Painttemplates 2019-1

Gebruikersavatar
Remco Majoor
Berichten: 102
Lid geworden op: 27 jan 2014, 22:25

Re: Painttemplates 2019-1

Bericht door Remco Majoor » 04 feb 2019, 21:49

en toen kreeg ik na het creeren van de nieuwe team en het maken van de materials, een super mooie auto. Tot dat ik met die nieuwe team een race in kom, want dan alat het de orginele skin weer zien. :(



Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 404
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: T300 Ferrari 599XX EVO

Re: Painttemplates 2019-1

Bericht door Martin Baltus » 05 feb 2019, 15:48

SRVN ModTeam schreef:
04 feb 2019, 20:02
Er is een aanpassing gedaan op de template voor de Mclaren 720.

Template GT3 2019-1
geweldig! thanks!

Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 404
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: T300 Ferrari 599XX EVO

Re: Painttemplates 2019-1

Bericht door Martin Baltus » 05 feb 2019, 16:41

Martin Baltus schreef:
05 feb 2019, 15:48
SRVN ModTeam schreef:
04 feb 2019, 20:02
Er is een aanpassing gedaan op de template voor de Mclaren 720.

Template GT3 2019-1
geweldig! thanks!
zit nog wel klein bugje in nummerplaat rechts. daar blijf je 000 vaag zien ook al haal je het nummer weg
kan wel wegkrijgen natuurlijk of wil je dit nog aanpassen in de template?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jeroen Huisers
Berichten: 671
Lid geworden op: 04 jun 2012, 10:05

Re: Painttemplates 2019-1

Bericht door Jeroen Huisers » 05 feb 2019, 19:39

Geen idee waar dat vandaan komt, maar als je het op kan lossen prima

Johan van Doren
Berichten: 308
Lid geworden op: 19 jul 2015, 15:12
Racestuur: Thrustmaster T300 Alcantara

Re: Painttemplates 2019-1

Bericht door Johan van Doren » 05 feb 2019, 20:18

Is het Mischien mogelijk om met de mensen die er niet uitkomen.
Om een avond eens naar de nieuwe templates te kijken,hoe zij deze moeten maken.
Ik denk niet dat ik de enigste ben die er niet uitkomt.

Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2339
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: Painttemplates 2019-1

Bericht door Albert van Mourik » 07 feb 2019, 00:17

Via Gmail kan ik wel de Gt auto + pak + helm versturen, maar vanwege de grootte bij elkaar maakt google er google drive links van.
Voordeel is wel dat deze niet verlopen en dus downloadbaar blijven.

Is dit een probleem of wil het mod team de 3 bestanden in 2 mails ontvangen?

Onno Nieuwenburg
Berichten: 289
Lid geworden op: 12 jun 2017, 20:56
Racestuur: Thrustmaster T300
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Painttemplates 2019-1

Bericht door Onno Nieuwenburg » 07 feb 2019, 12:18

anders kun je altijd nog wetransfer gebruiken als het echt te groot zou zijn.

Gr Onno

Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2339
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: Painttemplates 2019-1

Bericht door Albert van Mourik » 07 feb 2019, 12:48

Nee Onno. Dat is nadrukkelijk en expliciet genoemd als geen optie

Kan ze wel via de andere mail versturen (optie 3).

Heb team aanmelding gedaan via ander email dan account, wilde dat eigenlijk bij 1 adres laten.


Ps: (edit 2) maak er wel een zip file van

#18
Team owner @ Castrol Racing Team




Gebruikersavatar
Kai Karreman
Berichten: 205
Lid geworden op: 24 jan 2016, 15:32

Re: Painttemplates 2019-1

Bericht door Kai Karreman » 07 feb 2019, 18:44

Ook die optie stond expliciet en nadrukkelijk in datzelfde bericht Albert.

Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2339
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: Painttemplates 2019-1

Bericht door Albert van Mourik » 07 feb 2019, 20:31

Klopt, vandaar ook mijn edit met meerdere smiley's.

Het ene lees je en onthou je terwijl je het andere leest en vergeet....

Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 404
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: T300 Ferrari 599XX EVO

Re: Painttemplates 2019-1

Bericht door Martin Baltus » 08 feb 2019, 12:07

moeten we de .mas file ook aanleveren? hierin zitten denk ik de toewijzing van de materialen?

Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 404
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: T300 Ferrari 599XX EVO

Re: Painttemplates 2019-1

Bericht door Martin Baltus » 08 feb 2019, 12:08

en kun je deze .mas file eigenlijk kopieren van player1 naar player2 ? lijkt niet te werken. of .mas editen?

Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 404
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: T300 Ferrari 599XX EVO

Re: Painttemplates 2019-1

Bericht door Martin Baltus » 08 feb 2019, 12:09

Martin Baltus schreef:
08 feb 2019, 12:07
moeten we de .mas file ook aanleveren? hierin zitten denk ik de toewijzing van de materialen?
of zit dat in die .json ?

Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 404
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: T300 Ferrari 599XX EVO

Re: Painttemplates 2019-1

Bericht door Martin Baltus » 08 feb 2019, 12:34

weet iemand hoe dit werkt.
heb dus nu skins voor 5 autos, deze wil ik via create allemaal aanmaken maar ik zie ze niet allemaal
het zit denk ik in die .rcd files
en waar vind je die .VEH files?

ik zie dus alleen die van Tom op correct manier

Afbeelding

Gebruikersavatar
Ruben Correa Alves
Berichten: 1113
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Thrustmaster TX
Contacteer:

Re: Painttemplates 2019-1

Bericht door Ruben Correa Alves » 08 feb 2019, 13:46

Er is een bug dat de driver naam uniek moet zijn. Aangezien jullie al in SRVN mods voorkomen pakt rfactor die, en niet je eigen gemaakte auto. Noem de driver bijvoorbeeld “Martin Baltus GT2019” en het werkt.

Let wel op dat de driver name via het rfactor menutje een maximale lengte heeft. Je kan in de rcd de naam langer maken maar dan moet je de spaties vervangen door een _

Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 404
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: T300 Ferrari 599XX EVO

Re: Painttemplates 2019-1

Bericht door Martin Baltus » 08 feb 2019, 14:11

ah was dat het. had je eerdere bericht wel gelezen maar komt dus inderdaad door andere mods . thanks ik ga proberen

Johan van Doren
Berichten: 308
Lid geworden op: 19 jul 2015, 15:12
Racestuur: Thrustmaster T300 Alcantara

Re: Painttemplates 2019-1

Bericht door Johan van Doren » 08 feb 2019, 15:02

Nou ben de hele week met tips en filmpjes bezig geweest van mensen die mij wilde helpen,dank daarvoor.
Maar ik blijf de skins van de orginele templates op de achtergrond zien.
Ik weet me nu ook geen raad meer.
Dacht dat het eerst aan de mas file lag.
Maar dat was het ook niet.
wat ik ook probeerde,dds bestand maken,region file maken niks werkt.
zonder region file een skin geprobeerd hielp ook niet.
ik ben teneinde raad.
Mischien een bestand wat problemen geeft?
mischien iemand die voor mij een skin wil maken.

Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 404
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: T300 Ferrari 599XX EVO

Re: Painttemplates 2019-1

Bericht door Martin Baltus » 08 feb 2019, 15:43

ben er nu ook net uit. althans dat denk ik.
dat je die originele template er door heen blijft zie komt omdat hij de originele region file pakt.
ook als hij dingen niet kan vinden.
zat ook te pielen dus met create car en feit dat je de autos dan niet ziet in de lijst.

wat ik nu heb gedaan is 1x create folder en create car.
nu krijg je een standaard folder "MCL720S-GT3"
de truc is dat je DEZE MOET JE LATEN STAAN.

dan ga je uit spel en kun je de files goedzetten of zelfs meedere autos maken met alleen files (zonder create car)
je kunt dus meerdere folders maken met andere naam en een nieuwe .rcd file met de juiste benaming.
Let op dat de folder name overeen moet komen met de Driver name in de .rcf file
Let op in de .rcf files, moet je ook terugverwijzen naar de originele folder ( VehFile = MCL720S-GT3.VEH)
wat Ruben ook al zei, je driver naam moet binnen hele spel (binnen alle mods) unique zijn

ziet er bij mij ongeveer zo uit allemaal
als het niet lukt wil ik wel keer meekijken (kan vanavond niet)

Afbeelding

Johan van Doren
Berichten: 308
Lid geworden op: 19 jul 2015, 15:12
Racestuur: Thrustmaster T300 Alcantara

Re: Painttemplates 2019-1

Bericht door Johan van Doren » 08 feb 2019, 17:39

Ik ga het dalijk nog eens proberen.
Mocht het niet lukken dan hoor je het wel.
Bedankt.

Gebruikersavatar
Remco Majoor
Berichten: 102
Lid geworden op: 27 jan 2014, 22:25

Re: Painttemplates 2019-1

Bericht door Remco Majoor » 08 feb 2019, 21:40

Als fix voor het standaard skin dat geladen wordt;

Wanneer je je skin materials hebt toegepast, krijg je een json. Daarin staan 2 references naar je skin naam. Deze staan nog op de default. Ik heb deze 1 keer #evranderd, en het lijkt er op dat ie het nu elke keer goed doet, maar anders kan je altijd weer je json aanpassen als die dat niet doet.

Hier de waardes:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Remco Majoor op 08 feb 2019, 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie