Vragen / opmerkingen GT 2020-I

Gebruikersavatar
Roel Palmers
Berichten: 301
Lid geworden op: 01 jan 2018, 12:26
Racestuur: Fanatec CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Krijgen wij een korte of lange versie van de pitstop? Op dit moment duurt een bandenwissel 24 seconden.
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Zover ik weet gaat er nu niks meer veranderen een paar dagen voor de eerste race.

Castrol Racing/Rally/Trucking/Farming Team
#18 #24 #71 #177

Gebruikersavatar
Roel Palmers
Berichten: 301
Lid geworden op: 01 jan 2018, 12:26
Racestuur: Fanatec CSW 2.5
Locatie: Zwolle

oke, want bij de korte uitvoering was tanken dan nog een optie geweest, die duurt nu ook 12 tot 15 seconden dacht ik.
Berry Witman
Berichten: 312
Lid geworden op: 18 mar 2016, 17:47
Racestuur: 4 DOF Motion + Directdrive
Locatie: Kampen

Ik vindt de belichting langs de baan erg storend voor overdag blijft dat zo? Vorige week was dat niet
Ik krijg er vlekken van voor de ogen als ik langer dan een half uur train
Zal de leeftijd wel zijn maar goed

Edit: Ik zie dat ik in de raceserver heb gereden vandaag misschien is die anders ingesteld?
Gebruikersavatar
Jeroen Huisers
Berichten: 994
Lid geworden op: 04 jun 2012, 10:05

Roel Palmers schreef: 12 feb 2020, 23:24 Krijgen wij een korte of lange versie van de pitstop? Op dit moment duurt een bandenwissel 24 seconden.
Voor een zover ik weet blijft het zoals het nu staat, tis voor iedereen hetzelfde.
Berry Witman schreef: 13 feb 2020, 16:55 Ik vindt de belichting langs de baan erg storend voor overdag blijft dat zo? Vorige week was dat niet
Ik krijg er vlekken van voor de ogen als ik langer dan een half uur train
Zal de leeftijd wel zijn maar goed

Edit: Ik zie dat ik in de raceserver heb gereden vandaag misschien is die anders ingesteld?
Op de trainings server staat de "oude" baan welke in het verleden bij een nachtrace nogal wat issues gaf bij sommige.
Op de race server staat een nieuwe aangepaste baan waarbij het probleem opgelost zou moeten zijn (iets met te veel lampen in de oude versie).
Nu viel ons ook op dat in deze versie ineens de lampen altijd branden ongeacht de tijd van de dag.
Het zit dus in de baan versie dat de lampen nu aan staan (helaas).
Roy de Muinck
Berichten: 274
Lid geworden op: 28 jan 2013, 20:48

Persoonlijk vind ik een banden stop onzin in een 35 min race 😅
Gebruikersavatar
Roel Palmers
Berichten: 301
Lid geworden op: 01 jan 2018, 12:26
Racestuur: Fanatec CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Het is alleen maar een toevoeging om de wedstrijd spannender te maken. :)
Berry Witman
Berichten: 312
Lid geworden op: 18 mar 2016, 17:47
Racestuur: 4 DOF Motion + Directdrive
Locatie: Kampen

Roel Palmers schreef: 14 feb 2020, 15:30 Het is alleen maar een toevoeging om de wedstrijd spannender te maken. :)
Dan liever voor tanken maar geen nieuw setje banden
Op deze manier rijd iedereen op vers rubber en speelt slijtage al helemaal geen rol meer
Gebruikersavatar
Rene Vos
Berichten: 141
Lid geworden op: 04 jul 2019, 09:12
Racestuur: Fanatec Podium DD1
Contact:

Zou dan mooi zijn dat je tijdens je stop kan tanken maar ook banden kan wisselen zodat je twee keer een halve tank rijd.

Top iig dat de baan zonder lampen terug is, in VR namelijk niet te doen met die lampen. Die schijnen continu recht in je porem!
Gebruikersavatar
Roel Palmers
Berichten: 301
Lid geworden op: 01 jan 2018, 12:26
Racestuur: Fanatec CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Persoonlijk zou ik helemaal geen verplichte pitstop doen, dan kan de bandenslijtage nog een rol spelen aan het eind vd race. Berry heeft hiermee wel een punt dat iedereen nu altijd op goed rubber rijdt. Met 35 man loop je ook nog een risico dat je plek in de pit in gebruik is door een andere rijder of dat er iemand in de weg staat.
Gebruikersavatar
Tim de Ruig
Berichten: 67
Lid geworden op: 04 jan 2019, 16:42
Racestuur: Simucube 2 sport

Een pitstop brengt wel wat spanning en strategie in het spel.
Wellicht zou de bandenslijtage er wel goed op moeten worden afgestemd, zodat er een merkbaar effect is.
Een verplichte pitstop bied ook wat meer remedie tegen opgelopen schade tijdens de race.
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Om meteen maar even reclame te maken voor het nieuwe ARR (Algemeen Race Reglement) ;)...
Ik zie dat enkelen gisteravond een korte race hebben gehouden op de server. Dit is niet toegestaan, conform ARR art. 4.1.4:
4. Raceserver

Tijdens kwalificatie en race is het niet mogelijk om de server te joinen, dus wanneer jij leuk een oefenrace aan het houden bent, kan een ander niet oefenen :(
Onno Nieuwenburg
Berichten: 331
Lid geworden op: 12 jun 2017, 20:56
Locatie: Den Haag
Contact:

Lennart Lippens schreef:Om meteen maar even reclame te maken voor het nieuwe ARR (Algemeen Race Reglement) ;)...
Ik zie dat enkelen gisteravond een korte race hebben gehouden op de server. Dit is niet toegestaan, conform ARR art. 4.1.4:
4. Raceserver

Tijdens kwalificatie en race is het niet mogelijk om de server te joinen, dus wanneer jij leuk een oefenrace aan het houden bent, kan een ander niet oefenen :(
Zet de servers dan op testday dan heb je toch geen race functie?

