SRVN ZomerCup 2020 - Nissan GT500 | Babbelbox

Gesloten
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Vertel hier over jouw voorbereidingen, of juist jouw ervaringen na afloop van de races, oftewel, de babbelbox!
Gebruikersavatar
Patrick Smit
Berichten: 95
Lid geworden op: 20 mar 2020, 00:22
Racestuur: Fanatec CSL elite
Locatie: Kampen

Ik was op de dag van de race nog mijn nieuwe stuur en pendalen aan het installeren. Dus eigenlijk zonder voorbereiding aan het racen gegaan en dan kom je dus de dag na de race erachter dat je met 85% remforce hebt gereden..
Voor de volgende race zal ik meer voorbereid aan de start verschijnen met hopelijk een betere afstelling.

Succes alvast iedereen.
Maarten de Jong
Berichten: 39
Lid geworden op: 24 okt 2011, 12:17
Racestuur: Logitech G25

Mooie races gisteren. Helaas de hoofdrace uiteindelijk een fiasco. In de hoofdrace was ik rustig mijn rondes aan het rijden, tot mijn PC/scherm vlak voor het ingaan van Scheivlak een hapering gaf waardoor ik eraf vloog. Op dat moment op de 11e positie. Auto krom, 3e track limits, dus Drive Through, en tot overmaat van ramp ook nog een Stop and Go voor speeding in de pits. Resultaat P16 op 2 rondes achterstand. Nu maar hopen dat de laatste race op Portland beter gaat. Een top 10 finish moet mogelijk zijn :)
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

zandvoort altijd leuk. ging zeker in hoofdrace prima.
had vertrouwen in de auto en dat was te zien aan lekkere racepace.

kon zelfs zonder al te veel moeite Kevin volgen op een seconde of 2. Linksvoor heeft het hier altijd zwaar en ik had niet geprobeerd of uitrijden op mediums zou kunnen en verwachtte van niet. Zat zelf op de softs en op een 1 stopper mede vandaar dat ik Kevin bijhield.
Kwam door zijn uitglijer zelfs vooraan waarbij ik Kevin weer lang op 2 sec kon houden. Softs begonnen het langzaam te begeven en kevin on dichterbij kruipen. ik heb niet gekeken hoe ver we al in de race zaten dus domweg nooit overwogen om door te gaan op de softs. Had meen rond de 20 seconden op nr 3 toen ik pit in ging. Was er van overtuigd dat iedereen nog wel zou gaan :) :loser1: :shock: en dat bleek niet het geval
Viel bij de stop terug naar p9 met nog maar iets van 10 minuten te gaan. Lege tank op softs is dan wel lekker rijden bleek :D , toch nog terug kunnen werken naar p4, dat was leuk :thumbs_up:
Gebruikersavatar
Michael Kiewiet
Berichten: 77
Lid geworden op: 12 mei 2020, 23:30
Racestuur: Logitech G29
Locatie: Groene Hart

Voor de kijkers thuis was je opmars na de stop in ieder geval leuk om te volgen!
Gebruikersavatar
Jeremy Mook
Berichten: 88
Lid geworden op: 13 jul 2019, 18:10
Racestuur: Logitech G27

Hallo rijders SRVN :) , ten eerste hulde aan alle deelnemers,
en gefeliciteerd winnaars race 1&2 te Zandvoort!
Wat gaan jullie erover..onwijs :bierglas: !!

Na het onverwachts behaalde succes op Suzuka gingen mijn Vader en ik vol moed de tweede race van het GT500 kampioenschap in. We hebben dan ook voor deze keer veel voorbereiding getroffen qua carsetup en bandenslijtage, en het zag er in de practice dan ook naar uit dat we wel eens voor de verrassing zouden kunnen gaan zorgen. Het bleek helaas al snel in de quali en wedstrijd dat we aan racepace toch tekort in huis hadden om echt competitief te kunnen zijn :byebye: . P6/P8 bleek dan ook voor ons het hoogst haalbare resultaat. Er valt dus nog veel te leren..Terug naar de tekentafel maar ;) ..

Race 1 ging nog best goed, maar was het deze keer voor mij eerder meerijden dan aan te kunnen vallen. Race 2 ben ik toch maar van setup gewisseld, in de hoop iets langer met de banden te kunnen doen, maar ook daar merkte ik al snel het tempo te verliezen.
Mede door de hoge bandenslijtage, wat me uiteindelijk volledig onderuit haalde doordat ik spinde, waren dus alle kansen op een redelijk resultaat verkeken. Ook het motorvermogen was na de spin compleet verloren nadat ik toch flink in het rode gebied mijn weg vervolgde. Met een haperende motor was ik helaas gedwongen vroegtijdig op te geven..eigen schuld dus :kopstooot: .

Verder wil ik bij deze mijn wel gemeende excuses maken aan Jelle Verschoor, het was uiteraard niet de bedoeling je in race 2 er zo vanaf te rijden, ik zag een gat dat er wellicht niet was..sorry

Het was ook best jammer dat m'n team-maat als "pole-sitter" race 1, wegens de omgekeerde startvolgorde niet zichtbaar was op de grid, en de gehele eerste race alleen op de baan heeft gereden maar gelukkig toch P6 wist binnen te slepen ;) . Maar goed, shit happens :D ..

Verder hebben we ondanks wat tegenslag(hoort erbij)en tekort aan race-pace, evengoed genoten van weer een gave wedstrijd bij SRVN! Bedankt daarvoor :mrgreen: ..

Tot de volgende maar :) ..

Groeten! Team Mookers
Gebruikersavatar
Ron Schmitz
Berichten: 225
Lid geworden op: 18 jan 2019, 20:57
Racestuur: Thustmaster T300 Ferrari GTE
Locatie: Roermond
Contact:

Wordt de race vanavond op Portland uitgezonden op YouTube ??
Gebruikersavatar
Jeroen Huisers
Berichten: 994
Lid geworden op: 04 jun 2012, 10:05

Ron Schmitz schreef: 09 aug 2020, 11:57 Wordt de race vanavond op Portland uitgezonden op YouTube ??
https://www.youtube.com/watch?v=O5KcZAF ... Ao0-sH-N8s
Gesloten

Terug naar “SRVN ZomerCup 2020”