GT 2020-I | Race 9&10 Nordschleife | 19-04-2020

Bram Krekels
Berichten: 36
Lid geworden op: 03 aug 2019, 14:55

Heb een heel behoorlijke pc, maar de FPS drops waren echt bizar. Uiteindelijk graphics op het laagste moeten zetten, om enigszins fatsoenlijk te kunnen racen. Wel veel plezier gehad bij het racen, veel "snelle" jongens langs gelaten, vooral race 2, om daarna er weer voorbij te rijden als ze in de muur stonden. Race 1 had ik de verkeerde pit entry te pakken... Heel dom. Maar al met al goed vermaakt :)
Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 707
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO

Nou zeg dat was wel even een raceje
Kwali: P21 effe vergist dat we maar 1 run konden doen (slim)
Race1: goed gereden paar kleine momentjes en door alle DNF lekker op P8
Race2: op pole (lache) heb ik toch even niet in de gaten dat mijn auto naar voren rolt nog voor de klok op 00:00 staat. Op een gegeven moment had ik in gaten en op handrem gezet maar rf2 resette de positie niet toen lampen op rood gingen. bij start meteen een straf!
Zat er niet lekker in , straf in mijn hoofd en autos achter me, ging er lichtjes af en auto beetje knom nog wel leuke inhaal en terug inhaal met Lennart. later harder eraf en niet in de gaten dat achtervleugel eraf lag, dus crash op high speed. al remmende en spinnende lukte het me niet om te voorkomen dat ik de baan op kwam en David aantikte. ESC en naar pit lukte me niet zo snel dus welgemeende excuses aan David

Toch nog wel blij met mijn P8 en punten, hier nog nooit gelukt geloof ik
Dank voor mooie stream Ruben/Rene!
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Kwali... ruk 2x schade.

Dan maar vanaf achteren rustig aan meedraaien.
R1: Krijg ik een tikje van onze sateliet rijder Elizabeth in bochtje 4, stond verkeerd om en kon compleet vanaf achter aanvangen.
Daardoor wel lekker de ruimte en geen drukte om me heen, weinig fout gegaan gelukkig en steady P16 finish kunnen pakken.

R2: starten in de drukte, maar zonder schade en botsingen kunnen gaan.
Iedereen die veel sneller was er maar een beetje langs gelaten, vechten heeft toch geen zin.
Nu een rotraceje van mijn kant, eerst schade gereden, reparatie, te hard in pits dus ook nog een S&G erbij.
Pits uit, tussen bocht 2 en 3 iets te enthousiast denk ik en hop zo weer de muur in.
Was nog wel mee te rijden en verkeer was er ook niet, pits in, S&G niet uitgezet dus die ingelost en weer door.
Weer pits in, had nog rustiger aan gedaan om me te laten lappen maar dat duurde wel heel lang, dus toch maar uitgereden op P17.

Door mijn langzame rijden 2x leuk de races op stream af kunnen sluiten.
Geen lag spikes gehad door de velen die de server verlieten terwijl de race nog liep dus tja....

Aan de ene kant begrijpelijk omdat deze race nu eenmaal wat langer duurt maar niet super netjes.

Over de stream gesproken, mooi interactief zo met dubbele schermpjes :bierglas: :bierglas:
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

okee dan dat was kak en dubbel kak.
(weer) Pitplek bezet bij stop en daarna ging het alleen nog maar bergafwaarts. Te hard pushen omdat (was aan het eind opeens) p9 en p8 niet al te ver zichtbaar voor me reden. Maar lichte schade en pushen is geen handige combo hier. Ging de muur in en probeerde te keren op een ongelukkig moment, dacht dat baan ver genoeg vrij was. Excuses voor degene die me niet kon ontwijken. einde aktie.
Race twee was al over voor ie begon.
Gebruikersavatar
Edward Hoekstra
Berichten: 313
Lid geworden op: 15 jul 2017, 18:04
Racestuur: Thrustmaster T300
Locatie: Broeksterwoude

Heren,

Naar aanleiding van de GT3 race van gisteren, hier vanuit de wedstrijdleiding even een opheldering.

Zoals ook in het algemene racetopic van iedere klasse staat beschreven, moet iedereen om 20.00u aanwezig zijn bij de briefing. Op dat moment maakt de WL een lijstje van wie aanwezig is in de raceserver van de vaste rijders. Dit wordt aangevuld tot 35 man met de reserverijders die aanwezig zijn en daarna de aangemelde gastrijders. Ben je op dat moment dus niet in de server en je ook niet in de server bent geweest, word je niet meegenomen in de lijst. Dit betekent dus dat je uitgesloten bent van deelname als we op de maximale aantal van 35 man zitten.
Ben je wel aanwezig op Teamspeak met de briefing, maar nog niet in de server aanwezig geweest, kom dan even bij de dienstdoende wedstrijdleider langs om je te melden. Meld je je niet bij ons, weten we ook niet dat je de intentie hebt om mee te doen.
Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 707
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO

