NK F3 2020-I | Race 5&6 Highlands | 22-03-2020

Gesloten
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Afbeelding
NK F3 2020-I Race 5&6
Highlands
22-03-2020

Tijdschema en meer informatie
Algemene Informatie NK F3-I

Weerbericht
Afbeelding

Algemeen Racereglement
Dit SRVN evenement wordt gehouden volgens het Algemeen Racereglement, neem dit nog goed door voorafgaand aan de raceavond.
Gebruikersavatar
Jos van der Sterren
Berichten: 1222
Lid geworden op: 09 sep 2011, 19:12
Racestuur: Fanatec
Locatie: Horst

Ik ben normaal alleen maar positief over alle banen en uitdagingen maar dit circuit in de regen is niet te doen.
Althans ik heb er geen plezier aan om hem te leren kennen in de regen.
Ik ben er zondag bij als wedstrijdleiding maar rijd niet mee.
René de Ruijter
Berichten: 411
Lid geworden op: 31 mar 2016, 20:45
Racestuur: Logitech G27

Domme vraag misschien maar kan je niet eerst even in de single player wat droge rondjes rijden om de baan te leren kennen?
Kevin Heijnen
Berichten: 261
Lid geworden op: 03 dec 2015, 01:24
Racestuur: Logitech G27
Contact:

Wat is er mis met de publieke prac server? De auto heeft ook Wets, maar ik ga dr van uit dat je die er wel onder gegooid hebt. Misschien heb je trouwens geoefend zonder dat er iemand een tijdje rondgereden heeft zodat het echt 100% nat is, ook de racelijn... Die situatie verwacht ik niet te zien zondagavond.
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Met 3 mensen rondrijden was de baan een stabiele 97% wet en prima te rijden.

Gevalletje rustiger aan doen lijkt me zo :)
Gebruikersavatar
Arjan Veltens
Berichten: 321
Lid geworden op: 06 mar 2016, 15:39
Locatie: Groningen
Contact:

Hoe gaat de controle worden bij de snelle 'chicane' voor de brug?

Ik stel de vraag omdat het me fijn lijkt om daar duidelijkheid over te hebben. Wat mij betreft word het niet gecontroleerd.

Edit: Ik realiseer me nu dat er twee chicanes zijn, voor dezelfde brug.. alleen in verschillende sectoren :) Mijn vraag gaat over de tweede (net wel/net niet volgas chicane)
Martijn Huisers
Berichten: 472
Lid geworden op: 02 dec 2012, 16:37
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Lelystad

Arjan Veltens schreef: 20 mar 2020, 15:10 Hoe gaat de controle worden bij de snelle 'chicane' voor de brug?

Ik stel de vraag omdat het me fijn lijkt om daar duidelijkheid over te hebben. Wat mij betreft word het niet gecontroleerd.

Edit: Ik realiseer me nu dat er twee chicanes zijn, voor dezelfde brug.. alleen in verschillende sectoren :) Mijn vraag gaat over de tweede (net wel/net niet volgas chicane)
Arjan,

Om duidelijkheid te krijgen over wat wel en niet mag zou ik in het ARR eens kijken naar artikel 5.1.1


5.1.1 Deelnemers dienen te allen tijde de route van de omloop te volgen. Dat wil zeggen dat ze binnen de baangrenzen blijven en daar de juiste rijrichting volgen. Deze baangrenzen kunnen de volgende vormen hebben: muren, lijnen en/of de overgang van verharde naar onverharde ondergrond. Deelnemers dienen deze baangrenzen te respecteren door te allen tijde met ten minste de twee linker of de twee rechter wielen binnen deze afbakening te blijven. Het overschrijden van deze baangrenzen met meer dan twee wielen is niet toegestaan. Enkel wanneer een deelnemer onverwachts moet uitwijken of geen controle meer heeft over zijn auto, wordt het overschrijden van de baangrens tijdelijk getolereerd. Deelnemers die voordeel genieten door het afwijken van de route dienen dit voordeel teniet te doen, bijvoorbeeld door op verantwoorde wijze af te remmen of een plaats terug te geven. Anders lopen zij het risico bestraft te worden.