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 707
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO

Lennart Lippens schreef: 16 feb 2020, 13:27 Om meteen maar even reclame te maken voor het nieuwe ARR (Algemeen Race Reglement) ;)...
Ik zie dat enkelen gisteravond een korte race hebben gehouden op de server. Dit is niet toegestaan, conform ARR art. 4.1.4:
4. Raceserver

Tijdens kwalificatie en race is het niet mogelijk om de server te joinen, dus wanneer jij leuk een oefenrace aan het houden bent, kan een ander niet oefenen :(
moest even 3x lezen maar dit was dus op de test server die men dan via vote doordrukt naar 'next session' en dan dus naar kwali/race?
wasnt me by the way :D
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Martin Baltus schreef: 17 feb 2020, 09:14
Lennart Lippens schreef: 16 feb 2020, 13:27 Om meteen maar even reclame te maken voor het nieuwe ARR (Algemeen Race Reglement) ;)...
Ik zie dat enkelen gisteravond een korte race hebben gehouden op de server. Dit is niet toegestaan, conform ARR art. 4.1.4:
4. Raceserver

Tijdens kwalificatie en race is het niet mogelijk om de server te joinen, dus wanneer jij leuk een oefenrace aan het houden bent, kan een ander niet oefenen :(
moest even 3x lezen maar dit was dus op de test server die men dan via vote doordrukt naar 'next session' en dan dus naar kwali/race?
wasnt me by the way :D
Er wordt dit seizoen inderdaad gebruikt gemaakt van een aparte testserver, maar zaterdag draaide de raceserver al, waar bewust is gevote zo te zien (quali->warmup->race). En je broer was het wel trouwens :P
Gebruikersavatar
Patrick Smid
Berichten: 352
Lid geworden op: 07 aug 2013, 00:06
Locatie: Hoogezand

Om hier even op in te haken, het waren niet 5 personen, zoals het lijkt op liveracers die een race gehouden hebben, maar 1 persoon met 4 AI's.
Ik kwam dus de server binnen en wou oefenen. De sessie stond nog op race maar was afgelopen, en die ene persoon die geen AI was, was vrolijk achter de pc weg. :-?
Maar zoals jij zegt Lennart, het was je broer tegen Martin klopt niet. Dat was AI, maar dat is in liveracers niet terug te zien wie vd 5 personen geen AI was.

Edit: Apart, in de testsessie daarna staan ze wel aangegeven als AI rijders, terwijl ze er toen niet meer waren, wel in de racesessie ervoor. Maargoed, waar het om gaat is dat het frustrerend is inderdaad als je de server ingaat om te trainen en iemand heeft de sessie leuk op race gezet en zelf bij de pc vandaan is......
Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 707
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO

Lennart Lippens schreef: 17 feb 2020, 09:36
Martin Baltus schreef: 17 feb 2020, 09:14
Lennart Lippens schreef: 16 feb 2020, 13:27 En je broer was het wel trouwens :P
Oeps! :shock:
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Patrick Smid schreef: 17 feb 2020, 09:50 Om hier even op in te haken, het waren niet 5 personen, zoals het lijkt op liveracers die een race gehouden hebben, maar 1 persoon met 4 AI's.
Ik kwam dus de server binnen en wou oefenen. De sessie stond nog op race maar was afgelopen, en die ene persoon die geen AI was, was vrolijk achter de pc weg. :-?
Maar zoals jij zegt Lennart, het was je broer tegen Martin klopt niet. Dat was AI, maar dat is in liveracers niet terug te zien wie vd 5 personen geen AI was.

Edit: Apart, in de testsessie daarna staan ze wel aangegeven als AI rijders, terwijl ze er toen niet meer waren, wel in de racesessie ervoor. Maargoed, waar het om gaat is dat het frustrerend is inderdaad als je de server ingaat om te trainen en iemand heeft de sessie leuk op race gezet en zelf bij de pc vandaan is......
Zonder het groter te maken dan het is, maar hier zitten geen AI's tussen:
https://srvn.liveracers.com/Results/Res ... 7ed4935acd
De AI is niet geweldig, maar acht ik wel in staat 5 rondes uit te kunnen rijden, met iets constantere rondetijden. :P
Gebruikersavatar
Patrick Smid
Berichten: 352
Lid geworden op: 07 aug 2013, 00:06
Locatie: Hoogezand

Dat is waar Lennart :P
Jur Verlouw
Berichten: 42
Lid geworden op: 30 dec 2019, 21:43
Racestuur: Fanatec DD1

Ik was een van de aanstichters, sorry! Test-sessie was voorbij en toen hebben we door de kwalificatie en warm-ups gevote. Toen we bij de race uitkwamen dachten we "leuk, even testen hoe dit werkt". Wij zijn ons geen moment bewust geweest dat de server niet toegankelijk was. Achteraf logisch natuurlijk. Ook is het lastig alle reglementen scherp te hebben. Maar het zal niet meer gebeuren :).
Gesloten

Terug naar “SRVN GT 2020-I”