:28 Schrapresultaten: Jeetje, voor de leden die aanwezig zijn bij de diverse Algemene Ledenvergaderingen is dit meer dan eens voorbij gekomen. Ik zou zeggen: Laten we hem ook voor de volgende weer op de vergadering zetten. Het is echter elke keer besproken en voor- en tegenstanders zijn er altijd, maar de conclusie is tot nu toe altijd geweest dat we niet de personen willen 'straffen' die wel elke race aanwezig kunnen zijn. En derhalve is tot nu toe altijd besloten om niet met schrapresultaten te werken.

Wellicht is het een idee om er na afloop van het/een kampioenschap eens te kijken naar de aanwezigheidsgraad van alle deelnemers? 50% of meer alle races aanwezig geen schrapresultaat, is meer dan 50% 1 of meer races afwezig 1 race wegstrepen. Op deze manier hou je het eerlijk maar straf je niet per definitie iemand af die door ziekte, kinderen, of nog erger dankzij een vrouw een race moet missen ;).

Wel een goede reden om aan te schuiven bij de ledenvergaderingen in de toekomst.
Gebruikersavatar
Jeroen Huisers
Berichten: 994
Lid geworden op: 04 jun 2012, 10:05

Nicola Abate schreef: 12 aug 2020, 13:33
Wellicht is het een idee om er na afloop van het/een kampioenschap eens te kijken naar de aanwezigheidsgraad van alle deelnemers?
Wees gerust dat de RC dit elke race bijhoud en straffen uitdeelt als men zonder afmelden niet aanwezig was.
Als men zich netjes afmeld om wat voor reden ook kan je deze mensen niet straffen.
ARR 17.1.3 schreef: Deelnemers die afwezig zijn zonder tijdige afmelding krijgen een gridstraf van 10 plaatsen. Bij een 2e voorval zal de deelnemer achteraan moeten starten.
Bij een 3e voorval zal de deelnemer uitgesloten worden van verdere deelname aan het kampioenschap.
ARR 17.1.5 schreef: Deelnemers met 2 of meer straffen op hun naam voor het niet afmelden worden bij aanmelding voor het nieuwe seizoen automatisch onderaan op de reservelijst geplaatst. Dit is van toepassing op alle kampioenschappen.
Dit moet nog verwerkt worden, maar gaat zeker nog plaatsvinden

Nicola Abate schreef: 12 aug 2020, 13:33 Wel een goede reden om aan te schuiven bij de ledenvergaderingen in de toekomst.
Daarom is het nu ook zo dat er niet alleen ALV's meer zijn op een locatie, maar ook op Teamspeak.
Gebruikersavatar
Stephan Sampers
Berichten: 53
Lid geworden op: 27 mar 2020, 10:30
Racestuur: Fanatec V 2.5
Locatie: Asenray
Contact:

Een vraagje,

Waarom zijn de F3 en F4 servers al actief en de DTCC nog niet..!!!

Mvgr Stephan.
Rob Smit
Berichten: 182
Lid geworden op: 04 mei 2020, 16:09
Racestuur: Fanatec Formule V2 + DD1
Locatie: Oosthuizen

Beste Mannen, wij zijn met ons team nieuw in de DTCC.
Nu is er ruim keuze in auto's een aantal voorwiel- als en een achterwiel aangedreven auto. Gezien een aantal van ons ervaring hebben met achterwiel aandrijvers en ook F4 willen gaan rijden dacht ik dat het een goede keuze zou zijn om voor de Subaru met achterwiel aandrijving te gaan rijden. Maar gezien de inschrijflijst wordt er hoofdzakelijk gereden met de voorwielaangedreven Astra.

Een tijdje terug heb ik in het klasement van 2020-1 gekeken en dacht daar zowel de Subaru als de Astra tegen te komen in de eindstand. Kan het klassement echter niet meer vinden.

