DTCC 2019-II | Race 6 & 7 Monza | 7-11-2019

Gesloten
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1260
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

DTCC 2019-II | Race 6 & 7 Monza | 7-11-2019

Bericht door SRVN » 04 sep 2019, 13:46

Afbeelding
DTCC 2019-II Race 6 & 7
Monza
7-11-2019


Tijdschema
20:00 - Aanwezig op TeamSpeak voor de briefing + vrije plekken toekennen aan reserverijders en gastrijders
20.15 - Kwalificatie (10 minuten, open, onbeperkt aantal ronden)
20.25 - Warmup (10 minuten)
20.35 - Race 1 10 laps (rollende start, double file, volledige reversed grid kwalificatie, verplichte pitstop)
21.05 - Race 2 10 laps (staande start, verplichte pitstop)

Weerbericht
Afbeelding

Startprocedure
De startprocedure van race 1 staat beschreven in het ARR onder artikel 10.1.6:
10.1.6 Bij een rollende start zonder safetycar is de volgende procedure van toepassing:
Zodra iedereen op de grid staat gaan de lampen uit en gaat rFactor er vanuit dat de race is gestart. Wij gaan echter rustig op het gas en blijven op de positie rijden die ook op de grid van toepassing was (double file). Iedereen rijdt de gehele ronde op de pitlimiter en volgt zijn voorganger op een gepaste afstand. Een gepaste afstand is minimaal 1 en maximaal 5 wagenlengtes. Indien de afstand tot de voorganger te groot is geworden mag je even van de pitlimiter af om zo de afstand tot je voorganger te verkleinen. Bij het aanpassen van de afstand is de maximale snelheid 120Km/h. Na de laatste bocht voor de “green line” is het niet meer toegestaan om de pitlimiter uit te zetten. Vanaf dat moment blijft je snelheid en afstand tot je voorganger dus ongewijzigd. Voor elk circuit wordt een "green line" bepaald en zodra je met je neus over deze lijn komt start jouw race. Is je snelheid op dat moment hoger of lager dan de ingestelde pitlimiter snelheid is er sprake van een valse start. Ook als je eerder over de lijn komt dan degene die zich voor jou heeft gekwalificeerd is er sprake van een valse start.
Let op:
Toevoeging op bovenstaand: met "minimaal 1 en maximaal 5 wagenlengtes" wordt gedoeld op de afstand op de auto die 2 posities voor je rijdt, dus in dezelfde lijn als jijzelf (links of rechts). Rij je bijvoorbeeld op P6, dan moet je minimaal 1 en maximaal 5 wagenlengtes afstand houden tot P4, en daarnaast zorgen dat je niet voor ligt op de auto op P5, de auto naast je.

Race 2 zal starten met 1 formation lap en daarna een staande start.

Green-line voor race 1
De green-line bevindt zich na Parabolica, maar nogvoor de start/finish streep.
Afbeelding

Aanmelden als gastrijder?
Je kunt je aanmelden als gastrijder door een berichtje achter te laten in het Aan- en Afmeldtopic .

Wil je als rookie je startbewijs halen voor het NK GT kampioenschap, vergeet dan niet om ook even een mail te sturen naar RC@SRVN.NL

Algemeen Racereglement
Dit SRVN evenement wordt gehouden volgens het Algemeen Racereglement, neem dit nog goed door voorafgaand aan de raceavond.

Links
Algemene Informatie DTCC 2019-II



SRVN Racecommissie
Berichten: 477
Lid geworden op: 20 okt 2011, 22:53

Re: DTCC 2019-II | Race 6 & 7 Monza | 7-11-2019

Bericht door SRVN Racecommissie » 29 okt 2019, 20:31

Let op: een afbeelding van de green-line is toegevoegd aan de openingspost

Gebruikersavatar
Tim de Ruig
Berichten: 34
Lid geworden op: 04 jan 2019, 16:42
Racestuur: T300RS GT

Re: DTCC 2019-II | Race 6 & 7 Monza | 7-11-2019

Bericht door Tim de Ruig » 01 nov 2019, 18:29

Ik heb niet echt kennis van regels en/of tracklimits, maar als je nu aan het einde van het rechte stuk rechtdoor knalt, kan je zonder penalty een rondetijd zetten. Is dit tijdens de race anders? Hoop het wel :)

Gebruikersavatar
Mark de Vries
Berichten: 841
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:15
Racestuur: Fanatec Clubsport Wheel V2.5
Locatie: Waalwijk

Re: DTCC 2019-II | Race 6 & 7 Monza | 7-11-2019

Bericht door Mark de Vries » 01 nov 2019, 18:38

Ik neem aan dat dat tijdens de race en kwalificatie hetzelfde zal zijn, maar probeer er maar eens mee weg te komen...

