Vragen over algemene informatie over skins 2020-I

SRVN ModTeam
Berichten: 125
Lid geworden op: 02 jan 2018, 21:50

Stel hier je vraag over de skins seizoen 2020-1
Gebruikersavatar
Dennis Wierenga
Berichten: 125
Lid geworden op: 06 jun 2016, 22:34
Racestuur: thrustmaster tx leather
Contact:

Ik zie dat er bij de GT, F4 en F3 niet meer over materialen lagen gesproken word. Nu ben ik iemand die daar nog steeds mee aan het "klooien" is en het nog niet helemaal begrijpt.

Maar betekend dit dat je de skins nu ook zonder de json en region file mag inleveren?
Gebruikersavatar
Jeroen Huisers
Berichten: 994
Lid geworden op: 04 jun 2012, 10:05

Hoi Dennis,

Het is inderdaad erg lastig al die lagen, maar wel belangrijk voor de algehele skin.
Je kan in eerste instantie gewoon je skin painten op de "oude" manier en ik zal spoedig proberen een wat duidelijke beschrijving te maken hoe je het beste kan omgaan met die lagen.

Om alvast een beetje indruk te krijgen kan je onderstaand filmpje eens bekijken, mogelijk dat je hierdoor al iets wijzer wordt.
https://www.youtube.com/watch?v=KdPkbCBLZa0
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Ik zie wat vreemds in de logica van de naamgeving van de bestanden:
DTCC20202-XXX.DDS - Die 20202 moet 20201 zijn neem ik aan (voor seizoen 2020-1)? Geldt ook voor F3 en F4.
GT32020-XXX.DDS - Dit moet ook GT320201-XXX.dds zijn lijkt mij? GT3 was in 2019 voor het hele jaar, maar is nu weer gesplitst in 2 seizoenen.
Gebruikersavatar
Jeroen Huisers
Berichten: 994
Lid geworden op: 04 jun 2012, 10:05

Tja al die 2tjes, dan slipt er een 1tje snel tussen door. ;-)
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Lekkere inleverdatum ook: 01022020 :D
Gebruikersavatar
Jeroen Huisers
Berichten: 994
Lid geworden op: 04 jun 2012, 10:05

Die kan ik wel op 02022020 zetten hoor :D :P
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Wie o wie kan mij helpen met een foutmelding (gmotor 2 Error met aanvullende tekst) bij het bekijken van de auto in de showroom? Via teamviewer de pc overnemen vind ik best. Laat svp iets in de PM weten. En natuurlijk alvast bedankt.
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

ik kan in showroom wel een paint bekijken , heb aston nummer 89 (luminis) gebruikt create dir eigen DDS-en gekopieerd etc etc om (tussenresultaten) te kunnen bekijken
De srvn template gebruikt om te painten, en ik zie mijn paint ook in de showroom ... tot zo ver prima

maar ik zie in de showroom wel nog steeds reclames van de luminis auto in mijn paint doorschemeren zie screenshot.
Afbeelding

Dat zit niet in de template/paint/dds files dus neem aan dat het in de srvn mod wel weg zal zijn. Maar kan ik dit effect in de showroom ook op een of andere manier voorkomen? bv bij maken screenshots van eigen paints ziet het er wat vreemd uit.
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Ergens nog iets in een alpha kanaal? ;)
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

William Geuze schreef: 09 jan 2020, 21:45 Ergens nog iets in een alpha kanaal? ;)
Dan zou toch iets van de luminis 'auto' in de 2020-1 GT srvn template moeten zitten????? Wat je in screenshot ziet zijn de onderdelen van de rf2 #89 car.

Ik zag dit effect vorige week ook toen ik even quick and dirty LMP2 paint voor daytona maakte.
Had de default lmp2 template uit de steam dir genomen en car 99 genomen om te testen. Ook daar zag ik de paints van de orginele car 99 door mijn paint heenkomen. vermoed dus dat dit alleen in showroom het geval is.....
Gebruikersavatar
Jeroen Huisers
Berichten: 994
Lid geworden op: 04 jun 2012, 10:05

@ Ger Heuts.
Druk nogmaals eens op "Reload" na dat je die melding hebt gekregen. Dan heb je kans dat ie het wel doet.