Albert van Mourik schreef: 19 apr 2020, 23:49 Geen lag spikes gehad door de velen die de server verlieten terwijl de race nog liep dus tja....
Aan de ene kant begrijpelijk omdat deze race nu eenmaal wat langer duurt maar niet super netjes.
Ik weet niet zeker of ik er een van was, dacht het niet aan de stream (mijn naam stond nog in de ranking namelijk) te zien maar had eerlijk gezegd niet op gelet dat jij nog bezig was want ik zat al een tijdje de stream te volgen en na te praten en had idee dat alles al binnen was... mocht het wel zo zijn geweest dan sorry
Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 707
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO

Nog even een vraag aan Edward. ik rolde naar voren op mijn plek in race2. dit was echter voor de klok op 00:00 sprong en de lichten op rood gingen. Ik stond blijkbaar niet meer in mijn vak. Hoor je dan niet een melding te krijgen 'not lined up properly' ?
bovendien dacht ik dat de game je reset op je plek zodra lampen op rood gaan.
Ik had geen valse start maar dus wel direct een drivethrough
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Dat is volgens mij alleen bij een formatie ronde, bij een staande start at sta je al correct

Team owner Castrol Racing Team
#18 #24 #71 #177

Gebruikersavatar
Edward Hoekstra
Berichten: 313
Lid geworden op: 15 jul 2017, 18:04
Racestuur: Thrustmaster T300
Locatie: Broeksterwoude

Volgens mij is het inderdaad wat Albert zegt, na een formatieronde word je goed gezet. Met een staande start wordt verwacht dat je al goed staat en blijft staan.
René de Ruijter
Berichten: 411
Lid geworden op: 31 mar 2016, 20:45
Racestuur: Logitech G27

Twan Capellen schreef: 19 apr 2020, 23:09
Het zou wel eens goed zijn als het probleem met de pitplekken eens structureel opgelost zou worden.
Ik heb weer diverse mensen gezien die dezelfde pitsplek hadden en als je 20 sec moet wachten tot je plek vrij komt en dan komt er nog iemand schuin voor je parkeren, omdat die ook niet op zijn pitsplek kan komen, dan is meteen je hele race over en dit is iets wat ik vrijwel iedere race op iedere baan weer zie en dat is al jaren zo, waarom kan dat nu niet eens opgelost worden?!

Daar is maar 1 oplossing voor.....
Geen pitsstops meer.
Roy de Muinck
Berichten: 274
Lid geworden op: 28 jan 2013, 20:48

René de Ruijter schreef: 20 apr 2020, 12:53
Twan Capellen schreef: 19 apr 2020, 23:09
Het zou wel eens goed zijn als het probleem met de pitplekken eens structureel opgelost zou worden.
Ik heb weer diverse mensen gezien die dezelfde pitsplek hadden en als je 20 sec moet wachten tot je plek vrij komt en dan komt er nog iemand schuin voor je parkeren, omdat die ook niet op zijn pitsplek kan komen, dan is meteen je hele race over en dit is iets wat ik vrijwel iedere race op iedere baan weer zie en dat is al jaren zo, waarom kan dat nu niet eens opgelost worden?!

Daar is maar 1 oplossing voor.....
Geen pitsstops meer.


Ben voor ook geen onzichtbaare muren meer 😒
Jeroen Dadema
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 jan 2020, 10:28
Racestuur: DD1
Locatie: Eindhoven

Ik heb helaas ook alle 2 de races last gehad van een volle pitbox. Vooral race 2 heeft mij dat een aantal plekken gekost. Maar denk dat dat nu vooral een probleem was omdat je niet echt veel keuze had qua rondes om te pitten.

Ondanks de pit problemen wel een top avond gehad. 2 keer een top 10 finish. Eindelijk een baan waar de Porsche voor gemaakt was! En door dit pit probleem daarna wel een in prachtig gevecht beland met Marcel. Even terug gekeken op de stream, de beelden waren echt mooi!

Ow ja en nog even excuses voor het chatten voordat de CHAT OPEN melding werd gegeven. Ik was een beetje in de war, ik zag iedereen server verlaten en dacht ooh de race is voorbij ik kan wel chatten (En zo ver vooraan finishen was ook nieuw voor mij, normaal kan ik meteen chatten :P ).
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Tip #1 voor de bezette pitplekken: als je de app Crew Chief gebruikt (ik zou bijna zeggen: je bent dom als je het niet gebruikt, al is het maar vanwege de spotter, scheelt een hoop crashes ;)), checkt Crew Chief of je plek bezet is vanaf het moment dat jij de pitstop heb aangevraagd, en waarschuwt je als je plek bezet is (en roept het ook weer als je plek vrij komt). Hier heb je natuurlijk niks aan als je al de pitstraat ingereden bent en vlak voor je neus een auto op jouw plek stopt, maar wanneer je nog op de baan rijdt en nog de keuze hebt om een ronde langer door te rijden is dit natuurlijk nuttige info.
Tip #2: kijk in de warmup (werk niet in practice/quali) wie er in de pitbox links/rechts van jou staat. Je deelt je pitplek met 1 van die 2 auto's. Onthoudt die namen, en check of zij de pits inrijden in dezelfde ronde (hoe je dat checkt moet je zelf verzinnen :P)
Gebruikersavatar
Tim de Ruig
Berichten: 67
Lid geworden op: 04 jan 2019, 16:42
Racestuur: Simucube 2 sport

Nuttige tips Lennart!

