NK F4 2020-I | Race 9&10 Circuit Zandvoort | 30-04-2020

Gesloten
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Afbeelding
NK F4 2020-I Race 9&10
Circuit Zandvoort
30-04-2020

Tijdschema en meer informatie
Algemene Informatie NK F4 2020-I

Weerbericht
Afbeelding

Aanmelden als gastrijder?
Je kunt je aanmelden als gastrijder door een berichtje achter te laten in het Aan- en Afmeldtopic .

Algemeen Racereglement
Dit SRVN evenement wordt gehouden volgens het Algemeen Racereglement, neem dit nog goed door voorafgaand aan de raceavond.
Gebruikersavatar
Kai Karreman
Berichten: 285
Lid geworden op: 24 jan 2016, 15:32

Ik krijg de melding "bad file descriptor" als ik de server (nat of droog) wil joinen. Heb al geprobeerd iets te vinden op google maar kom niet veel tegen wat bij mij van toepassing is.

Heeft iemand een idee?

Edit: Inmiddels opgelost.
Paulo Martins
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 mar 2020, 19:38
Racestuur: Thrustmaster T-GT

Voor mij de eerste race bij SRVN als gastrijder wat was het gaaf zeg p17 eerste race p16 tweede race.
Lap 13 in race 2 kwam in ongelukkig uit de bocht en kwam ik in botsing met Rutger van Penderen die zijn voorvleugel verloor ik had beperkte schade en kon gelukkig wel verder.(excuus Rutger)Heb nog veel te leren maar dit smaakt naar meer allen bedankt voor de gave avond tot snel
René de Ruijter
Berichten: 411
Lid geworden op: 31 mar 2016, 20:45
Racestuur: Logitech G27

Eindelijk weer eens een race waar ik met plezier op terug kan kijken.

Kwalificatie had beter gemoeten p14. Maar door dq's? naar p12 opgeschoven.

Race 1 op de wets gestart. Verkeerde keuze achteraf. Ik vond dat de slicks erg lang in het voordeel bleven.
Wel een leuke race gehad. Van p12 naar p8 weten te rijden. Leuke gevechten gehad en vooral geprofiteerd van mensen die zelf spinde.
Kreeg steeds meer vertrouwen in de auto wat wel lekker was.

Race 2 vanaf pole op de slicks gestart. Dat ging prima en kon lang p2 vast houden. Waar ik in race 1 steeds meer vertrouwen in de auto kreeg werd dat in race 2 steeds minder. Dat resulteerde in de 1 na laatste ronde tot 2 cm buiten de lijn komen in de Arie Luyendijkbocht.
Een flinke klap in de vangrail koste me dan ook p3. Jammer maar toch een leuke avond gehad.
Gebruikersavatar
Ruben Schenkel
Berichten: 120
Lid geworden op: 29 mar 2016, 20:46
Racestuur: Fanatec Wheel Base V2.5
Locatie: Braunschweig, Duitsland

Voor mij geldt hetzelfde als Rene. Na 5 slechte wedstrijden eindelijk weer 2 goeie Resultaten en vooral 2 hele leuke en interessante races. :thumbs_up:

We kozen in de eerste race met het Team om op de wets te starten, maar de regen zette net niet genoeg door om het te laten werken. Ik moest na een ronde of 5 al gaan oppassen dat ik de banden niet kapot zou rijden, maar dat lukte uiteindelijk aardig. Ik moest alleen Roy Schroten nog voorbij laten.. weer een 1,2,3 voor de Perfomance GP mannen… Team to beat dit seizoen zeg, wat gaan die hard!

