SRVN ZomerCup - Finalerace

Gebruikersavatar
Edward Hoekstra
Berichten: 313
Lid geworden op: 15 jul 2017, 18:04
Racestuur: Thrustmaster T300
Locatie: Broeksterwoude

Als ik het goed zie rijdt Jeroen Dadema mee in de Porsche en niet in de Nissan dus. Dus als ik het goed heb, ben ik geplaatst voor morgen?
Gebruikersavatar
Johan van Doren
Berichten: 399
Lid geworden op: 19 jul 2015, 15:12
Racestuur: Thrustmaster T300 Alcantara

ehhmm ik ben er niet bij....sorry voor de te late reactie..
Enzo Fazzi
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 jul 2020, 20:25
Racestuur: Simcube 2 Pro, Cube GT Lite

Ik ben op vakantie dus kan er niet bij zijn!
Gebruikersavatar
Dylan Klaver
Berichten: 45
Lid geworden op: 19 jun 2020, 17:05

Ik moet me helaas ook van de lijst alhalen
Heb e en verjaardag.
Een fijne race iedereen

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Gebruikersavatar
Robin de Jong
Berichten: 2067
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:33

Helaas problemen met rFactor 2 opstarten dus ik kan niet meedoen.
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Kon Jeroen in race een niet erg lang achter me houden, hij was op paar punten duidelijk sneller. Daarna lang in een leuk gevecht geweest met Kevin en Marcel net achter me. Toen ik me vergaloppeerde en verkeerde kant koos bij verkeer kon Kevin voorbij glippen en kon ik Marcel nog maar net achter me houden. Ik kon wel weer dichter bij Kevin komen en prima volgen. Was juist wat weer meer druk aan het zetten, hopende dat ik ergens geluk zou hebben bij verkeer, toen ik me verremde en half spinde waarbij de slim afwachtende Marcel voorbij kon. was door de spin ook de aansluiting kwijt en kwam niet meer echt dichterbij dus uitgereden op p4.

In de hectiek in het begin van race twee had Kevin me bij de start al te pakken en ik kon even later nog maar net uitwijken toen het fout ging en hij samen met nog iemand vlak voor me rechtsaf ging waar geen bocht was. Een ronde later was ik zelf te ongeduldig en maakte zelf een fout in de chicane na de tarzan bocht, ging van de baan en raakte licht de muur. Leverde niet veel schade op maar het stuur stond wel wat krom dus reed niet meer optimaal. Toch nog terug weten te komen naar P5. Maar te hard jagend nog een fout uitkomen scheivlak richting de mastersbocht. Twijfelde bij een inhaalpoging op een Porsche en twijfelen is dodelijk. Het werd een half mislukte inhaal en half afgebroken poging. Moest ontwijken ging rechts over het gras en over het broodje van de curb en gleed de baan weer op waardoor er kontakt was met de Porsche ( :kiss_ani: nog een keer sorry zoals al in TS ). Gelukkig kon de Porsche gewoon verder maar ik ging rond moest wachten en verloor dus op domme manier de plekken weer die ik net met best wat moeite had veroverd en viel terug naar p8 :). Kwam wel weer dichter bij de posities voor me maar de race was niet lang genoeg om de aansluiting te vinden. Moraal van het verhaal met wat meer geduld aan mijn kant was de race waarschijnlijk qua eindresultaat nog wat leuker geweest.

al met al een leuk einde van een leuk kampioenschap :), thank you :thumbs_happy: voor de organisatie, streamers en medecoureurs.
Jurgen slechten
Berichten: 46
Lid geworden op: 12 jul 2019, 00:00
Racestuur: Trustmaster t300
Locatie: Maastricht
Contact:

Na een dramatische kwalificatie achteraan gestart, en totaal niet in het ritme gekomen. Met een stuur wat niet meer recht stond na ronde 3 was het eigenlijk al over. Omdat ik in een in het gat zat tussen de puma’s en de nissan’s had ik wat tijd om me aan te passen en er mee om te gaan tot helaas de 22e ronde... uitkomen Arie Luyendijk verlies ik de controle en wil nog de pit in waar de sneller jongens voorbij kwamen die ik door een domme actie flink in de weg zit met een knal tot gevolg. Excuses richting Lennart en Jeremy.

