SRVN DTCC 2020-II | Babbelbox

Joost van der Stoep
Berichten: 359
Lid geworden op: 20 sep 2011, 08:32
Racestuur: bv Logitech G25
Locatie: Balkbrug

Een ietwat frustrerende avond voor mij..
Begon met een straf die ik over het hoofd had gezien. Mijn fout.. ging ervan uit dat met de nieuwe procedure waarbij aanmelden verplicht is, er niet meer afgemeld hoeft te worden. Foutje..dus ipv p6 starten vanaf p16
In de eerste ronde een lagstoot waardoor ik vast kwam te zitten in een andere auto.. resultaat crash en schade. Van achteraf weer terug kunnen rijden naar p13 ongeveer, maar helaas met een cuttrack teveel. Uiteindelijk P16.
Race 2 prima vermaakt, mooie gevechten en P9 als resultaat
Race 3 slachtoffer van wat hierboven omschreven wordt. Niet zozeer door schade maar door een drive through die direct toegekend werd door Rfactor vanwege het uitwijken in de chicane.. Zuur, ik was trouwens niet het enige slachtoffer. Voor me ging Martijn ook direct de pits in voor het inlossen van de drive through. Strak achter elkaar, pit limiter er op en gaan, dacht ik.... Martijn raakte waarschijnlijk in de war van de borden met 60 er op en liet zich dus nog verder terugzakken.. Kleine touche, wel direct weer schade. Uiteindelijk nog naar P15 (oid) kunnen terug rijden..

Kortom: ietwat frustrerende avond, maar wel lekker veel ingehaald ;)
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Heb absoluut geen vertrouwen in deze barrel en na mijn flukes van vorige keer waren de ditmaal behaalde plekken ergens in het middenveld in race 1 en 2 reëler. Race 3 had ik nog wat geluk bij de begin malaise waardoor ik opeens toch weer in top 10 rondreed. Maar had al snel wat snellere mensen achter me en omdat ik weinig vertrouwen had ook niet al te hard tegengesparteld. Meen net buiten de top 10 over de streep en dat was eigenlijk weer geflatteerd.
Gebruikersavatar
Ron Schmitz
Berichten: 225
Lid geworden op: 18 jan 2019, 20:57
Racestuur: Thustmaster T300 Ferrari GTE
Locatie: Roermond
Contact:

Heb gisteren wat testrondjes gereden op Palm Springs.
Daar viel mij op dat de Vauxhall net na start/finish al vol in de limiter zit .
Heb de 6 op zijn langst staan , maar toch.
Normale en de Lange gearing ook al geprobeerd.
Gaat ie gewoon niet harder of moet ik nog ergens wat veranderen.
Gebruikersavatar
Wilco Smit
Berichten: 828
Lid geworden op: 18 sep 2011, 21:49
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Pernis/ Perneutel
Contact:

Ron Schmitz schreef: 12 okt 2020, 19:13 Heb gisteren wat testrondjes gereden op Palm Springs.
Daar viel mij op dat de Vauxhall net na start/finish al vol in de limiter zit .
Heb de 6 op zijn langst staan , maar toch.
Normale en de Lange gearing ook al geprobeerd.
Gaat ie gewoon niet harder of moet ik nog ergens wat veranderen.
Haiho, zover ik weet gaat de Vauxhall niet sneller als 243, en dan klopt het dat deze in de limiter schiet als je de 6e versnelling in de langste stand hebt staan..... :thumbs_up:
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Volgens mij is dat de top voor alle auto's

Team owner Castrol Racing Team
#18 #24 #71 #177

Gebruikersavatar
Gijs Sonneveld
Berichten: 218
Lid geworden op: 07 apr 2020, 19:46
Racestuur: Thrustmaster tx
Contact:

Wij gaan maar 238. Dus ik wil graag ruilen hoor 😂
Gebruikersavatar
Frank Hamming
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 okt 2018, 23:32
Racestuur: Fanatec Clubsport F1 LE 2018
Locatie: Zoetermeer
Contact:

