F4 / F3 2019-II | Algemene Informatie

Gebruikersavatar
Robin de Jong
Berichten: 2067
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:33

Er is wel een opwarmronde. De reden waarom het afgelopen zondag niet goed ging was omdat de server nog stond ingesteld voor een rollende start, aangezien we dit afgelopen seizoen nog hadden. Dit is voor de volgende races opgelost en dus is het gewoon een formatie ronde met een staande start.
Gebruikersavatar
Twan Capellen
Berichten: 967
Lid geworden op: 19 sep 2011, 19:37
Racestuur: Thrustmater T500RS
Locatie: Brunssum

Bedankt.
Kevin Heijnen
Berichten: 261
Lid geworden op: 03 dec 2015, 01:24
Racestuur: Logitech G27
Contact:

Robin de Jong schreef: 17 sep 2019, 12:42 Er is wel een opwarmronde. De reden waarom het afgelopen zondag niet goed ging was omdat de server nog stond ingesteld voor een rollende start, aangezien we dit afgelopen seizoen nog hadden. Dit is voor de volgende races opgelost en dus is het gewoon een formatie ronde met een staande start.
Wat is het nut van de opwarmronde eigenlijk? Want voor de banden hoef je dat in geen enkele auto te doen, die warmen niet op als je 80 rijd, en zijn bij stilstaan en wachten op de start lichten gewoon koud.

Het enige wat ik me kan bedenken, is bij foutjes waarbij mensen bijvoorbeeld op de verkeerde plek staan dat ze dat in de opwarm ronden kunnen corrigeren, een buffertje om problemen op te lossen. Is dat het dan? :)
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Tja, daar valt wat voor te zeggen, maar ik vind het persoonlijk mooi om zo de spanning op te bouwen, de remmen (slepend) op te warmen, nog even je pit-menu goed te zetten, even te scannen wie er net voor/achter je rijden, je nog even goed te focussen, etc. En het voegt ook wat realisme toe vind ik: rustig naar je plek rijden, zelf je auto (misschien in een iets andere hoek) neerzetten, die stilte voor de storm als je (hopelijk vooraan) lang staat te wachten tot iedereen z'n plek heeft gevonden. Het geeft de live-stream nog even de kans het veld door te lopen, en het is inderdaad nog een buffer mochten er dingen verkeerd gaan/staan.
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Of: alvast iemand van achteren eraf tikken, hopen dat die schade heeft, een paar braketests uitvoeren op de persoon achter je, hopen dat zijn vleugel eraf gaat, tergend langzaam naar de grid rijden, hopen dat een paar motors oproken nog voor de start, zigzaggen en een willekeurig aantal rijders inhalen, hopen dat de concentratie bij hen plaats heeft gemaakt voor irritatie, gewoon nog enkele chatberichten plaatsen dat de grid niet klopt en het SSSSST hardnekkig negeren, hopen dat het één grote chaos wordt, bewust op de startplek van iemand anders gaan staan, hopen dat die een drive through krijgt. Ja, laat maar komen, die opwarmronden!
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Tja, voor die mensen hebben we een apart artikel over de opwarmronde in het ARR moeten opnemen... :D
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

And now for something completely different (voor de Monty Python kenners)
Ik doe naar eer en geweten mijn best en rijd vaker met de standaard setup. Ik heb nul komma nul verstand van setups maken en eerlijk gezegd heeft dat niet echt mijn interesse. Ik weet niet wat welke aanpassing moet doen en als ik die handleidingen zie, dan ben ik na pagina 2 alweer kwijt wat op pagina 1 stond. Enfin, het komt erop neer dat ik graag een setupje leen hier en daar. Dan kan ik zelf bepalen welke voor mij het beste rijdt en meestal gebruik ik die dan de rest van het seizoen. De vraag is: kan iemand twee of drie redelijk standaard setups plaatsen met toch wat verschillen erin (geen idee welke), zodat ik misschien wat korter tegen de achterhoede aan kan rijden? Om jullie te snel af te zijn: ja, ik heb al heeeel veel ronden gereden om de auto beter te leren kennen. Meestal offline zodat ik ook wedstrijden kan simuleren. Als niet dan niet en als wel, hierbij alvast mijn hartelijke dank!
Gebruikersavatar
Roel Palmers
Berichten: 301
Lid geworden op: 01 jan 2018, 12:26
Racestuur: Fanatec CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Ger, als jij al veel hebt gereden, dan "voel" je wss ook wel waar de auto het meeste "last" van heeft, over- of onderstuur. Als jij die ervaring deelt, is een setup ook makkelijker te maken. Een setup blijft toch een persoonlijk dingetje, denk ik.
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Let op! Voor de komende race is er een kleine wijziging in het kwalificatie format. De sessie zal in tegenstelling tot Silverstone een private sessie zijn. Het maximaal aantal rondes van 5, waarvan 3 hotlaps, blijft ongewijzigd.
Gebruikersavatar
Jeroen Huisers
Berichten: 994
Lid geworden op: 04 jun 2012, 10:05

Vraag: Waarom deze aanpassing?
Ik dacht dat in eerdere bijeenkomsten (TS of ALV) juist besloten was dat een public kwalificatie juist realistischer was.
"Zoek maar een vrij plekje op de baan, moet in het echt ook."
Waarom wordt dit niet eerst in een soort pol of op de aankomende ALV besproken?
Persoonlijk vind ik dit jammer.
Kevin Heijnen
Berichten: 261
Lid geworden op: 03 dec 2015, 01:24
Racestuur: Logitech G27
Contact:

Waarschijnlijk omdat iedereen 3 rondjes aan elkaar moet knopen, dus het risico is een stuk groter dat je quali verprutst word buiten je eigen schuld om. Ook als je langzaam aan te dichtbij komt bij een voorganger dan kost je dat ook je quali, want je moet echt die 3 laps aan elkaar plakken. Als het een een quali zou zijn zonder outlap+3 hotlaps+inlap, en een simpele open quali met tijds limiet, dan zou een private quali onnodig zijn.
Gesloten

Terug naar “SRVN F4 2019-II”