F4 2019-II | Race 3 & 4 Hockenheim | 29-09-2019

Gesloten
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Afbeelding
F4 2019-II Race 3 & 4
Hockenheim
29-09-2019


Tijdschema
19:30 - 19:40: F4 kwalificatie
19:50 - 20:15: F4 race 1 (20 minuten)
20:20 - 20:45: F4 race 2 (20 minuten) (reversed grid top 8 uitslag race 1)

Weerbericht
Zonnig 23 graden

Startprocedure
Volgt. (Staande start)

Aanmelden als gastrijder?
Aspirant leden of SRVN-leden met de rookie status, die niet staan ingeschreven bij het F4 kampioenschap, kunnen deelnemen aan de F4 evenementen als gastrijder in de voor dat doel ter beschikking gestelde gastrijdersauto's. Je kunt je aanmelden als gastrijder door een berichtje achter te laten in het Aan- en Afmeldtopic.

Wil je als rookie je startbewijs halen voor het NK GT kampioenschap, vergeet dan niet om vooraf een mail te sturen naar RC@SRVN.NL

Algemeen Racereglement
Dit SRVN evenement wordt gehouden volgens het Algemeen Racereglement, neem dit nog goed door voorafgaand aan de raceavond.

Links
Algemene Informatie F4 / F3 2019-II
Bram Krekels
Berichten: 36
Lid geworden op: 03 aug 2019, 14:55

Vraagje; in de eerste bocht is het mogelijk om aan de linkerzijde buiten de baan te gaan zonder dat de game hiervoor je tijd annuleert of een warning uitdeelt. Hoe gaat dat straks tijdens kwalificatie en race? Kan me voorstellen dat RC niet voor elke speler elke ronde bij bocht 1 gaat kijken of die er wel/niet buiten komt.

Tijdsvoordeel van de buiten de baan gaan schat ik op 0.00.200 tot 0.00.300.
René de Ruijter
Berichten: 411
Lid geworden op: 31 mar 2016, 20:45
Racestuur: Logitech G27

Na afloop van een race kan er gecontroleerd worden op het naleven van de baangrenzen in
de bochten. De eerste 2 overtredingen blijven onbestraft, elke daaropvolgende overtreding
wordt bestraft met een tijdstraf van 3 sec. Indien de deelnemer niet is gefinisht ontvangt hij
i.p.v. een tijdstraf 1 reprimande
 Een deelnemer die tijdwinst behaald door de baangrenzen niet te respecteren ontvangt een
lichte straf.
 Een deelnemer die een andere deelnemer voorbijgaat buiten de baangrenzen ontvangt een
middel straf
 Een deelnemer die 2 of meer deelnemers voorbijgaat buiten de baangrenzen ontvangt een
zware straf.
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Voorts wil ik er aan toevoegen dat wij er van uit gaan dat we van iedereen mogen verwachten zich sportief op te stellen. Heb je voor je iemand die er consequent over heen gaat en zo aantoonbaar voordeel neemt kun je er ook nog een protest aan wagen.
Bram Krekels
Berichten: 36
Lid geworden op: 03 aug 2019, 14:55

Okido, thanks voor de uitleg!
Bram Krekels
Berichten: 36
Lid geworden op: 03 aug 2019, 14:55

Eerste race weinig problemen, P5 was ik erg blij mee. Race twee werd voor mij iemand geraakt die in gevecht was met Roy, helaas belandde zijn voorvleugel onder mijn auto, waardoor ik schade reed. Met trillend stuur de rest van de race gereden.