Tweede race dan toch maar op de Slicks en dat was listig zeg! Ik heb heel wat billenknijp-momentjes gehad… Bij het uitkomen van de Tarzanbocht kwam ik 1 keer te wijd en op de natte curbstones ga je dan meteen rond. Paar plekjes daarmee verloren maar die kon ik voor het einde van de race weer terugpakken.
Gebruikersavatar
Gijs Sonneveld
Berichten: 218
Lid geworden op: 07 apr 2020, 19:46
Racestuur: Thrustmaster tx
Contact:

Ik heb ook een top race gehad. Het was pas mijn 2e race en heb dus nog veel te leren. Maar ik heb een paar mooie gevechten mogen meemaken, en dan met deze weersomstandigheden. Ik hoop dat ik de volgende race ook weer mag meerijden en dan misschien een mooi resultaat halen.
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Zo dat ging onverwacht best lekker.

Kwali eerste stint timing verprutst en maar afgebroken, tweede poging druppelde het al dus verre van optimaal op p19. Beetje geluk werd door straffen P16.

race een
regen dus maar meteen wets, kwam goed weg bij start en door de eerste paar bochten en zat al snel meen op p12. Motto op de baan blijven helpt zeker als het nat is, dus voorzichtig grip zoeken. Bleek juiste manier en na wat slippers van anderen schoof ik top 10 in en later zowaar naar p8 en p7. Aan het eind van de race kwam ik heel snel dichterbij aan Kevin en was juist wat meer druk aan het zetten toen het fout ging. Hij remde vroeger als ik verwachtte kon nog net ontwijken maar blokkeerde zelf iets en schoot door het zand (cq de modder) in. Had geluk dat ik nog weg kon komen maar daarmee wel twee plekken kwijt maar tevreden met p9.

race twee droog bij de start dus deze keer slicks maar testen. Ook dat ging weer lekker, zelfde motto op de baan blijven.....af en toe wat leuke gevechten en weer door slippers van anderen zowaar naar p5 (wel op afstand van kopveld) geklommen. Richting eind had Roy voor me denk ik een momentje want daar zat ik opeens heel dicht achter. Deed een kleine plaagstoot bij Roy en daar maakte Ruben heel slim gebruik van om me voorbij te steken :). terug naar P6 en had geluk met de pech van Rene waardoor het toch weer p5 werd.

ik zeg doe volgend seizoen maar een regenkampioenschap met alle races in de regen ;)
en een top stream weer heren, thanks.
Tom Vos
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 dec 2018, 15:45

Het waren inderdaad leuke races. Vooral van achter.

Toch vind ik het toch weer spijtig dat ik DQ was terwijl ik maar 8 rondes deed. Ik ging escapen terwijl ik in ronde 7 zat, blijkbaar telt die dit gelijk als 9. Deed ik hier iets fout of moest ik dit anders doen?

Race 1 was lachen, vanaf de start al gelijk 9 man voorbij gevolgen voor de eerste bocht(Ging ook maar net goed haha bron: https://www.twitch.tv/videos/607947520. En er werd ook mooi clean geraced. Race 2 ook.
Het weer element was wel lachen.

Sorry dat ik mijn frustratie uitte in de Chat in de Warm-Up.
Op naar Duitsland :simracer1: !
Kevin Heijnen
Berichten: 261
Lid geworden op: 03 dec 2015, 01:24
Racestuur: Logitech G27
Contact:

Tom Vos, Arjan Veltens had hetzelfde probleem zo'n 3 weken geleden in de F3. 7 rondes gereden en toen escape. De theorie is dat de auto naar de garage box word gesleept die NA de start/finish streep is, en zodoende dus een extra ronde gerekend word. Een wazige bug. Ik hoop dat de SRVN admins dit nu ook zien zodat je direct als het gebeurd in de chat kan vragen om een DQ weg te laten halen voor te veel rondes rijden in de kwalificatie.
Tom Vos
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 dec 2018, 15:45

Hierbij mijn clip van de escape https://clips.twitch.tv/StormyHyperKeyboardKappaClaus. Voortaan doe ik dan maar 6 laps.
Jammer dat dit gebeurd.
Cas Brinkhuizen
Berichten: 75
Lid geworden op: 27 nov 2018, 19:13
Racestuur: Fanatec Clubsport V2.5
Locatie: Meerssen