Wie heeft wijze raad voor deze beginner.
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

De auto's hebben nieuwe physics dus oude klassementen zijn niet 100% betrouwbaar, dus neem het met een korrel zout. De Subie heeft een titel, een 2e en een 3e plek opgeleverd in het klassement door de seizoenen heen.

https://www.srvn.nl/klassement/dtcc_2018-1.html
https://www.srvn.nl/klassement/dtcc_2018-2.html
https://www.srvn.nl/klassement/dtcc_2019-1.html
https://www.srvn.nl/klassement/dtcc_2019-2.html
https://www.srvn.nl/klassement/dtcc_2020-1.html
Gebruikersavatar
Jeroen Huisers
Berichten: 994
Lid geworden op: 04 jun 2012, 10:05

Stephan Sampers schreef: 19 aug 2020, 13:10 Een vraagje,

Waarom zijn de F3 en F4 servers al actief en de DTCC nog niet..!!!

Mvgr Stephan.
Zoals je wellicht ook gezien hebt kan je alleen inloggen op deze servers als je via steam workshop de content hebt.
Dit vergt nogal wat werk en de F3 en F4 is maar 1 type auto en gaat wat sneller/makkelijker.
De DTCC en GT zijn voorzien van meerder modellen auto's welke ingepakt moeten worden in 1 workshop item.
Maar wees gerust, ook deze komen spoedig online.
Gebruikersavatar
Stephan Sampers
Berichten: 53
Lid geworden op: 27 mar 2020, 10:30
Racestuur: Fanatec V 2.5
Locatie: Asenray
Contact:

Ok... Dankjewel Jeroen... Duidelijk!!
👍👌🍻
Martijn Huisers
Berichten: 472
Lid geworden op: 02 dec 2012, 16:37
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Lelystad

Stephan Sampers schreef: 19 aug 2020, 13:10 Een vraagje,

Waarom zijn de F3 en F4 servers al actief en de DTCC nog niet..!!!

Mvgr Stephan.
Server is online.

Check het Paddock topic voor de link naar de workshop.
Rob Smit
Berichten: 182
Lid geworden op: 04 mei 2020, 16:09
Racestuur: Fanatec Formule V2 + DD1
Locatie: Oosthuizen

Heren, bedankt voor de info zo ver.

Nog even een vraag, ik krijg het in het inschrijfformulier niet voor elkaar om binnen het team voor 1 rijder een andere auto te selecteren.

Is het per team verplicht om allemaal met dezelfde auto merk te rijden ?
Gebruikersavatar
Jeroen Huisers
Berichten: 994
Lid geworden op: 04 jun 2012, 10:05

Rob Smit schreef: 19 aug 2020, 23:08 Is het per team verplicht om allemaal met dezelfde auto merk te rijden ?
Ja
Rob Smit
Berichten: 182
Lid geworden op: 04 mei 2020, 16:09
Racestuur: Fanatec Formule V2 + DD1
Locatie: Oosthuizen

Jeroen Huisers schreef: 19 aug 2020, 23:38
Rob Smit schreef: 19 aug 2020, 23:08 Is het per team verplicht om allemaal met dezelfde auto merk te rijden ?
Ja
Duidelijk antwoord, dank je Jeroen
Gebruikersavatar
Ron Schmitz
Berichten: 225
Lid geworden op: 18 jan 2019, 20:57
Racestuur: Thustmaster T300 Ferrari GTE
Locatie: Roermond
Contact:

Wanneer wordt de server omgezet op het circuit Croft ?
Gebruikersavatar
Jeroen Huisers
Berichten: 994
Lid geworden op: 04 jun 2012, 10:05

Ron Schmitz schreef: 28 aug 2020, 22:02 Wanneer wordt de server omgezet op het circuit Croft ?
Zodra de deadline is verstreken voor het inleveren van de skins.
Dan zal namelijk meteen de server worden voorzien van alle skins.
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag


Jeroen Huisers schreef:
Ron Schmitz schreef: 28 aug 2020, 22:02 Wanneer wordt de server omgezet op het circuit Croft ?
Zodra de deadline is verstreken voor het inleveren van de skins.
Dan zal namelijk meteen de server worden voorzien van alle skins.
Lijkt mij wel erg kort. 14 dagen voor de 1e race was altijd gebruikelijk. De deadline is de 4-9, 6 dagen tot de eerste race, en de mod is niet diezelfde avond klaar natuurlijk, dus dan hou je nog maar 4-5 dagen over

Verstuurd vanaf mijn SM-A320FL met Tapatalk

Gesloten

Terug naar “SRVN DTCC 2020-II”