F4 / F3 2019-II | Promotie-degradatie

Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Promotie-degradatie
Afbeelding
Na het derde evenement wordt er op basis van het klassement 4 coureurs gepromoveerd naar de F3 en 4 coureurs gedegradeerd naar de F4.

Zo hebben we een F3 kampioenschap waar de "top" rijdt en houden we voor iedereen de mogelijkheid om in een openwheeler te racen. Met een eerlijke pre season kwalificatie en een strak promotie systeem kunnen F4 coureurs echt ergens voor racen en is het missen van een ronde in de F3 niet een drama, want je kan in de F4 verder vechten voor de top spots!

Promoveren en degraderen

Na de selectieprocedure is de kans om in de F3 te rijden nog niet voorbij! Om deelnemers van het F4 kampioenschap te motiveren is er de mogelijkheid om tijdens het seizoen te promoveren naar het F3 kampioenschap. Dit gebeurt na het halverwegepunt in het seizoen, na 3 evenementen. Daarin worden de 4 best geclassificeerde deelnemers in het F4 klassement gepromoveerd naar de F3. Op hetzelfde moment worden de 4 laagst geclassificeerde deelnemers in het F3 klassement gedegradeerd naar de F4. Zie hieronder in het plaatje voor meer duiding.

Deelnemers die in F4 willen blijven

F4 coureurs die promoveren naar de F3 mogen kiezen om parallel hun F4 programma door te zetten. Deze vier coureurs krijgen dus de kans om tijdens de tweede helft van het kampioenschap zowel in F3 als F4 in actie te komen. Als coureurs hier voor kiezen stromen de gedegradeerde F3 coureurs in op basis van de F4 coureurs die blijven.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Rene Vos
Berichten: 141
Lid geworden op: 04 jul 2019, 09:12
Racestuur: Fanatec Podium DD1
Contact:

Wanneer wordt dit kenbaar gemaakt ivm het eventuele oefenen voor de F4? :x
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Voor huidige F3 coureurs is het simpel, zit je in het huidige klassement binnen de top 24 dan ben je gewoon veilig voor de rest van dit seizoen. :)

Wel nog even afwachten op eventuele protesten en straffen, maar voor jou persoonlijk zou je al jouw punten van afgelopen zondag mogen verliezen en dan zit je nog steeds veilig binnen de top 24.
Gebruikersavatar
Rene Vos
Berichten: 141
Lid geworden op: 04 jul 2019, 09:12
Racestuur: Fanatec Podium DD1
Contact:

Ja alleen de onderste 4 zijn niet actief in de F3 lijkt het.. Kan nog spannend worden dus :) Helaas 2,5 :kopstooot: x DNF door toedoen van een ander :(
Gebruikersavatar
Arjan Veltens
Berichten: 321
Lid geworden op: 06 mar 2016, 15:39
Locatie: Groningen
Contact:

Ik zou in ieder geval graag promoveren naar de F3.
Gebruikersavatar
Kai Karreman
Berichten: 285
Lid geworden op: 24 jan 2016, 15:32

Ik dacht dat er 4 zouden degraderen en 4 promoveren? Kan iemand mij uitleggen waarom er nu maar 1 verwisseld is te weten Glenn en Arjan? Ik heb nu zitten oefenen voor de f4.
Onno Nieuwenburg
Berichten: 331
Lid geworden op: 12 jun 2017, 20:56
Locatie: Den Haag
Contact:

Je kon aangeven of je wilde promoveren of niet als je niet wilde degraderen er ook minder.

(Kan het mis hebben)

Gr onno

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Kai Karreman
Berichten: 285
Lid geworden op: 24 jan 2016, 15:32

Ok en waar kan ik dat terug zien? Als dat zo zou zijn is het handig als er ergens een bevestiging van te lezen is. Het is inmiddels race dag...
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Er is sowieso een dubbele melding in de mod sectie geweest.

Castrol Racing/Rally/Trucking/Farming Team
#18 #24 #71 #??

