SRVN DTCC 2020-II | Babbelbox

Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Was inderdaad leuk Maarten. Vooral met aanremmen had je veel meer vertrouwen in de auto. In race een ging het maar net goed bij je super ;) start, kon hem er net omheen gooien. Ik was verder al lang blij dat ik drie races zonder echte crash heb uitgereden. In warmup stond ik van de vier lpas nog drie keer in de muur. Dus net ergens een beetje achter p10 aanhobbelen met een aantal kleinere remfouten was nog best aardig. Race drie was wel jammer van de foutjes met korte uitstap op gras anders had daar net iets meer in gezeten. Maar was leuk met Jacco en Bram.
Maarten de Jong
Berichten: 39
Lid geworden op: 24 okt 2011, 12:17
Racestuur: Logitech G25

Een avond waar vooral de weg naar achteren weer was gevonden :(

Was nog redelijk tevreden met mijn kwali tijd, ook al was het P16. Maar alles zat ook retendicht bij elkaar.

Race 1: Prima start. Na de eerste 4-5 bochten P10, vervolgens verremd, en weer terug naar achteren. Her en der nog wat foutjes. Uiteindelijk P14.
Race 2: Start was prima, helaas werd de gene naast me naar links geknepen, waar ik op dat moment al naast met mijn dus, dus die ging hanks linksaf. Daar kon ik niet meer op anticiperen. Daarna een wisselende race met wat foutjes, maar ook mooi gevechten met o.a. Ger Peeters, Jurgen Slechten en volgens mij Ron Smitz. Op de finish net te kort gekomen om de neus van de auto voorbij die van Ger te steken. P17 Als resultaat.
Race 3: Wederom prima start, maar nu volledig in het gedrang in de eerste bocht. Resultaat was achteraan aansluiten. Vandaaruit eigenlijk relatief foutloos mijn ronden gereden, en richting het einde toe een heerlijk gevecht met Ron Smitz gehad. Terug kunnen knokken tot P17, net achter Ron.

Wederom niet de meest geweldige races wat betreft resultaten, maar wel genoten. De snelheid is er wel redelijk, maar de consistentie met deze auto's is echt nog iets wat moet komen. Nooit eerder voorwiel aangedreven gereden, dus dat is aardig wennen.

Nu weer op naar de volgende.
Gebruikersavatar
Ron Schmitz
Berichten: 225
Lid geworden op: 18 jan 2019, 20:57
Racestuur: Thustmaster T300 Ferrari GTE
Locatie: Roermond
Contact:

Nou dat was mij een race avondje.

Als 11e gekwalificeerd .. man wat zaten die tijden dicht bij elkaar.

Race 1 niks bijzonders gebeurd en op p12 over de lijn.

Race 2 tijdens de start stond Ger rechts schuin achter mij en Maarten van Eldik rechts schuin voor mij.
Ger kwam zeer goed weg en Maarten wat minder .
Daar was het dan 3 dik.'
Maarten ging iets naar links waardoor Ger ook naar links moest maar ik zat er ook nog naast.
Ik zag Ger richting mij komen dus stuurde ook iets naar links maar daar zat dus Maarten de Jong.
Contact met Maarten en werd dus passagier van een DTCC Vauxhall .
Vol links de muur in , wiel eraf en motor stuk.
Einde race.

Race 3 was een mooie inhaal race met leuke gevechten met Maarten de Jong.
Vanaf p29 naar een p16 gereden.

Video van de start crash race 2 staat op : www.facebook.com/LimbourginiMotorsport
Gertjan Driessen
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 okt 2020, 16:15

Hallo, ik heb mij ingeschreven als aspirant lid en kan nu twee keer als gast rijder meedoen. Is dat vanavond nog mogelijk in de dtcc klasse. Leuke fwd wagens! Deelnemen via mijnsrvn ging helaas mis. Ik had me ingeschreven en toen weer uitgeschreven en zag tussendoor alleen Zandvoort als optie. Ik hoop dat het nog kan. Ik hoor graag van jullie. NB mijn startnummer is 182 en ik zou graag met de Opel Astra rijden.
Gertjan Driessen
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 okt 2020, 16:15

Ik wil graag vanavond meedoen aan de dtcc als gastrijder, echter als ik inlog op de oefen server krijg ik de volgende melding in rode letters "package not available" (zie ook screenshot via url hieronder). Moet ik eerst een speciale mod downloaden en/of waarom wordt die niet automatisch gedownload?


https://ibb.co/vH86sqJ
Gebruikersavatar
Gijs Sonneveld
Berichten: 218
Lid geworden op: 07 apr 2020, 19:46
Racestuur: Thrustmaster tx
Contact:

Je moet idd het workshop item hebben. Deze is te vinden in het paddock forum op deze site. Daar moet je even op abonneren rf2 opnieuw opstarten e vala(onderstaande link openen dan dtcc 2020-2)
Laatst gewijzigd door Gijs Sonneveld op 05 nov 2020, 18:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gertjan Driessen
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 okt 2020, 16:15

Gijs, helaas heb ik als aspirant lid nog geen toegang tot het paddock en kan ik de mod dus niet downloaden. Moet ik eerst betalend lid worden of kan ik als aspirant lid twee keer proef meedoen? Hopelijk geen kip/ei probleem ;-)
Gertjan Driessen
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 okt 2020, 16:15

