DTCC 2020-I | Race 9&10 Hampton Downs | 23-04-2020

Gesloten
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Afbeelding
DTCC 2020-I Race 9&10
Hampton Downs
23-04-2020

Tijdschema en meer informatie
Algemene Informatie DTCC 2020-I

Weerbericht
Afbeelding

Aanmelden als gastrijder?
Je kunt je aanmelden als gastrijder door een berichtje achter te laten in het Aan- en Afmeldtopic .

Algemeen Racereglement
Dit SRVN evenement wordt gehouden volgens het Algemeen Racereglement, neem dit nog goed door voorafgaand aan de raceavond.
Gebruikersavatar
Tim de Ruig
Berichten: 67
Lid geworden op: 04 jan 2019, 16:42
Racestuur: Simucube 2 sport

Ik kan het mis hebben maar 16 rondes op hampton downs wordt een korte race (rondetijden a ~1.05-1.07).
Komt hiervoor nog een correctie? ;)
Gebruikersavatar
Björn van Vulpen
Berichten: 99
Lid geworden op: 01 jan 2020, 15:34
Racestuur: Thrustmaster T300RS
Locatie: Zwijndrecht

TIm heeft gelijk, de race wordt te kort. Het lijkt erop dat de verkeerde baan is gebruikt voor het berekenen van de afstand. Hampton Downs bestaat uit twee banen:

- International: 3.8 Km (60 / 3.8 = 16 ronden)
- National: 2.7 Km (60 / 2.7 = 22.2222222222222 - 23 ronden)

Wij gaan rijden op de National variant. Zie link: https://www.hamptondowns.com/track-info ... l-circuit/
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

mijn bandjes zouden het anders best kunnen waarderen als we hier maar 16 laps rijden :D :D :D
Cas Brinkhuizen
Berichten: 75
Lid geworden op: 27 nov 2018, 19:13
Racestuur: Fanatec Clubsport V2.5
Locatie: Meerssen

Zou meer laps wel leuk vinden maar Ger heeft 100% een punt!.
Gebruikersavatar
Tim de Ruig
Berichten: 67
Lid geworden op: 04 jan 2019, 16:42
Racestuur: Simucube 2 sport

En die pitstraat wil je ook niet te vaak bezoeken. Die zigzag entry al gezien? Haha...
Gebruikersavatar
Oane de Vries
Berichten: 19
Lid geworden op: 16 apr 2020, 13:47
Racestuur: VRS + Cube Ctrls Formula Sport
Locatie: Noardburgum

Tim de Ruig schreef: 22 apr 2020, 19:20 En die pitstraat wil je ook niet te vaak bezoeken. Die zigzag entry al gezien? Haha...
Die is erg tricky inderdaad. Amper met 40km/u doorheen te komen :D
Gebruikersavatar
Ron Schmitz
Berichten: 225
Lid geworden op: 18 jan 2019, 20:57
Racestuur: Thustmaster T300 Ferrari GTE
Locatie: Roermond
Contact:

Cas Brinkhuizen schreef: 22 apr 2020, 18:05 Zou meer laps wel leuk vinden maar Ger heeft 100% een punt!.

Dan maar wat meer stops om vers rubber te halen.

Trouwens heb mij aangemeld als gastrijder maar tot op heden niets gehoord/gelezen.
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Ron Schmitz schreef: 22 apr 2020, 19:56
Cas Brinkhuizen schreef: 22 apr 2020, 18:05 Zou meer laps wel leuk vinden maar Ger heeft 100% een punt!.

Dan maar wat meer stops om vers rubber te halen.

Trouwens heb mij aangemeld als gastrijder maar tot op heden niets gehoord/gelezen.
Wedstrijdleiding 20:00 uur op TeamSpeak :D
Cas Brinkhuizen
Berichten: 75
Lid geworden op: 27 nov 2018, 19:13
Racestuur: Fanatec Clubsport V2.5
Locatie: Meerssen

Een stop meer maken is ook geen probleem hoor, vind alles prima. Heb er zin in!
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Bij het samenstellen van de kalender was Hampton Downs nog niet uitgekomen, derhalve zijn we ervanuit gegaan dat we op het International circuit zouden rijden. Nu we op het National circuit rijden, moet inderdaad de racelengte aangepast worden naar 22 rondes om op de 60 km per race uit te komen.

