DTCC 2019-II | Race 10 & 11 Circuit de Dijon-Prenois | 12-12-2019

Gesloten
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Afbeelding
DTCC 2019-II Race 10 & 11
Circuit de Dijon-Prenois
12-12-2019


Tijdschema
20:00 - Aanwezig op TeamSpeak voor de briefing + vrije plekken toekennen aan reserverijders en gastrijders
20.15 - Kwalificatie (10 minuten, open, onbeperkt aantal ronden)
20.25 - Warmup (10 minuten)
20.35 - Race 1 15 laps (rollende start, double file, volledige reversed grid kwalificatie, verplichte pitstop)
21.05 - Race 2 15 laps (staande start, verplichte pitstop)

Weerbericht
Afbeelding

Startprocedure
De startprocedure van race 1 staat beschreven in het ARR onder artikel 10.1.6:
10.1.6 Bij een rollende start zonder safetycar is de volgende procedure van toepassing:
Zodra iedereen op de grid staat gaan de lampen uit en gaat rFactor er vanuit dat de race is gestart. Wij gaan echter rustig op het gas en blijven op de positie rijden die ook op de grid van toepassing was (double file). Iedereen rijdt de gehele ronde op de pitlimiter en volgt zijn voorganger op een gepaste afstand. Een gepaste afstand is minimaal 1 en maximaal 5 wagenlengtes. Indien de afstand tot de voorganger te groot is geworden mag je even van de pitlimiter af om zo de afstand tot je voorganger te verkleinen. Bij het aanpassen van de afstand is de maximale snelheid 120Km/h. Na de laatste bocht voor de “green line” is het niet meer toegestaan om de pitlimiter uit te zetten. Vanaf dat moment blijft je snelheid en afstand tot je voorganger dus ongewijzigd. Voor elk circuit wordt een "green line" bepaald en zodra je met je neus over deze lijn komt start jouw race. Is je snelheid op dat moment hoger of lager dan de ingestelde pitlimiter snelheid is er sprake van een valse start. Ook als je eerder over de lijn komt dan degene die zich voor jou heeft gekwalificeerd is er sprake van een valse start.
Let op:
Toevoeging op bovenstaand: met "minimaal 1 en maximaal 5 wagenlengtes" wordt gedoeld op de afstand op de auto die 2 posities voor je rijdt, dus in dezelfde lijn als jijzelf (links of rechts). Rij je bijvoorbeeld op P6, dan moet je minimaal 1 en maximaal 5 wagenlengtes afstand houden tot P4, en daarnaast zorgen dat je niet voor ligt op de auto op P5, de auto naast je.

Race 2 zal starten met 1 formation lap en daarna een staande start.

Green-line voor race 1
De green-line bevindt zich net voor de ingang van de pitsstraat onder het 2de reclame bord na de laatste bocht.
Afbeelding


Aanmelden als gastrijder?
Je kunt je aanmelden als gastrijder door een berichtje achter te laten in het Aan- en Afmeldtopic .

Wil je als rookie je startbewijs halen voor het NK GT kampioenschap, vergeet dan niet om ook even een mail te sturen naar RC@SRVN.NL

Algemeen Racereglement
Dit SRVN evenement wordt gehouden volgens het Algemeen Racereglement, neem dit nog goed door voorafgaand aan de raceavond.

Links
Algemene Informatie DTCC 2019-II
SRVN Racecommissie
Berichten: 688
Lid geworden op: 20 okt 2011, 22:53

Green-Line informatie toegevoegd
René de Ruijter
Berichten: 411
Lid geworden op: 31 mar 2016, 20:45
Racestuur: Logitech G27

Zo het seizoen zit er weer op.

Laat ik maar niet te veel woorden vuil maken aan de laatste race. Aangezien er al een dikke stempel op het complete team speedhunters gedrukt word. Jammer maar dat te zijde...

Verder me wel weer aardig vermaakt dit seizoen. Al is het plezier met deze auto in deze race opstellingen er wel een beetje uit.
Hoop dat er voor volgens seizoen een mooie vervanger word gevonden en dat het concept van volledige reverse grid heel hard in de prullenbak gegooid word en er nooit meer uit gehaald.

Deelnemers, organisatie, streamers en teamgenoten bedankt weer.
Gebruikersavatar
Tim de Ruig
Berichten: 67
Lid geworden op: 04 jan 2019, 16:42
Racestuur: Simucube 2 sport

Voor mij het eerste seizoen bij SRVN.
Erg naar mijn zin gehad en een hoop ervaren en geleerd.
Complimenten naar de organisatie/vrijwilligers!!

Eigenlijk heb ik helemaal geen aanmerkingen op dit concept.
In tegenstelling tot wat Rene hierboven schrijft vind ik de reversed grid een leuke toevoeging.
Het geeft mensen de kans op kop te rijden die dat vanuit een qualificatie niet zo makkelijk bereiken (ik spreek sowieso voor mezelf haha :)), en verplicht de snellere coureurs hun inhaal skills te laten zien.
Misschien een idee om de schade iets lager te zetten in de toekomst.
Het is niet realistisch, maar maakt wel iets minder frustrerend als je in de eerste ronde door iemand van de baan wordt getikt.

Ik kijk uit naar het nieuwe seizoen, in welke vorm dat dan ook mag zijn.
Fijne feestdagen iedereen en tot volgend jaar.

Gr, Tim
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Leuk seizoen gehad, iedereen op en naast en rondom de baan bedankt.

en nog eentje dan .. :)
Cas Brinkhuizen
Berichten: 75
Lid geworden op: 27 nov 2018, 19:13
Racestuur: Fanatec Clubsport V2.5
Locatie: Meerssen

Heel leuk filmpje weer Ger, leuke drifts en salto’s gezien👍🏼 Goeie gevechten weer!!
Gebruikersavatar
Peter Venema
Berichten: 253
Lid geworden op: 19 sep 2011, 20:37
Racestuur: bv Logitech G25
Locatie: Nieuw Buinen

mooie filmpje Ger
heb mij ook zeer vermaakt dit seizoen
Deelnemers, organisatie, streamers bedankt
Gesloten

Terug naar “SRVN DTCC 2019-II”