Vragen over algemene informatie over skins 2020-I

Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 581
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO

Re: Vragen over algemene informatie over skins 2020-I

Bericht door Martin Baltus » 15 jan 2020, 11:30

op youtube ook wel instructies te vinden:

https://www.youtube.com/watch?v=eCoZSEVuU6A



Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4347
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contacteer:

Re: Vragen over algemene informatie over skins 2020-I

Bericht door Ger Heuts » 15 jan 2020, 18:33

Marcel Siegers schreef:
14 jan 2020, 22:50
simpel maar ik kan er mee leven
Inwoners van Dortmund, Breda en Kerkrade kunnen daar ook wel mee leven.

Gebruikersavatar
Johan van Doren
Berichten: 367
Lid geworden op: 19 jul 2015, 15:12
Racestuur: Thrustmaster T300 Alcantara

Re: Vragen over algemene informatie over skins 2020-I

Bericht door Johan van Doren » 15 jan 2020, 21:20

hmm wat mij wel opvalt is dat in het voorbeeld hoe de region file is geschreven.dit met een gewone r is en niet met een hoofdletter R.
wat ik me kan herinneren is al ik een gewone r gebruikte ik een witte auto kreeg.en met een hoofdletter R hij wel de auto goed lade.

Gebruikersavatar
Marcel Siegers
Berichten: 195
Lid geworden op: 22 nov 2013, 03:11
Racestuur: Fanatec
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Vragen over algemene informatie over skins 2020-I

Bericht door Marcel Siegers » 15 jan 2020, 21:24

nog 1 vraagje ik kan de startnummers van de F$ niet aanpassen die lagen zijn vergrendeld. Doet het MOD team de nummers toe kennen?

Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2543
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: Vragen over algemene informatie over skins 2020-I

Bericht door Albert van Mourik » 15 jan 2020, 21:53

Ff op het slotje van het mapje mandatory srvn klikken en dan op het slotje van normale of roekoe rijder.

Gebeurt wel vaker dat deze per ongeluk op slot gezet worden.

Castrol Racing/Rally/Trucking/Farming Team
#18 #24 #71 #177


Gebruikersavatar
Marcel Siegers
Berichten: 195
Lid geworden op: 22 nov 2013, 03:11
Racestuur: Fanatec
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Vragen over algemene informatie over skins 2020-I

Bericht door Marcel Siegers » 15 jan 2020, 22:03

O Ja en hoe zat dat ook al weer met de roekoe rijders 2 seizoenen als roekoe toch?

Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 581
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO

Re: Vragen over algemene informatie over skins 2020-I

Bericht door Martin Baltus » 15 jan 2020, 22:58

Johan van Doren schreef:
15 jan 2020, 21:20
hmm wat mij wel opvalt is dat in het voorbeeld hoe de region file is geschreven.dit met een gewone r is en niet met een hoofdletter R.
wat ik me kan herinneren is al ik een gewone r gebruikte ik een witte auto kreeg.en met een hoofdletter R hij wel de auto goed lade.
lijkt me vreemd verhaal
witte auto in je showroom betekent dat er nog geen *.mas file is (naast je dds en json file)
als je reload button doet dan wordt deze gemaakt en is auto niet meer wit

Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2543
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: Vragen over algemene informatie over skins 2020-I

Bericht door Albert van Mourik » 15 jan 2020, 23:01

Alleen jammer dat je telkens een foutmelding krijgt bij de F4. Werkt niet erg prettig, reload helpt ietsjes.... Afbeelding

Castrol Racing/Rally/Trucking/Farming Team
#18 #24 #71 #177


Gebruikersavatar
Roel Palmers
Berichten: 231
Lid geworden op: 01 jan 2018, 12:26
Racestuur: Fanatec CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Re: Vragen over algemene informatie over skins 2020-I

Bericht door Roel Palmers » 16 jan 2020, 11:27

Zoals velen onder ons ben ik ook bezig met het maken van een nieuwe skin. Het gaat hier om een Audi. Nu las ik dat er bij de Region ook een layer aangemaakt zou zijn voor de nummerplaten (vinyl, white layer), maar die vind ik niet terug in de gedownloade versie (psd) van Srvn. Is deze layer noodzakelijk en moet ik die hebben voordat ik mijn files opstuur of kan die in een later stadium nog toegevoegd worden door het modteam. Het is dan mss handig om de psd van Audi even aan te passen, zodat iedereen de goede complete versie heeft. Als het zelf gedaan moet worden is dat ook een optie.

