SRVN ZomerCup 2020 - Puma P052 | Algemene Informatie

Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Afbeelding

SRVN ZomerCup 2020 - Puma P052
Algemene Informatie


Introductie
Om de zomermaanden door te komen heeft SRVN een heuze ZomerCup georganiseerd. In drie raceklasses hoef je je echt niet te vervelen. De Puma P052 is een toegankelijke auto, waar close racing zeer goed mogelijk is. De kalender bevat drie evenementen, inclusief een grote finalerace waarbij de top 10 van alle ZomerCup klasses (desgewenst) bij elkaar komen. De wedstrijden van de Puma P052 klasse worden op donderdagavond verreden.

Afbeelding

Let op: Binnen de Puma P052 ZomerCup moet je wat content aanschaffen. Mocht je in de top 10 finishen van het klassement en wil je deelnemen aan de finalerace. Dan zul je naast de content voor de Puma P052, ook wat andere content moeten aanschaffen.

- Reiza Pack: https://store.steampowered.com/itemstor ... tail/1006/

Je kunt er ook voor kiezen om Ibarra, Imola en de Puma P052 los aan te schaffen:
- Ibarra: https://store.steampowered.com/itemstor ... detail/28/
- Imola: https://store.steampowered.com/itemstor ... detail/25/
- Puma P052: https://store.steampowered.com/itemstor ... detail/34/

Alleen nodig bij Finalerace:
- Porsche 911 Cup: https://store.steampowered.com/itemstor ... detail/40/

Afbeelding

Kalender (donderdagavonden)
16-07: Ibarra
30-07: Imola
13-08: Circuit Zandvoort

16-08: Finalerace mixed class ZomerCup - Circuit Zandvoort

Reguliere tijdschema
20:00 - Aanwezig op TeamSpeak voor de briefing + vrije plekken toekennen aan reserverijders
20.10 - Kwalificatie (20 minuten, open, maximaal 8 ronden)
20.35 - Warmup (10 minuten)
20.45 - Race 1 (20 minuten, formatieronde, staande start, startgrid op basis van kwalificatie)
21.10 - Warmup (10 minuten)
21.20 - Race 2 (20 minuten, formatieronde, staande, startgrid top 15 reversed uitslag race 1)
21.45 - Warmup (10 minuten)
21.55 - Race 3 (20 minuten, formatieronde, staande, startgrid op basis uitslag race 2)

Weerbericht voor alle races
Afbeelding


Puntentelling
Positie Race 1 + 3 Race 2
1 50 40
2 40 32
3 35 28
4 32 26
5 30 24
6 28 22
7 26 20
8 24 19
9 22 18
10 20 17
11 19 16
12 18 15
13 17 14
14 16 13
15 15 12
16 14 11
17 13 10
18 12 9
19 11 8
20 10 7
21 9 6
22 8 5
23 7 4
24 6 3
25 5 2
26 4 1
27 3 1
28 2 1
Vanaf 29 1 1

Driving aids en serverinstellingen
Auto clutch: on
Damage: 70%

RealRoad instellingen
Practice
Real Road: User Autosave
Real Road Time Scale: 15x

Qualifying + Race
RealRoad: Saturated (Autosave file)
Real Road Time Scale: 1x


Templates

Klik hier om de template te downloaden


Afbeelding

Deelnemen als gastrijder?
Het is voor de SRVN ZomerCup 2020 niet mogelijk om je aan te melden als gastrijder.

Afbeelding

Inschrijven
Er zijn maximaal 32 startplaatsen, daarna volgt een reservelijst, op volgorde van inschrijven.

Schrijf je direct in via onze nieuwe (in beta opererende) portal! Alle leden hebben een mail ontvangen met daarin de inloginstructies voor de portal. Je hoeft dan dus geen account aan te maken op de portal. Link naar de portal.
- SRVN leden kunnen zich aanmelden, nog geen lid? Check dan dit topic hoe je lid kunt worden.
- Voor de SRVN ZomerCup werken we met individuele inschrijvingen
- Je kunt een auto painten, maar is niet verplicht. SRVN heeft enkele skins beschikbaar gesteld om in mee te rijden
- Eigen skins worden via de eigen rFactor 2 Skin Transfer getoond, je hoeft de skins dus niet op te sturen naar het ModTeam.
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Schrijf je nu in!
Rob Smit
Berichten: 182
Lid geworden op: 04 mei 2020, 16:09
Racestuur: Fanatec Formule V2 + DD1
Locatie: Oosthuizen

Ben bezig met de templates ivm de skin van de auto. Ik zie geen nummerplaten voor startnummers, niet nodig ? of op eigen idee toevoegen?
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

'"Alle leden hebben een mail ontvangen met daarin de inloginstructies voor de portal. Je hoeft dan dus geen account aan te maken op de portal."
Ik heb in ieder geval geen ontvangen op het email adres dat bij mijn profile hoort (ook niet in spam), misschien naar een oud email adres gegaan, ben wel eens van provider gewisseld, kan iemand dat checken?
Gebruikersavatar
Jeroen Huisers
Berichten: 994
Lid geworden op: 04 jun 2012, 10:05

Rob Smit schreef: 16 jun 2020, 09:37 Ben bezig met de templates ivm de skin van de auto. Ik zie geen nummerplaten voor startnummers, niet nodig ? of op eigen idee toevoegen?

