SRVN ZomerCup 2020 - Puma P052 | Babbelbox

Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Vertel hier over jouw voorbereidingen, of juist jouw ervaringen na afloop van de races, oftewel, de babbelbox!
Gebruikersavatar
Twan Capellen
Berichten: 967
Lid geworden op: 19 sep 2011, 19:37
Racestuur: Thrustmater T500RS
Locatie: Brunssum

Nou dat waren de eerste 3 races Puma.
Een erg leuke auto en in practice kon ik redelijk lage 1:24 rijden.
In de kwalificatie ging het niet geweldig en bleef ik steken op 1:24,5.
Vervolgens 3 races met erg veel incidenten.
Ik ben 5 of 6 keer rond getikt en er waren veel near misses met mensen die de baan op komen rijden na een incident en ook moet ik mij verontschuldiigen tegen verschillende mensen (al op teamspeak gedaan).
Doordat ik rond getikt werd kwam ik in het midden/achterveld en daar hadden verschillende mensen heel andere rempunten als wat ik gewend was en daar heb ik mij een paar keer door laten verrassen (zowel het punt van remmen als ook de bocht snelheid).
Dat is een verklaring, maar neemt niet weg dat als ik van achteren kom, rekening moet houden met de mensen voor mij, dus ook hier nogmaals excuses voor de mensen die ik in de remzone aangetikt heb.

Ook buiten de incidenten waar ik zelf bij betrokken was, zag ik bijna continu incidenten om me heen. Met name als iemand al naast een andere auto zit, dan kun je niet meer blokkeren en dat zxag ik regelmatig gebeuren, met crashes tot gevolg.
Met een monitor kan het moeilijk zijn om te zien of iemand al naast je zit en ik raad iedereen dan ook aan om een tool als crew chief te gebruiken, die je zegt als iemand naast je zit, zodaty dit soort incidenten hopenlijk niet vaak meer voorkomen.
Gebruikersavatar
Michael Kiewiet
Berichten: 77
Lid geworden op: 12 mei 2020, 23:30
Racestuur: Logitech G29
Locatie: Groene Hart

Dit waren mijn eerste SRVN-races en ik heb me wel vermaakt. Ik kwam niet voor het resultaat, maar voor het opdoen van ervaring. En dat is gelukt.

Heb redelijk conservatief gereden en heb veel om heen zien gebeuren. Heb ook redelijk wat mensen gepasseerd, maar dat was meer omdat ze in de fout waren gegaan, dan dat ik zo'n inhaalwonder ben :smokey:

Laatste race ging in rook op door een zeer vroege encounter met een boom en een pitstop van bijna 2 minuten. Maar heb de race uitgereden, iedere ronde is er weer 1 voor in de tas met ervaringen.

Wat is de bedoeling van TeamSpeak tijdens de sessies? Ik snap de briefing, maar ik zat tijdens de kwalificatie in het evenementen kanaal en daar werd er vrolijk op los gebabbeld terwijl ik probeerde een snelle ronde te rijden. Was niet zo'n succes. Daarna maar van kanaal gewisseld in de hoop dat het daar rustiger was (Paddock, antwoord: ja)

In de eerste race gebeurde iets vreemds; werd in de 1e sector van de baan gereden (no worries, shit happens) en kwam als 24e de baan weer op. Daarna wat mensen met onderlinge perikelen voorbij gereden en zou volgens mijn eigen rekenkunst tijdens de race op 18/19e plaats moeten rijden. Maar dat bleef 22/23. Na een paar rondes kwamen de mensen met issues van even eerder achterop gereden en kreeg ik blauwe vlaggen. Snapte er niets van waarom ik 'n blauwe vlag krijg voor plaats 18/19, terwijl ik de leider nog niet had gezien. Ga ik nog eens proberen terug te kijken. Kan zijn uiteraard dat ik mis zat hoor, maar hoop dat ik voor mijn vakantie nog tijd heb om het eens rustig terug te kijken...

Oh, ik zit net de stream op youtube terug te kijken en daar is het ook duidelijk te zien.
timestamp 13:36 -> 16.691 achterstand
timestamp 13:54 -> 106.71 achterstand

In 18 seconden bijna een ronde aan tijd aan mijn broek krijgen, dat moet of een fout of een straf zijn... Ik hoor het graag van iemand die er meer verstand van heeft!

Maar vooral felicitaties aan de mensen met uitslagen op succesposities, als ik het goed heb Lars en Mark : b:)like
Gebruikersavatar
Twan Capellen
Berichten: 967
Lid geworden op: 19 sep 2011, 19:37
Racestuur: Thrustmater T500RS
Locatie: Brunssum

In teamspeak, als je niet wilt babbelen, dan ga je in een eigen kanaal zitten, maar ben je wel bereikbaar voor wedstrijdleiding.