Gebruikersavatar
Johan van Doren
Berichten: 367
Lid geworden op: 19 jul 2015, 15:12
Racestuur: Thrustmaster T300 Alcantara

Re: Vragen over algemene informatie over skins 2020-I

Bericht door Johan van Doren » 16 jan 2020, 12:12

Martin Baltus schreef:
15 jan 2020, 22:58
Johan van Doren schreef:
15 jan 2020, 21:20
hmm wat mij wel opvalt is dat in het voorbeeld hoe de region file is geschreven.dit met een gewone r is en niet met een hoofdletter R.
wat ik me kan herinneren is al ik een gewone r gebruikte ik een witte auto kreeg.en met een hoofdletter R hij wel de auto goed lade.
lijkt me vreemd verhaal
witte auto in je showroom betekent dat er nog geen *.mas file is (naast je dds en json file)
als je reload button doet dan wordt deze gemaakt en is auto niet meer wit
Nou is dat dan Mischien het verhaal dat de json file te weinig regels bevat.
Ik heb nooit Mas files bij mijn bestanden staan.

Gebruikersavatar
Jeroen Huisers
Berichten: 807
Lid geworden op: 04 jun 2012, 10:05

Re: Vragen over algemene informatie over skins 2020-I

Bericht door Jeroen Huisers » 17 jan 2020, 16:03

Het ontbreken van de nodige info in de .json file ben ik verder aan het onderzoeken.
Ik krijg hopelijk morgen of overmorgen een beschrijving hierover welke ik dan maandag hier kan neerzetten zodat alle mogelijk problemen waar we nu tegen aan lopen dan opgelost moeten zijn.

Wordt vervolgd.

Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 581
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO

Re: Vragen over algemene informatie over skins 2020-I

Bericht door Martin Baltus » 17 jan 2020, 19:55

geen last van errors of witte auto's bij de GT3's (aston)
kan het aan de template liggen?
Heb je het ook als je de template gebruikt die bij het spel geleverd wordt? moet ergens in je templates folder staan

Gebruikersavatar
Johan van Doren
Berichten: 367
Lid geworden op: 19 jul 2015, 15:12
Racestuur: Thrustmaster T300 Alcantara

Re: Vragen over algemene informatie over skins 2020-I

Bericht door Johan van Doren » 19 jan 2020, 21:10

Help..
Was bezig met de skin voor de F3.
Wil hem in game bekijken.
Maar zie dan de auto die door elkaar is geschud alles zit door elkaar.
Ook maakt hij geen json bestand aan, wel een mas bestand. (dus wel)
Het rare is dat ik alle bestanden heb weggegooid.
En weer een nieuwe skin maak, hij steeds de oude skin laat zien,.
Ook met een andere naam en ander team van de F3.
Ik heb gisteren wel de json file geopend als kladblok zou dat ermee te maken kunnen hebben?

Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 581
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO

Re: Vragen over algemene informatie over skins 2020-I

Bericht door Martin Baltus » 20 jan 2020, 09:46

Johan van Doren schreef:
19 jan 2020, 21:10
Help..
Was bezig met de skin voor de F3.
Wil hem in game bekijken.
Maar zie dan de auto die door elkaar is geschud alles zit door elkaar.
Ook maakt hij geen json bestand aan, wel een mas bestand. (dus wel)
Het rare is dat ik alle bestanden heb weggegooid.
En weer een nieuwe skin maak, hij steeds de oude skin laat zien,.
Ook met een andere naam en ander team van de F3.
Ik heb gisteren wel de json file geopend als kladblok zou dat ermee te maken kunnen hebben?
heb je niet toevallig je paint gedraaid in photoshop? als je hem dan opslaat als dds dan zie je inderdaad alles door elkaar.