Kevin Heijnen
Berichten: 230
Lid geworden op: 03 dec 2015, 01:24
Racestuur: Logitech G27
Contacteer:

Re: DTCC 2019-II | Race 6 & 7 Monza | 7-11-2019

Bericht door Kevin Heijnen » 01 nov 2019, 18:42

Ik ga d'r van uit dat iemand die met opzet rechtdoor gaat bij de chicane per direct een ban bij SRVN krijgt ;)

Verder is het reglement altijd handig om door te lezen: viewtopic.php?f=69&t=3082

Gebruikersavatar
Ger Peeters
Berichten: 2770
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Re: DTCC 2019-II | Race 6 & 7 Monza | 7-11-2019

Bericht door Ger Peeters » 08 nov 2019, 16:13

Ik heb me weer eens niet verveeld :D

Cas Brinkhuizen
Berichten: 55
Lid geworden op: 27 nov 2018, 19:13
Racestuur: Fanatec Clubsport V2.5
Locatie: Meerssen

Re: DTCC 2019-II | Race 6 & 7 Monza | 7-11-2019

Bericht door Cas Brinkhuizen » 08 nov 2019, 17:39

Weer leuk filmpje Ger en leuke gevechten gehad alweer, Top👍🏼

SRVN Racecommissie
Berichten: 477
Lid geworden op: 20 okt 2011, 22:53

Re: DTCC 2019-II | Race 6 & 7 Monza | 7-11-2019

Bericht door SRVN Racecommissie » 21 nov 2019, 07:41

Let op:
Het bestuur heeft op advies van de RC besloten om het resultaat van DTCC Race 1 op Monza te schrappen.


Race 1 had moeten starten met een handmatige rollende start. Dat betekent dat de server ingesteld had moeten worden op 'Standing start', waarna we zelf een opwarmronde op de pit-limiter hadden moeten rijden, met een rollende start op de Green-line.
Voor aanvang van Race 1 heeft de wedstrijdleider alle instellingen nagelopen en daarbij per ongeluk foutief ingesteld dat de race zou gaan starten met een automatische opwarmronde achter de Safety Car.
Dit had een herstart moeten betekenen, maar er werd helaas niet op tijd ingegrepen.

Het gevolg daarvan was dat er, naast dat er een Safety Car voor het veld wegreed, ook allerlei automatische systemen actief werden, zoals we die bijvoorbeeld toepassen bij de SRVN500. rF2 controleert hierbij bijvoorbeeld of het gat tot de voorliggende auto (of Safety Car) niet te groot wordt en of er niet wordt ingehaald voor Start/Finish. De race is dan ook officieel pas gestart zodra rF2 het signaal 'green green green' geeft, rondom het moment dat de leider de Start/Finish-lijn passeert.

Omdat onze 'green line' bij het uitkomen van de laatste bocht lag (en dus een stuk voor Start/Finish), was onze race eerder gestart dan wat rF2 zelf aangaf. Enkele deelnemers haalden in ná onze Green line, en voor het sein 'green green green', en kregen daarvoor een automatische straf. Verder was op de livestream te zien dat enkelen direct een ronde achterstand kregen, blauwe vlaggen kregen, en is verder in de race-uitslag te zien dat twee mensen een straf krijgen voor het 'inhalen van het complete veld onder geel'.
Resultaat: 6 deelnemers kregen rondom de start een 10 seconden Stop/Go penalty.

Omdat deze deelnemers, vanwege een fout van de organisatie, serieus nadeel hebben opgelopen, zijn we van mening dat deze race niet mee mag tellen in het kampioenschap.
Dit betekent ook dat straffen voor ingediende protesten komen te vervallen.

Gesloten

Terug naar “SRVN DTCC 2019-II”