F3 2019-II | Race 1 & 2 Silverstone | 15-09-2019

Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Afbeelding
F4/F3 2019-II Race 1 & 2
Silverstone
15-09-2019


Tijdschema
21:00 - 21:10: F3 kwalificatie
21:20 - 21:55: F3 race 1 (30 minuten) (verplichte bandenstop)
22:00 - 22:35: F3 race 2 (30 minuten) (verplichte bandenstop) (reversed grid top 8 uitslag race 1)

Weerbericht
Afbeelding

Startprocedure
Staande start

Aanmelden als gastrijder?
Aspirant leden of SRVN-leden met de rookie status, die niet staan ingeschreven bij het F4 kampioenschap, kunnen deelnemen aan de F4 evenementen als gastrijder in de voor dat doel ter beschikking gestelde gastrijdersauto's. Je kunt je aanmelden als gastrijder door een berichtje achter te laten in het Aan- en Afmeldtopic.

Algemeen Racereglement
Dit SRVN evenement wordt gehouden volgens het Algemeen Racereglement, neem dit nog goed door voorafgaand aan de raceavond.

Links
Algemene Informatie F4 / F3 2019-II
Gebruikersavatar
Roel Palmers
Berichten: 301
Lid geworden op: 01 jan 2018, 12:26
Racestuur: Fanatec CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Volgens de algemene informatie zou er een staande start gedaan worden (citaat: De races starten met een staande start), maar in dit topic zou de informatie nog volgen, maar tussen haakjes wordt er een rollende start gesuggereerd. Is het al duidelijk wat het gaat worden?
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Yep gewoon alles staande start.
Gebruikersavatar
Rene Vos
Berichten: 141
Lid geworden op: 04 jul 2019, 09:12
Racestuur: Fanatec Podium DD1
Contact:

Zin in! Weten jullie ongeveer wanneer de server klaar zal staan met de juiste instellingen zodat ik kan gaan bouwen?
Gebruikersavatar
Twan Capellen
Berichten: 967
Lid geworden op: 19 sep 2011, 19:37
Racestuur: Thrustmater T500RS
Locatie: Brunssum

komt er een optie voor andere gearing? met de zandvoort versie lopen we weer in de limiter op rechte stuk.
Een Test server zou prettig zijn :)
Gebruikersavatar
Lars Koldeweij
Berichten: 1742
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:54
Racestuur: CSW 2.5
Locatie: Zwolle

De server met Hockenheim biedt 3 opties voor de gearing, short, medium, long. Op Zandvoort stond deze op medium, dus er is nog een slag langer in de mod straks zo lijkt het.
Gebruikersavatar
Pieter Brandsma
Berichten: 303
Lid geworden op: 19 sep 2011, 09:40
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Dokkum

Wordt de gearing nog aangepast?

Verstuurd vanaf mijn LIVE 5 PLUS met Tapatalk

Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Wat is er nu niet goed aan de gearing dan?
Op Zandvoort stond de SRVN-versie met aangepaste gearing gelockt op medium. De aangepaste mod draait nu ook op de Silverstone-server, waar de gearing standaard op short staat (met opties short/medium/long). Met short loop je net wel/niet in de limiter, medium is dan al meer dan genoeg.
Gebruikersavatar
Pieter Brandsma
Berichten: 303
Lid geworden op: 19 sep 2011, 09:40
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Dokkum

Ik heb die instelling nog niet kunnen vinden. Ik dacht dat de versnellingsbak kon worden aangepast maar zijn dus vaste standen.

Verstuurd vanaf mijn LIVE 5 PLUS met Tapatalk

Onno Nieuwenburg
Berichten: 331
Lid geworden op: 12 jun 2017, 20:56
Locatie: Den Haag
Contact:

de gearbox kan aangepast worden in de mod zelf dus niet door de coureur maar is voor iedereen het zelfde.
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Pieter Brandsma schreef: 08 sep 2019, 11:33 Ik heb die instelling nog niet kunnen vinden. Ik dacht dat de versnellingsbak kon worden aangepast maar zijn dus vaste standen.

Verstuurd vanaf mijn LIVE 5 PLUS met Tapatalk
Onno Nieuwenburg schreef: 08 sep 2019, 11:36 de gearbox kan aangepast worden in de mod zelf dus niet door de coureur maar is voor iedereen het zelfde.

