SRVN ZomerCup - Finalerace

Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Afbeelding

SRVN ZomerCup Finalerace
16 augustus


Circuit: Circuit Zandvoort
Weer: Licht bewolkt - 22 graden

Format:
20:00 - Aanwezig op TeamSpeak voor de briefing (Aanwezigheid op TS gedurende het gehele event is verplicht)
20.10 - Kwalificatie (20 minuten, privat, maximaal 8 ronden)
20.30 - Warmup (10 minuten)
20.40 - Race 1 (40 minuten, formatieronde, rollende start, double file, startgrid op basis van kwalificatie, gegroepeerd: Nissan - Porsche - Puma)
21.20 - Warmup (10 minuten)
21.30 - Race 2 (40 minuten, formatieronde, rollende start, startgrid reversed grid op basis van race 1, gegroepeerd: Nissan - Porsche - Puma)

Green Line
De 'Green line' bevindt zich op start/finish. We rijden dus een complete formatieronde, als jíj met de auto op deze streep rijdt, dan begint jouw race.
Afbeelding

De top 10 van elke ZomerCup is uitgenodigd voor deelname in die klasse in de ZomerCup Finalerace. Sommige rijders staan in meerdere kampioenschappen binnen de top 10.

Een multiclass-race is iets anders dan velen van ons normaal doen, dus lees de instructies over 'blauwe vlaggen' goed door, en hanteer deze instructies ook zoveel mogelijk tijdens de oefenrondjes op de server. Haal dus in of laat je inhalen zoals dat ook in de race zou moeten, zodat iedereen in de aanloop naar het evenement kan wennen aan multiclass.

Blauwe Vlaggen
Tijdens het evenement gelden de normale blauwe-vlagregels voor het inhalen binnen jouw klasse, maar niet voor het inhalen tussen de klassen. Wanneer een Puma-rijder een andere Puma-rijder op een ronde zet, gelden de blauwe vlaggen als normaal; maar wanneer een Porsche Cup-rijder een Puma-rijder op een ronde zet, gelden de blauwe vlaggen niet. In dat laatste geval is de blauwe vlag puur en alleen een signaal om aan te geven dat er een snellere deelnemer uit een andere klasse aankomt. Het is dan aan de snellere deelnemer om netjes te passeren en aan de langzamere deelnemer om daar netjes aan mee te werken.

Vuistregels bij het inhalen/ingehaald worden
  • Wees voorspelbaar. Onverwachte uitwijkbewegingen leiden vaker tot schade dan tot veilig passeren.
  • De langzamere rijder volgt zoveel mogelijk de gebruikelijke racelijn. De snellere rijder haalt zoveel mogelijk op de gebruikelijke manier in.
  • Haal bij voorkeur in op de rechte stukken. Haal anders in bij het uitkomen van de bocht. Rem iemand eventueel veilig uit in de remzone. Haal alleen in de bocht in als daar genoeg ruimte voor is.
  • Inhalen gaat doorgaans het beste als de snellere rijder op geduldige wijze een overtuigende inhaalbeweging maakt en de langzame rijder zo goed mogelijk meewerkt.
  • Communiceren werkt. Een langzamere rijder kan via een keer knipperen met de koplampen aan een snellere rijder het signaal geven dat hij kan inhalen. Evenzo kan een snellere rijder knipperen om aan te geven dat hij in gaat halen. Met de lampen knipperen geeft overigens geen voorrang. Blijf dus goed opletten.
Network Settings
Bij Network Settings moet de Upstream en Downstream op 256 kbps staan.
Na het invullen van het wachtwoord bij het inloggen op de server kom je in het scherm waar je de auto selecteert. Klik 1x op back en daarna op Network Settings. Door deze waarde op 256 kbps te zetten voorkomen we lag op de server (zoveel mogelijk).

Verlichting
Aangezien deze race overdag (ingame) verreden wordt is het, zoals bij iedere normale SRVN-race NIET toegestaan de verlichting aan te hebben, met uitzondering van het knipperen.

Startprocedure
Tijdens de races wordt er gebruik gemaakt van een handmatige rollende start. Hiervoor gelden de volgende instructies (gelijk aan de rollende starts in seizoen 2019-2):
Bij een rollende start zonder safetycar is de volgende procedure van toepassing:
Zodra iedereen op de grid staat gaan de lampen uit en gaat rFactor er vanuit dat de race is gestart. Wij gaan echter rustig op het gas en blijven op de positie rijden die ook op de grid van toepassing was (double file). Iedereen rijdt de gehele ronde op de pitlimiter (100km/h) en volgt zijn voorganger op een gepaste afstand. Een gepaste afstand is minimaal 1 en maximaal 5 wagenlengtes.
Indien de afstand tot de voorganger te groot is geworden mag je even van de pitlimiter af om zo de afstand tot je voorganger te verkleinen. Bij het aanpassen van de afstand is de maximale snelheid 120Km/h. Na de laatste bocht voor de “green line” is het niet meer toegestaan om de pitlimiter uit te zetten. Vanaf dat moment blijft je snelheid en afstand tot je voorganger dus ongewijzigd. Voor elk circuit wordt een "green line" bepaald en zodra je met je neus over deze lijn komt start jouw race. Is je snelheid op dat moment hoger of lager dan de ingestelde pitlimiter snelheid is er sprake van een valse start. Ook als je eerder over de lijn komt dan degene die zich voor jou heeft gekwalificeerd is er sprake van een valse start.
Let op: met "minimaal 1 en maximaal 5 wagenlengtes" wordt gedoeld op de afstand op de auto die 2 posities voor je rijdt, dus in dezelfde lijn als jijzelf (links of rechts). Rij je bijvoorbeeld op P6, dan moet je minimaal 1 en maximaal 5 wagenlengtes afstand houden tot P4, en daarnaast zorgen dat je niet voor ligt op de auto op P5, de auto naast je.