Er staat wel een "nummerplaat" op de templates maar daar staat alleen een logo op.
Startnummer is dus niet noodzakelijk maar mag je uiteraard wel gebruiken en plaatsen waar jij het wilt.

Let wel op het volgende volgens de ARR:
4.1.2 rFactor 2 heeft de mogelijkheid om gebruik te maken van “custom skins”.
Een custom skin moet voldoen aan de volgende voorwaarden:

- Als basis moet de beschikbare template worden gebruikt die enkele kenmerken bevat die niet mogen worden aangepast.
- Het is niet toegestaan beledigende/provocerende teksten en afbeeldingen op de auto te plaatsen. Verder mag er geen reclame op de auto staan die relatie heeft tot: - Alcohol - Tabak - Drugs - Gokken - Erotiek
Gebruikersavatar
Jeroen Huisers
Berichten: 994
Lid geworden op: 04 jun 2012, 10:05

Ger Peeters schreef: 16 jun 2020, 09:41 '"Alle leden hebben een mail ontvangen met daarin de inloginstructies voor de portal. Je hoeft dan dus geen account aan te maken op de portal."
Ik heb in ieder geval geen ontvangen op het email adres dat bij mijn profile hoort (ook niet in spam), misschien naar een oud email adres gegaan, ben wel eens van provider gewisseld, kan iemand dat checken?
Ik gok dat de mail naar je ziggo mail is gegaan.
Check ook de spam folder of reclame folder.
Bij mij kwam de eerste mail gewoon binnen maar de aanmelding bevestiging in de spam map.
Gebruikersavatar
Robin de Jong
Berichten: 2067
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:33

Er is net een topic aangemaakt in het paddock voor eventuele vragen over de portal: https://forum.srvn.nl/viewtopic.php?f=78&t=3659
Gebruikersavatar
Ron Schmitz
Berichten: 225
Lid geworden op: 18 jan 2019, 20:57
Racestuur: Thustmaster T300 Ferrari GTE
Locatie: Roermond
Contact:

Eigen skins worden via de eigen rFactor 2 Skin Transfer getoond, je hoeft de skins dus niet op te sturen naar het ModTeam...

Graag wat meer uitleg hoe dat werkt .
Rob Smit
Berichten: 182
Lid geworden op: 04 mei 2020, 16:09
Racestuur: Fanatec Formule V2 + DD1
Locatie: Oosthuizen

Ron Schmitz schreef: 16 jun 2020, 12:52 Eigen skins worden via de eigen rFactor 2 Skin Transfer getoond, je hoeft de skins dus niet op te sturen naar het ModTeam...

Graag wat meer uitleg hoe dat werkt .
Je zet je skin in je eigen PC/Game, en die wordt als je inlogt verstuurd naar de server zodat iedereen hem kan zien. Meer uitleg nodig ?
Gebruikersavatar
Michael Kiewiet
Berichten: 77
Lid geworden op: 12 mei 2020, 23:30
Racestuur: Logitech G29
Locatie: Groene Hart

Confessions of a rookie: ik heb nog best moeite om de toegankelijke poema te temmen...sta bijna meer naast de baan dan dat ik in staat ben om me te richten op een beetje acceptabele tijden... Elke remactie op redelijke snelheid leidt tot een schuivert #slipslidingaway
Gebruikersavatar
Lars Koldeweij
Berichten: 1742
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:54
Racestuur: CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Rij je met auto clutch aan of uit?
Als hij uit staat zal je namelijk zelf tussengas moeten geven tijdens het terugschakelen (blippen). Met autoclutch aan zal ook autoblip aan staan en gaat dit dus automatisch.

Wellicht dat dit helpt.




Gebruikersavatar
Michael Kiewiet
Berichten: 77
Lid geworden op: 12 mei 2020, 23:30
Racestuur: Logitech G29
Locatie: Groene Hart

Auto clutch staat al aan; had voor de zekerheid autolift in de player.json ook op true gezet (autoblip stond al op true). Hoogstwaarschijnlijk zal ik zelf het probleem zijn, maar heb minder problemen met andere op het oog lastiger auto's...