Blijf dus binnen de lijnen, anders loop je het risico bestraft te worden.
Gebruikersavatar
Bram Kuipers
Berichten: 2282
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:27
Racestuur: TS-XW Racer Sparco P310
Locatie: Venlo
Contact:

Het is verdomme te triest voor woorden dat rijders, die al jaren bij SRVN rijden, als achterblijver nog altijd NIET snappen wat je moet doen als een snellere coureur er aan komt.
Als er iemand aan komt, rij dan gewoon normaal door en ga niet op de racelijn van je gas af. Al helemaal niet als het fucking regent. (niet naar jou Twan, jij was ook slachtoffer)

Rij je een keer voorin, is het weer een simpele ziel die de shit verneukt.
Wordt er echt heel, maar dan ook heel erg moe van.
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Lekker geraced!!

Race 1 had ik mezelf beloofd vanuit de pits te gaan starten als de start nat leek te zijn.
Daar heb ik mezelf aan gehouden, was blij toe toen ik degene die achter me zou staan op de grid (Jacobs) zonder vleugel tegenkwam
al na de snelle chicane! Toen heerlijk door het veld gereden zonder al teveel problemen. Mijn doel was top 8 vanuit de pitstraat,
kwam schaterlachend over de finish toen dat nog lukte ook :P

Race 2
Wist dat de winst binnenhalen met de top 8 in mijn nek lastig zou worden, ik was al heel de week niet bepaald de snelste in deze omstandigheden, maar wel stabiel. Lekker kunnen touwtrekken met Lars en dat was best nog aanpoten om hem voor te blijven. De condities hielpen in dit geval wel mee want op snelheid inhalen was een crime. Nog een verassing in de laatste ronde en keurig tevreden met mijn 2e podium. Als ik naar het klassement ga kijken echter dan gaat die DNF in NUR wel zeer doen, achja :driving:
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

races an sich waren leuk maar ik heb zelf wel een betere gehad.
begon al bij de start in race een waar ik in bocht een harmonica effect onderschatte en Niek aantikte :(, ook hier srry al heb je er weinig aan. Ik ben die race verder wel aardig doorgekomen en in top 10 kunnen komen. Aan het eind een tijdlang het gevecht voor me tussen Wouter en Jeroen en Serge zitten bekijken. In voorlaatste lap ging het fout en kon ik er net langsglippen en twee plekke goedmaken. vervolgens een paar bochten verder een lagspike van een paar seconden, geluk dat ik geen muur in schoot maar koste me de 'gewonnen' plekken weer :(.
race twee werd ik redelijk in begin rondgetikt (denk ik moet nog kijken wat er gebeurde) en moest hele veld langs laten voor ik verder kon.
Daarna wel nog paar leuke gevechten gehad maar te veel foutjes aan eigen kant. te vroeg van de limiter bij uitrijden pit met een drive thru, diverse halve spins en aan het eind een hele spin met muur kontakt maakten het nog een wonder dat ik toch de streep heb gehaald
Gebruikersavatar
Jeroen Huisers
Berichten: 994
Lid geworden op: 04 jun 2012, 10:05

Ger Peeters schreef: 23 mar 2020, 13:28 race twee werd ik redelijk in begin rondgetikt (denk ik moet nog kijken wat er gebeurde) en moest hele veld langs laten voor ik verder kon.
:( Dat was ik helaas, sorry.
Heb je nog voorbij gelaten (en dus ook de rest van het veld) en eindige dus ook kansloos laatste.
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Vanmiddag de replay gezien en je kwam idd wel van heul erg ver..... :) maar heb de rest zelfstandig verprutst. Wachten wat mij betreft niet nodig geweest foutjes gebeuren ...hoort erbij en als gezegd ik vond het leuke baan in de regen met de f3
Gesloten

Terug naar “SRVN F3 2020-I”