@ Ger Peeters.
Heb je wel een _region.dds gemaakt en in dezelfde folder neer gezet?
Zo nee dan kan dit kloppen, hij pakt dan namelijk de lumines region file en dan krijg je dit als resultaat.
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

@Jeroen tnx, ja had ik....maar was de _ vergeten.....dat was hem
Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 707
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO

Nou lukt het mij ook niet meer met die regions waar het vorig jaar prima ging.
Heb een region file gemaakt voor de Aston (blauw/rood/groen/wit en rest is zwart)
Echter de enige kleuren die werken via local host zijn zwart/wit en dit is dan ook meteen de hele auto

Moest je nog iets bijzonders doen bij exporteren van de regio file?
ik enable (oogje) alleen regions blauw/rood/groen/wit en doe dan save as DDS (DX1 / 1bit alpha)
welke alpha layers moet je selecteren of niet?
zie er 2:
- Alpha Channel
- Region Alpha


klik op plaatje hieronder voor groot formaat
zoals je kunt zien zou rood de auto lak moeten zijn en zwart eigenlijk niks

Afbeelding
Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 707
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO

ja sjeeeemig al gevonden. 8-) :pc_nerd: moet je je region file niet REGION.DDS noemen
maar natuurlijk ALT_REGION.DDS :kopstooot:
(mijn skin heet alt.dds)
Laatst gewijzigd door Martin Baltus op 10 jan 2020, 00:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 707
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO

oftewel "RTFM"
ik zou overigens wel zwart aanhouden voor base lak van de auto. Dat wordt hier ook verteld maar laten in de screenshots gebruiken ze ineens Blauw.
Volgens mij werkt die metallic spikkels alleen met zwart region

Hier de studio 397 manual over de nieuwe materials:

https://docs.studio-397.com/users-guide ... RegionMap'
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Betreft een skin voor de F3 wagen. Ik ben begonnen met de cartemplate. Netjes lagen gemaakt en kleurtjes gegeven. Opgeslagen onder een willekeurige naam. Toen opgeslagen als dds bestand en gekozen voor dxt5. Naam is ALT_GerF3.dds. Toen hetzelfde bestand opgeslagen als ALT_GerF3_Region.dds. De dds-bestanden naar de aangemaakte map in settings gekopieerd. Ik heb één keer een tussenresultaat gezien in de showroom, maar nu ze ik alleen een witte vlek en blijf ik Zzzzz zien (inladen van de wagen). Ik moet rF2 dan afsluiten. Nu schijn ik ook een json bestand te moeten aanmaken. In de map SRVN_01 (bij SRVN_F3_2019-2_Test_Car) zit al een alt.json bestand. Ik heb het photoshop bestand van de wagen toen ook maar opgeslagen als ALT_GerF3_json dat nu waarschijnlijk ALT_GerF3_json.json heet met de bestandsextensie erachter. Het originele alt bestand (alt.dds met kleine letters) en alt_region (ook een dds-bestand) staat ook nog in de map. Als ik de showroom open, dan zie ik de wit-blauwe wagen, maar als ik op > klik, dan krijg ik eerst een witte vlek als wagen en bij weer op > kapt rF2 ermee. Ook krijg ik een gmotor 2 foutmelding. Ik zit dus redelijk vast hier....
Afbeelding
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Ik krijg zowel bij de F3 als F4 dezelfde fout als Ger1. Wanneer ik alt99.dds en alt99_region.dds aanmaak vanuit de aangeleverde srvn template komen in beide gevalen de textures op een verkeerde plek? zie hier een screenshot van de F4.

Afbeelding

overigens kan ik wel de region settings aanpassen in de local online editor http://localhost:5397/carpainteditor/in ... ainteditor

Zie in showroom dan ook de aanpassing en json file wordt geupdate. Maar heeft uiteraard weinig zin met textures op een andere plek.

Ik heb als test ook eens de default rf2 F4 template uit de steam directory genomen als startpunt. Krijg ook daarmee dan de g2 Motor error mbt material maar de textures komen niet op een verkeerde plek uit. Zijn het alleen oudere Gerren die last hebben met painten van de F3/F4 's of meer mensen die her last van hebben?
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Heb je hier niet gewoon de F4-template op de F3-auto geplakt toevallig? :D
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Lennart Lippens schreef: 11 jan 2020, 14:20 Heb je hier niet gewoon de F4-template op de F3-auto geplakt toevallig? :D
twijfel altijd graag aan mezelf :) , meestal ook de oorzaak. maar heb toch echt de f3 template gebruikt.
nog even asia en wsk varaint geprobeerd om te zien of daar verschil in zit is ook niet zo. ik zie hem even niet in deze allen even snel de color overlay van de layer met naam base color aangepast en verse dds-e gemaakt.


Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Mods & Skins 2020”