GT 2020-I | Race 7&8 Sepang | 29-03-2020

Gesloten
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Afbeelding
GT 2020-I Race 7&8
Sepang
29-03-2020


Tijdschema en meer informatie
Algemene Informatie GT 2020-I

Weerbericht
Afbeelding


Aanmelden als gastrijder?
Je kunt je aanmelden als gastrijder door een berichtje achter te laten in het Aan- en Afmeldtopic .

Algemeen Racereglement
Dit SRVN evenement wordt gehouden volgens het Algemeen Racereglement, neem dit nog goed door voorafgaand aan de raceavond.
Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 707
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO

Kwali P6
Als eerste naar buiten en eigenlijk net iets te vroeg. Baan was net beetje nat nog. 2e run slechte 1e.sector. 4e hotlap begon te. Regenen
Race 1: P5
Goeie race. Na stop niet meer veel kunnen doen
Race 2: P3
Yeeeeeeees eerste podium bij SRVN
En dat in de door mij altijd vervloekte regen.
Hoopte dat het dit keer wel.goed nat werd. Bij 1e bui op slicks gebleven en bij 2e bui meteen naar wets. Denk de beste keuze. Helaas was rscd iets tekort. Kwam wel naar P2 toe.

Hulde aan het team. Kwali Tom op P5. Beste team resultaten dus voor. Kwali en race. En goeie punten ook

Next race.... Not my favorite ;o)
Berry Witman
Berichten: 312
Lid geworden op: 18 mar 2016, 17:47
Racestuur: 4 DOF Motion + Directdrive
Locatie: Kampen

Helaas kwam ik achter mijn teammaatje Jan Veenstra de pit in en hij stond op mijn pit plek
MAW 30 sec wachten voordat ik op de plek kon staan.
Nu is dit al veel vaker voorgekomen bij anderen
Vraag: Kunnen we dit voorkomen in de toekomst?
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

race een ging lekker tot aan de pitstop, heb ook een halve minuut extra op een pit plek moeten wachten. Wel leuke inhaalrace daarna maar slechts tot p19 terug gekomen.
race twee ging beter, de gok dat de regen bij de start niet zou doorzetten pakte goed uit, relatief lang op de slicks gebleven. Ook toen de regen begon en iedereen naar binnen dook nog even op slicks door gegaan om niet weer op een pit plek te moeten wachten. Verloor er wel wat tijd mee maar na overstappen op de wets race nog wat plekken goed kunnen maken en safe kunnen uitrijden naar p10.

en p.s. Serge feli met de P1 in en Martin :) met p2 race twee :thumbs_up:
Gebruikersavatar
Jeroen Huisers
Berichten: 994
Lid geworden op: 04 jun 2012, 10:05

Berry Witman schreef: 30 mar 2020, 00:02 Helaas kwam ik achter mijn teammaatje Jan Veenstra de pit in en hij stond op mijn pit plek
MAW 30 sec wachten voordat ik op de plek kon staan.
Nu is dit al veel vaker voorgekomen bij anderen
Vraag: Kunnen we dit voorkomen in de toekomst?
In antwoord op je vraag: Ja/Nee
Het probleem is als volgt.
In de MOD zit een vehicle file, hierin staat onder andere je naam, startnummer, welke auto je rijdt. Maar er staat ook in welke pitgroep je zit. Wij proberen hierin team genoten in dezelfde groep te zetten. Het probleem waar wij vaak tegen aan lopen is dat er een soort gelijke setting ook in de baan zit verwerkt welke de settings in de vehicle file overschrijven.
Op de meeste banen wordt dan gebruik gemaakt van het principe "wie het eerst komt...". Hierdoor is het dus random met wie je een pitspot deelt.

Kan je dit voorkomen?!
Helaas kunnen wij (SRVN) hierin niet helpen,
Wat ik begrepen heb is dat crewchief je verteld als je pitplek bezet is, maar je kan ook in de warmup uitzoeken met wie je een pitplek deelt. Op Sepang was het zo dat als je in de pitbox naar buiten kijkt en je ziet je pitplek schuin rechts van je, dan deel je die plek met de rijder direct rechts van je. Op andere circuits (neem Highlands) is het zelfs dat je 1 pitplek deelt met 3 andere rijders.
Dat dit een probleem is weten we, maar een goede oplossing is er helaas (nog) niet.

Het probleem tijdens deze race was natuurlijk wel extreem met droog/regen situatie waarbij iedereen naar binnen wil voor andere banden.
Gebruikersavatar
Robin Baltus
Berichten: 110
Lid geworden op: 21 jan 2014, 23:42
Racestuur: Thrustmaster T300
Locatie: Soest

Wat een uitdagende race avond! Maar wel veel pech. Dat is de samenvatting.
Het begon met een stuur dat er geen zin meer in had. Kabels los, 3x uit server, reboot etc. Met hulp van team “even” nieuwe drivers erin dus toen de quali begon werkte het gelukkig weer. Pfioo.
Kon gelijk koud de quali in maar toen ik voor tweede run naar buiten ging kwam er regen..dag tijd..en toen werd het droog...geen rondjes meer hahaha.

