NK F4 2020-I | Race 5&6 Assen | 02-04-2020

Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Afbeelding
NK F4 2020-I Race 5&6
Assen
02-04-2020

Tijdschema en meer informatie
Algemene Informatie NK F4 2020-I

Weerbericht
Afbeelding

Aanmelden als gastrijder?
Je kunt je aanmelden als gastrijder door een berichtje achter te laten in het Aan- en Afmeldtopic .

Algemeen Racereglement
Dit SRVN evenement wordt gehouden volgens het Algemeen Racereglement, neem dit nog goed door voorafgaand aan de raceavond.
René de Ruijter
Berichten: 411
Lid geworden op: 31 mar 2016, 20:45
Racestuur: Logitech G27

Maar goed dat er vanavond geen stream was.....
Race 1 bijna de helft!!! van het deelnemersveld uitgevallen en Race 2 1/3de....


Ga je schamen.
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Wat een gestapelde chaos.......

Ben bang dat de RC het behoorlijk druk gaat krijgen.........
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Ben blij dat mijn stream maat het beeld niet kon doen dan...

In plaats van die Corona 1 april grap hadden we beter kunnen grappen over bindende playstation adviezen denk ik, dat was misschien passender geweest als ik het zo hoor.

Lekker samen racen boys, kan niet wachten de protesten te behandelen en me weer te verbazen over waanzinnig rijgedrag, dan zie je weer wie onze hobby serieus probeert te nemen en vooral wie niet.
Paulo Martins
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 mar 2020, 19:38
Racestuur: Thrustmaster T-GT

Goedemorgen allemaal,

Jammer om te lezen wat er gebeurt is op Assen. Ik heb geen beelden gezien dus kan niet oordelen.
Ik ben net lid van SRVN en zie de F4 als een serieuze competitie waarin ik mezelf wil ontwikkelen om beter te
worden zodat ik richting F3 kan.
Hoop dat de deelnemers van gisteravond verantwoordelijk genoeg zijn om hun fouten te erkennen.
Ben ervan overtuigd dat we genoeg serieuze leden hebben om F4 competitief en aantrekkelijk te maken.
Gebruikersavatar
Edwin Sluijs
Berichten: 19
Lid geworden op: 08 jan 2016, 20:50
Racestuur: Fanatec CSW

Het was zeker een drama gisteravond. Persoonlijk omdat mijn computer om 20.00 iets anders ging doen waardoor ik de kwali niet kon rijden. Ik heb nog wel een paar rondjes in de warming up kunnen doen. Daardoor dus achteraan starten. Achter mij sloten er nog 2 aan . Of dat ik niet zichtbaar was voor hen omdat ik later inlogde ofdat van 1 iemand zijn mondkapje wat te hoogzat: ik word gewoon in de 1e bocht van de baan gereden terwijl je volgens mij achter je voorganger moet blijven in de formatieronde. na het veld bijgehaald te hebben word ik niet voorbij gelaten naar mijn huidige positie en is het weer raak. En dan de startcrash nog maar die ging voor mij wel redelijk. Door lag in de 1e ronde alsnog van de baan. Tijdens het wachten in de pits weer de connectie kwijt. Helaas dat het zo moest lopen.
Jeroen Dadema
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 jan 2020, 10:28
Racestuur: DD1
Locatie: Eindhoven

Een zijn dood is de ander zijn brood. Race 1 starte ik van P26 maar kon gelukkig optijd remmen voor alles en gewacht tot de chaos stil lag. Daarna rustig tussen alle brokstukken heen gezigzagt. En uiteindelijk een mooie P9 gehaald. De laatste paar ronden in race 1 voor P10 met 3 a 4 man werd er wel heel netjes gevochten en iedereen liet elkaar leven. Tja en in Race 2 zat ik wel helaas midden in de chaos en werd hard de baan af gebeukt in bocht 2. Daarna nog verder proberen te rijden maar auto was zo krom (zelfs na pit reparatie) dat ik weer en de grid bak belande en daar kon ik gewoon niet meer uit komen wat ik ook deed, wel vaag.
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

ook ik was (een van de) luck dog(s) en kwam redelijk ongeschonden uit de atoombom stofwolken bij de start.
had nauwelijks geoefend en dat betaalde zich dan ook meteen uit ahum met een personal best in kwali die toch maar genoeg was voor p27.
nadat de stofwolken waren optrokken reed ik heel verbaasd op p16 rond in bocht een. ook in de eerste paar laps nog diverse mensen links en rechts naast de baan zien staan. Daarna een hele tijd p10 moeten verdedigen in leuke close gevechten. Had geluk dat ze achter me meer met mekaar aan de slag gingen waardoor ik wat ademruimte kreeg. was uiteindelijk nog verbaasder dat ik als p8 over de eindstreep ging.