Alle rijders moeten in dit topic aangeven in welke klasse zij de Finalerace gaan rijden. Zo kunnen eventuele rijders buiten de top 10 desgewenst doorstromen. Aanmelden kan tot zondag 16-8 18:00 uur. Alle mensen buiten de top 10 maken vanaf dat moment kans op de plek van de mensen die niets hebben aangegeven. Dank alvast.

Legenda:
Zwart = onbekend
Rood = afgemeld in die klasse
Groen = bevestigd in die klasse


Genodigden:

Puma P052
1. Lars Koldeweij
2. Robin de Jong
3. Ruben Correa Alves
4. Jeroen Huisers
5. Gijs Sonneveld
6. Mark de Vries
7. Nils van Limpt
8. Jurgen Slechten
9. Ron Schmitz
10. Twan Capellen
------
11. Patrick Smit
12. Dylan Klaver
13. Jacco Visser
14. Teun Sonneveld
15. Raymond Walpot

Porsche Cup
1. Frank Hamming
2. Marijn Pfeifer
3. Marcel Offermans
4. Edwin Bos
5. Tom Vos
6. Lennart Lippens
7. Jeroen Dadema
8. Ivo de Groot
9. Marcel van der Heiden
10. Jur Verlouw
------
11. Gert Hagedoorn
12. Gijs Sonneveld
13. Ruben Schenkel
14. Enzo Fazzi
15. Johan van Doren

Nissan GT500
1. Jeroen Huisers
2. Kevin Heijnen
3. Martijn Huisers
4. Marcel Offermans
5. Ger Peeters
6. Jeremy Mook
7. Andre Geuze
8. Ivo de Groot
9. Lammert Mook
10. Jelle Schroor
------
11. Twan Capellen
12. Jeroen Dadema
13. Jeroen Meijer
14. Edward Hoekstra
15. Ronnie Zeemering
André Geuze
Berichten: 97
Lid geworden op: 27 mar 2016, 16:52
Racestuur: Fanatec CSW Base 2.5 + Formula
Locatie: Almere-Stad
Contact:

Cool dat ik hem gehaald heb :) Maar moet de finalerace helaas laten schieten..

Nissan GT500 positie 7. Andre Geuze

Tot ziens bij 2020-II !
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Voor de duidelijkheid, voor nu hebben we dus géén deelnemers voor de FinaleRace. Je moét je hierbij aanmelden in dit topic. Graag dus even doen.
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Ger Peeters, ben er bij met de Nissan
Gebruikersavatar
Ron Schmitz
Berichten: 225
Lid geworden op: 18 jan 2019, 20:57
Racestuur: Thustmaster T300 Ferrari GTE
Locatie: Roermond
Contact:

Als ik de top 10 haal ben ik er ook bij met de Puma
Gebruikersavatar
Jelle Schroor
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 jun 2016, 19:24

doe ook mee met de nissan jelle schroor
Gebruikersavatar
Gijs Sonneveld
Berichten: 218
Lid geworden op: 07 apr 2020, 19:46
Racestuur: Thrustmaster tx
Contact:

Gijs Sonneveld: puma als ik het haal
Kevin Heijnen
Berichten: 261
Lid geworden op: 03 dec 2015, 01:24
Racestuur: Logitech G27
Contact:

Ik ben d'r bij in de Nissan.

Ik ga d'r van uit dat iedereen denkt dat ze automatisch ingeschreven staan zodra ze in de top10 van hun klasse zitten, en dat alleen de mensen zich moeten inschrijven die in meerdere klassen top10 geworden zijn. Dat dacht ik zelf namelijk ook omdat de finale race gewoon als race nummer 4 in elk topic staat, en staat dus al op mijn kalender. Maar we gaan het zien, ik verwacht dat de opkomst heel laag zal zijn hierdoor.... :P
Laatst gewijzigd door Kevin Heijnen op 12 aug 2020, 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Patrick Smit
Berichten: 95
Lid geworden op: 20 mar 2020, 00:22
Racestuur: Fanatec CSL elite
Locatie: Kampen