Start r1 behouden...achterveld is altijd the place to have fun bij de start. Ik moest uitwijken voor gespinde auto halverwege lap1. spinde zelf door gras ook ..kwam ook achterstevoren weer de baan op al remmend( als ik dat niet had gedaan was er niks gebeurd maar goed dat zijnde regels) en toen deed iemand een zijdeur inspectie met als gevolg 116 sec repair in pit..zucht..wel uitgereden .

R2 was heel erg mooi met het weerdynamics ..we namen als team de beste beslissingen en bleven op softs buiten. Dat was wat verremmen en oppassen maar ging prima door een max regen afgestelde auto..
Van Mourik deed aan aquaplane bowling in de tweede hairpin en het werd een spare met vliegende achtervleugels, deuken en middelvingers maar ik wist de ravage te vermijden.Maar aan de linkerkant deed een porsche hetzelfde en zaten we in elkaars dode hoek op weg naar dezelfde apex..sja...eraf getikt dus en de muur licht in. Kon wel ermee door.Langzaam omhoog geklommen en de vele training kwam mooi van pas toen het pas echt goed nat werd. Punten en mooie plaatjes en videos rijker..
Martin podium!!!


Tot de volgende ..maybe
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Even een tip voor iedereen die bij tijdens de opwarmronde van race 2 de pits in reed. Dit is hoe rF2 werkt:

Staande start met opwarmronde:
Loop je tijdens de opwarmronde schade op, of wil je bijv. van banden wisselen:
- Druk dan op Escape (klik op Exit to monitor)
- Klik op RACE (pas evt. eerst je setup aan)
- Rij naar het einde van de pitstraat, en wacht bij het rode licht
- Zodra alle auto's voorbij zijn springt het licht automatisch op groen springt kun je de pits uitrijden en de race aanvangen.

Tijdens de opwarmronde de pits inrijden werkt NIET: je kunt GEEN pitstop maken en vertraagt de start alleen maar, omdat rF2 blijft wachten tot je op je startplek staat. Pas als iedereen op z'n startplek staat gaat de race van start, dus dat gaat mis als mensen de pits in rijden. Na ca. 1 minuut teleporteert rF2 je auto alsnog naar je startplek en moet je de race gewoon vanaf de grid starten.

Rollende start met handmatige opwarmronde (zoals we vorig seizoen deden):
- De race is voor rF2 officieel gestart zodra wij de handmatige opwarmronde beginnen, dus dan moet je juist NIET op escape drukken, want dan is je race over.
- Je kunt nu WEL de pits inrijden aan het eind van de opwarmronde om bijv. schade te herstellen of banden te wisselen.
- Wacht zelf aan het eind van de pitstraat tot alle auto's voorbij zijn na de start.
Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 707
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO

Goeie info Lennart!
was zelf niet iemand die pits in ging maar vroeg het me wel af
Gebruikersavatar
Ruben Schenkel
Berichten: 120
Lid geworden op: 29 mar 2016, 20:46
Racestuur: Fanatec Wheel Base V2.5
Locatie: Braunschweig, Duitsland

Ik heb sinds een aantal dagen een nieuw stuur en pedalen, dus ik had gisteravond een fijne "vuurdoop" mag ik wel stellen. Het motto was dan ook meters maken.

De start van race 1 was goed, het was af en toe 3 dik door de eerste bochten, het ging allemaal heel netjes. Een enkeling kon het toch weer niet laten om direkt in de eerste rondes aggresief en met de schouderkleppen op te rijden waardoor ik na anderhalve ronde al met een kromme auto op pad was. Niet echt prettig om je nieuwe hardware onder de knie te krijgen.

Ook in de tweede race mocht de pret niet lang duren en werd ik er door een terugkerende auto op de baan vanaf getikt. Lang in de pits gestaan, nog een paar rondes geprobeerd, maar het was geen doen zo.

Voor het team een hele goeie avond, voor mij niet. Ik hoop dat er de volgende races weer wat verstandiger gereden wordt.
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

De RC ziet je protesten vanzelf wel verschijnen.

Als het elke keer dezelfde mensen zijn moet het een keer gaan dagen. Voor elk ander kan het misschien een signaal zijn, even opletten volgende keer.

Echter blijven er mensen die, ondanks al onze moeite, dingen blijven doen die ze in het echt NOOIT zouden doen. Virtueel gedrag, staat nog steeds los van de realiteit, ondanks dat je je collega's nog op een ALV tegen wil blijven komen. Zolang er mensen met een vlaag van verstandsverbijstering bij een spin de rem in vergeten te trappen of overal waar het niet kan tussen proppen, zo lang blijft er frustratie.
Gebruikersavatar
Twan Capellen
Berichten: 967
Lid geworden op: 19 sep 2011, 19:37
Racestuur: Thrustmater T500RS
Locatie: Brunssum

Het hoeft natuurlijk niet opzettelijk te zijn: Ik heb bij verlaten pits in race 2 ook iemand geraakt (nog niet gekeken wie, maar sorry daarvoor). Ik heb gewoon niet gezien dat daar iemand zat en dan zit je al snel fout natuurlijk.
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Een foutje of inschattingsfout is natúúrlijk zo gemaakt. Zoals wanneer je denkt, die ander geeft wel op want ik zit er voor (terwijl je dat helemaal niet zit.....)

