DTCC 2019-II | Race 1 & 2 Oulton Park Island | 26-09-2019

Gesloten
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

DTCC 2019-II | Race 1 & 2 Oulton Park Island | 26-09-2019

Afbeelding
DTCC 2019-II Race 1 & 2
Oulton Park Island
26-09-2019


Tijdschema
20:00 - Aanwezig op TeamSpeak voor de briefing + vrije plekken toekennen aan reserverijders en gastrijders
20.15 - Kwalificatie (10 minuten, open, onbeperkt aantal ronden)
20.25 - Warmup (10 minuten)
20.35 - Race 1 17 laps (rollende start, double file, volledige reversed grid kwalificatie, verplichte pitstop)
21.05 - Race 2 17 laps (staande start, verplichte pitstop)

Weerbericht
Afbeelding

Startprocedure
De startprocedure van race 1 staat beschreven in het ARR onder artikel 10.1.6:
10.1.6 Bij een rollende start zonder safetycar is de volgende procedure van toepassing:
Zodra iedereen op de grid staat gaan de lampen uit en gaat rFactor er vanuit dat de race is gestart. Wij gaan echter rustig op het gas en blijven op de positie rijden die ook op de grid van toepassing was (double file). Iedereen rijdt de gehele ronde op de pitlimiter en volgt zijn voorganger op een gepaste afstand. Een gepaste afstand is minimaal 1 en maximaal 5 wagenlengtes. Indien de afstand tot de voorganger te groot is geworden mag je even van de pitlimiter af om zo de afstand tot je voorganger te verkleinen. Bij het aanpassen van de afstand is de maximale snelheid 120Km/h. Na de laatste bocht voor de “green line” is het niet meer toegestaan om de pitlimiter uit te zetten. Vanaf dat moment blijft je snelheid en afstand tot je voorganger dus ongewijzigd. Voor elk circuit wordt een "green line" bepaald en zodra je met je neus over deze lijn komt start jouw race. Is je snelheid op dat moment hoger of lager dan de ingestelde pitlimiter snelheid is er sprake van een valse start. Ook als je eerder over de lijn komt dan degene die zich voor jou heeft gekwalificeerd is er sprake van een valse start.
Let op:
Toevoeging op bovenstaand: met "minimaal 1 en maximaal 5 wagenlengtes" wordt gedoeld op de afstand op de auto die 2 posities voor je rijdt, dus in dezelfde lijn als jijzelf (links of rechts). Rij je bijvoorbeeld op P6, dan moet je minimaal 1 en maximaal 5 wagenlengtes afstand houden tot P4, en daarnaast zorgen dat je niet voor ligt op de auto op P5, de auto naast je.

Race 2 zal starten met 1 formation lap en daarna een staande start.

Green-line voor race 1
De green-line bevindt zich op de start/finish streep, er wordt dus een complete formatieronde gereden.
Afbeelding

Aanmelden als gastrijder?
Je kunt je aanmelden als gastrijder door een berichtje achter te laten in het Aan- en Afmeldtopic .

Wil je als rookie je startbewijs halen voor het NK GT kampioenschap, vergeet dan niet om ook even een mail te sturen naar RC@SRVN.NL

Algemeen Racereglement
Dit SRVN evenement wordt gehouden volgens het Algemeen Racereglement, neem dit nog goed door voorafgaand aan de raceavond.

Links
Algemene Informatie DTCC 2019-II
SRVN Racecommissie
Berichten: 688
Lid geworden op: 20 okt 2011, 22:53

Let op: een afbeelding van de green-line is toegevoegd aan de openingspost
Gebruikersavatar
Jeremy Mook
Berichten: 88
Lid geworden op: 13 jul 2019, 18:10
Racestuur: Logitech G27

Gefeliciteerd winnaars DTCC 2019 Race 1 & 2 :) !! Mann ,jullie gaan erover! Wow..huge learning curve voor mij, goede setup ook..Thnx! :byebye:
..en wat een geweldige live stream :bierglas: !! Onwijs om te zien ook, complimenten aan de rijders, en organisatie :D !

Al was het geluk niet geheel aan mijn zijde, het was toch zeker weer heel gaaf om vandaag als gastrijder mee te rijden met het DTCC..Had liever een betere indruk achter gelaten, en vooral wat meer geluk gehad in deze wedstrijden..race 1 was wat rommelig, geen succes met het kiezen van de buitenzijde..later toch weer in dezelfde chicane problemen :-?

..race twee was het startsignaal bij mij helaas niet hoorbaar, wellicht m'n gehoorapparaat stuk ofzo :loser1: lol..
Maar goed, viel dus terug naar p17 :| ? Desondanks een vroege stop waar ik flink heb kunnen trappen in de vrije lucht, en dus toch nog een beetje geluk had :thumbs_up: , opgeklommen naar p7 :bierfles ..
balen dat het fout ging samen met Serge, hij had een betere pace, en ik had hem waarschijnlijk niet kunnen houden, erg jammer, daar waar het voor mij niet helemaal duidelijk was welke kant er door de mercedes werd gekozen..Accidents never happen in a perfect world :kopstooot:

Maar nogmaals ,heb weer enorm genoten, daarvoor mijn dank..echt TOP!!

Groeten, Djeremy Moek :thumbs_happy: LOL!
Gebruikersavatar
René Hoogterp
Berichten: 4050
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Locatie: Amsterdam
Contact:

Mooi dat je een leuke, vermakelijke avond heb gehad Jeremy!
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Sluit ik me bij aan, dtcc klasse is altijd lekker close racen met een hoop momenten.
race een iets meer geluk maar ook de nodige momentjes :) .
race twee helemaal op eigen kracht diverse malen verkloot, maar zeker beide races prima vermaakt :thumbs_up: .
Ook hier nog een keer excuses met name aan Maurice voor moment in race 2 waar ik rempunt hairpin mis en hem al blokkerend als stootkussen van de baan rem.....
Gebruikersavatar
Ruben Schenkel
Berichten: 120
Lid geworden op: 29 mar 2016, 20:46
Racestuur: Fanatec Wheel Base V2.5
Locatie: Braunschweig, Duitsland

Ik heb al met al ook twee leuke races gehad.

Tijdens de Quali was wel goed te merken dat er een aantal minder ervaren mensen op de baan waren. Ik heb uiteindelijk maar 1 ronde kunnen rijden zonder dat ik werd opgehouden door mensen in een outlap. Zeker bij het uitrijden van de pits: kijk even in je spiegels mensen!

De eerste race besloten om een late pittstop te maken, ik wilde geen risico met een volle pitstraat lopen. Dat betaalde zich uit want ik kwam achter Mark de Vries op P2 terecht :-) Door de nieuwe banden had ik een duidelijk snellere pace, maar ik had tijdens de race vrij veel onbalans in de auto, dus echt vol er voor gaan zat er niet in. Wel een poging gedaan, maar hoe dat is afgelopen hebben we op de stream al kunnen zien haha.

race 2 voornamelijk achter de beiden teamgenoten aangereden todat het in de laatste ronde ook mis ging. Voor mij een goede start van het seizoen, voor het team wat minder...
Gesloten

Terug naar “SRVN DTCC 2019-II”