Je zou zelfs met je roommate/concurrent kunnen afspreken wie er in welke ronde van plan is te pitten om niet voor verrassingen te staan :)
Jeroen Dadema
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 jan 2020, 10:28
Racestuur: DD1
Locatie: Eindhoven

Alleen op de nordschleife was dat lastig. Je überhaupt maar 4 pit momenten en eigenlijk 2 die echt zinvol zijn. Op kortere tracks kun je uiteraard wel dat makkelijk afspreken (denk dat het dan überhaupt een stuk minder voorkomt)
Gebruikersavatar
Ruben Schenkel
Berichten: 120
Lid geworden op: 29 mar 2016, 20:46
Racestuur: Fanatec Wheel Base V2.5
Locatie: Braunschweig, Duitsland

Het drama-seizoen gaat verder! Ook nu werd ik er in race 1 voor bocht 2 al weer vanaf gekegeld en kon met schade achteraan aansluiten. Op safe uitgereden en tot mijn verbazing was dat ineens P7.

In de tweede race had ik al vanaf het begin af en toe een wat schokkend beeld, dat hielp de concentratie en het gevoel met de auto niet bepaald. Ik ging er daardoor op een vrij onschuldige plek vanaf en heb m maar ge-escaped om erger te voorkomen.
Jur Verlouw
Berichten: 42
Lid geworden op: 30 dec 2019, 21:43
Racestuur: Fanatec DD1

Dit is vast al bekeken en een open deur. Maar het is niet mogelijk teammembers dezelfde pitbox te geven? Die zitten in ieder geval met elkaar op TS.
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Jur Verlouw schreef:Dit is vast al bekeken en een open deur. Maar het is niet mogelijk teammembers dezelfde pitbox te geven? Die zitten in ieder geval met elkaar op TS.
Probleem zit em in de baan bestanden, die overrulen vaak wat wij willen.

Wij als Srvn zien ook graag wat jij zegt

Team owner Castrol Racing Team
#18 #24 #71 #177
Laatst gewijzigd door Albert van Mourik op 20 apr 2020, 23:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Patrick Smid
Berichten: 352
Lid geworden op: 07 aug 2013, 00:06
Locatie: Hoogezand

Nou het was me het avondje wel

Race 1 begon al klote, ik had een straf van 10 plekken, maar kreeg die niet voor het beginnen van de race. Ik meld het eerlijk op de chat, geen reactie, voelde me lullig om daar wel te starten. Druk op race, kom op de grid, wil nogmaals chatten op de grid dat ik 10 plekken verder naar achteren hoor, maar door mn typen heb ik niet door dat ik naar voren rol.
Direct een drive trough bij het groene licht. Nou, toen was mn concentratie helemaal weg met direct een gele pijl in beeld en een drive trough aan de kont. Daardoor Twan in bocht 8 getorpedeerd, en excuses voor aangeboden.
Nu bleek achteraf dat Edward bij ons op het kanaal was gekomen om te melden laat die straf maar dan. Maarja ik zit na het op Race drukken op mute en vooral bij de schleife om me even goed te kunnen concentreren.

Ik rijd met 1 scherm en even een Alt-tab doen om terug naar teamspeak te gaan om even de wedstrijdleiding in het kanaal op te zoeken word mn RF2 niet beter van kwa FPS. Na een alt-tab kan ik beter direct RF2 opnieuw opstarten.
Al met al misverstanden en een kut race 1. Later in de race nog achter Nanno die ongeveer 300 a 400 meter eerder remde voor de laatste chicane terwijl ik in de slipstream zat, en race over......

Race 2 dus ook gelijk een shit startpositie op P31, door na ronde 1 al naar binnen te gaan en vol door te trappen van P31 naar P8 kunnen rijden, race 2 was dan wel weer een leuke race.

Nouja op naar de volgende dan maar weer, seizoen was toch al niet top. :byebye:
Nanno van der Poel
Berichten: 72
Lid geworden op: 21 jul 2017, 00:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite F1
Locatie: Veendam
Contact:

Excuus aan Patrick voor het vroege remmen. Door het groot aantal stutters dat ik op dat moment, ik had nog 10fps op dat moment, was ik meer bezig met overleven dan racen. De rest van het circuit had ik niet of nauwelijks last. Zelfs niet bij de start. Blij dat we nu weer naar interlagos gaan. Daar zou het beter moeten zijn.
Gesloten

Terug naar “SRVN GT 2020-I”