Hmmm mijn punten staan niet opgeteld. Er staan 2x Patrick Smit in de puma klasse. Sta nu dacht ik opgeteld 12e plaats. Wie weet haal ik nog top 10. Ga het in ieder geval proberen
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Patrick Smit schreef: 12 aug 2020, 15:34 Hmmm mijn punten staan niet opgeteld. Er staan 2x Patrick Smit in de puma klasse. Sta nu dacht ik opgeteld 12e plaats. Wie weet haal ik nog top 10. Ga het in ieder geval proberen
Patrick, je hebt je username blijkbaar aangepast tussen beide avonden, het was eerst "Patrick Smit" en is nu "Patrick Smit " (met een spatie achter je achternaam). Dit komt vaak voor doordat mensen zowel voor- als achternaam in het vakje First Name hebben staan. rF2 zet altijd zelf een spatie tussen voornaam en achternaam, dus als Last Name leeg is eindigt je username met een spatie.
Op zich is dat geen probleem voor het klassement, zolang je dit maar niet wijzigt tijdens het seizoen, want dan kom je 2x in de stand te staan. Ga naar de rF2-launcher en klik rechtsboven op je naam, en pas het a.u.b. aan.

Afbeelding

Ik zal de resultaten van de 2e avond handmatig aanpassen zodat de spatie weg is.
Ivo de Groot
Berichten: 29
Lid geworden op: 18 aug 2019, 18:24
Racestuur: Simucube 20Nm
Locatie: Berkel en rodenrijs
Contact:

Doe mee met de Porsche
Jur Verlouw
Berichten: 42
Lid geworden op: 30 dec 2019, 21:43
Racestuur: Fanatec DD1

Doe mee met de Porsche
Gebruikersavatar
Marcel Offermans
Berichten: 60
Lid geworden op: 11 dec 2015, 15:54
Racestuur: SimSteering FFS, GT3 wheel
Contact:

Rij mee in de Nissan, dus je kunt mijn "Porsche" entry aan een ander geven.
Jeroen Dadema
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 jan 2020, 10:28
Racestuur: DD1
Locatie: Eindhoven

Ik doe mee met de Porsche
Edwin Wils
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 mei 2020, 20:24

Aanwezig Porsche
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Aanwezig Porsche
Gebruikersavatar
René Hoogterp
Berichten: 4050
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Locatie: Amsterdam
Contact:

Kevin Heijnen schreef: 12 aug 2020, 15:15 Ik ben d'r bij in de Nissan.

Ik ga d'r van uit dat iedereen denkt dat ze automatisch ingeschreven staan zodra ze in de top10 van hun klasse zitten, en dat alleen de mensen zich moeten inschrijven die in meerdere klassen top10 geworden zijn. Dat dacht ik zelf namelijk ook omdat de finale race gewoon als race nummer 4 in elk topic staat, en staat dus al op mijn kalender. Maar we gaan het zien, ik verwacht dat de opkomst heel laag zal zijn hierdoor.... :P
Daarom staat er heel duidelijk aangegeven volgens mij dat je je MOET aanmelden. Stel dat je niet komt/kan, dan kunnen we iemand buiten de top 10 door laten stromen namelijk.
Gebruikersavatar
Patrick Smit
Berichten: 95
Lid geworden op: 20 mar 2020, 00:22
Racestuur: Fanatec CSL elite
Locatie: Kampen

Lennart Lippens schreef: 12 aug 2020, 15:46
Patrick Smit schreef: 12 aug 2020, 15:34 Hmmm mijn punten staan niet opgeteld. Er staan 2x Patrick Smit in de puma klasse. Sta nu dacht ik opgeteld 12e plaats. Wie weet haal ik nog top 10. Ga het in ieder geval proberen
Patrick, je hebt je username blijkbaar aangepast tussen beide avonden, het was eerst "Patrick Smit" en is nu "Patrick Smit " (met een spatie achter je achternaam). Dit komt vaak voor doordat mensen zowel voor- als achternaam in het vakje First Name hebben staan. rF2 zet altijd zelf een spatie tussen voornaam en achternaam, dus als Last Name leeg is eindigt je username met een spatie.
Op zich is dat geen probleem voor het klassement, zolang je dit maar niet wijzigt tijdens het seizoen, want dan kom je 2x in de stand te staan. Ga naar de rF2-launcher en klik rechtsboven op je naam, en pas het a.u.b. aan.

Afbeelding

Ik zal de resultaten van de 2e avond handmatig aanpassen zodat de spatie weg is.
Ja gedaan, bedankt voor de snelle reactie.
Nils van Limpt
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 jun 2016, 21:21
Racestuur: Thurstmaster T300RS
Locatie: Eindhoven

Aanwezig bij de Puma, mits ik de top 10 haal natuurlijk
Gebruikersavatar
Mark de Vries
Berichten: 850
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:15
Racestuur: Fanatec Clubsport Wheel V2.5
Locatie: Bussum

Volgens mij zit ik veilig genoeg om zondag mee te doen. Ik meld me alvast aan voor de Puma.
Gesloten

Terug naar “SRVN ZomerCup 2020”