Nope, kijk nog eens goed heren ;)

Afbeelding
Gebruikersavatar
Pieter Brandsma
Berichten: 303
Lid geworden op: 19 sep 2011, 09:40
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Dokkum

Oeps. Hoe duidelijk wil je het hebben. :)

Verstuurd vanaf mijn LIVE 5 PLUS met Tapatalk

Gebruikersavatar
Rene Vos
Berichten: 141
Lid geworden op: 04 jul 2019, 09:12
Racestuur: Fanatec Podium DD1
Contact:

Iemand die een tip wil geven over welk chassis het beste is voor deze auto.. :) ?
René de Ruijter
Berichten: 411
Lid geworden op: 31 mar 2016, 20:45
Racestuur: Logitech G27

Rene Vos schreef: 10 sep 2019, 23:21 Iemand die een tip wil geven over welk chassis het beste is voor deze auto.. :) ?

Vrij lastig te zeggen. Het is net wat je zelf fijn vind rijden. En als je die aanpast kan je ook gelijk weer opnieuw beginnen met je setup.
Probeer gewoon wat verschillende settings en kijk wat je het lekkerste vind rijden.
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Je kunt ook stellen dat als je om tips gaat vragen je je af kunt vragen of je niet gewoon beter bij de default setting kunt blijven ;)

Ik zou zelf de default setup blijven gebruiken en dan met verschillende (extreme) chassis settings rijden. Hierbij notities maken wat je denkt te voelen vs de chassis setting. Hier kun je dan op basis van je bevindingen, met of zonder telemetry erbij een keuze op baseren. Hierna zou ik pas aan de rest van de setup werken omdat alles qua suspension bijvoorbeeld hieraan gelinkt is, en dat moet je letterlijk nemen :)

Handig is ook om niet alleen naar suspension te kijken, of of je iets kunt meten aan aero/drag. Onderdeel van dit soort suspensions settings zijn ook doel om de drag/vs downforce wat te tweaken. Hoe makkelijk bijvoorbeeld de achterkant door de vleugel omlaag gedrukt wordt onder aero load, die driehoek tussen suspension punten, wiel as en vleugel, pas je dus in principe aan. Dit is ook nog een gebied dus waar je wat aan kunt bekijken. Mocht je online bronnen willen nalezen, zoek op 'anti-squat' bijvoorbeeld. Mijn omschrijving zal vast niet 100% correct zijn namelijk en veel te beknopt/simplistisch, maar dan heb je een extra richting om op te zoeken :)

edit:
Voorbeeldje, let op, dit gaat NIET OVER DEZE AUTO
Maar het geeft je misschien een idee van de effecten van, in dit geval, wat de verschillende settings
kunnen doen aan de achterkant van de wagen in dit geval.
Afbeelding
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Nog meer uitleg over de pick-up points, inclusief wat alle afkortingen en termen betekenen: viewtopic.php?f=159&t=3387&p=66588
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Zeer, zeer goede en volledige informatie :thumbs_happy:
Gebruikersavatar
Rene Vos
Berichten: 141
Lid geworden op: 04 jul 2019, 09:12
Racestuur: Fanatec Podium DD1
Contact:

Bedankt voor de info. Ben nog erg aan het stoeien met de normale settings. Die staan zeg maar precies andersom zoals dat in assetto geregeld is. Die chassis settings ben ik over aan het lezen, kwartje moet nog even vallen :)
Kevin Heijnen
Berichten: 261
Lid geworden op: 03 dec 2015, 01:24
Racestuur: Logitech G27
Contact:

Nog een klein maar belangrijk detail; De radiator beschrijving is verkeerd om. Radiator size klinkt alsof je de motor meer lucht geeft als je hem op max zet, maar het is andersom zoals het normaal altijd al was. 0 is open, 250 is dicht.
Gebruikersavatar
Rene Vos
Berichten: 141
Lid geworden op: 04 jul 2019, 09:12
Racestuur: Fanatec Podium DD1
Contact:

Kevin, geldt dit dan ook voor de dampers? Als ik op + druk wordt het geval minder, dus softer? :) En als ik op - druk dan wordt het getal hoger dus harder?
Gesloten

Terug naar “SRVN F3 2019-II”