@ Ron Schmitz, Ik sta er voor open om mijn auto voor deze wedstrijd met jou te ruilen ;) Je krijgt er ook nog een setup bij :D.
Dat de Subaru langzaam op de rechte stukken is had ik de vorige race wel al duidelijk gemerkt, maar nu is het helemaal hopeloos
Gebruikersavatar
Ron Schmitz
Berichten: 225
Lid geworden op: 18 jan 2019, 20:57
Racestuur: Thustmaster T300 Ferrari GTE
Locatie: Roermond
Contact:

Frank ...:driving:
Krijg je wel mijn Vauxhall wel .. wel zonder motor .Of je moet extra trappers laten inbouwen :thumbs_happy:

PS ... Niet vergeten aan te melden anders riskeer je strafpunten .. meerijden zonder aanmelding :D

Dacht sowieso dat iedereen zich moet aanmelden voor een race anders mag je toch niet deelnemen ???

En hoe loopt de Mercedes Frank ?? ;)
Laatst gewijzigd door Ron Schmitz op 19 okt 2020, 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Frank Hamming
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 okt 2018, 23:32
Racestuur: Fanatec Clubsport F1 LE 2018
Locatie: Zoetermeer
Contact:

Misschien dat de Vauxhall zonder motor maar met trappers nog steeds sneller gaat dan de Subaru.

Hoe de Mercedes loopt? Perfect. Ik rij voor het eerst met dat ding en in mijn allereerste ronde deed ik een 1 19 4. Dat was direct 9 tiende sneller dan de tijd gereden met de Subaru waar wel al wat rondjes mee geoefend had. Daarbij komt ook nog dat ik voor de Mercedes niet echt een setup heb en dat front-wheel drive wel heel vreemd stuurt wanneer je gas geeft. Ook met de Ford lukte het na een aantal rondjes een 1 19 5 te rijden. En wat me nog het meeste opvalt is dat de voorbanden ook nog bijna niet slijten en zeker niet slechter dan de Subaru.

Dat laat helaas wel heel duidelijk zien hoeveel langzamer de Subaru echt is, de update heeft hem zeker geen goeds gedaan. Donderdag rijden met de Subaru is eigenlijk zonde van de tijd
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:


Frank Hamming schreef: Donderdag rijden met de Subaru is eigenlijk zonde van de tijd
Rest vd week loopt die geen klap harder hoor Afbeelding



Team owner Castrol Racing Team
#18 #24 #71 #177

Gebruikersavatar
Gijs Sonneveld
Berichten: 218
Lid geworden op: 07 apr 2020, 19:46
Racestuur: Thrustmaster tx
Contact:

Wat Frank zegt ben ik helemaal mee eens. Ook ik heb even met de andere auto’s gereden. Was ook met de Mercedes een seconde sneller (zonder setup) als met voor mij een mega lap met de subaru. Ik zit ook te twijfelen of het de moeite waard is donderdag. Heb het hele seizoen al een nadeel ermee maar hier is het wel heel groot. Heb de Subaru nu als een vliegtuig afgesteld maar toch verlies ik gwn 2 tienden op 700 meter ongeveer. Hopelijk dat volgend seizoen beter is maar dit is gwn drama. Uiteraard heb ik zelf de keuze aan het begin van het seizoen gemaakt om met deze auto te rijden. Ik Ben nog jong dus leer ik weer van 😜
Gebruikersavatar
Frank Hamming
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 okt 2018, 23:32
Racestuur: Fanatec Clubsport F1 LE 2018
Locatie: Zoetermeer
Contact:

Albert van Mourik schreef: 20 okt 2020, 16:14
Frank Hamming schreef: Donderdag rijden met de Subaru is eigenlijk zonde van de tijd
Rest vd week loopt die geen klap harder hoor Afbeelding



Team owner Castrol Racing Team
#18 #24 #71 #177
:thumbs_up: deed die dat maar
Gebruikersavatar
Bram Kuipers
Berichten: 2282
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:27
Racestuur: TS-XW Racer Sparco P310
Locatie: Venlo
Contact:

Er is wel een 19.2 met een Subaru gereden. Dus snelheid heeft die wel.
Topsnelheid is wellicht waar het aan ligt.