2e race zonder kleerscheuren de eerste rondes doorgekomen. Helaas werd ik daarna al snel in de S-bocht tegen de muur gedrukt, wat met knipperend blauwe onderdelen ook het einde van de wedstrijd betekende.

Ondanks het grote verschil in raceklasse is dit Evenement netjes verlopen zover ik kon beoordelen op de stream.

Complimenten voor degene voor en achter de schermen die dit weer mogelijk gemaakt hebben

Misschien iets voor volgende keer:
Omdat het 2 vrij lange races zijn was het misschien handig geweest om een iets langere pauze te plannen... maar dat is persoonlijk natuurlijk.
.
Gebruikersavatar
Ron Schmitz
Berichten: 225
Lid geworden op: 18 jan 2019, 20:57
Racestuur: Thustmaster T300 Ferrari GTE
Locatie: Roermond
Contact:

Was ook met de Puma onderweg.
Mooie races op een paar incidenten na met collega Puma`s.
Ook spannende gevechten gehad met o.a Jurgen , Gijs , Robin en zullen er zullen er vast nog wel meer zijn .
Verder alles goed verlopen met de snellere deelnemers .. ja de spiegels waren mijn vriendjes 8-)

Zeker voor herhaling vatbaar met zo`n multyclass event .

Dank aan de organisatoren voor de Zomer Cup .
Ronnie Zeemering
Berichten: 37
Lid geworden op: 22 mei 2020, 14:07
Racestuur: OSW, GT Simracingcoach stuur
Locatie: Groningen
Contact:

Eerste race had ik een slechte start, werd gelijk ingehaald en zat de eerste rondjes direct achter Martijn Huisers. Ik kon hem bijhouden maar niet echt een aanval doen. Vooral omdat mijn exit voor de rechte stukken niet goed genoeg was. Wel had ik voor bijna iedere bocht een dikke rookpluim op mijn vooruit. Dus dat bood perspectieven voor later in de race :) Helaas verloor ik vrij snel de aansluiting doordat ik net niet goed genoeg langs de langzamere klasses kon rijden. Overigens dikke pluim voor de andere klasses. Over het algemeen was goed te zien wat diegene ging doen. Meestal op de racelijn blijven en deden ze het niet dan was dit ruim op tijd om de juiste beweging te kunnen maken.

Aan het einde van de race kon ik Martijn Huisers weer bijhalen en merkte ik dat ik vooral in de bochten dichterbij kwam waarschijnlijk door minder hete banden :) Doordat ditmaal Martijn pech had van langzamere rijders kon ik hem in de Luyendijkbocht bijhalen en kwam zelfs sneller het rechte stuk op. Helaas kneep hij mij af en moest ik van het gas af anders zou ik gesandwicht worden tussen zijn wagen en de pitmuur. Baalde er op dat moment wel van maar het zorgde uiteindelijk wel voor een spectaculair stukje Zandvoort rijden tot aan het Scheivlak waarbij we eigenlijk vanaf de Tarzan zij aan zij door de Hunserug en Slotemakersbocht gingen. Levensgevaarlijk maar erg gaaf! Elkaar genoeg ruimte latend werd ons zij-aan-zij avontuur afgebroken door een langzamere klasse wagen waardoor ik weer van het gas af moest. Ik kon hem daarna weer bijhalen maar verremde me in de Tarzan (stom!) en met nog een rondje te gaan was dit mijn Waterloo voor plek 5 ;)

De tweede race mijn rondjes gereden en had nog de mazzel dat Peeters een fout maakte op het eind waardoor ik nog plek 5 kon behalen.

Dank aan de medecoureurs en speciale dank aan Martijn Huisers voor het close racen. En natuurlijk organisatie voor dit leuke event!
En ik heb iedere keer achteraf weer genoten van het live commentaar op youtube. Thnx!

Wat mij betreft een opmars naar meer verschillende klasses races en dan nog wat langer. *hint* *hint* :)

Op naar de 2.4 uur van Road America.
Gesloten

Terug naar “SRVN ZomerCup 2020”