F4 2019-II | Race 5 & 6 Monza | 13-10-2019

Gesloten
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Afbeelding
F4 2019-II Race 5 & 6
Monza
13-10-2019


Tijdschema
19:30 - 19:40: F4 kwalificatie
19:50 - 20:15: F4 race 1 (20 minuten)
20:20 - 20:45: F4 race 2 (20 minuten) (reversed grid top 8 uitslag race 1)

Weerbericht
Afbeelding

Startprocedure
Volgt. (Staande start)

Aanmelden als gastrijder?
Aspirant leden of SRVN-leden met de rookie status, die niet staan ingeschreven bij het F4 kampioenschap, kunnen deelnemen aan de F4 evenementen als gastrijder in de voor dat doel ter beschikking gestelde gastrijdersauto's. Je kunt je aanmelden als gastrijder door een berichtje achter te laten in het Aan- en Afmeldtopic.

Wil je als rookie je startbewijs halen voor het NK GT kampioenschap, vergeet dan niet om vooraf een mail te sturen naar RC@SRVN.NL

Algemeen Racereglement
Dit SRVN evenement wordt gehouden volgens het Algemeen Racereglement, neem dit nog goed door voorafgaand aan de raceavond.

Links
Algemene Informatie F4 / F3 2019-II
Gebruikersavatar
Maarten van Eldik
Berichten: 161
Lid geworden op: 08 apr 2015, 14:09
Racestuur: Fanatec CSW
Locatie: Enschede, Overijssel

Wat me opvalt is dat je wel heel hard wordt afgestraft wanneer je in de grindbak aan de binnenkant van bocht 1 (wat in het echt dus geen grindbak meer is) terecht komt. Wanneer je er langzaam in rijdt kom je al vrij snel muurvast te zitten en wanneer je er op hogere snelheid in rijdt kom je tal van onzichtbare obstakels tegen waarna je ook vast komt te zitten. En vast betekent in dit geval dus ESC-waardig vast.

Ik snap dat het realistisch is dat je met een formule auto vast komt te zitten in een grindbak, maar ik weet niet of dit echt de bedoeling is :D
Rutger van Penderen
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 jun 2018, 11:31
Racestuur: Logitech G29

Deze versie van Monza is bijna niet te doen.
Schaduwen zijn te donker waardoor je de bochten niet goed kan inschatten. Ook is inderdaad de grindbak een flinke straf wanneer daar in beland.
Zou hier iets aan gedaan kunnen worden?
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Schaduwen uitzetten dan maar en zorgen dat je niet in de grindbak beland ;)

En heel hard hopen dat S397 populaire tracks zelf gaat bouwen in versneld tempo, iets wat rF al jaren en jaren nodig heeft :thumbs_up:
Gebruikersavatar
André Jager
Berichten: 407
Lid geworden op: 31 jan 2016, 10:39
Racestuur: Fanatec Clubsport v2.5
Locatie: Delfzijl (Groningen)
Contact:

Je zou ook eens kunnen kijken naar de tool "Reshade" waarmee je in-game (niet alleen rfactor btw) heel veel belichtingsopties kunt aanpassen. Op het forum van RaceDepartment staan bij downloads al een aantal aardige configuraties.

Deze eerste is niet bijster prettig voor de ogen maar in dit draadje staat wel uitgelegd hoe je het moet installeren:
https://www.racedepartment.com/download ... rf2.23879/
Deze is een stuk fijner en pakt ook de schaduwen aan:
https://www.racedepartment.com/download ... fix.28181/
Kevin Heijnen
Berichten: 261
Lid geworden op: 03 dec 2015, 01:24
Racestuur: Logitech G27
Contact:

We hadden in het LMP3 seizoen ook Monza gereden. Als ik het goed herinner kan je de kerb rechts bij bocht 1 niet aanraken zonder penalty te krijgen. Het circuit werd toen of aangepast of we reden zonder penalties. Iets voor de RC om (spoedig) naar te gaan kijken.
Bram Krekels
Berichten: 36
Lid geworden op: 03 aug 2019, 14:55

En ik maar denken dat het leuker is om allemaal op hetzelfde circuit met dezelfde schaduwen te rijden ;)
jordi bakhuis
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 aug 2019, 18:28

ik kan er niet zijn op 13-10 moet in de midden van de avond weg voor werk
SRVN Racecommissie
Berichten: 688
Lid geworden op: 20 okt 2011, 22:53

We hebben voor afmeldingen een apart topic gemaakt zodat dit voor rijders en commissies overzichtelijk blijft. Graag je daar in aan of afmelden voor evenementen.

viewtopic.php?f=161&t=3361
Bram Krekels
Berichten: 36
Lid geworden op: 03 aug 2019, 14:55

Wordt misschien eens tijd om voor de race commissie te benadrukken dat er regels gelden, welke ook terug te vinden zijn op het forum. Ik zie mensen van de baan afgaan, gas erop houden en terug sturen. Bij inhaalacties wordt er tijdens het remmen ingestuurd en geknepen. Snap dat het er een beetje bij hoort, maar dat er op een zondag zoveel mensen afgaan...
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

De RC kan maar zoveel doen, zeker als er navenant weinig protesten binnenkomen.

Wel hopen we dat mensen zich aangesproken voelen en zich wel weer beseffen dat andere mensen ook een leuke avond willen hebben.
Gesloten

Terug naar “SRVN F4 2019-II”