als je steeds een oude blijft zien dan denk ik .mas weggooien en reload drukken

.json maakt hij volgens mij pas als je met die materials aan de gang gaat http://localhost:5397/carpainteditor/in ... ainteditor

en zorg dat je je files goed noemt.
altxx.dds
altxx_region.dds
altxx.json
(waarbij xx iets is wat je zelf kun invullen (mits niet te lang en geen spaties denk ik)

als je de instructie volgt van studio 397 en/of die youtube dan moet het toch lukken

Gebruikersavatar
Johan van Doren
Berichten: 367
Lid geworden op: 19 jul 2015, 15:12
Racestuur: Thrustmaster T300 Alcantara

Re: Vragen over algemene informatie over skins 2020-I

Bericht door Johan van Doren » 20 jan 2020, 13:32

Ja doe alles in PS.
Heb de Mas file weggegooid bestanden goed genoemd. Nieuw team gepakt.
Maar het mocht allemaal niet baten.
Ik weet hoe ik het moet doen.
Maar op 1 of andere manier gaat het ergens niet goed.
Zoals ik al zei, ik heb wel een json bestand geprobeerd te openen, met kladblok om te kijken hoeveel regels ik had.
Zou dat het probleem kunnen zijn?
Iemand had mij verteld dat dat geen kwaad kon.
Omdat de game het toch gewoon als json bestand ziet.
Met de skins van de aston martins geen enkel probleem gehad. En die heb ik 6 gemaakt.

Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2543
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: Vragen over algemene informatie over skins 2020-I

Bericht door Albert van Mourik » 20 jan 2020, 14:02

Toevallig een gt en een f3 met dezelfde naam gemaakt? Dat kan niet meer nl

Castrol Racing/Rally/Trucking/Farming Team
#18 #24 #71 #177


Gebruikersavatar
Johan van Doren
Berichten: 367
Lid geworden op: 19 jul 2015, 15:12
Racestuur: Thrustmaster T300 Alcantara

Re: Vragen over algemene informatie over skins 2020-I

Bericht door Johan van Doren » 21 jan 2020, 09:15

Nee ze hebben een verschillende naam Albert.
Ik ga het straks nog een keer proberen.kan het zijn dat er ergens iets opgeslagen word,waardoor er iets fout gaat.

Gebruikersavatar
Roel Palmers
Berichten: 231
Lid geworden op: 01 jan 2018, 12:26
Racestuur: Fanatec CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Re: Vragen over algemene informatie over skins 2020-I

Bericht door Roel Palmers » 24 jan 2020, 13:32

Jeroen Huisers schreef:
17 jan 2020, 16:03
Het ontbreken van de nodige info in de .json file ben ik verder aan het onderzoeken.
Ik krijg hopelijk morgen of overmorgen een beschrijving hierover welke ik dan maandag hier kan neerzetten zodat alle mogelijk problemen waar we nu tegen aan lopen dan opgelost moeten zijn.

Wordt vervolgd.
Is het de bedoeling dat wij gaan wachten met inleveren tot de oplossing geplaatst gaat worden?

Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2543
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: Vragen over algemene informatie over skins 2020-I

Bericht door Albert van Mourik » 24 jan 2020, 14:15

We hebben voor de niet gt klassen nog een week de tijd, dus ja, je kan wachten.
Voor gt zelfs nog een week langer

Probleem bij Johan is opgelost btw.. Verkeerde mip map instelling

Castrol Racing/Rally/Trucking/Farming Team
#18 #24 #71 #177



Gebruikersavatar
Johan van Doren
Berichten: 367
Lid geworden op: 19 jul 2015, 15:12
Racestuur: Thrustmaster T300 Alcantara

Re: Vragen over algemene informatie over skins 2020-I

Bericht door Johan van Doren » 24 jan 2020, 16:02

Jap gelukkig met Albert op kunnen lossen
In ieder geval nog bedankt voor het meehelpen oplossen...

Plaats reactie

Terug naar “Mods & Skins 2020”