Tracklimits F4 / F3 @ Hockenheim

Gesloten
Gebruikersavatar
Roy Verzijl
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 mar 2019, 14:52
Racestuur: Logitech G27

Op het forum kan ik nergens geschreven regels vinden over de tracklimits. Aangezien het in Hockenheim nogal een behoorlijk voordeel oplevert als je de wat wijdere race lijnen neemt zou ik graag willen weten wat precies de regels zijn. Het zou ook fijn zijn om te weten of en hoe dit gecontroleerd word en wat het tolerantie level is.

Wie kan mij hiermee helpen ?

Alvast bedankt,,

Gr Roy :byebye:
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Simpel, er zijn witte lijntjes langs het zwarte asfalt.
De normale race regels zeggen dat je binnen die lijnen dient te opereren tenzij anders vermeldt door de organisatie.

Staat standaard in het ARR, Algemeen Race Reglement

Castrol Racing/Rally/Trucking/Farming Team
#18 #24 #71 #??

Gebruikersavatar
Roy Verzijl
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 mar 2019, 14:52
Racestuur: Logitech G27

Thanks voor je antwoord maar nog niet helemaal verhelderend. Jij zegt dat je binnen de lijnen moet blijven, anderen zeggen dat je ook met 2 wielen er buiten mag en sommige anderen zeggen dat je de kerbstone ook mag gebruiken.

Waar vind ik het Algemeen Race Reglement waar je naar refereert? Wellicht dat het daar wat verder in detail omschreven staat. Als ik ga zoeken vind ik alleen in het forum archief een document uit 2015. Ik ben ook benieuwd of dit actief gecontroleerd word door de RC en wat het tolerantie level is.

Alvast bedankt.

Gr Roy
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Ik zou kijken in de sectie Reglementen, staat vlakbij Welkom bij Srvn en Stel je even voor!

Is nog wel de versie van 2019-1 ipv de 2019-2 maar track limits zijn niet gewijzigd, en ja het klopt, in elke raceklasse wordt 2 wielen buiten en 2 wielen binnen de baan gezien als ok.
Net als bij voetbal en tennis, een beetje op de lijn is nog steeds binnen.
Gebruikersavatar
Roy Verzijl
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 mar 2019, 14:52
Racestuur: Logitech G27

Top, dankjewel voor de uitleg!

Helemaal overheen gekeken en met de zoekfilter ook niet gevonden :).

Gr Roy
Gebruikersavatar
Roel Palmers
Berichten: 301
Lid geworden op: 01 jan 2018, 12:26
Racestuur: Fanatec CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Als je tijdens de kwalificatie buiten de lijn komt, telt dan de gereden tijd niet? Als de limits goed zijn verwerkt gaat dat automatisch, maar in Hockenheim zijn ze er niet. Gaat iedere rijder nu gecontroleerd worden door de rc na de kwalificatie op het overschrijden van de lijn? Dit kan dus een praktisch probleem zjn, want er is simpelweg te weinig tijd om dat te bekijken, denk ik.
Martijn Huisers
Berichten: 472
Lid geworden op: 02 dec 2012, 16:37
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Lelystad

We zijn nog binnen de RC druk aan het overleggen hoe we dit gaan oplossen.
Wat de oplossing ook gaat worden, zorg dat je goed gaat trainen om binnen de lijntjes te blijven want een ieder die daarbuiten komt zal hier niet zomaat mee wegkomen.
Dit is voor zowel de kwalificatie als tijdens de race van toepassing.
Gesloten

Terug naar “SRVN F3 2019-II”