Nog gevochten voor P8, wat echt lastig was met die schade. Ik wil laat remmen bij hairpin en schrok toen auto voor me tijdens remmen naar rechts stuurde, geloof dat ik mn rem losliet en te ver doorschoot en hem blokte. Uiteindelijk ging ik alsnog later buiten de baan, waardoor die P8 alsnog verloren was :)
Kevin Heijnen
Berichten: 261
Lid geworden op: 03 dec 2015, 01:24
Racestuur: Logitech G27
Contact:

Kan een admin mijn bericht verwijderen pwease

Ik ken echt niet wennen aan dit F3/F4 format, ziet er allemaal 't zelfde uit :lol:
Laatst gewijzigd door Kevin Heijnen op 30 sep 2019, 04:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Onno Nieuwenburg
Berichten: 331
Lid geworden op: 12 jun 2017, 20:56
Locatie: Den Haag
Contact:

Kevin Heijnen schreef:Nou Hockenheim blijkt toch niet mijn circuit te zijn. Race 1 slechte start, moeizaam op gang, wat te lang last van onderstuur. Her en der wat rubber uitgewisseld met andere coureurs. Een vreemd momentje met Berry Witman die de pit uit kwam (denk ik) en heel langzaam richting bocht 2 reed in ronde 7, maar dat leverde alleen een klein schrik momentje op omdat ik van de racelijn af kwam. In het begin van ronde 14 een remfout gemaakt; Het 100 meter bordje bij bocht 2 was weg, blijkbaar duurde het even voordat ik dat door had en begon te remmen (facepalm), vervolgens schoot ik te diep door aan de binnenkant van de bocht hopend dat Bart Bosschieter mijn fout door had, maar dat werd een crash. Mijn excuses Bart, ik zie je protest tegemoet. In ronde 18 nog de pechvogel in bocht 8 naast Pieter Brandsma waar ik net te ver van het asfalt geduwd werd, maar ja dat is een racing incidentje, shit happens.

Race 2 startte perfect. Kwam goed van de lijn af, bleef dicht genoeg bij Robin de Jong in de buurt, en zette meteen de aanval in bij de hairpin omdat de deur open stond. Helaas een bizar moment waarin het voelde alsof onze auto's bij het uitkomen van de hairpin in elkaar kwamen te zitten. En dan bedoel ik niet een wiel tegen een sidepod aan, maar echt in elkaar. Crewchief verteld me vrolijk dat ik minor damage hebt opgelopen, dus ik rijd met volle snelheid door. Blijkbaakbaar had ik geen front wing en dat was de eerst volgende bocht maar al te duidelijk (Sorry Robin). Direct een pitstop aangevraagd en maar even op de LCD naar de schade gaan kijken. De hele linkerkant en voorkant waren kapot. Een seconde of 25 in de pitstraat -dat was nog een meevallertje- gestaan en ik kon gek genoeg weer verder rijden met milde ophanging schade links voor en links achter, en een nieuwe voorvleugel. Rustig aan in niemandsland doorgereden. In ronde 17 nog wat rubber uitgewisseld met Mike Bult in bocht 1, dat liep goed af. In ronde 19 elkaar nog een keer tegen gekomen door een overstuur momentje van mijzelf in bocht 2. Een hele race op 1 set banden rijden krijg je toch glibberige achterbandjes van uiteindelijk.

Ook zag ik dat er een aantal mensen waren die een drive-through penalty kregen of soortgelijks... Deze versie van Hockenheim is al jaren oud en de bug is al bekend. Ook de Assetto Corsa versie heeft hetzelfde probleem. Ik heb geen verstand van circuits maken voor rF2, maar als ik het goed begrijp zijn de sector en start/finish lijn niet goed doorgetrokken van muur naar muur. Als je dus buiten die lijn om rijd krijg je een penalty van rFactor 2. Als er iemand is die de sector en start/finish lijnen kan bekijken en evt aanpassen in een mapmaker ofzo, dan is Hockenheim in de toekomst nog te gebruiken zonder risico van 'bizarre' penalties.

Oh ja, en de radiator, laat die maar op 0 voor de race Serge. De omschrijving is verkeerd. Radiator Size is verkeerd om, 0 is volledig open en 250 is helemaal dicht.

Nou das een aardig verslagje geworden. Tot de volgende race :)
Is alleen verkeerde topic.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gesloten

Terug naar “SRVN F4 2019-II”