Dus de races zijn beiden 22 rondes vanavond!
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Ik heb iets met pit stops de laatste tijd :(.
Race een vanaf rij twee mogen starten en met de subaru gaat dat meestal prima zo als bleek.
Kon bij de start in een paar bochten meteen p1 pakken en redelijk onbedreigd houden tot ik besloot bandjes te gaan wisselen.
2 ipv 4 bandjes was hier (voor mij) geen optie dus verwachte al de kop en wellicht nog wat plekken te verliezen bij de stop maar verprutste het verder zelfstandig bijzonder professioneel. Had bij het aanremmen de limiter aangezet en zat netjes op de 40Km vlak voor de streep. Maar raakte limiter knop nog even aan waardoor ik net even iets te hard ging op de streep :kopstooot:. Stop/Go weg lekkere positie. Volgende lap straf maar meteen nemen en ja hoor uiteraard daar te laat met aanremmen/limiter en een drive thru extra. Race achter de nummers 3 en 4 van dat moment die ik makkelijk kon bijbenen uitgereden.

race twee ging wat beter , in ieder geval bij de pit stop geen penalty. Zat lange tijd klem achter Wilco , was leuk makkert :). Had het idee dat de voorwielers iets sneller en meer last van de voorbandjes kregen en kon steeds meer druk bij Wilco zetten. Maar broert weet zijn auto zoals we weten lekker breed te maken dus ik zat klem terwijl ik best wat sneller kon. Vroege stop gemaakt en weer 4 bandjes waardoor ik de aansluiting met oa Wilco wel kwijt was. Na de stop redelijk eenzaam achter Roland aangejaagd maar nooit echt dicht in de buurt kunnen komen.
Gebruikersavatar
Twan Capellen
Berichten: 967
Lid geworden op: 19 sep 2011, 19:37
Racestuur: Thrustmater T500RS
Locatie: Brunssum

Ook bij mij nogal wisselend gevoel gisteren.
Ik was redelijk tevreden met P10 in kwalificatie.
In race 1 snel van P6 naar P3 gereden en door klein foutje terug naar P4.
Na diverse rondes raakte ik in een bocht de reset button van VR aan, waardoor ik opeen de verkeerde kant uit keek en niet meer kon zien waar ik reed.
Hierdoor kon Kevin die achter mij zat me niet ontwijken (sorry).
Veel schade en naar de pit terug gehinkt nadat het beeld weer goed gezet was.
Door de schade nog half gespind voor de pitingang en daardoor ook niet op tijd op 40 km/uur, dus 95 sec reparatie en stop/go, dus race was wel over.
Race 2 van P10 naar P8 en kon sneller dan de mensen voor mij, maar inhalen hier was zo ongeveer onmogelijk.
De achterwiel aandrijving zorgde ervoor dat ik niet weg kwam met 2 bandjes wisselen, dus 10 sec extra verloren in pits en zo terug gevallen naar P13.
Gebruikersavatar
Ron Schmitz
Berichten: 225
Lid geworden op: 18 jan 2019, 20:57
Racestuur: Thustmaster T300 Ferrari GTE
Locatie: Roermond
Contact:

Voor mij was het de eerste echte race in een kampioenschap van SRVN als gastrijder.
Gevoel is toch anders als 7 jaar GTR2 ,dus nog wennen.
Had afgelopen Zondag 31 ronden gereden voor een set up te maken .
Dan gisteren bij de kwali erbij gekomen en niet echt een goede ronde gereden.
Eerste race vanaf P23 , stop in ronde 11 en alleen de voorbanden gewisseld.
Terug op de baan , P16 achter Venema , bleek dat het toch tricky was met nieuwe voorbanden en ingereden achterbanden.
Na 3 rondjes was weer alles oke .
Nog wat mooi gebatteld met Venema en uiteindelijk op een P14 over de finish .
AL met al tevreden.

Race 2 vanaf P21
Voor mij stond Phillipi ,aar die kwam niet goed weg bij de start waardoor ik links er voorbij moest maar daar kwam ook Willems met de Subaru die een zeer goede start had .
Daar was lakschade en Willems vangde zijn Subaru uitstekend op ! Sorry nog daarvoor maar moest een kant kiezen.
Dan de laatste bocht voor start/finish , Tsja .. koude banden nog en mijn Mercedes gooide de achterkant om.
Moest wachten tot het hele veld voorbij was en kon achteraan aansluiten.
Pitsstop ging ook weer goed en kon zo uitrijden op een P22.

Al met al een leuke klasse om met te rijden .

Had wel last van lags .( video settings nog lager zetten ??? )


Livestream Youtube -->Roschie Racing
Gesloten

Terug naar “SRVN DTCC 2020-I”