Overigens heb ik al wel van Lars het wachtwoord voor toegang tot de servers ontvangen, maar dus nog geen toegang tot het paddock.
Gebruikersavatar
Gijs Sonneveld
Berichten: 218
Lid geworden op: 07 apr 2020, 19:46
Racestuur: Thrustmaster tx
Contact:

Over de race van gisteren:
Wat een mega gave gevechten 😱. Ik had een goede race 1 beetje eenzaam maar rustig naar P5 gereden. Vervolgens in race 2 wilde ik iemand inhalen maar klapte in de muur.
Race 3 vanaf p20 met een mega start naar p16. Toen met het hele groepje rond p10 hele gave gevechten gehad.
Weer een top avond dus. Op naar Zandvoort en hopelijk nog meer van deze gevechten
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

race een de bandjes gespaard en die taktiek bleek beter te werken dan race twee en drie waar ik probeerde wat sneller te gaan (dan ik kon) :). Op een of andere manier kreeg ik hier de bandjes maar niet onder controle en daar kon eerst Danny en Jacco zelfs in twee races aan het eind van profiteren. Wel nog een tijd lekker tegengesputterd, was weer leuker als verwacht.
Gebruikersavatar
Ron Schmitz
Berichten: 225
Lid geworden op: 18 jan 2019, 20:57
Racestuur: Thustmaster T300 Ferrari GTE
Locatie: Roermond
Contact:

Qualy geen goede ronde kunnen rijden
P14 maar een P6 was in het vizier 8-)

Race 1 halverwege op P9 maar de voorbandjes begonnen na te laten.
Hierdoor nog 3 man voorbij moeten laten en P12 finish.

Race 2 mooie battle met Ger.
Rechte stuk start/finish zat ik rechte langs Ger door een betere exit van mij.
Bij het aanremmen van de snelle rechter kwam opeens de achterkant voorbij , zo links de muur in en de motor aan de wilgen gehangen.
DNF :kopstooot:

Race 3 vanaf P22 , door een slechte start terug naar P25 :-?
Halverwege de race auto weer kwijt .. muur geschampt en stuur scheef.
Met nog 5 minuten te gaan nogmaals muur ,auto naar pits en een DNF :teards:

Echt geen geluk dit seizoen en daar komt dan ook nog pech erbij .. Tsja dan komen er niet veel punten binnen :bierglas:

Op naar Zandvoort dan maar. :byebye:
Gebruikersavatar
Wilco Smit
Berichten: 828
Lid geworden op: 18 sep 2011, 21:49
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Pernis/ Perneutel
Contact:

Haiho.
Vraagje, wanneer wordt de DTCC Servert doorgezet naar Zandvoort, zit te popelen om te trainen :simracer1: :driving: :bierglas: :thumbs_happy:
Gebruikersavatar
Ron Schmitz
Berichten: 225
Lid geworden op: 18 jan 2019, 20:57
Racestuur: Thustmaster T300 Ferrari GTE
Locatie: Roermond
Contact:

Wilco Smit schreef: 06 nov 2020, 19:19 Haiho.
Vraagje, wanneer wordt de DTCC Servert doorgezet naar Zandvoort, zit te popelen om te trainen :simracer1: :driving: :bierglas: :thumbs_happy:

Ja hoop ook dat zondag de DTCC op Zandvoort staat ..
Gebruikersavatar
Jeroen Huisers
Berichten: 994
Lid geworden op: 04 jun 2012, 10:05

Server draait al sinds 17:00.
Waar blijven jullie??
Gertjan Driessen
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 okt 2020, 16:15

Ik heb genoten van de eerste race. Wil graag nog een keer meedoen en vooraf goed oefenen. Welke auto is eigenlijk het beste/makkelijkste om als gast rijder mee te rijden? Er zijn meen ik fwd en rwd opties. Dank voor de tips!
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Pak wat je wilt.

Over het algemeen lijken de Opel en de taxi (Mercedes) de snelste en meest stabiele fwd's
Subaru is de enige rwd.

Op Zandvoort de wedstrijd mag je niet meedoen, geen gastrijders op het laatste evenement.

Team owner Castrol Racing Team
#18 #24 #71 #177

Gertjan Driessen
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 okt 2020, 16:15

Albert, dank en duidelijk. Jammer maar begrijpelijk dat jullie geen ongelukken willen in laatste races van het kampioenschap 😉. Ik zal via YouTube gaan kijken.
Gebruikersavatar
Gijs Sonneveld
Berichten: 218
Lid geworden op: 07 apr 2020, 19:46
Racestuur: Thrustmaster tx
Contact:

Gertjan, je mag natuurlijk altijd oefenen op de server. Qua auto’s : subaru is een hel. Mist 5 kmph op het rechte stuk. Eigenlijk maakt het bij de voorwiel aangedreven auto’s niet heel veel uit.
Gebruikersavatar
Jeroen Huisers
Berichten: 994
Lid geworden op: 04 jun 2012, 10:05

Wat je vooral nu kan doen is juist trainen met elke auto die er beschikbaar is.
Als er volgend seizoen weer met deze auto's worden gereden heb je meteen een indicatie met welke auto je wilt mee doen.
Gesloten

Terug naar “SRVN DTCC 2020-II”