GT 2020-I | Race 1&2 Bahrein | 16-02-2020

Gesloten
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Afbeelding
GT 2020-I Race 1&2
Bahrein
16-02-2020


Tijdschema en meer informatie
Algemene Informatie GT 2020-I

Weerbericht
Afbeelding


Aanmelden als gastrijder?
Je kunt je aanmelden als gastrijder door een berichtje achter te laten in het Aan- en Afmeldtopic .

Algemeen Racereglement
Dit SRVN evenement wordt gehouden volgens het Algemeen Racereglement, neem dit nog goed door voorafgaand aan de raceavond.
Gebruikersavatar
Marcel Offermans
Berichten: 60
Lid geworden op: 11 dec 2015, 15:54
Racestuur: SimSteering FFS, GT3 wheel
Contact:

Dat was een gigantische blunder van mijn kant bij de start van race 2. Mijn excuses voor de zware crash.
Gebruikersavatar
Tim de Ruig
Berichten: 67
Lid geworden op: 04 jan 2019, 16:42
Racestuur: Simucube 2 sport

Leuke avond gehad! Ik kreeg te horen dat ik tijdens race 1 wat hinder had veroorzaakt voor enkele coureurs die mij wilde passeren bij een blauwe vlag. Dit was uiteraard niet bewust, het is soms lastig inschatten. Ik heb nog niet zoveel ervaring als de rest, maar zal er in de toekomst beter op letten!
Gebruikersavatar
Robin Baltus
Berichten: 110
Lid geworden op: 21 jan 2014, 23:42
Racestuur: Thrustmaster T300
Locatie: Soest

Heerlijk om weer te racen met z’n allen. Het volledige Valid Racing team bij elkaar op de grid, iets teveel in achterveld;-), voor de seizoensstart.
Kwali was wat tegenvallend maar gezien de mogelijkheden niet verkeerd.
Goede start maar raakte in de kluts met wat auto’s. Schade hersteld na lange pit en strategie omgezet.
Uiteindelijk in heel leuk gevecht met Ger Peeters beland en sorry Martijn ik was inderdaad iets te laat, Ger wilde profiteren, in turn 1 maar het werd goed opgelost.

Ben erg te spreken over het nieuwe format maar wel even wennen met de kwali.
Goed om 2 kansen te hebben want met zulke startvelden gebeurd er nog wel eens wat🤣

Race 2, door unsafe return to track van iemand moesten auto’s uitwijken en dat veroorzaakte crashes op voorlaatste rechte end en weer veel schade waar ik , opnieuw, niet veel aan kon doen.

Het duurde nogal eens voordat de auto met voorrang in blauwe vlag situatie bij me was of anders gezegd je krijgt de blauwe vlag vrij vroeg terwijl je daarna de auto weer kunt inhalen omdat je sneller bent maar toevallig achterin rijdt door incidenten. Ook wordt er door de inhalende partij wel eens wat te weinig geduld/ afstand of begrip getoond vind ik.
Ouderwets gezellige en spectaculaire race avond!
Hopelijk lukt het om er weer bij te zijn op Silverstone. Tot dan.

Ps bedankt heren vd Livestream ! b:)like
Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 707
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO

Kwali P10 voor mij erg goed
door startcrash kreeg ik Twan haaks in mijn linkerdeur op het rechte stuk (best knap)
ik had geen hele goeie start en achter mij wel iemand. die gingen 3 dik verf uitwisselen en ging natuurlijk mis.
Gaarne wat meer voorzichtigheid bij de start !
Auto krom als banaan en 109 sec reparatie maar toch nog wat puntjes

Race 2 leuke race en lag na goede start vanaf P24 op P10. Een wat te lange Pitstop wierp me helaas terug naar P17
opgeklommen naar P13.
Wel wat leuke gevechten gehad ook 3 dik hier en daar
Zat meer in helaas.
Volgende keer beter
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

aan Heren Baltus en Baltus was inderdaad leuk.

@Robin ik zat mezelf hard uit te lachen toen ik je ergens voorbij liet denkende dat ook jij nog een van de koplopers was waar ik voor opzij aan het gaan was.
Heerlijke stream weer, lekker spannend vooraan. Mijn enige grotere glijpartij moest ik natuurlijk precies uitvoeren op het moment dat de stream op me gericht stond :oops:.

hectische opening in race een met een lap achterstand aan schade maar al met al door de gevechten toch best een lekker begin van seizoen.
Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 707
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO

Ger Peeters schreef: 17 feb 2020, 09:47 aan Heren Baltus en Baltus was inderdaad leuk.

@Robin ik zat mezelf hard uit te lachen toen ik je ergens voorbij liet denkende dat ook jij nog een van de koplopers was waar ik voor opzij aan het gaan was.
Heerlijke stream weer, lekker spannend vooraan. Mijn enige grotere glijpartij moest ik natuurlijk precies uitvoeren op het moment dat de stream op me gericht stond :oops:.

hectische opening in race een met een lap achterstand aan schade maar al met al door de gevechten toch best een lekker begin van seizoen.
:D LOL
Bram Krekels
Berichten: 36
Lid geworden op: 03 aug 2019, 14:55

Race 1 was ik betrokken bij die crash aan de start. De twee auto's voor me hadden een slechte start, ik en de persoon naast me een vrij goede. We wilden allebei door het midden, waardoor we uiteindelijk met 4 dik over het rechte stuk gingen. De auto's rechts duwden me naar links, waardoor de auto die links van mij zat helaas achterstevoren werd gedraaid. Ik kon er oprecht niks aan doen.