Ik merk sowieso dat ik wel bovengemiddeld tijd nodig heb om me aan te passen aan auto's en tracks; ben denk ik tegen de winter klaar om aan de zomercup mee te doen :shock: :D
Gebruikersavatar
Jeroen Huisers
Berichten: 994
Lid geworden op: 04 jun 2012, 10:05

Vanavond even kort gereden met deze auto.
Wat mij meteen opviel is dat in de default setup al een regel staat dat je de koppeling moet gebruiken om terug te schakelen.
Ik weet dus niet of auto clutch überhaupt wel werkt op deze auto.

Wat wel kan helpen is om niet terug te schakelen in te hoge toeren, dat maakt de achterkant nerveus.
Dus eerst goed hard remmen en pas dan terug schakelen.
Gebruikersavatar
Michael Kiewiet
Berichten: 77
Lid geworden op: 12 mei 2020, 23:30
Racestuur: Logitech G29
Locatie: Groene Hart

Dank voor de tip, ik ga ermee aan de slag!
Gebruikersavatar
Jeroen Huisers
Berichten: 994
Lid geworden op: 04 jun 2012, 10:05

Ron Schmitz schreef: 16 jun 2020, 12:52 Eigen skins worden via de eigen rFactor 2 Skin Transfer getoond, je hoeft de skins dus niet op te sturen naar het ModTeam...

Graag wat meer uitleg hoe dat werkt .
In het SRVN500 topic had ik hierover al iets geschreven.

Ik zelf doe het volgende
Start single player en bij Car selecteer je bijvoorbeeld de Puma, Porsche, Nissan auto #2 (of welke je wilt/ziet).
Klik vervolgens op Tuning om in de showroom uit te komen.
Als je daarna rechts onderin op create DIR klikt maakt rFactor 2 een folder aan.
Deze folder vind je terug in C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\rFactor 2\UserData\player\Settings\[auto welke hierboven gekozen]\[auto nummer]
Als je deze folder opent zal je zien dat er nu een alt.dds in staat, dat is de default skin.
In deze folder kan je nu je eigen skin zetten, deze noem ik altijd alt-074.dds (mijn startnummer).
Klik vervolgens in rFactor op RELOAD dan kun je bij VARIANTS op de < > klikken om te switchen.
Ben je klaar met kijken, foto's nemen klik je op BACK links onderin.
Steven Kraal
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 mei 2020, 15:35

Michael Kiewiet schreef: 16 jun 2020, 19:06 Confessions of a rookie: ik heb nog best moeite om de toegankelijke poema te temmen...sta bijna meer naast de baan dan dat ik in staat ben om me te richten op een beetje acceptabele tijden... Elke remactie op redelijke snelheid leidt tot een schuivert #slipslidingaway
Ik heb de maximale remdruk wat teruggedraaid in setting...naar 90%....dat scheelde bij mij enorm
Gebruikersavatar
Robin de Jong
Berichten: 2067
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:33

Ook in hoge versnellingen blijven, ik ging niet lager dan de 3e versnelling. Bij hoge toeren breekt de achterkant inderdaad uit. Het is ook meer een personenauto waarmee je hard over een circuit gaat dan een toerwagen oid.
Gebruikersavatar
Michael Kiewiet
Berichten: 77
Lid geworden op: 12 mei 2020, 23:30
Racestuur: Logitech G29
Locatie: Groene Hart

ja, gisteren ook wat meer met die instellingen gespeeld. Remverdeling wat meer naar achteren, bandenspanning omlaag, en ook inderdaad de maximale remdruk terugdraaien, zat zelfs nog lager met 75%. Is met in je eentje rondjes rijden wel te doen, maar in race wel te weinig als je plots moet reageren heb ik al ervaren.
En inderdaad zoals Robin aangeeft, voor mijn gevoel steeds 1 versnelling hoger door de bocht dan dat mijn gevoel zegt.

Zit nu offline op 2:07, dat is al heel wat ten opzichte van wat het ervoor was, maar nog niet de tijden zoals ik die in de livetiming lees.. Uitdagingen all over, maar dat is nu juist het leuke....
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Als de achterkant steeds wegbreekt ga je toch de remverdeling niet nog meer naar achteren zetten? Waarom zou je?
Gebruikersavatar
Michael Kiewiet
Berichten: 77
Lid geworden op: 12 mei 2020, 23:30
Racestuur: Logitech G29
Locatie: Groene Hart

William Geuze schreef: 17 jun 2020, 10:28 Als de achterkant steeds wegbreekt ga je toch de remverdeling niet nog meer naar achteren zetten? Waarom zou je?
Eh...omdat ik verkeerd zat te denken.... Dank voor de opmerking, ik had dit verkeerd in de grijze massa opgeslagen (dacht juist dat dat meer stabiliteit opleverde). Net nog even na je reactie wat opgezocht en gezien dat ik dat in eerste instantie verkeerd heb geïnterpreteerd
Gesloten

Terug naar “SRVN ZomerCup 2020”