Ik vermoed dat je de eerste race een sectorlijn hebt gemist en dan telt het spel de ronde niet, dus heb je eigenlijk 1 ronde voor niets gereden.
Gebruikersavatar
Ron Schmitz
Berichten: 225
Lid geworden op: 18 jan 2019, 20:57
Racestuur: Thustmaster T300 Ferrari GTE
Locatie: Roermond
Contact:

Nou dat was dan de Puma avond .

Had mijn Puma voor de eerste race op P14 gezet.
Start was clean en in deze race niks spectaculairs meegemaakt.
Race uitgereden op een P9.

2e race vanaf een P7 gestart.
3 a 4 dik door de eerste snelle rechter.
Na deze bocht zat ik aan de rechterzijde met Jurgen Slechten links naast me en daar naast zat Ruben Correa.
Zoals het op de livestream uitzag stuurde Ruben naar rechts, of hij was de controle kwijt, waardoor Jurgen in de sandwich kwam en daardoor mij aantikte.
Controle kwijt en links de vangrail in. Auto totaal krom. :shock:
De box gehaald , volledige reparatie en op 1 ronde achterstand weer terug.
Race uitgereden op een P19 en toch nog wat puntjes gepakt.

Race 3 vanaf P19 dus .
Start was oke maar in de lange rechtse doordraaier helaas weer aangetikt en het gras op .
Weer maar achteraan aansluiten.
Toch nog diverse ingehaald om zo op een P14 over de finish te komen.

Al met al een leuke avond en op naar Imola :thumbs_up:

Tip voor diegene die blauwe vlaggen krijgen : blokken kan maar is niet de bedoeling :kopstooot: en niet vol op de rem gaan in een bocht op de ideale lijn :teards:
Gebruikersavatar
Michael Kiewiet
Berichten: 77
Lid geworden op: 12 mei 2020, 23:30
Racestuur: Logitech G29
Locatie: Groene Hart

Twan Capellen schreef: 16 jul 2020, 22:58Ik vermoed dat je de eerste race een sectorlijn hebt gemist en dan telt het spel de ronde niet, dus heb je eigenlijk 1 ronde voor niets gereden.
Dank je, dat zou een logische verklaring zijn! Was inderdaad een stuk buiten de baan zonder er voordeel van te hebben, zelfs een dubbel nadeel met deze extra "straf"
Gebruikersavatar
Lars Koldeweij
Berichten: 1742
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:54
Racestuur: CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Lekker geracet gisteren. In race 1 20 minuten lang achter Mark aan gekacheld, een echte inhaalpoging was vrijwel onmogelijk op dit circuit.

Race 2 was wel erg chaotisch moet ik zeggen. Door daar uit de problemen te blijven van 14 naar 1 kunnen rijden, waarbij zelfs Jeroen en Mark als leidend duo er door een achterblijver afgereden werden...

Dat was dus pole voor race 3 en daarin samen met Mark weggereden van het veld, dit keer waren de rollen omgedraaid qua posities ten opzichte van race 1 dus het was heerlijk intens om 20 minuten lang iemand op de achterbumper te hebben plakken. Uiteindelijk had Mark wederom last van een achterblijver waardoor ik een klein, veilig gaatje kon slaan.
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Ron Schmitz schreef: 17 jul 2020, 09:20Zoals het op de livestream uitzag stuurde Ruben naar rechts, of hij was de controle kwijt, waardoor Jurgen in de sandwich kwam en daardoor mij aantikte.
Ik kreeg een tikje rechtsachter waardoor mijn rechtervoorkant naar rechts kwam schuiven. Ik was vol naar links aan het sturen maar dat hielp niet meer. :(
Steven Kraal
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 mei 2020, 15:35

Het was een bijzondere ervaring, deze eerste race avond voor mij. Dank iig voor de organisatoren van de zomercups...want dit is een mooie manier om het spel en de collega-racers te leren kennen. Door wat problemen met mijn rug weinig kunnen oefenen helaas en tot het laatst getwijfeld of ik wel zou starten. Race eindigde in een tranendal...van de baan getikt en einde wedstrijd. De tweede race was erg leuk en van P24 opgeklommen naar P11. In de derde race de start verknald en uiteindelijk op p16 of p17 geeindigd...