Gebruikersavatar
Kai Karreman
Berichten: 285
Lid geworden op: 24 jan 2016, 15:32

Ja klopt afgelopen vrijdag omstreeks 21.19uur. Laatste race was een maand geleden. Ik ben dan ook al 3 weken ongeveer aan het oefenen in de F4 en ja ik had de vraag al eerder op het forum kunnen stellen maar er is iemand geweest een week of 2 a 3 geleden op het forum die aangaf de we ervan uit kunnen gaan dat de onderste 4 gewoon degraderen. Tevens hebben de mensen in het oranje het ook druk...
Gebruikersavatar
Kai Karreman
Berichten: 285
Lid geworden op: 24 jan 2016, 15:32

Maar goed dan maar even concreet de vraag. Kan ik vanavond in de F4 instappen of niet?
Gebruikersavatar
René Hoogterp
Berichten: 4050
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Locatie: Amsterdam
Contact:

Het is een pilot, met de nodige gaten in het systeem, zo blijkt.

Het liefst zagen we dat de top 4 uit de Formule 4 promoveerde naar de Formule 3. Echter is dat niet gebeurd, slechts 1 gaat promoveren, daarom is er eerst gevraagd aan de potentieel gepromoveerden of zij wilden promoveren, vervolgens na afloop de gedegradeerden geïnformeerd. In dit geval slechts 1 persoon.

Excuus voor de onduidelijkheid.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Kai Karreman
Berichten: 285
Lid geworden op: 24 jan 2016, 15:32

Waarom niet aan alle 4 de kandidaten voor degradatie vragen of ze willen blijven of niet? Blijkbaar is de vraag wel gesteld aan alle 4 de kandidaten om te promoveren. De server van de F4 zit niet vol lijkt me dus iedereen blij toch?

Ik neem niemand iets kwalijk maar zit nog wel met de vraag of ik met de F4 mee mag doen. Ik heb niet geoefend voor de F3 en is ook een beetje laat nu.
Gebruikersavatar
René Hoogterp
Berichten: 4050
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Locatie: Amsterdam
Contact:

Je zit nu niet in de F4 mod lijkt mij, dus je bent ‘gewoon’ F3 deelnemer. Laten we dat dan ook zo houden.

Overigens heb ik op 01-11 Glenn geïnformeerd dat hij de énige persoon is die ging degraderen. Dus je had het ook via Glenn kunnen weten.

Wij kozen ervoor om eerst de mannen af te wachten die wilden promoveren, ipv andersom. We willen niet dat de F3 leegloopt, aangezien de F4 aanwas kan krijgen van nieuwe leden.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Kai Karreman
Berichten: 285
Lid geworden op: 24 jan 2016, 15:32

Glenn is geen kamer genootje van mij, dus niet dagelijks contact. Glenn is ook op vakantie geweest en Glenn checkt zijn berichten bijna nooit.
Gebruikersavatar
Kai Karreman
Berichten: 285
Lid geworden op: 24 jan 2016, 15:32

Mag ik me nu wel aanmelden als gastrijder voor de F4?
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Kai Karreman schreef: 10 nov 2019, 15:22 Mag ik me nu wel aanmelden als gastrijder voor de F4?
Ben je een rookie? ;)
Gebruikersavatar
Kai Karreman
Berichten: 285
Lid geworden op: 24 jan 2016, 15:32

Nou ik sta een na laatste...
Gebruikersavatar
Kai Karreman
Berichten: 285
Lid geworden op: 24 jan 2016, 15:32

Technisch gezien niet maar wel rijp voor degradatie maar het is al duidelijk. Dit is buiten mijn schuld om een maas in de wet en ik wil gewoon alsnog een leuke race avond hebben. Ik zal er verder erover ophouden.
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Kai Karreman schreef: 10 nov 2019, 15:50 Technisch gezien niet maar wel rijp voor degradatie maar het is al duidelijk. Dit is buiten mijn schuld om een maas in de wet en ik wil gewoon alsnog een leuke race avond hebben. Ik zal er verder erover ophouden.
Je staat onderaan omdat je maar 1 van de 6 races bent gestart, niet omdat je de langzaamste bent, qua pace hoor je gewoon in F3 thuis mijns inziens (je was immers 15e in de voorselectie). Dus rijp voor degradatie zou ik het niet noemen :). Maar ik snap je frustratie.
Gesloten

Terug naar “SRVN F3 2019-II”