Voordeel wat die wellicht ook heeft is dat hij op banen die we voorheen hadden, beter met de banden kan omgaan, omdat ik Frank eigenlijk alleen met Softs zie rijden.
Voorwiel heeft moeite met die Softs. (toevallig niet op deze baan dan)
Gebruikersavatar
Gijs Sonneveld
Berichten: 218
Lid geworden op: 07 apr 2020, 19:46
Racestuur: Thrustmaster tx
Contact:

Ik weet niet hoe jij ziet dat er met een subaru 19.2 is gereden. Ik zie het niet staan op de live timing 😂
Gebruikersavatar
Stephan Sampers
Berichten: 53
Lid geworden op: 27 mar 2020, 10:30
Racestuur: Fanatec V 2.5
Locatie: Asenray
Contact:

Een auto op die baan voordeel de andere op de ander...!!! Dus overal is wel iets van te zeggen, het is aardig verdeelt dan zo...!!! Toch..?? En Frank heeft zich wel al opgegeven (dit kan dubbelzinnig gelezen worden)

- Dat de Subaru het niet doet op deze baan.!

- En dat hij mee rijdt... Want dat kan wel eens vergeten worden....!!!! 😂😂🍺
Gebruikersavatar
Bram Kuipers
Berichten: 2282
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:27
Racestuur: TS-XW Racer Sparco P310
Locatie: Venlo
Contact:

Gijs Sonneveld schreef:Ik weet niet hoe jij ziet dat er met een subaru 19.2 is gereden. Ik zie het niet staan op de live timing Afbeelding
Ah my bad. Dacht dat de tijd met een Subaru was gereden.
Gebruikersavatar
Ron Schmitz
Berichten: 225
Lid geworden op: 18 jan 2019, 20:57
Racestuur: Thustmaster T300 Ferrari GTE
Locatie: Roermond
Contact:

Bram Kuipers schreef: 21 okt 2020, 21:31
Gijs Sonneveld schreef:Ik weet niet hoe jij ziet dat er met een subaru 19.2 is gereden. Ik zie het niet staan op de live timing Afbeelding
Ah my bad. Dacht dat de tijd met een Subaru was gereden.

Volgens mij op de oval .. :byebye: :D :D
Gebruikersavatar
Ruben Schenkel
Berichten: 120
Lid geworden op: 29 mar 2016, 20:46
Racestuur: Fanatec Wheel Base V2.5
Locatie: Braunschweig, Duitsland

From zero to hero?

Fijn zo'n lagstoot… vanaf P3 uit de race gekegeld en met een enorme bak schade bleef er niks over dan de pits in te gaan. 2 rondes achterstand op P23 ofzo over de finish.

In race 2 om alle Malaise heen gereden en een lekkere inhaalrace: teruggevochten naar P6.

In race 3 liep het ook goed en kwam ik tegen het einde van de race op P2. Ben er nog even goed voor gaan zitten en kon zo het gat naar Frank dichtrijden en er uiteindelijk ook voorbij. Toch nog een overwinning dus :thumbs_up:
René de Ruijter
Berichten: 411
Lid geworden op: 31 mar 2016, 20:45
Racestuur: Logitech G27

Niet echt een avond om over naar huis te schrijven voor mij, dus zet ik het hier maar neer...

Kwali ging ruk. p17

Race 1 was het na 300 m klaar....
Race 2 vanaf p29 naar p14 kunnen rijden.
Race 3 was het eigenlijk na 300 m ook weer klaar. Een auto die opeens dwars voor de mijne staat was niet te ontwijken.
Veel schade en geen snelheid meer met uiteindelijk p22...
Gebruikersavatar
Maarten van Eldik
Berichten: 161
Lid geworden op: 08 apr 2015, 14:09
Racestuur: Fanatec CSW
Locatie: Enschede, Overijssel

Hele seizoen nog niet kunnen rijden door o.a. verhuisperikelen. Woensdagavond dan eindelijk het stuur geinstalleerd en even gaan oefenen. Toen bocht 1 onder controle was ging het eigenlijk verrassend goed! Uit de problemen gebleven en wat leuke gevechten gehad met o.a. Anton en Ger (gelukkig had ik een Voxel en geen Subaru :D ).

P10, P9, P8, dik tevreden!
Gesloten

Terug naar “SRVN DTCC 2020-II”