SRVN ZomerCup 2020 - Nissan GT500 | Algemene informatie

Gesloten
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Afbeelding

SRVN ZomerCup 2020 - Nissan GT500
Algemene Informatie


Introductie
Om de zomermaanden door te komen heeft SRVN een heuze ZomerCup georganiseerd. In drie raceklasses hoef je je echt niet te vervelen. De Nissan GT500 is een uitdagende auto, geïnspireerd op de Japanse Super GT. Bereid je voor op een auto met veel downforce, met een groot DTM-gevoel. De kalender bevat drie evenementen, inclusief een grote finalerace waarbij de top 10 van alle ZomerCup klasses (desgewenst) bij elkaar komen. De wedstrijden van de Nissan GT500 klasse worden op zondagavond verreden.

Afbeelding

Let op: Binnen de Nissan GT500 klasse hoef je geen content aan te schaffen, mocht je in de top 10 finishen van het klassement en wil je deelnemen aan de finalerace. Dan zul je wel wat content moeten aanschaffen.

- Porsche 911 Cup: https://store.steampowered.com/itemstor ... detail/40/
- Puma P052: https://store.steampowered.com/itemstor ... detail/34/ (zit ook in complete Reiza pack)

Afbeelding

Kalender (zondagavonden)
12-07: Suzuka
26-07: Circuit Zandvoort
09-08: Portland (moet nog worden uitgebracht)

16-08: Finalerace mixed class ZomerCup - Circuit Zandvoort

Reguliere tijdschema
20:00 - Aanwezig op TeamSpeak voor de briefing + vrije plekken toekennen aan reserverijders
20.10 - Kwalificatie (20 minuten, open, maximaal 8 ronden)
20.35 - Warmup (10 minuten)
20.45 - Race 1 (15 minuten, formatieronde, rollende start, startgrid top 15 reversed grid op basis van kwalificatie)
21.05 - Warmup (10 minuten)
21.15 - Race 2 (45 minuten, formatieronde, rollende start, startgrid op basis van kwalificatie)


Startprocedure
Tijdens de races wordt er gebruik gemaakt van een handmatige rollende start. Hiervoor gelden de volgende instructies (gelijk aan de rollende starts in seizoen 2019-2):
Bij een rollende start zonder safetycar is de volgende procedure van toepassing:
Zodra iedereen op de grid staat gaan de lampen uit en gaat rFactor er vanuit dat de race is gestart. Wij gaan echter rustig op het gas en blijven op de positie rijden die ook op de grid van toepassing was (double file). Iedereen rijdt de gehele ronde op de pitlimiter (100km/h) en volgt zijn voorganger op een gepaste afstand. Een gepaste afstand is minimaal 1 en maximaal 5 wagenlengtes.
Indien de afstand tot de voorganger te groot is geworden mag je even van de pitlimiter af om zo de afstand tot je voorganger te verkleinen. Bij het aanpassen van de afstand is de maximale snelheid 120Km/h. Na de laatste bocht voor de “green line” is het niet meer toegestaan om de pitlimiter uit te zetten. Vanaf dat moment blijft je snelheid en afstand tot je voorganger dus ongewijzigd. Voor elk circuit wordt een "green line" bepaald en zodra je met je neus over deze lijn komt start jouw race. Is je snelheid op dat moment hoger of lager dan de ingestelde pitlimiter snelheid is er sprake van een valse start. Ook als je eerder over de lijn komt dan degene die zich voor jou heeft gekwalificeerd is er sprake van een valse start.
Let op: met "minimaal 1 en maximaal 5 wagenlengtes" wordt gedoeld op de afstand op de auto die 2 posities voor je rijdt, dus in dezelfde lijn als jijzelf (links of rechts). Rij je bijvoorbeeld op P6, dan moet je minimaal 1 en maximaal 5 wagenlengtes afstand houden tot P4, en daarnaast zorgen dat je niet voor ligt op de auto op P5, de auto naast je.
Green Line
De "green line" wordt per circuit bepaald. Hieronder zetten wij per circuit waar deze komt te liggen. Om onduidelijkheid te voorkomen zullen we elke keer slechts 1 plaatje plaatsen, afhankelijk van het eerstvolgende evenement.