Als ik het goed zie zit je al in de 3e sector en dit zou de oorzaak kunnen zijn van de DQ. Dit is ook al aangegeven op het forum om niet tot sector 3 door te rijden in de outlap als je op het randje staat van je maximale rondes
Gebruikersavatar
Jeroen Huisers
Berichten: 994
Lid geworden op: 04 jun 2012, 10:05

Beste Tom,

Wat mij op opvalt is dat je naar mij toekomt en meld dat je na 7,2 rondes op escape had gedrukt, terwijl in je filmpje de ronde teller op 7,7 staat. Daarnaast staat er een finish vlag in beeld, welke dus aangeeft dat je deze de ronde ervoor op start finish al is gezwaaid.


Ik heb de log even bekeken en daar in zie ik het volgende.
Afbeelding

Uitleg:
1) Je gaat naar buiten
2) Rijdt alle sectoren en zet een tijd neer
3) Rijdt 2 sector tijden en drukt op escape
4) Rijdt naar buiten
5) Rijdt alle sectoren en zet een tijd neer
6) Drukt op escape
7) Rijd naar buiten
8) Zet 2 sector tijden en neer en drukt op escape

Ja er is een probleem welke in elke baan lijkt te zitten ofwel in rF2 zelf. Dit is meerdere keren gemeld op het forum als wel in elke briefing. Ook is dit gemeld bij S397.

De meest mensen doen het als volgt om dit probleem te voorkomen.
1) Naar buiten
2) Zet tijd
3) Zet tijd
4) Naar binnen (Escape direct na S/F)
5) Naar buiten
6) Zet tijd
7) Zet tijd
8) Naar binnen (Escape direct na S/F)

Ronde 3 en 7 kan je overslaan als je maar voor 1 snelle tijd wilt gaan.
Dat houd dan wel in dat je op 6 rondes uitkomt en niet op 8

Ik hoop dat hiermee alles wat duidelijker wordt en het voortaan bij iedereen goed gaat.
Martijn Huisers
Berichten: 472
Lid geworden op: 02 dec 2012, 16:37
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Lelystad

Kevin Heijnen schreef: 01 mei 2020, 15:27 Tom Vos, Arjan Veltens had hetzelfde probleem zo'n 3 weken geleden in de F3. 7 rondes gereden en toen escape. De theorie is dat de auto naar de garage box word gesleept die NA de start/finish streep is, en zodoende dus een extra ronde gerekend word. Een wazige bug. Ik hoop dat de SRVN admins dit nu ook zien zodat je direct als het gebeurd in de chat kan vragen om een DQ weg te laten halen voor te veel rondes rijden in de kwalificatie.
Kevin,
De wedstrijdleider verteld in elke briefing dat je direct na s/f op escape moet drukken als je klaar bent met je snelle ronde(s).
Dat mensen niet luisteren en gewoon lekker doorrijden moeten ze natuurlijk zelf weten maar dit is dan geen reden om een DQ te gaan verwijderen.
De "big" is bekend zo ook de workaround. Bij 99% van de mensen gaat het goed dus trek je conclussie
Kevin Heijnen
Berichten: 261
Lid geworden op: 03 dec 2015, 01:24
Racestuur: Logitech G27
Contact:

Persoonlijk vind ik dit gewoon een 'game breaking bug' dus dan mag je de DQ ook wel weghalen om tijdelijk de problemen te omzeilen. Als er zonder uitleg op teamspeak word gezegd druk na je hotlap op escape dan verteld dat helemaal niets over de beredenering waarom dat zo verteld word. Dus ja, gamebreaking bugs kan je mensen niet op straffen, dat is gewoon fout. Maar doe wat je wil :)
Gesloten

Terug naar “SRVN F4 2020-I”