DTCC 2019-II | Race 10 & 11 Circuit de Dijon-Prenois | 12-12-2019

Plaats reactie
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1161
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

DTCC 2019-II | Race 10 & 11 Circuit de Dijon-Prenois | 12-12-2019

Bericht door SRVN » 04 sep 2019, 13:45

Afbeelding
DTCC 2019-II Race 10 & 11
Circuit de Dijon-Prenois
12-12-2019


Tijdschema
20:00 - Aanwezig op TeamSpeak voor de briefing + vrije plekken toekennen aan reserverijders en gastrijders
20.15 - Kwalificatie (10 minuten, open, onbeperkt aantal ronden)
20.25 - Warmup (10 minuten)
20.35 - Race 1 15 laps (rollende start, double file, volledige reversed grid kwalificatie, verplichte pitstop)
21.05 - Race 2 15 laps (staande start, verplichte pitstop)

Weerbericht
Afbeelding

Startprocedure
De startprocedure van race 1 staat beschreven in het ARR onder artikel 10.1.6:
10.1.6 Bij een rollende start zonder safetycar is de volgende procedure van toepassing:
Zodra iedereen op de grid staat gaan de lampen uit en gaat rFactor er vanuit dat de race is gestart. Wij gaan echter rustig op het gas en blijven op de positie rijden die ook op de grid van toepassing was (double file). Iedereen rijdt de gehele ronde op de pitlimiter en volgt zijn voorganger op een gepaste afstand. Een gepaste afstand is minimaal 1 en maximaal 5 wagenlengtes. Indien de afstand tot de voorganger te groot is geworden mag je even van de pitlimiter af om zo de afstand tot je voorganger te verkleinen. Bij het aanpassen van de afstand is de maximale snelheid 120Km/h. Na de laatste bocht voor de “green line” is het niet meer toegestaan om de pitlimiter uit te zetten. Vanaf dat moment blijft je snelheid en afstand tot je voorganger dus ongewijzigd. Voor elk circuit wordt een "green line" bepaald en zodra je met je neus over deze lijn komt start jouw race. Is je snelheid op dat moment hoger of lager dan de ingestelde pitlimiter snelheid is er sprake van een valse start. Ook als je eerder over de lijn komt dan degene die zich voor jou heeft gekwalificeerd is er sprake van een valse start.
Let op:
Toevoeging op bovenstaand: met "minimaal 1 en maximaal 5 wagenlengtes" wordt gedoeld op de afstand op de auto die 2 posities voor je rijdt, dus in dezelfde lijn als jijzelf (links of rechts). Rij je bijvoorbeeld op P6, dan moet je minimaal 1 en maximaal 5 wagenlengtes afstand houden tot P4, en daarnaast zorgen dat je niet voor ligt op de auto op P5, de auto naast je.

Race 2 zal starten met 1 formation lap en daarna een staande start.

Green-line voor race 1
De green-line bevindt zich net voor de ingang van de pitsstraat onder het 2de reclame bord na de laatste bocht.
Afbeelding


Aanmelden als gastrijder?
Je kunt je aanmelden als gastrijder door een berichtje achter te laten in het Aan- en Afmeldtopic .

Wil je als rookie je startbewijs halen voor het NK GT kampioenschap, vergeet dan niet om ook even een mail te sturen naar RC@SRVN.NL

Algemeen Racereglement
Dit SRVN evenement wordt gehouden volgens het Algemeen Racereglement, neem dit nog goed door voorafgaand aan de raceavond.

Links
Algemene Informatie DTCC 2019-II



SRVN Racecommissie
Berichten: 396
Lid geworden op: 20 okt 2011, 22:53

Re: DTCC 2019-II | Race 10 & 11 Circuit de Dijon-Prenois | 12-12-2019

Bericht door SRVN Racecommissie » 26 nov 2019, 22:44

Green-Line informatie toegevoegd

Plaats reactie