Suzuka - Start/Finish
Circuit Zandvoort - Start/Finish
Portland - nader te bepalen


Weerbericht voor alle races
Afbeelding



Puntentelling
Positie Race 1 Race 2
1 40 50
2 32 40
3 28 35
4 26 32
5 24 30
6 22 28
7 20 26
8 19 24
9 18 22
10 17 20
11 16 19
12 15 18
13 14 17
14 13 16
15 12 15
16 11 14
17 10 13
18 9 12
19 8 11
20 7 10
21 6 9
22 5 8
23 4 7
24 3 6
25 2 5
26 1 4
27 1 3
28 1 2
Vanaf 29 1 1

Driving aids en serverinstellingen
Auto clutch: on
Damage: 70%

RealRoad instellingen
Practice
Real Road: User Autosave
Real Road Time Scale: 15x

Qualifying + Race
RealRoad: Saturated (Autosave file)
Real Road Time Scale: 1x


Templates

Klik hier om de template te downloaden

Afbeelding

Deelnemen als gastrijder?
Het is voor de SRVN ZomerCup 2020 niet mogelijk om je aan te melden als gastrijder.

Afbeelding

Inschrijven
Er zijn maximaal 32 startplaatsen, daarna volgt een reservelijst, op volgorde van inschrijven.

Schrijf je direct in via onze nieuwe (in beta opererende) portal! Alle leden hebben een mail ontvangen met daarin de inloginstructies voor de portal. Je hoeft dan dus geen account aan te maken op de portal. Link naar de portal.
- SRVN leden kunnen zich aanmelden, nog geen lid? Check dan dit topic hoe je lid kunt worden.
- Voor de SRVN ZomerCup werken we met individuele inschrijvingen
- Je kunt een auto painten, maar is niet verplicht. SRVN heeft enkele skins beschikbaar gesteld om in mee te rijden
- Eigen skins worden via de eigen rFactor 2 Skin Transfer getoond, je hoeft de skins dus niet op te sturen naar het ModTeam.
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Schrijf je nu in!
Gebruikersavatar
Vincent Boorn
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 feb 2020, 11:39
Racestuur: Thrustmaster 300rs Alcantara
Locatie: Geleen
Contact:

is er al een server beschikbaar?
Kevin Heijnen
Berichten: 261
Lid geworden op: 03 dec 2015, 01:24
Racestuur: Logitech G27
Contact:

Vincent Boorn schreef: 21 jun 2020, 20:39 is er al een server beschikbaar?
Jup. Gewoon even zoeken op 'SRVN' in de server browser, en dan vind je de Nissan GT500 server zo :)
Gebruikersavatar
Vincent Boorn
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 feb 2020, 11:39
Racestuur: Thrustmaster 300rs Alcantara
Locatie: Geleen
Contact:

Kevin Heijnen schreef: 21 jun 2020, 20:50
Vincent Boorn schreef: 21 jun 2020, 20:39 is er al een server beschikbaar?
Jup. Gewoon even zoeken op 'SRVN' in de server browser, en dan vind je de Nissan GT500 server zo :)
Ik heb in de rFactor 2 server list gekeken en die van steam. Het enige wat ik vind is de 24h le mans server en daar is ook een wachtwoords voor nodig. Ik weet niet of dat bij die van de gt500 server ook is, maar dat weet ik dus ook niet. Sorry ben nogal nieuw met srvn. Dankjewel alvast :thumbs_up:

edit: Hij staat er wel heb alleen het ww niet.
Kevin Heijnen
Berichten: 261
Lid geworden op: 03 dec 2015, 01:24
Racestuur: Logitech G27
Contact:

Vincent Boorn schreef: 23 jun 2020, 23:43
Kevin Heijnen schreef: 21 jun 2020, 20:50
Vincent Boorn schreef: 21 jun 2020, 20:39 is er al een server beschikbaar?
Jup. Gewoon even zoeken op 'SRVN' in de server browser, en dan vind je de Nissan GT500 server zo :)
Ik heb in de rFactor 2 server list gekeken en die van steam. Het enige wat ik vind is de 24h le mans server en daar is ook een wachtwoords voor nodig. Ik weet niet of dat bij die van de gt500 server ook is, maar dat weet ik dus ook niet. Sorry ben nogal nieuw met srvn. Dankjewel alvast :thumbs_up:

edit: Hij staat er wel heb alleen het ww niet.
Even op het Paddock gedeelte van het forum kijken, daar vind je wachtwoorden.
Maarten de Jong
Berichten: 39
Lid geworden op: 24 okt 2011, 12:17
Racestuur: Logitech G25

Wanneer wordt de server op Suzuka gezet? Silverstone is een mooie training om de wagen te leren kennen, maar Suzuka zou mooier zijn :)
SRVN Racecommissie
Berichten: 688
Lid geworden op: 20 okt 2011, 22:53

Let op:
- Informatie over de startprocedure is toegevoegd aan de openingspost van dit topic
- Informatie over de 'green line' is toegevoegd aan de openingspost van dit topic
Maarten de Jong
Berichten: 39
Lid geworden op: 24 okt 2011, 12:17
Racestuur: Logitech G25

Kan/gaat er door het MOD bouw team gekeken worden wat de issues zijn met het gebruik van gepersonaliseerde Skins voor de Nissans? Bij de Porches en Puma's zijn daar, zover ik heb begrepen, geen issues mee. Echter bij de Nissan heel jammerlijk genoeg wel. Het zou leuk zijn als het gefixt kan worden.