De race in Imola ga ik missen ivm. vakantieplannen...ik hoop jullie weer te zien op Zandvoort, en daarna in het reguliere seizoen
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:


Michael Kiewiet schreef: Wat is de bedoeling van TeamSpeak tijdens de sessies? Ik snap de briefing, maar ik zat tijdens de kwalificatie in het evenementen kanaal en daar werd er vrolijk op los gebabbeld terwijl ik probeerde een snelle ronde te rijden. Was niet zo'n succes. Daarna maar van kanaal gewisseld in de hoop dat het daar rustiger was
Knopjes instellen voor invoer en uitvoer settings.
Hoef je ook niet te wisselen van kanaal

Team owner Castrol Racing Team
#18 #24 #71 #177

Gebruikersavatar
Gijs Sonneveld
Berichten: 218
Lid geworden op: 07 apr 2020, 19:46
Racestuur: Thrustmaster tx
Contact:

Wat een onwijs leuke wagen!

Race 1: ik starte vanaf mijn beste startplek ooit p3 ik kwam een beetje slecht weg en kwam op P5 na bocht 4. Vervolgens de hele race met Jeroen huisers een mega gevecht gehad. Een paar keer ernaast gekomen maar nooit ervoorbij 😂.

Race 2: ik starte op p11 en had weer een 💩 start. Reed achter de snelle jongens aan en probeerde mij zo naar voren te rijden. Helaas kwam ik in de hairpin in aanraking met iemand en had heel veel schade. Met een rondje achterkant de baan weer op en uiteindelijk nog terug gevochten naar p17

Race 3: start dus vanaf p17. Deze keer een goede start(3x is scheepsrecht). Mijzelf naar voren gevochten en uiteindelijk op p6 gefinished.

Een beetje Wisselend resultaat dus proberen op imola constant te finishen.
Gebruikersavatar
Michael Kiewiet
Berichten: 77
Lid geworden op: 12 mei 2020, 23:30
Racestuur: Logitech G29
Locatie: Groene Hart

Albert van Mourik schreef: 17 jul 2020, 12:50
Michael Kiewiet schreef: Wat is de bedoeling van TeamSpeak tijdens de sessies? Ik snap de briefing, maar ik zat tijdens de kwalificatie in het evenementen kanaal en daar werd er vrolijk op los gebabbeld terwijl ik probeerde een snelle ronde te rijden. Was niet zo'n succes. Daarna maar van kanaal gewisseld in de hoop dat het daar rustiger was
Knopjes instellen voor invoer en uitvoer settings.
Hoef je ook niet te wisselen van kanaal

Team owner Castrol Racing Team
#18 #24 #71 #177
Dank voor de tip, daar ga ik eens induiken
Nils van Limpt
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 jun 2016, 21:21
Racestuur: Thurstmaster T300RS
Locatie: Eindhoven

Erg genoten gisteren.

Quali ging goed en met mijn beste tijd P8 gehaald.

Race 1: Te voorzichtig van start waardoor ik in de eerste ronde al 4 plaatsen was verloren. Helaas ging teamgenoot Patrick Smit er halverwege de race vanaf en daar schrok ik van, waardoor ik er zelf ook vanaf ging. Uiteindelijk teruggevochten naar P13.

Race 2: Vanaf P4 lang op P5 gereden totdat de top 4 er een bowlingwedstrijd van ging maken. Hierdoor onverwacht op P3 terecht gekomen, maar helaas duurde de race net één bocht te lang en kon Mark me nog inhalen en er met de laatste podiumplek vandoor gaan.

Race 3: Vanaf P4 was het voornamelijk consolideren. De snellere mannen kon ik toch niet bijhouden en de paar snelle mannen (Ruben en Gijs) die van achter kwamen ook niet. Na een klein foutje nog even een klein gevecht met Jurgen gehad maar uiteindelijk netjes op P7 uitgereden.

Voor de races zou ik voor dit resultaat hebben getekend, maar toch blijft het uitblijven van het podium in race 2 als bittere nasmaak hangen. Op naar Imola!
Gebruikersavatar
Ron Schmitz
Berichten: 225
Lid geworden op: 18 jan 2019, 20:57
Racestuur: Thustmaster T300 Ferrari GTE
Locatie: Roermond
Contact:

Zo ... ook maar eens een tweet de wereld over laten gaan op twitter .

https://twitter.com/RoschieRacing
Gebruikersavatar
Ron Schmitz
Berichten: 225
Lid geworden op: 18 jan 2019, 20:57
Racestuur: Thustmaster T300 Ferrari GTE
Locatie: Roermond
Contact:

3 mooie spannende races .

De puma in de qualy op P10 gezet.