race twee help pole en ik heb geen pace..... maar ik zie de startlichten eindelijk eens goed en heb minder kans op brokstukken voor me bij de start.
Kwam redelijk van mijn plek af maar p2 naast me ook dus ik hield wijde buitenlijn aan in bocht een. had daar helemaal als verwacht al diverse voorvleugels heel groot in mijn spiegels. Zag pas in de replay dat het dus vlak achter me in bocht een fout ging met gevolgen voor het hele veld. In lap een gingen er al meteen wat snellere mensen voorbij. had ook weinig zin om zonder zelf echt een mooie pace te hebben heel hard te gaan verdedigen. Dus ik ging deels behoorlijk eenvoudig opzij met het idee zo weinig mogelijk tijdverlies weer aansluiten en kijken hoe lang het duurt voor de volgende voorbij wil. Kon tot mijn verbazing redelijk eenvoudig P6 vasthouden maar dat zal ook zijn gekomen door wegvallen van wat snelle mensen bij de misere achter me bij de start.
Gebruikersavatar
Dennis Wierenga
Berichten: 125
Lid geworden op: 06 jun 2016, 22:34
Racestuur: thrustmaster tx leather
Contact:

Ik schaam mij ervoor dat ik deze race gestreamd heb en ik twijfel of ik hem niet beter van het YouTube kanaal van mijn team moet afhalen. De ene kant vanwege het feit dat dit één grote Destruction Derby/ amateur hour was, aan de andere kant wil ik hem er wel op laten om hier leer uit te trekken.

Kwalificatie was voor mij ruk, ik kon er geen lekkere tijd uit krijgen. Afin, dan maar vanaf P27 starten en rustig naar voren zien te komen. Dat was het plan althans.

Race 1:
Het waren fantastische 300 meters... Voor mij zag ik vleugels de lucht in gaan en veel rook, dus ik dacht gas los, afremmen en hopen dat niemand van achter op mij klapt. Helaas was dit het geval, want de gene die van verder achteraan kwam had of geen remmen of het gas bleef hangen, want die heeft never nooit geremd en ik werd vol van achter geraakt. Auto krom, einde verhaal voor mij in race 1.

Wat ik daarna allemaal zag gebeuren, ik heb mij de ogen uit mijn hoofd geschaamd en meerdere keren gedacht om de stream te stoppen. P2 en P3 die beiden door een achterblijver er uit gekegeld zijn. Ik zat gistermiddag nog te denken of ik misschien toch niet in het commentaarhokje zou gaan zitten om verslag van de race te doen, maar ik ben blij dat ik dat niet gedaan heb. Heel veel duw en trekwerk, mensen die in de Ramshoek gewoon de voorvleugel onder de auto van de voorliggen zetten en door duwen. Mensen die met 150 de pitsstraat in gaan zonder vleugels en vervolgens de knik missen en zo rechtdoor vliegen en met een salto de baan weer opkomen...

Owja race2:
Hiep hiep hoera de start ging goed, van P35 naar P15 binnen 2 bochten. Helaas zag ik even niet dat er iemand horizontaal op de baan stond en zat ik net te kijken op welke positie ik lag. Boem, kadeng. 100% mijn schuld en ik accepteer de straf ook die ik eventueel zou kunnen verwachten. Race 2 was gelukkig iets cleaner dan race 1, ook vanwege dat de Wedstrijdleiding ons daar op aangesproken had.

Trouwens zou iemand na kunnen kijken of Xiomar inmiddels weer op aarde geland is? Die vloog honderden meters de lucht in. :whoaoh:

Anyway, op naar Monaco, euuh Azure :thumbs_happy:
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Dennis Wierenga schreef: 03 apr 2020, 14:02 Helaas was dit het geval, want de gene die van verder achteraan kwam had of geen remmen of het gas bleef hangen, want die heeft never nooit geremd en ik werd vol van achter geraakt.
Zag in de replay dat ook ik je heel licht heb geraakt, maar hoop/denk niet dat ik dit was. ik was wel van gas en op de rem gegaan maar net niet vroeg genoeg waardoor ik je toch aantikte. Hield er zelf geen schade aan over dus was geen harde touchee. Maar mijn zetje duwde je denk ik in eerste instantie wel al licht rond cq tegen twee andere auto's aan waardoor misschien eea nog verder fout ging , dus daarvoor excuses.
Tom Vos
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 dec 2018, 15:45

Ja in race 2 was het chaos, startte voorin en werdt in de rondte getikt. Jammer!
Wopke Hoekstra
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 dec 2015, 22:13
Racestuur: Logitech G27

Misschien maar goed dat ik niet bij jou in de TeamSpeak zat Dennis, want ik heb de hele boel bij elkaar gescholden :oops: . Ik denk dat mijn auto van alle kanten bont en blauw was aan het einde van de avond haha. Ik ben vooral heel benieuwd hoe dit gaat lopen op Monaco/Circuit d'Azur... Laten we hopen dat mensen dan wat voorzichtiger zijn als de vangrail direct naast de baan staat. Hopelijk heeft dat een schrikwekkend effect.