Wat mij opviel is dat wanneer je een nieuw team aanmaakt, en daar je skin in zet er geen foutmeldingen zijn, echter wordt de voorruit banner dan niet meer getoond. Voor andere personen zie de vervolgens een zwarte balk op die plek.
Gebruikersavatar
Jeroen Huisers
Berichten: 994
Lid geworden op: 04 jun 2012, 10:05

Maarten de Jong schreef: 13 jul 2020, 08:27 Kan/gaat er door het MOD bouw team gekeken worden wat de issues zijn met het gebruik van gepersonaliseerde Skins voor de Nissans? Bij de Porches en Puma's zijn daar, zover ik heb begrepen, geen issues mee. Echter bij de Nissan heel jammerlijk genoeg wel. Het zou leuk zijn als het gefixt kan worden.

Wat mij opviel is dat wanneer je een nieuw team aanmaakt, en daar je skin in zet er geen foutmeldingen zijn, echter wordt de voorruit banner dan niet meer getoond. Voor andere personen zie de vervolgens een zwarte balk op die plek.
Het probleem zit hem niet zo zeer in de MOD dan wel de auto zelf.
Wij hebben nu de error screenshots doorgezet naar S397 (Marcel reed ook mee en veroorzaakte door zijn eigen skin ook een error) en die gaan er naar kijken. Voor nu kunnen wij als MOD team hier dus even niks aan doen.
Belangrijk is wel dat het eigenlijk zowiezo niet de bedoeling is om een eigen raambanner te maken, deze vereist wat meer werk en had bij het maken van de MOD ook bij ons wat problemen. Dus mocht dit probleem zijn opgelost, dan nog geen raambanner maken maar alleen een skin. En als je dan gewoon de "create DIR" gebruikt wordt de standaard SRVN banner gebruikt.
Er is al vaker geschreven dat een team aanmaken niet altijd goed werkt.
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

:D :D :D :D heerlijke stream heren :thumbs_happy:
twee lekkere races gehad , helaas ging ik in de hoofdrace net te veel voor de zegel spaarpunten :) met wat veel momentjes
Van p11 met heul veul aktie uiteindelijk weer ook op p11 terug. mooie battles door het hele veld heen, helemaal toppie!!!
Gebruikersavatar
Vincent Boorn
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 feb 2020, 11:39
Racestuur: Thrustmaster 300rs Alcantara
Locatie: Geleen
Contact:

Ik been heel nieuw met teamspeak en met srvn, waar kan ik een tutorial vinden om te connecten aan de teamspeak van srvn?
Gebruikersavatar
Roel Palmers
Berichten: 301
Lid geworden op: 01 jan 2018, 12:26
Racestuur: Fanatec CSW 2.5
Locatie: Zwolle

viewtopic.php?f=35&t=157&p=62220&hilit= ... eak#p62220
Ik hoop dat dit juiste instellingen zijn.
. wachtwoord te vinden in de paddock.
Gebruikersavatar
Jeroen Huisers
Berichten: 994
Lid geworden op: 04 jun 2012, 10:05

rFactor 2 #announcements
vandaag om 22:04
Nissan GT500 2013

v2.06
- Fixed missing texture error when creating custom team.
TADA, hopende dat hiermee onze problemen zijn opgelost.
Maarten de Jong
Berichten: 39
Lid geworden op: 24 okt 2011, 12:17
Racestuur: Logitech G25

Jeroen Huisers schreef: 13 jul 2020, 23:17
rFactor 2 #announcements
vandaag om 22:04
Nissan GT500 2013

v2.06
- Fixed missing texture error when creating custom team.
TADA, hopende dat hiermee onze problemen zijn opgelost.
Dat zou heel mooi zijn :)
Gebruikersavatar
Vincent Boorn
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 feb 2020, 11:39
Racestuur: Thrustmaster 300rs Alcantara
Locatie: Geleen
Contact:

Roel Palmers schreef: 13 jul 2020, 22:39 viewtopic.php?f=35&t=157&p=62220&hilit= ... eak#p62220
Ik hoop dat dit juiste instellingen zijn.
. wachtwoord te vinden in de paddock.
Dankjewel!
Gesloten

Terug naar “SRVN ZomerCup 2020”