Verder in race 1 zelf een domme spin, P21, teruggevochten naar ik geloof P15. Later wam ik blijkbaar nét buiten de baan en kreeg ik van de game aan het einde van de race 15 plekken straf. P30 geëindigd.

Betekende voor race 2 dat ik ook op P30 mocht beginnen. Daar wel een mooie inhaalrace gereden. Denk dat P14 mogelijk was. Vlak voor het einde helaas van achteren geraakt bij een mislukte remactie van een achterligger, geloof dat het toch P16 of P17 was.
Bram Krekels
Berichten: 36
Lid geworden op: 03 aug 2019, 14:55

Filmpje van de eerste ronde in Race 2, vanaf P30;

Gebruikersavatar
Robin Baltus
Berichten: 110
Lid geworden op: 21 jan 2014, 23:42
Racestuur: Thrustmaster T300
Locatie: Soest

Ger Peeters schreef: 17 feb 2020, 09:47 aan Heren Baltus en Baltus was inderdaad leuk.

@Robin ik zat mezelf hard uit te lachen toen ik je ergens voorbij liet denkende dat ook jij nog een van de koplopers was waar ik voor opzij aan het gaan was.
Was ook terrecht, je lifte op slinkse wijze met de blauwe vlaggetjes mee ;)
Gebruikersavatar
Johan van Doren
Berichten: 399
Lid geworden op: 19 jul 2015, 15:12
Racestuur: Thrustmaster T300 Alcantara

Hierbij mijn excuus aan nanno.
Had nog ff de replay terug bekeken.
Eerste touch tja iets meer ruimte Mischien kunnen laten?
2e touch was mijn schuld.
Exuus daarvoor.
Maar om me dan In de practice tussen race 1 en 2 er achter in te rammen tja.
Is ook weer niet nodig.
Verder een leuke race gereden.
Al was race 1 wel mijn geluk dat ik slecht weg was.
Dat ik niet midden in de crash zat.
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Heb me op zich prima vermaakt.
Lekker constant weer langzamer dan de rest

Q was ook al niet best, andere setup gekregen, iets aangepast was al wat beter.

Lekker achteraan gestart en goed geanticipeerd op de crash halverwege, terwijl ze om mij heen toch aardig het gas erop hielden of de rem niet konden vinden.

Zelf nog wat kleine foutjes gemaakt en degene die sneller was (wie niet) er gewoon langs gelaten.

R2 goede kant gekozen, lang doorgereden en even op P5 gebivakeerd.
Tijdens de pitstop even een plaspauze die net te lang was dus iets verloren, verder lekker uitgereden.

Op naar de volgende en toch nog wat aan de rijstijl / setup werken.

Castrol Racing/Rally/Trucking/Farming Team
#18 #24 #71 #177

Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Robin Baltus schreef: 17 feb 2020, 12:11
Ger Peeters schreef: 17 feb 2020, 09:47 aan Heren Baltus en Baltus was inderdaad leuk.

@Robin ik zat mezelf hard uit te lachen toen ik je ergens voorbij liet denkende dat ook jij nog een van de koplopers was waar ik voor opzij aan het gaan was.
Was ook terrecht, je lifte op slinkse wijze met de blauwe vlaggetjes mee ;)
hahaha ja dat lukte zeker een keer prima, afgekeken bij zowel sebastiaan en max :)
Gebruikersavatar
Ruben Schenkel
Berichten: 120
Lid geworden op: 29 mar 2016, 20:46
Racestuur: Fanatec Wheel Base V2.5
Locatie: Braunschweig, Duitsland

De kop is er weer af!

Qualificatie verliep goed, er had eventueel nog 1 a 2 plekjes beter ingezeten, maar ik verprutste in mijn laatste getimede ronde de laatste bocht. Met P9 was ik echter tevreden.

In race 1 kwam ik niet echt in mijn ritme. 1x te laat geremd en zo teamgenoot Martijn een plekje cadeau gegeven. Uiteindelijk zonder al te veel problemen op P8 geeindigd, mooi begin van het seizoen

Race 2 vanaf de pole was eigenlijk na 1 bocht wel klaar. Ik kreeg een enorme beuk en daarmee was direkt alles krom. Daarna was het voornamelijk in de spiegels naar achteren kijken omdat er geen fatsoenlijk tempo meer met de auto te rijden was. Met P9 viel het uiteindelijk mee, maar er had zeker meer ingezeten…
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Bram Krekels schreef: 17 feb 2020, 11:06 Filmpje van de eerste ronde in Race 2, vanaf P30;

Leuk, duurde een paar bochten maar je had me uiteindelijk lekker te pakken :)
Gesloten

Terug naar “SRVN GT 2020-I”