Echter, wanneer er structureel afspraken/arr met voeten getreden worden is dat niet langer een incident en bied SRVN daar de middelen voor om wat mee te doen. Ik raad dan ook sterk aan daar gebruik van te maken.
Gebruikersavatar
Michael Jaggie
Berichten: 71
Lid geworden op: 25 apr 2018, 13:49
Racestuur: Fanatec DD1
Locatie: Maassluis

Twan Capellen schreef: 30 mar 2020, 17:40 Het hoeft natuurlijk niet opzettelijk te zijn: Ik heb bij verlaten pits in race 2 ook iemand geraakt (nog niet gekeken wie, maar sorry daarvoor). Ik heb gewoon niet gezien dat daar iemand zat en dan zit je al snel fout natuurlijk.
Dat was ik :bierfles
Ik heb de replay wel gelijk terug gekeken en kan mij ergens voorstellen dat je mij niet gezien hebt. Maar het was wel zuur voor mijn race (die toch al niet lekker ging...) want door dat relatief kleine tikje was mijn auto toch aardig krom en kon ik in de regen niet meer aanhaken.

Ik weet niet of je CrewChief gebruikt maar deze heeft mij in dit soort situaties flink gewaarschuwd. Ook VR helpt daar mee om even om te kijken, maar met een single screen had je mij niet kunnen zien.
Gebruikersavatar
Twan Capellen
Berichten: 967
Lid geworden op: 19 sep 2011, 19:37
Racestuur: Thrustmater T500RS
Locatie: Brunssum

Ik gebruik wel crewchief, maar die hield zijn mond (misschien moet ik eens kijken welke opties ik aan en uit heb staan.
Overigens rij ik in VR en daarom was ik zelf ook verbaasd dat ik niemand heb gezien (de weersomstandigheden zijn misschien een reden). Hoe dan ook was dat mijn fout. Overigens was ook mijn auto krom na dit contact.
Gebruikersavatar
Paul van Leusden
Berichten: 86
Lid geworden op: 10 jan 2017, 20:21
Racestuur: Thrustmaster T500 RS
Locatie: Amsterdam

Robin Baltus schreef: 30 mar 2020, 13:18 Wat een uitdagende race avond! Maar wel veel pech. Dat is de samenvatting.
Het begon met een stuur dat er geen zin meer in had. Kabels los, 3x uit server, reboot etc. Met hulp van team “even” nieuwe drivers erin dus toen de quali begon werkte het gelukkig weer. Pfioo.
Kon gelijk koud de quali in maar toen ik voor tweede run naar buiten ging kwam er regen..dag tijd..en toen werd het droog...geen rondjes meer hahaha.

Start r1 behouden...achterveld is altijd the place to have fun bij de start. Ik moest uitwijken voor gespinde auto halverwege lap1. spinde zelf door gras ook ..kwam ook achterstevoren weer de baan op al remmend( als ik dat niet had gedaan was er niks gebeurd maar goed dat zijnde regels) en toen deed iemand een zijdeur inspectie met als gevolg 116 sec repair in pit..zucht..wel uitgereden .

R2 was heel erg mooi met het weerdynamics ..we namen als team de beste beslissingen en bleven op softs buiten. Dat was wat verremmen en oppassen maar ging prima door een max regen afgestelde auto..
Van Mourik deed aan aquaplane bowling in de tweede hairpin en het werd een spare met vliegende achtervleugels, deuken en middelvingers maar ik wist de ravage te vermijden.Maar aan de linkerkant deed een porsche hetzelfde en zaten we in elkaars dode hoek op weg naar dezelfde apex..sja...eraf getikt dus en de muur licht in. Kon wel ermee door.Langzaam omhoog geklommen en de vele training kwam mooi van pas toen het pas echt goed nat werd. Punten en mooie plaatjes en videos rijker..
Martin podium!!!


Tot de volgende ..maybe
Beide races best wel lekker gereden , was een hele uitdaging om de auto op de baan te houden.
In de tweede race heb ik het eerste stuk terug gekeken , en zag ik dat ik Robin Baltus in de bocht omhoog heb afgesneden , maar
de auto zeker niet gezien , sorry voor dat tikje Robin , heb je echt niet gezien .
Gebruikersavatar
Robin Baltus
Berichten: 110
Lid geworden op: 21 jan 2014, 23:42
Racestuur: Thrustmaster T300
Locatie: Soest

Paul van Leusden schreef: 14 apr 2020, 20:19 In de tweede race heb ik het eerste stuk terug gekeken , en zag ik dat ik Robin Baltus in de bocht omhoog heb afgesneden , maar
de auto zeker niet gezien , sorry voor dat tikje Robin , heb je echt niet gezien .
b:)like
Ik snapte dat we elkaar niet konden zien. Crewchief was ook even niet thuis.

Ps bij F-4 protestuitslagen staat een nieuw Nuttig filmpje met incident voorbeelden.
Gesloten

Terug naar “SRVN GT 2020-I”