Eerste race dus vanaf P10.
Kwam helaas niet goed weg en 2 plaatsen verloren.
Tijdens de race naar P11 maar tegen het einde een Drive Through en terug naar P13.
Doordat Ruben een stop en go had kwam ik als 12e over de finish,

Race 2 vanaf P4 vertrokken .
De pace van de eerste 3 kon ik net niet bijhouden en had een gaatje naar P5.
Dan een spin in ronde 3 en naar P12.
Net voor mij was de crash met 5 auto`s en daardoor naar P8.
Hierdoor ontstond een groepje met Niels Hoogeveen , mij en Gijs Sonneveld.
Samen op naar de Varianta Alta .
Daar tikte ik Niels aan ,nogmaals sorry, en Gijs kon ervan profiteren.
Race uitgereden op P9.

Race 3 vanaf P9 dus.
Tegen het einde was nog spannend met Teun Sonneveld en Wilbert Velthove.
P9 over de finish.

Weer een geslaagde warme avond.
Gebruikersavatar
Gijs Sonneveld
Berichten: 218
Lid geworden op: 07 apr 2020, 19:46
Racestuur: Thrustmaster tx
Contact:

Weer een leuke avond gehad met de puma
Starte race 1 vanaf een 5e positie. Huizers achter mij had een mega start. Hij probeerde mij alleen op het gras in te halen. Dat gaat een beetje lastig 😜. Ik ben gwn rustig achter iedereen aangereden. Heb kort op p3 gelegen na de penalty’s die vooraan werden uitgedeeld. Maar toen maakte ik een zeer kostbare fout en verloor ik mijn plek aan mijn teamgenoot Dylan klaver. Hij reed uiteindelijk naar p3 en ik naar p4. Super gefeliciteerd.

Race 2 beetje chaotische eerste paar ronde. Kwam in een soort van slagveld in de laatste bocht terecht waar een paar mensen vergeten waren dat als je spint het handig is om even je spiegels in de gaten te houden als je weer de baan op komt. P7 prima voor de punten

Race 3
Rustige start zelfde tactiek als race 1 lekker rustig. Kon uiteindelijk lekker aan haken en had nog een paar spannende rondjes op het laatst maar ben rustig p6 geëindigd.

Leuke races hoop dat het op Zandvoort weer een spektakel opleverd
Gebruikersavatar
Jeroen Huisers
Berichten: 994
Lid geworden op: 04 jun 2012, 10:05

Gijs Sonneveld schreef: 31 jul 2020, 13:48 Huizers achter mij had een mega start. Hij probeerde mij alleen op het gras in te halen. Dat gaat een beetje lastig 😜.
1- Het is Huisers :D (of gewoon Jeroen, maar daar zijn er inmiddels wat meer van)
2- Probeerde een Bottasje te doen wat een fiasco werd door een MEGA valse start wat resulteerde in een drive-through penalty.
Gebruikersavatar
Gijs Sonneveld
Berichten: 218
Lid geworden op: 07 apr 2020, 19:46
Racestuur: Thrustmaster tx
Contact:

Aaah sorry zie het nu pas. Altijd die autocorrectie 😂. Ik dacht ook al hoe zou het ooit mogelijk zijn dat dat geen drive through was maar dat was het dus wel
Gebruikersavatar
Twan Capellen
Berichten: 967
Lid geworden op: 19 sep 2011, 19:37
Racestuur: Thrustmater T500RS
Locatie: Brunssum

Zandvoort is leuke baan met deze auto. Let wel op dat je in de puts niet opschakelt naar de 2 want dan krijg je speeding penalty.
Tevens diverse keren cut track gekregen, terwijl ik nog ruim met 2 banden op de baan was (in diverse bochten), dus dat gaat interessant worden in de race.
Gebruikersavatar
Ron Schmitz
Berichten: 225
Lid geworden op: 18 jan 2019, 20:57
Racestuur: Thustmaster T300 Ferrari GTE
Locatie: Roermond
Contact:

Zandvoort

Races 1 vanaf P14
Mooie race en P11 finish.
Wat kunnen sommige laat remmen voor de Tarzan bocht :(

2e race vanaf P5 .
Deze plek lang kunnen vasthouden tot 7 minuten voor het einde , dan een drive through :teards:
Weer naar P11 terug .
Was een gave race met flink wat gevechten.

3e race , P11 van start .
Teveel kleine foutjes gemaakt en de Puma was op een gegeven moment beetje krom .
Sorry nog aan diegene die ik meegenomen heb in de spin bij de Tarzan bocht .
Op een. P12 over de finish.
Gesloten

Terug naar “SRVN ZomerCup 2020”