Buiten alle onzin die ik afgelopen race heb gezien, wil ik er graag ook nog op wijzen dat ik tijdens het oefenen vlak voor de race echt enorm vaak ben opgehouden in mijn snelle rondes door mensen die net uit de pits kwamen rijden en continu weigerden aan de kant te gaan. Ik snap dat we "maar" aan het oefenen zijn, maar probeer alsjeblieft gewoon op de blauwe vlaggen te letten en die te respecteren.

Verder gelukkig nog wel een aantal goede duels gehad, dus het was niet alleen maar slecht. Op naar de volgende!
Gebruikersavatar
Ron Schmitz
Berichten: 225
Lid geworden op: 18 jan 2019, 20:57
Racestuur: Thustmaster T300 Ferrari GTE
Locatie: Roermond
Contact:

Heb zelf niet meegereden maar denkelijk is deze klasse met de open wheelers toch niet zo geschikt als instap klasse .
Vooral voor de rijders die nog niet zoveel ervaring met het online simracen .
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Grappig dat je dat zegt Ron, auto's die als eerste in elkaar haakten en de chaos een beetje veroorzaakten zijn mensen die vooraan staan en wel degelijk meer dan genoeg ervaring hebben in het Simracen.

Jammer dat het nu wederom afgeschoven wordt op de mensen met iets minder talent.
Ja, er zijn mensen die van achteraan starten en zich ook in de chaos gemengd hebben, ja er zal vast wel een minder talentvolle rijder ergens in de weg gezeten hebben, maar zoals gezegd zitten daar ook genoeg wel talentvollere rijders tussen.


Zulk soort discussies zijn vaker aangewakkerd op bestuurlijk, comissie en rijders niveau's en telkens is het hetzelfde.
De "betere massa" schuift het probleem weg naar de minder fortuinlijke mensen, en ja, ik hoor ook bij de minder snelle rijders dus ja, ik voel mij persoonlijk aangesproken in jouw post.

Misschien niet zo bedoeld, maar geschreven tekst is nu eenmaal emotieloos, zo is jouw post en mijn post.
Gebruikersavatar
Ron Schmitz
Berichten: 225
Lid geworden op: 18 jan 2019, 20:57
Racestuur: Thustmaster T300 Ferrari GTE
Locatie: Roermond
Contact:

Dan vanuit Limburg zeg ik maar sorry tegen jou Albert , zou heb ik het niet bedoeld.
Zelf ben ik ook niet de snelste maar als ik top 10 rij ben ik tevreden.
Uit ervaring weet ik dat er verschillende klasses zijn die voor pas beginnende simracers best wel moeilijk zijn.
En ervaring heeft niks met de snelheid te maken.
Zijn genoeg simracers die al 1000x de aarde zijn rondgereden en toch de mindere snellere zijn.

En ja ,, crashes gebeuren nu eenmaal.
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Excuses aanvaard uiteraard, en als ik wat verkeerds gezegd heb ook excuus van mijn kant.

Wat ik al zei, dat is het lastige van geschreven tekst.
SRVN Racecommissie
Berichten: 688
Lid geworden op: 20 okt 2011, 22:53

Het klassement is bijgewerkt, excuus voor de laatheid.
Gebruikersavatar
Dennis Wierenga
Berichten: 125
Lid geworden op: 06 jun 2016, 22:34
Racestuur: thrustmaster tx leather
Contact:

SRVN Racecommissie schreef: 05 apr 2020, 14:15 Het klassement is bijgewerkt, excuus voor de laatheid.
Heeft SRVN ook z'n eigen raceteam? hahaha :lol:
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Dennis Wierenga schreef: 05 apr 2020, 16:24
SRVN Racecommissie schreef: 05 apr 2020, 14:15 Het klassement is bijgewerkt, excuus voor de laatheid.
Heeft SRVN ook z'n eigen raceteam? hahaha :lol:
Ah ja, dat zijn de gastrijders. Die zijn nu lekker op 0 gezet in de Team Standings :)
Wopke Hoekstra
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 dec 2015, 22:13
Racestuur: Logitech G27

Hallo, na het kijken van mijn replay heb ik nog steeds veel vragen over een gegeven penalty. Met wie zou ik dan contact op moeten nemen om daarover te praten? Misschien zit ik totaal verkeerd te kijken namelijk, de gegeven uitleg is vrij onduidelijk.
Gesloten

Terug naar “SRVN F4 2020-I”